Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dansk mand stukket ned af to russere i Pattaya
per1234
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 09:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

En 25-årig dansk mand er i øjeblikket i en alvorlig tilstand på hospitalet efter et angreb af to mænd, der menes at være russere, foran en populær South Pattaya Hotel. -

læs mere på engelsk http://www.pattay...h-pattaya/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 11:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

citat fra http://ekstrablad...207215.ece

En 25-årig dansker er indlagt på et thailandsk hosptital efter, at han i nat blev stukket ned med kniv og hårdt såret i Pattaya.

Den unge mand Vasily Klausen fortæller i telefonen fra hospitalet i Pattaya til Ekstra Bladet, at han efter omstændighederne har det godt. Hans tilstand er nu stabil.

- Jeg er begyndt at gå lidt omkring, lyder det.

Ville have hans penge
Vasily Klausen, som er alene på ferie i Thailand, forklarer, at han var ude at gå, da to russiske turister pludselig kom imod ham og krævede hans penge. Optrinnet udviklede sig til et skænderi:

- Og så syntes de åbenbart, de skulle stikke mig ned, siger han til Ekstra Bladet fra Pattaya Memorial Hospital.

Den hårdt sårede og voldsomt blødende Vasily Klausen flygtede fra de to mænd og løb hen til nogle thaier på motorcykler. De hjalp ham ned til den lokale politistation.

Besvimede på grund af blodtab
Vasily Klausen holdt sig oprejst på vej til politistationen, hvor han måtte give op. Han fortæller til Ekstra Bladet, at han her besvimede på grund af det massive blodtab.

Det blodige overfald skete i en park overfor Royal Cliff Hotel i Phra Tamnak i Pattay.

Overvågningskameraer virkede ikke
Politiet har ifølge thailandske medier gennemsøgt området omkring hotellet og parken, men har ikke kunnet finde gerningsmændene. Derudover har politiet angiveligt forsøgt at gennemse videoovervågningskameraer fra området. De har dog vist sig ikke at fungere.

Udenrigsministeriets Borgerservice havde tidligt fredag morgen ikke hørt om overfaldet, men er nu gået i gang med at undersøge sagen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 07:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

av av av det var den ferie fy for satan

Knivoffer i Thailand: De stak mig syv gange
Ferie forvandet til blodigt mareridt: Nu vil Vasily Klausen gerne hjem til sin mor efter brutalt gaderøveri i Pattaya

En, to.. syv stik. To i brystkassen.. Og i armen og i benet.

Vasily Klausen lyder træt, mens han fra telefonen på sit hotelværelse i Pattaya i Thailand fortæller om, hvordan to unge russere brutalt overfaldt ham i aftes, da han var på vej hjem fra stranden.

Den 25-årige mand fra Hillerød er sluppet mirakuløst fra knivstikkeriet. Han er - en time, før Ekstra Bladet taler med ham - blevet udskrevet fra hospitalet, hvor han ifølge thailandsk politi blev bragt ind med en livsfarlig kvæstelse. Allerede cirka et døgn efter overfaldet sidder han igen på sit hotelværelse.

- Jeg er rimelig stabil. Nu skal jeg lige have en pause, før jeg skal ned på politistationen og afhøres, siger han til Ekstra Bladet.

Vil hjem
Vasily Klausen kom til Thailand 23. januar uden at have besluttet sig for, hvor længe han ville blive på den populære feriedestination.

- Jeg er kommet til Thailand for at slippe for stresset, komme ud til vandet og slappe af.

Nu har han dog mest lyst til at tage hjem:

- Men jeg ved ikke, hvor godt det er at flyve med de stiksår, siger Vasily Klausen, der har været i telefonkontakt med sin mor.

Den 25-årige mand, som arbejder som dj, når han er i Danmark, taler med monoton stemme og lyder fraværende ovenpå chokket.

- Jeg havde været nede på stranden og kigge lidt på noget jetski og var på vej hjem, da jeg opdager, at to russiske fyre følger efter mig. Jeg bliver utryg, og pludselig tager de fat i mig. Den ene tager min pung fra min baglomme, og da jeg vender mig om begynder han at stikke i mig, fortæller Vasily Klausen, der ikke så kniven i aftenmørket.

Den hårdt sårede og voldsomt blødende Vasily Klausen flygtede fra de to mænd og løb hen til nogle thaier på motorcykler. De hjalp ham ned til den lokale politistation.

Besvimede på grund af blodtab
Vasily Klausen holdt sig oprejst på vej til politistationen, hvor han måtte give op. Han fortæller til Ekstra Bladet, at han her besvimede på grund af det massive blodtab.

Han blev bragt til Pattaya Memorial Hospital, hvor han er blevet behandlet for de mange knivstik. Vasily Klausen mener, at han må have været bevidstløs i en periode, for der er nogle timer, han ikke kan huske.

Det blodige overfald skete i en park overfor Royal Cliff Hotel i Phra Tamnak i Pattay.

Overfaldsmændene var ifølge ham i slut-tyverne - højst 30 år:

- De var langt ude på et eller andet. De talte en blanding af engelsk og russisk, men jeg forstår jo ikke russisk.

Får hjælp af konsulat
Vasily Klausen ved ikke, om mændene er blevet pågrebet. Ifølge thailandske medier har politiet ikke kunnet bruge videoovervågning fra området, da det angiveligt ikke fungerede på overfaldstidspunket.

Udenrigsministeriets Borgerservice bekræfter hospitalsindlæggelsen efter knivoverfaldet og oplyser, at konsulatet i Pattaya vil hjælpe offeret.

Hvad den hjælp konkret går ud på, vil Udenrigsministeriets Borgerservice ikke fortælle Ekstra Bladet om på grund af tavshedspligt.

http://ekstrablad...207685.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
Pattaya's Darkside. What's it like? Fri debat: Pattaya 1 11-04-2024 13:29
Pattaya’s Holi Festival 2024 a Major Success Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2024 11:29
Happy Holi Festival of Colours 2024 Returns on March 23rd to Pattaya Nyheder fra Pattaya 1 10-03-2024 05:33
Pattaya Police Seize 300 Bottles of Illicit Kratom Juice Nyheder fra Pattaya 1 07-03-2024 11:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,569,273 Unikke besøg | jQ Blog