Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Til mansetegningen
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-06-2009 13:30



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Er der iøvrigt en venlig sjæl der lige vil oplyse mig hvad problemet ER med de der IPadresser ???

Min IP adresse lige nu er : 58.8.128.141 og hvad vil I bruge det til ??? som sagt placerer det mig lige omkring Grand Palace, tager jeg en taxi derind tager det minimum ½ time at komme derind, så hvad ER det der gør det her IP sjov så forfærdeligt...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 10:14

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Det, der ikke er sjovt, jos, er når en webmaster bruger sine beføjelser til at gå ind på område der er dækket af straffelovens regler om brevhemmelighed.
Nu er det mere end 8 år siden jeg gik på retirement, men jeg kan da huske 2 domme, hvor chefer i to middelstore firmaer, efter lukketid, kiggede i deres ansattes emailboxe. De to chefer læste ikke kun forretningsmails, men også dybt personlige mails, og de printede dem endog ud for at bruge dem i bortvisningssager.
Begger chefer blev dømt efter straffeloven, og bortvisningerne tilsidesat.
Retten anførte at selvom man som administrator har adgangsbeføjelsen, gælder lovens regler om brevhemmelighed stadig.
Hvis i sender en PB har webmaster beføjelsen til at gå ind og læse Personlige Beskeder, men det er igen en overtrædelse af straffeloven.
At manse i dette tilfælde offentligør oplysninger, er absolut en skærpende omstændighed, uanset at du mener det er betydningsløst.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 13:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Det, der ikke er sjovt, jos, er når en webmaster bruger sine beføjelser til at gå ind på område der er dækket af straffelovens regler om brevhemmelighed.
Nu er det mere end 8 år siden jeg gik på retirement, men jeg kan da huske 2 domme, hvor chefer i to middelstore firmaer, efter lukketid, kiggede i deres ansattes emailboxe. De to chefer læste ikke kun forretningsmails, men også dybt personlige mails, og de printede dem endog ud for at bruge dem i bortvisningssager.
Begger chefer blev dømt efter straffeloven, og bortvisningerne tilsidesat.
Retten anførte at selvom man som administrator har adgangsbeføjelsen, gælder lovens regler om brevhemmelighed stadig.
Hvis i sender en PB har webmaster beføjelsen til at gå ind og læse Personlige Beskeder, men det er igen en overtrædelse af straffeloven.
At manse i dette tilfælde offentligør oplysninger, er absolut en skærpende omstændighed, uanset at du mener det er betydningsløst.


Hvor er jeg glad at der kommer et indlæg fra en 'neutral' person. Det her handler nemlig ikke om hvad jos, per eller poul mener, det handler om, at manse har misbrugt de rettigheder han har fået af adminstrator.

At man så efterfølgende ikke fra adminstrator side går ind i sagen, og tar afstand fra manses smart i en fart bemærkning, men lader manse komme med en så forrykt latterlig forklaring, om det var noget der kom ud af det bare ingenting. Det forstår man jo ikke.

Så mens vi venter på, at manse dukker op, så nyder vi det gode danske sommervejr imens :-)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 19:30



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

abekatten skrev:
Det, der ikke er sjovt, jos, er når en webmaster bruger sine beføjelser til at gå ind på område der er dækket af straffelovens regler om brevhemmelighed.
Nu er det mere end 8 år siden jeg gik på retirement, men jeg kan da huske 2 domme, hvor chefer i to middelstore firmaer, efter lukketid, kiggede i deres ansattes emailboxe. De to chefer læste ikke kun forretningsmails, men også dybt personlige mails, og de printede dem endog ud for at bruge dem i bortvisningssager.
Begger chefer blev dømt efter straffeloven, og bortvisningerne tilsidesat.
Retten anførte at selvom man som administrator har adgangsbeføjelsen, gælder lovens regler om brevhemmelighed stadig.
Hvis i sender en PB har webmaster beføjelsen til at gå ind og læse Personlige Beskeder, men det er igen en overtrædelse af straffeloven.
At manse i dette tilfælde offentligør oplysninger, er absolut en skærpende omstændighed, uanset at du mener det er betydningsløst.


Nej jeg tror du misforstår hvordan det hænger sammen (som jeg forstår hvordan det hænger sammen) naturligvis kan det godt hænge samme på den måde I får det til hænge sammen...

