Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ambassadens danskerliste?
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 02:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

Hvad er danskerlisten?

Danskerlisten giver Udenrigsministeriet mulighed for at kontakte danskere i udlandet i en krisesituation. Det kan være ved naturkatastrofer, terroraktioner eller væbnet konflikt, i det land du opholder dig i.

I den slags situationer kan det være nyttigt for dig at få information om en sikker og hurtig måde at forlade området på.

Det er frivilligt, om man som dansker ønsker at registrere sig. I nogle lande kan det være relevant kun at registrere sig, hvis man skal opholde sig i landet i en længere periode. Mens det i lande med særlige risikoforhold anbefales, at man også registrerer sig ved kortere ophold.

Danskerlisten kan bruges ved både korte rejser og længerevarende ophold i udlandet. Det nye system minder automatisk brugeren om at opdatere sine oplysninger senest 12 måneder efter sidste logon.

Du får adgang til Danskerlisten via et selvvalgt ID og password eller NemID.

Registrér dig på danskerlisten her

Hvis du har brug for hjælp vedrørende Danskerlisten kan du kontakte Udenrigsministeriets Borgerservice (, telefon 3392 1112).

Har du akut behov for bistand i udlandet kan du kontakte den nærmeste ambassade/ konsulat eller Udenrigsministeriets Globale Vagtcenter på tlf. +45 3392 1112.


Har du en Smartphone kan du scanne nedenstående QR kode og registrere dig fra mobilen.

www.thai-dk.dk/uploads/QRkode Danskerlisten.jpg

For at kunne scanne koden, skal du først installere en QR læser til din smartphone.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 04:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 883
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

hej får du problemer herude ring til en ven

Useful contact numbers:

Tourist’s Friend Centre +66 (0) 2314 1212

TAT Call Centre 1672

Tourist Police Call Centre 1155

Traffic Police Call Centre 1197

BMTA (city bus and van service) Call Centre 1348

BTS Hotline +66 (0) 2617 6000

MRT Customer Relations Center +66 (0) 2624 5200

SRT (train service) Call Centre 1690

Transport Co., Ltd., (inter-provincial bus service) Call Centre 1490'

AOT (Suvarnabhumi Airport) Call Centre 1722

Suvarnabhumi Airport Operation Centre (temporary) +66 (0) 2132 9950 or 2

Don Mueang Airport Call Centre +66 (0) 2535 3861, (0) 2535 3863

Thai Airways International Call Centre +66 (0) 2356 1111

Bangkok Airways Call Centre 1771

Nok Air Call Centre 1318

Thai AirAsia Call Centre +66 (0) 2515 9999

See more at: http://www.tatnew...h7NW2.dpuf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 04:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 883
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

jeg gentager lige hvad jeg skrev i en anden tråd

jeg har ikke skrevet mig på listen, hvorfor skulle jeg dog gøre det, ambassaden hjælper ikke danskere i nød

Thailand har haft mange kup og andet ballade, det er aldrig gået ud over turisterne, jo lidt måske den gang de lukkede lufthavnen, ellers ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 08:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det er frivilligt, om man som dansker ønsker at registrere sig
Det står højt og klart så kan man jo gøre som man har lyst til
Så hvad er problemet ????? Shock
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 08:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Det er frivilligt, om man som dansker ønsker at registrere sig
Det står højt og klart så kan man jo gøre som man har lyst til
Så hvad er problemet ????? Shock


maichai har du et problem. den liste er ikke 5 potter pis værd, det er en falsk form for tryghed, ambassaden kan ikke hjælpe danskere der komme i klemme i udlandet, ambassaden har ingen penge til den slags
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

maichai har du et problem. en liste er ikke 5 potter pis værd, det er en falsk form for tryghed, ambassaden kan ikke hjælpe danskere de har ingen penge til den slags


Nej jeg har ingen problemer Men hvis nogen føler sig tryggere med at stå på en liste kan de da vel gøre hvad de vil
Den er som sagt frivillig så hvis nogen vil stå der så lad dem stå og hvis nogen ikke vil stå der så lad dem lade være med at stå der
Det er sku da nemt og lige til Ikke SE
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 08:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

maichai skrev:
maichai har du et problem. en liste er ikke 5 potter pis værd, det er en falsk form for tryghed, ambassaden kan ikke hjælpe danskere de har ingen penge til den slags


Nej jeg har ingen problemer Men hvis nogen føler sig tryggere med at stå på en liste kan de da vel gøre hvad de vil
Den er som sagt frivillig så hvis nogen vil stå der så lad dem stå og hvis nogen ikke vil stå der så lad dem lade være med at stå der
Det er sku da nemt og lige til Ikke SE


du har ret det er sku da nemt og lige til og falsk tryghedmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2014 08:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det kan være at dem der står på listen regner med at de kan søge varmehjælp via ambassaden
Coldest weather in decades hits Thailandrasende


The unusually long cold spell has killed 63 people in the past three months, and Bangkok shivered again Thursday morning after the coldest night for 30 years.

Ha ha Jeg ved godt jeg blander 2 tråde sammen men jeg kunne ikke lade være griner
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2014 00:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Jeg staar paa danskerlisten her paa Philippinerne af flere grunde, en af dem er ihvertfald ikke at jeg forventer nogen som helst hjaelp under nogle omstaendigheder, men dette er og skal vel kun opfattes som et tilbud til dem der oensker det, fra U.M. saaledes at der I givne situationer kan tages kontakt til evt. familie etc. etc. I DK.

Efter den store Typhoon Yolanda sidste aar blev vi kontaktet af consulatet og kunne melde tilbage alt vel, selvom vi bor I Manila og ikke var affected.

Der er ogsaa tilfaelde hvor jeg er blevet contacted hvor der har vaeret brug for at donere blod - har selv haft brug for et tilskud af blod v/Dengue fewer for aar tilbage, men det er jo en frivillig sag for enhver og der er heller ikke krav om social samvaerd I den forbindelse.

Er ikke sikker paa at jeg havde tilmeldt mig same liste havde jeg boet I Europa ell. laengere westpaa men I denne del af verden er det efter min mening vaerd at overveje af hensyn til evt. familie I DK.

Har I oevrigt ogsaa staaet paa same liste I Thailand fra 1984 til 2005

Mvh

Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Ny, digitaliseret Danskerliste De fastboende 2 12-02-2024 16:29
Ambassadens visumafdeling er lukket i tre dage fra den 28 oktober til og med den 30 oktober Nyheder på dansk 1 14-10-2014 04:22
ÆNDRING AF AMBASSADENS GEBYRER Nyheder på dansk 3 14-01-2012 01:59
NY DANSKERLISTE De fastboende 4 22-12-2011 11:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 97,876,243 Unikke besøg | jQ Blog