Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nedgang i turismen
lindyras
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2009 15:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

En kedeligt udvikling....

http://www.forbes...06742.html

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2009 16:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Egentligt interessant at det er besættelsen af lufthavnen sidste jul, der i højere grad lægges til grund for nedgangen, end den aktuelle H1N1 influenza (mere mundret svineinfluenza) - der er idag 1.444 diagnosticerede tilfælde i Thailand, siden det startede, iøvrigt er lang de fleste altså raske igen...

Gad vide hvor læng tid der går inden lufthavnen overtages af almindelig økonomisk afmatning og finanskriser...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 07:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja der er mangel på turister de skriver vi har en nedgang på 20 prosendt
sandheden er nok en anden ca 50 prosendt magler der

,,,,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 08:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nej det syntes jeg nu ikke, folk er ved at vænne sig til risikoen for at få den nye type influenza A H1N1. Den er jo i bund og grund heller ikke værre end en alm. influenza med det mener jeg at symp. og sygdomsforløb jo er det samme som ved alm. influenza. Dog adskiller den sig ved fortrinsvis at ramme yngre, og pers. mellem 30-50 år uden tidl. helbredsprob. ser ud til at tegne sig for flest dødsfald.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 08:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

freja skrev:
Nej det syntes jeg nu ikke, folk er ved at vænne sig til risikoen for at få den nye type influenza A H1N1. Den er jo i bund og grund heller ikke værre end en alm. influenza med det mener jeg at symp. og sygdomsforløb jo er det samme som ved alm. influenza. Dog adskiller den sig ved fortrinsvis at ramme yngre, og pers. mellem 30-50 år uden tidl. helbredsprob. ser ud til at tegne sig for flest dødsfald.


Det er vel epidemien mere ned sygdommen, man betaler jo ikke xx.xxx,xx kroner for at ligge med flødekanden i vejret så at sige, det var hvad jeg tænkte, her i Thailand ligger omkring 40 personer indlagt, endnu er ingen døde, men et par stykker er svært syge...

Ud af en samlet befolkning på 67-70.000.000 ikke voldsomt dramatisk... men nye ting har normalt en tendens til at påvirke folk, indtil der er vished for at det er mindre farligt end "Jesustyperne" på forsiden af formiddagspressen påstår...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 09:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nej men besættelsen i lufthavnen ramte alle der skulle til og fra Thailand, den var håndgribelig. Influenzaen er kun en risiko, som vi jo altid har. Virusset er lige nu ret stabilt, men selvfølgelig begynder det at mutere, hvilket det jo kan gøre ret spontant, ja så kan det blive en alvorlig situation.
Vi har jo allerede set tilfælde, på en person der havde et resistent virus.
Men altså ingen grund til panik endnu, husk en god hygiejne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 11:59

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg er lige kommet tilbage fra min månedlige golf tur. Jeg må jo nok konstatere, at denne gang var der ikke mange turister synlige, men nu er der jo også lavsæson, men alligevel. Dem jeg snakkede med og som har boet der mange år, har aldrig været ude for noget lignende. Jeg gik mig en aftentur i soy7, og kunne da se, at overtallet af gæster i de forskellige etablissementer var skønne piger.

En god ting ved dette, for os der kommer til byen for at spille golf er, at priserne bare nu er virkelige billige, så det er jo bare dejligt.

Den nye influenza er jo nu heller ikke med til, at fremme turisme, specielt ikke efter de mange nye tilfælde, men alle håber men tror ikke helt på, at denne højsæson vil blive en, der får bankerne til at blive glade, med hensyn til indsætning af dagens omsætning.

Jeg ved ikke om jeg har læst min lektie rigtig, men jeg har fået forståelsen af, at en vaccine vil være klar til alle sidst i oktober eller først i november for den nye influenza. Så dette skulle jo ikke være medvirken til, at folk skulle holde sig væk fra Pattaya eller andre turist områder.

Min kære nabo som er bank direktør har fortalt mig, at muligheden for en devaluering skulle være nær forestående, men det sagde han også for et halvt år siden, men hvis dette sker, bliver Thailand jo yderst interessant for turister igen, specielt for danskere, også selvom den kære bath jo ikke er så dårlig lige nu, men hvis den kom op på 7,5 til 8,0 for en dansk krone, så bliver der nok run på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 12:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja vaccinen er under produktion, og kommer formentlig til efteråret. Skulle give fuld beskyttelse efter 2 doser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 13:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Noget af nedgangen kan vel også skyldes den økonomiske nedtur
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2009 14:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Her er lidt tal og info....

http://www.bernam...?id=422477




















...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 07:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

5 døde...

http://news.xinhu...645996.htm

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 07:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja det udvikler sig det skidt og hvad det ender med må tiden vise

lidt nyheder fra http://www.nation...fluenza-ca

frit oversat

Det Thailandske sundhedsministerium bekræfter 154 nye influenza tilfælde fredag

Stedfortrædende Folkesundhed minister Manit Nopamornbodhi sagde at med de nye tilfælde rapporteret fredag er landets samlede antal oppe på i alt 1760. tilfælde


.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 08:00



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja - indtil igår var jeg af den overbevisning at der var alvorligt syge men ingen dødsfald, men en god ven jeg har der arbejder på et sygehus bekræftede igår at der nu er 5 døde i Thailand...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 08:01



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

huratho skrev:
Noget af nedgangen kan vel også skyldes den økonomiske nedtur


Det er jo det jeg også mener, at netop økonomisk nedgang, truende tvangsauktioner i Danmark (og sikkert også resten af verden) må vel lægge en dæmper på folks lyst til a tage ud at rejse...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 08:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Jeg hørte lige i tv idag at de mener at den a influenza ikke er til at stoppe.

det var sgutte en god nyhed.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2009 20:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Så så tør nu dine øjne lille bamse, vi har jo altid haft influenza og der kommer nye varianter hvert år, den jeg vaccinerede mod sidste år, ja den giver muligvis ikke imunitet til dette års vinter influenza..
Men Ja denne AH1N1 er smitsom, men det er komplikationerne, du får i forb. med influenzaen der er det værste, og er du opmærksom på symp. så kan de beh. med antibiotika.
På nuværende tidspunkt ingen grund til panik, men der holdes da et vågent øje med udviklingen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2009 07:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Ja jeg blev også vaccinered i vinters mod imfluenza

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pokémon Go skal redde turismen i Thailand Hele Thailand 1 02-09-2016 14:30
Her er turismen i Thailand påvirket. Nyheder på dansk 33 29-10-2011 21:49
Pattaya - bagsiden af turismen i Thailand Syd Thailand 11 19-06-2009 11:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.49 sekunder | 99,442,446 Unikke besøg | jQ Blog