Men (efter de nye oplysninger fra webmaster) så forstår jeg det således :

Manse er administrator (en slags webmaster) i sin klumme...
Hvis jeg nu lægger et indlæg i manses klumme så vil han kunne se hvilken IP adresse jeg skriver fra...
Det er der med garanti intet ulovligt i...

Så er der byen Struer, her er der altså nogen der mener at manse har tracket IP adressen, fundt ud af at den tilhører nogen i Struer, Manse (og jeg skal gerne indrømme at jeg tror det er mere plausibelt) hævder at han IKKE har tracet en IP adresse, og derfor blot slynger Struer ud, i stedet for Ikast, Bramminge eller Nørre Alslev, som han lige så godt kunen have skrevet...

Manse har IKKE fået tilsendt noget, det er det der var nogen der hævdede, han har bare set en IP adresse på sin klumme, som han er administrator på, eller webmaster om I vil...

Jeg mener ikke at der kan være tale om nogen brevhemmelighed her ?? Jeg mener at man i det mindste skal være i stand til at bevise eller gøre det sansynligt at manse skulle have tracet IPadressen...

Manse hævder at det har han ikke, og det er vel alt andet lige det man skal forholde sig til, at manse tilfældigt valgte byen Struer, og altså er så ualmindeligt uheldig at støde ind i en bruger med ømme ligtorn i forhold til sin bopæl...






.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Smukke
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 19:47

Bruger

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 01.04.09
 Status: Offline

bla bla uheldigt at ramme byen Struer og til december er hele København fyldt med nisser og månen er er grøn ost.

Utroligt at det kommer fra dig jos, som vil køre sag mod dtw fordi du er genkendelig på et brugernevn og et billed, som ikke på nogen måde er beskyttet og som alle kan bruge.

Jeg kan næsten hører ordet hykler
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 23:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:



Nej jeg tror du misforstår hvordan det hænger sammen (som jeg forstår hvordan det hænger sammen) naturligvis kan det godt hænge samme på den måde I får det til hænge sammen...

Men (efter de nye oplysninger fra webmaster) så forstår jeg det således :

Manse er administrator (en slags webmaster) i sin klumme...
Hvis jeg nu lægger et indlæg i manses klumme så vil han kunne se hvilken IP adresse jeg skriver fra...
Det er der med garanti intet ulovligt i...

Så er der byen Struer, her er der altså nogen der mener at manse har tracket IP adressen, fundt ud af at den tilhører nogen i Struer, Manse (og jeg skal gerne indrømme at jeg tror det er mere plausibelt) hævder at han IKKE har tracet en IP adresse, og derfor blot slynger Struer ud, i stedet for Ikast, Bramminge eller Nørre Alslev, som han lige så godt kunen have skrevet...

Manse har IKKE fået tilsendt noget, det er det der var nogen der hævdede, han har bare set en IP adresse på sin klumme, som han er administrator på, eller webmaster om I vil...

Jeg mener ikke at der kan være tale om nogen brevhemmelighed her ?? Jeg mener at man i det mindste skal være i stand til at bevise eller gøre det sansynligt at manse skulle have tracet IPadressen...

Manse hævder at det har han ikke, og det er vel alt andet lige det man skal forholde sig til, at manse tilfældigt valgte byen Struer, og altså er så ualmindeligt uheldig at støde ind i en bruger med ømme ligtorn i forhold til sin bopæl...

.


jos_38
Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg læste dit indlæg.
Du fremstår i mine øjne på en gang naiv latterlig og meget meget dum nu. Der burde ganske enkelt være en eller anden til at skrige dig ind i tomatten, at så dum er der squ da ingen der kan være. Hold da op hvor tog jeg fejl.

Men det er du åbenbart, det er ynkeligt at se dit forsvar af manse, og direkte pinligt du tror på tegningens historie.

OMFG.

Men ingen er jo forpligter udover egne evner.

En meget meget simpel søgning på en ipadresse kan fortælle dig mere end du aner. Det vil med dine sparsomme evner in mente føre for vidt at søge at belære dig om hvilke redskaber man kan bruge og til hvad, men du skulle bare vide.....

