Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Norwegian hæver gebyrer 33 procent
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2014 00:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3435
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Det norske lavprisflyselskab Norwegian har uden varsel hævet gebyrerne for bagage og sædevalg betydeligt på samtlige ruter.

Samtidig indfører selskabet særlige Plus-pakker, hvor man samler gebyrerne og derved får et afslag i prisen.

Det skriver branchemediet Check-in.dk.

På Norwegians korte indenrigsruter har passagererne hidtil betalt 49 kr. per strækning for sædevalg samt 49 kr. for at checke bagage ind. Men fremover kommer tillægget til at ligge på 65 kr., og det svarer til en stigning på 33 pct.

Læs også: Piloter angriber Norwegians irske model http://www.busine...rske-model

I de såkaldte Plus-pakker samles gebyret for sædevalg og bagage dog i ét tillæg, så det samlet set koster 89 kroner per strækning.

- Mulighederne for at sammensætte rejsen efter behov og budget vil fortsat være de samme. Man kan naturligvis også bortvælge alle tillæg. Ved at indføre en pakkepris på tillæg, gør vi det enklere, når man ønsker flere tillægsydelser på rejsen, fortæller Norwegians brand manager, Julius E. Støback, til Check-in.dk.

http://www.busine...33-procent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 04:14

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Jeg har set mange farlang omtale selskabet som værende godt og billigt at flyve med til Bangkok.

Med jeg vil nu ikke bruge det alligevel.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 07:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

sam skrev:
Jeg har set mange farlang omtale selskabet som værende godt og billigt at flyve med til Bangkok.

Med jeg vil nu ikke bruge det alligevel.


ja så er vi to der ikke vil flyve med dem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu er vi tre der ikke gider Norwegian.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 10:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

4
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 13:39

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Hvis nu man laegger tallene sammen i stedet for at kigge paa de 33% er Norwegian saa ikke billigere end andre ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 16:59

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

NFP

hvorfor prøver du ikke selv at regne den ud.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2014 02:11

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

sam skrev:
NFP

hvorfor prøver du ikke selv at regne den ud.


Nej det vil jeg ikke, jeg skal alligevel ikke ud og flyve med nogen af dem. Muligheden foreligger at der er nogle her i forum som kender regnestykket.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2014 02:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Norwegian er måske gentager måske 500 kr billigere til gengæld er flytiden længere og servicen dårligere

søg på nettet efter et bedre tilbud det er nemt at finde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2014 04:05

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

NFP, læs dog de indlæg her, ingen har svaret positivt til nævnte selskab.


Du er jo også på andre siter, hvor emnet har været oppe mange gange, søg og du skal finde!

Nu har du ikke været herinde så længe-men på diverse siter er der et søgefelt, så man kan finde tidligere indlæg om et bestemt emne.

Prøv selv at søge.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2014 09:00

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

sam skrev:
NFP, læs dog de indlæg her, ingen har svaret positivt til nævnte selskab.


Du er jo også på andre siter, hvor emnet har været oppe mange gange, søg og du skal finde!

Nu har du ikke været herinde så længe-men på diverse siter er der et søgefelt, så man kan finde tidligere indlæg om et bestemt emne.

Prøv selv at søge.


Takker. Det er vist svaert at sige noget positivt om nogle af discount selskaberne og jeg maa indroemme at jeg ikke har proevet nogen af dem.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2014 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

per1234 skrev:
Norwegian er måske gentager måske 500 kr billigere til gengæld er flytiden længere og servicen dårligere

