Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Velfærdsdanmark.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2013 14:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja hvad er det, hvordan regnes velfærd, er det når de få har for meget, og de fleste for lidt.
Der har været debatter om hvem der har ret til at opholde sig i riget, og hvem der ikke har, alt efter deres etnicitet, og hvor meget det koster, (det er nok det vigtigste argument)

Mon embedsmændene i Udlændingestyrelsen bare en gang i mellem har haft det som SS-officererne i Neuengamme, der skulle afgøre hvem der skulle leve, og hvem der skulle dø.
Det hele hænger på om man er af den rette herkomst, og dermed nyder folkets gunst.

Nu så vi senest de formastelige i Frelsens Hær der også uddelte Julehjælp til muslimer, og det er selvfølgelig helt forkasteligt, og bragte de kristne sind i kog, selvom de næppe hører til dem der overrender kirkerne, og selvfølgelig heller ikke kunne drømme om at ansøge om noget der ikke tilkom dem.
Det minder mig om dengang jeg blev udlært, og var oppe i Smedenes Forbund for at melde mig ind som faglært.
Der sad en kæmpestor smed, helt malplaceret bag skrivebordet, og da han havde ordnet papirerne kiggede han på mig og sagde," du skal have brændselshjælp", og det fik jeg selvom vi havde centralvarme hjemme, jeg sagde ikke et pip, men modtog glad de ekstra penge, det var jo næsten jul.

Set i bakspejlet er jeg glad for beslutningen om at emigrere til Sverige, selv om den var lidt tvungen, nemlig på grund af mangel på lejligheder og arbejde, hvem har lyst til at leve i et land hvor de rige får skattelettelser, og de fattige jages med blæselampe, og hvor religion er vigtigere end menneskers indsats for samfundet.

Hvem har forresten set Pia Kjærsgaard gå i kirke.?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2013 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Skipper! www.thai-dk.dk/images/userprofilepics/%5B736%5D1386425586.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,601,173 Unikke besøg | jQ Blog