Manse hævder at det har han ikke, og det er vel alt andet lige det man skal forholde sig til, at manse tilfældigt valgte byen Struer,

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL er du dum eller dum ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 23:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Til jos_38

Her lidt du kan øve dig på ?
29 Jun, Mon, 23:29:54 78.156.213.56.bredband.3.dk
29 Jun, Mon, 23:30:39 4004ds1-paar.0.fullrate.dk
29 Jun, Mon, 23:32:41 563484c1.rev.stofanet.dk
29 Jun, Mon, 23:33:39 50C58E53.flatrate.dk
29 Jun, Mon, 23:33:57 0x573756b4.strnqu1.dynamic.dsl.tele.dk
29 Jun, Mon, 23:34:17 5b96e408.cust.ip.gvdnet.dk
29 Jun, Mon, 23:34:48 port1683.ds1-vbr.adsl.cybercity.dk
29 Jun, Mon, 23:36:18 cpc2-derb7-0-0-cust915.lei3.cable.ntl.com
29 Jun, Mon, 23:37:24 0x573edae2.cpe.ge-1-1-0-1101.vgnqu1.customer.tele.dk
29 Jun, Mon, 23:37:34 port1020.ds1-abc.adsl.cybercity.dk
29 Jun, Mon, 23:37:54 56346af1.rev.stofanet.dk
29 Jun, Mon, 23:39:41 79.138.252.66.bredband.3.dk
29 Jun, Mon, 23:40:25 4010ds2-abc.0.fullrate.dk
29 Jun, Mon, 23:42:21 static.33.28.202.85.in-addr.arpa.ka-net.dk
29 Jun, Mon, 23:42:29 0x5358f551.svgnxx3.dynamic.dsl.tele.dk
29 Jun, Mon, 23:42:45 84-238-115-189.u.parknet.dk
29 Jun, Mon, 23:44:32 atm2-0-72650.albnxx17.ip.tele.dk
29 Jun, Mon, 23:44:41 0x573be9ee.banqu1.dynamic.dsl.tele.dk
29 Jun, Mon, 23:45:20 5b96ee3a.cust.ip.gvdnet.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 02:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Det, der ikke er sjovt, jos, er når en webmaster bruger sine beføjelser til at gå ind på område der er dækket af straffelovens regler om brevhemmelighed.
Nu er det mere end 8 år siden jeg gik på retirement, men jeg kan da huske 2 domme, hvor chefer i to middelstore firmaer, efter lukketid, kiggede i deres ansattes emailboxe. De to chefer læste ikke kun forretningsmails, men også dybt personlige mails, og de printede dem endog ud for at bruge dem i bortvisningssager.
Begger chefer blev dømt efter straffeloven, og bortvisningerne tilsidesat.
Retten anførte at selvom man som administrator har adgangsbeføjelsen, gælder lovens regler om brevhemmelighed stadig.
Hvis i sender en PB har webmaster beføjelsen til at gå ind og læse Personlige Beskeder, men det er igen en overtrædelse af straffeloven.
At manse i dette tilfælde offentligør oplysninger, er absolut en skærpende omstændighed, uanset at du mener det er betydningsløst.


Nu er der jo her tale om at manse,finder et bynavn udfra et IP nummer, hvor du så drager en sammenligning med PB og eller Email.

Ip'er er vel egentligt ikke andet end som vores bils nummerplader,et identifikations middel hvis vi begår noget kriminelt.

Jeg har på rigtigt mange fora på nettet set at man kan se IP numre for alle, ja det er selvfølgelig kun dem som skriver i indlæggene som de andre gæster kan se.'

Udlevere IP, jeg har da så vidt jeg har kunnet gennemtrawle trådene omkring dette her ikke kunnet finde at Manse udleverer noget IP nummer. Han kommer med et by navn som han givetvis har fundet ud fra IP nummeret på den pågældende bruger(som i øvrigt ikke så ud til at have ret meget positivt at bidrage med).
Enig i at det nok ikke lige var det smarteste træk af Manse.

Det er selvfølgelig forkert af Manse, at han ikke trådte frem og bekendte kulør med det samme, og ikke viklede sig ind i at det var fanget ud af den blå luft (bynavnet altså).

men igen det er ikke alle der læser skriften på væggen ens, og derfor vil vores reaktioner jo også være forskellige...gudskelov for det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
tizzer
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Claus - det er et rammende præcist indlæg, du kommer med.

Jeg fatter alligevel ikke at jos_38, bakker op om manses historie.

