Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Engelskundervisning i Thailand.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2013 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Som nok de fleste er bekendt med, så er den nuværende engelskundervisning, især i landsbyskolerne, langt under lavmålet for hvad vi forstår ved undervisning.
Men nu ser det ud til at der kommer andre "boller på suppen".

Ministry plans English teaching overhaul

Sakset fra artiklen:


The Education Ministry is pushing reforms it says will enhance English language proficiency among students and teachers.

The 2008 basic education core curriculum states students in Prathom 1-3 must study English at least 40 hours per year (one hour per week), and Prathom 4-6 students 80 hours per year.

Mathayom 1-3 and Mathayom 4-6 students have to learn English at least 120 and 240 hours per year respectively.
========

Dvs. en tredobling af undervisningstiden Thumb
========

The ministry also wants 40% of English-language teachers who do not hold a degree in English to pass B1, or intermediate, level next year, 60% in 2016, and 80% in 2018.
For those teachers with English degrees, 20% should pass B2 or upper-intermediate next year, 40% in 2016 and 60% in 2018.
========

Ja, -der vil naturligvis komme en masse efteruddannelse af lærerne. -De er jo ikke selv for dygtige til engelsk Grin

http://www.bangko...g-overhaul
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2013 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

The ministry also wants 40% of English-language teachers who do not hold a degree in English to pass B1, or intermediate, level next year, 60% in 2016, and 80% in 2018


Er det de udenlandske lærer der tænkes på, mange af dem har kun et kort kursus bag sig ,hvis de da, har noget
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2013 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Moulding teachers of the future. One organisation is striving to bring about positive change to the education system

'Teach For Thailand is an organisation that seeks people of the new generation who want to create a positive change to education in Thailand," says Pichayut Jirapinyo, head of talent acquisition of Teach...

http://www.bangko...the-future
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2013 11:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvilket betyder på dansk?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2013 14:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Moulding teachers of the future. One organisation is striving to bring about positive change to the education system

'Teach For Thailand is an organisation that seeks people of the new generation who want to create a positive change to education in Thailand," says Pichayut Jirapinyo, head of talent acquisition of Teach...

http://www.bangko...the-future


fint nok skole systemet trænger til at blive moderniseret, det hersker der ingen tvivl om, men vil de ske jeg tvivler, det bliver nok ved snakken, desvære
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 08:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Der er så åbenbart nogle (eller i hvert fald 1) lærere, som har fundet "fidusen" i fjernundervisning eller hvad man nu skal kalde den slags snyd.
Ikke så mærkeligt at eleverne kan have høje karakterer uden at kunne noget (f. eks. engelsk).

Doing students' homework lucrative business

The Education Ministry is investigating widely advertised "homework" services which complete students' assignments for them at prices starting as low as 50 baht.

http://www.bangko...e-business
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 09:46

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja internet er en go ting, men det har også åbnet op for rigtig meget knap så heldig.

Some netizens said students have too much homework and could not finish it on time, and their parents were unable to help them, so some people have offered this type of business service.


Gad vide hvilken skole de går på, for det der med hjemme arbejde, er ellers ik det de bruger tid på.
Og nej hvordan skulle forældrene hjælpe dem, rigtig mange har jo slet ikke gået i skole eller kun gået et par år eller 3.
En meget stor del af dem over 50 år kan hverken læse eller skrive.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 12:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det lyder ikke af ret mange timer i mine ører, jeg underviser engelsk 2 timer/ugen i vuggestue (pre anuban) samt 3 timer/ugen anuban 1, 2 og 3 (ialt 11 t./ugen)


Kurt kan du leve af det eller er det bare supplement til andre indtægter
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 12:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Det lyder ikke af ret mange timer i mine ører, jeg underviser engelsk 2 timer/ugen i vuggestue (pre anuban) samt 3 timer/ugen anuban 1, 2 og 3 (ialt 11 t./ugen).
Et stort problem for Thailand er at de ikke har en overordnet undervisningsplan men kopier på må og få fra andre lande, hvilket gør det svært at få kvalitets lærerbøger.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 13:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Det lyder ikke af ret mange timer i mine ører, jeg underviser engelsk 2 timer/ugen i vuggestue (pre anuban) samt 3 timer/ugen anuban 1, 2 og 3 (ialt 11 t./ugen)


Kurt kan du leve af det eller er det bare supplement til andre indtægter


NEJ! Jeg kan overleve af det, jeg har desværre ikke andre indtægter andet end lidt privat undervisning i ny og næ.

Det kan kun lade sig gøre fordi jeg hverken ryger eller drikker.
Det er meget svært da jeg bor i et landdistrikt hvor betalingen er lille men befolkningen er venlige og priserne er små (har kun været ude for farangpris en gang).

Hvis der er andre der ønsker at arbejde "næsten" gratis kan jeg sagtens hjælpe, blev spurgt så sent som i dag, om jeg kender nogen.
I en børnehave hvor jeg underviste de 14 lærere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2014 15:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


NEJ! Jeg kan overleve af det, jeg har desværre ikke andre indtægter andet end lidt privat undervisning i ny og næ.

Det kan kun lade sig gøre fordi jeg hverken ryger eller drikker.
Det er meget svært da jeg bor i et landdistrikt hvor betalingen er lille men befolkningen er venlige og priserne er små (har kun været ude for farangpris en gang).

Hvis der er andre der ønsker at arbejde "næsten" gratis kan jeg sagtens hjælpe, blev spurgt så sent som i dag, om jeg kender nogen.
I en børnehave hvor jeg underviste de 14 lærere.


Jeg synes det er stort Kurt du er en mand af ære jeg håber virkeligt du kan forsætte dit liv Kanont godt kørt

Hvis der er andre der ønsker at arbejde "næsten" gratis kan jeg sagtens hjælpe, blev spurgt så sent som i dag, om jeg kender nogen.
I en børnehave hvor jeg underviste de 14 lærere

Jeg har rigeligt i mine 3 poder 5.3. & 2 år Men virkeligt godt i stedet for at gå hjemme og hænge op af konen
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 4 26-04-2024 14:42
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,615,151 Unikke besøg | jQ Blog