søg på nettet efter et bedre tilbud det er nemt at finde


Ja,-og med de ustabile ankomsttider kan rejsen til DK hurtigt blive endnu længere tidsmæssigt. Skal man så videre, f. eks. med fly eller tog bliver det helt galt.
Norwegian udbetaler jo heller ingen kompensation for forsinkelser. Ifølge det man læser, så er det dårligt nok at de giver en forklaring eller ordentlig underretning om næste afgang.Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2014 04:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Nu har jeg 2 gange rejst med norwegian fra Bangkok til Stockholm og videre til København Og fra København til Stockholm og derefter videre til Bangkok Alt var til tiden alt var Ok Det eneste man kunne brokke sig lid over bar ingen af gangene fløj vi med deres nye dreamliner de var jo til rep. begge gange så vi fløj med en indlejet gammel Airbus fra Emiraterne og besætningen kunne ikke ret godt engelsk Men til den pris jeg betalte ca 2800 dk.kr pr tur og ingen forsinkelser synes jeg da alt var ok Og deres mad og sprut er jeg sku ligeglad med om er dyr jeg sover efter en tur i loungenskaal i Bangkok & Arlanda og den anden vej i CPH & Arlanda og det er gratis og en neget fin sovepille man tanker op En tilsvarende tur med Thaiair havde på det tidspunkt kostet mig 11000 dk turretur på monkeyclass
Så jeg har ingen problemer med at rejse med Norwegian det er en god timeløn at spare med det lille stop i Arlanda Loungenølkrus
Mvh. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2014 10:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hvad med din bagage?
Fulgte der frit 20kg. med?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2014 12:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Hvad med din bagage?
Fulgte der frit 20kg. med?

NEJ AL48 Der følger ingen baggage med Men jeg havde 12 kg i håndbaggagen fra Kastrup og der var ingen der sagde noget i taxfree købte jeg endvidere 2 flasker sprut og 120 underberg det gik fint måtte dog slæbe lidt i Arlandea men hvad gør man ikke for sprut og god ost osv.Foto
Mvh. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kata
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2014 12:35

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 30.04.09
 Status: Offline

Et lille bitte udsnit af ekstragebyrer / priser på flyet til og fra Thailand:
http://www.norweg...u_0613.pdf
Flere !!!!!!!!! obligatoriske ekstragebyrer findes på Norwegian's hjemmeside.
Jeg bemærker mig f.eks - i småtingsafdelingen - et slumretæppe til ca. 5 usa dollars - et sæt hovedtelefoner ca. 3,5 usa dollars osv osv - ting der bla. ved Thai naturligvis er inkl
Jeg vil personligt hellere bestille flybillet ved et af de mange selskaber hvor alt mere eller mindre er inkl. og er en naturlig del af flyrejsen - køber man f.eks mens der er kampagner vil flybilletten ofte (for det meste) sammenlagt være billigere end Norwegian's - Man kan naturligvis være heldig at komme afsted med Norwegian til en billigere START pris end ved de andre selskaber, men det er nok mere undtagelsen end reglen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2014 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ikke for at lyde hoven eller noget andet Men jeg er da skide ligeglad hvis jeg kan komme til CPH fra Bangkok og retur for 5600 dk.kr. så ville jeg da være idiot når jeg har tiden til det og betale sommetider 11-12000 dk.kr. sarcasm men har Thaiair et tilbud på samme afgang turretur for max 6000 dk.kr. ja så ville jeg da vælge Thai jeg har da godt nok fløget med thai de første 70 gange og har da heller aldrig klaget over det men prisen Det er det det kommer an på for mig i dag Thumb og som sagt jeg er ligeglad med maden og drikkevarene undervejs Jeg soversov og er frisk til ankomsten om det er ud eller hjemnej
Mvh. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2014 00:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Ikke for at lyde hoven eller noget andet Men jeg er da skide ligeglad hvis jeg kan komme til CPH fra Bangkok og retur for 5600 dk.kr. så ville jeg da være idiot når jeg har tiden til det og betale sommetider 11-12000 dk.kr. sarcasm men har Thaiair et tilbud på samme afgang turretur for max 6000 dk.kr. ja så ville jeg da vælge Thai jeg har da godt nok fløget med thai de første 70 gange og har da heller aldrig klaget over det men prisen Det er det det kommer an på for mig i dag Thumb og som sagt jeg er ligeglad med maden og drikkevarene undervejs Jeg soversov og er frisk til ankomsten om det er ud eller hjemnej
Mvh. Maichai



Fløj også hjem til Danmark i sommers med fruen uden problemer i år har jeg så fundet billetter med Qatar 62.000 men hade jeg ikke fundet demvar jeg røget på dem igen, Thai air skal ha 94.000 for billetter på samme dage....sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 16:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Onsdag fik Norwegian endelig den irske driftstilladelse, som gør det muligt for det norske selskab også fremover at bruge asiatisk kabinepersonale på sine langdistancefly.