Claus en ipadresse kan nu bruges til meget.

Så efter denne historie, vil jeg ALDRIG skrive noget i manse klummes.

Jeg var engang på en anden side på nettet, og kom online op og toppes med en, han var venner med nogen der kunne mere end deres fadervor, og de pingede min ipadresse, og via den fik de ALLE oplysninger om MIG, og når jeg siger ALLE så mener jeg ALT, hvor jeg boede havde boet - skat mv. det var en rystende oplevelse for mig.

Så uanset så skal manse ikke skrive noget han ikke bør.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 08:59



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Undskyld jeg blander mig lidt her, men hvorfor er i altid efter manse?

Hvad skriver han der er så galt? Ok han dummede sig med at skrive struer, men han har da ikke skrevet nogle ip adresse offenligt.

Ok det er bare min mening, men altså igen jeg kan ikke med min fantasi se hvor manse skriver noget for at svine til eller sådan noget. Man kan være enig eller uenig med ham eller synes det er noget bras, men lad dog være med at svar eller lad vær med at læs det.

Nyd nu sommeren mens vi har den og hav en rigtig god dag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 11:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

tizzer skrev:
Jeg fatter alligevel ikke at jos_38, bakker op om manses historie.


Det gør jeg heller ikke, jeg finder det blot ikke bevist at manse har de evner IT mæssigt, men også jeg kan tage fejl, mener stadig at det kan blive en tung bevisbyrde at bære, at bevise at manse ikke skrev struer ved en tilfældighed.

tizzer skrev:
Så efter denne historie, vil jeg ALDRIG skrive noget i manse klummes.


DET er jo heldigvis helt frivilligt, og det er naturligvis et valg man træffer, nu er du (og andre) så lidt bedre indformeret for at kunne træffe det valg, det er jeg enig i...

tizzer skrev:
Jeg var engang på en anden side på nettet, og kom online op og toppes med en, han var venner med nogen der kunne mere end deres fadervor, og de pingede min ipadresse, og via den fik de ALLE oplysninger om MIG, og når jeg siger ALLE så mener jeg ALT, hvor jeg boede havde boet - skat mv. det var en rystende oplevelse for mig.


Min første tanke er, Ågeeekæyiiii - men så tænker jeg - her har jeg ganske simpelt ikke nok information, der mangler modparten i denne historie, hvorfor i alverden vil nogen dog gå igennem de anstrengelser for at opsøge dig - det lyder helt vildt, hvis det ikke var skattevæsen eller politiet, eller du var i "bad standing" et eller andet sted... sådan en gang sjov søndags eftermiddags tidsfordriv er det jo ikke...

tizzer skrev:
Så uanset så skal manse ikke skrive noget han ikke bør.


Her er vi 100% enige - dette skulle jo gælde alle, ikke kun manse, og reglerne på siden her er da ret lette at forstå...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
gual
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 14:54

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

nej du har ret der er nok større chance for at manse(tegningen) har synske evner end at han kan finde ud af at trace en ip adresse... siger det ikke alt om hvorvidt han havde sporet ham eller ej at han aldrig nævnte at han rent faktisk kunne se ip´en ....tsk tsk .... en skam det ikke er manses stil at svare når han bliver spurgt om noget for jeg ville rigtig gerne høre hvorfor han synes det var bedst ikke at fortælle at han kunne se ip´en
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 16:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

BLA BLA BLA BLA

sikke dog en gang gylle.at blive ved med at diskuterer det her.

.
Du kommer nok fra negerbro.:)

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 18:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Du er nu lidt af en spredmøjkarl selv, så det er nok lugten, du ikke kan undvære, siden du vil berige denne tråd med dine vise ord.*DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 19:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

For os uindvigede kan vi ikke få et kort resume med de fakta der foreligger i denne efterhånden lange trådsarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 20:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

læs #4
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 20:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

Ja , og ?????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 21:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Swed skal du hjælpes i hoved og røv :D:D:DThumb

lindy

Ka du ha en forsat gog dag:D
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 22:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Swed skal du hjælpes i hoved og røv :D:D:DThumb

lindy

Ka du ha en forsat gog dag:D


Ja:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2009 23:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Swed tror bare du skal springe denne tråd over :LOL
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.37 sekunder | 99,557,771 Unikke besøg | jQ Blog