De irske luftfartsmyndigheder har nu officielt tildelt Norwegian en irsk driftstilladelse, kaldet et Air Operators Certificate (AOC). En tilladelse som er afgørende for at Norwegian fortsat kan bruge asiatisk kabinepersonale på sine langdistanceruter mellem Skandinavien og USA.

Norwegian har nemlig siden opstarten af langdistanceoperationen den 31. maj sidste år opereret på et norsk AOC og fået dispensation fra de norske regler om at ikke at måtte beskæftige udenlandsk kabinepersonale på fly under et norsk AOC. I første omgang udløb dispensationen den 23. december sidste år. Men de norske luftfartsmyndigheder valgte at forlænge dispensationen, da de irske kolleger endnu ikke var færdige med at behandle Norwegians ansøgning om et AOC.

Driften af Norwegians langdistanceoperation vil med denne tilladelse blive overført til det helejede irske datterselskab Norwegian Air International Limited (NAI). Selskabets administration samt alle nødvendige, myndighedspålagte funktioner er etableret i Dublin og er klar til at drive flyoperationen underlagt irske tilsynsmyndigheder.

Forældede særregler
Norwegian fastslår i en pressemeddelelse, at valget af Irland ikke skyldes, at landet har specielle regler, som tillader amerikanske eller asiatiske besætningsmedlemmer, sådan som politikere og fagforeninger har hævdet.

”Faktum er, at Norwegian kunne have baseret sin langdistanceoperation i et hvilket som helst europæisk land og benyttet amerikanske og asiatiske besætningsmedlemmer, sådan som andre europæiske flyselskaber har gjort i en årrække. Den eneste undtagelse er Norge og delvist Danmark, som frem til nu har valgt at beholde forældede særregler på dette område,” skriver Norwegian i pressemeddelelsen.

Velrenommeret tilsyn
At valget så faldt på Irland fremfor lande som Storbritannien, Holland, Sverige eller Tyskland skyldes flere ting.

”Irland er tilknyttet Cape Town-konventionen, som giver bedre finansieringsbetingelser. Etablering i Irland påvirker ikke eksportgarantier i tilknytning til selskabets finansiering. Udover at have et velrenommeret luftfartstilsyn er Dublin en sammenslutning inden for flyindustrien – blandt andet har flere af de store leasingselskaber, Norwegian samarbejder med, kontorer i her,” skriver det norske lavprisselskab.

Overførelse af det første Dreamliner-fly til den nye EU-AOC blev gennemført onsdag i forbindelse med, at flyet er inde til planlagt vedligeholdelse. De øvrige fly overføres gradvist.

Opfylder kravene
Med hensyn til Norwegians langdistanceruter til og fra USA vil de amerikanske transportmyndigheder nu behandle selskabets ansøgning om trafikrettigheder. Disse er reguleret af Open Skies-aftalen mellem USA og EU, som indebærer, at en operatør fra hver af parterne, som opfylder kravene, skal have rettigheder til at operere under denne aftale.

Onsdagens udstedelse af driftstilladelse og licens i Irland betyder, at Norwegian tilfredsstiller alle kravene i aftalen, fastslår selskabet i pressemeddelelsen.


Hurae så kan vi stadig flyve billigt sarcasm
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2014 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Hurae så kan vi stadig flyve billigt


jes vi snupper en tur med Aeroflot bangkok -københavn retur kun 4445 DKKGrin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Min mor giftede sig hundrede procent for at få økonomisk sikkerhed Hele Thailand 3 20-10-2023 13:31
Drunk Norwegian Arrested In Pattaya! videoer Fra Pattaya 1 16-08-2022 09:02
Norwegian-plan klar: Kan ikke give kunder erstatning Flybilletter 2 11-03-2021 17:51
Norwegian taber fire milliarder og løber tør for penge i 2021 Flyselskaber 1 28-08-2020 08:50
Norwegian dropper ruter Thailand Flyselskaber 1 27-11-2019 15:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,467,144 Unikke besøg | jQ Blog