Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Trafikulykker i Thailand
mialuk
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2013 20:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Ser en del Youtube med vanvittige trafikulykker i Thailand p.t., mest for at holde mig selv skarp og up-to-date når jeg færdes blandt idioterne derude, det er sgu´ vanvittigt hvad der sker, og ligeså vanvittigt hvilke "sanuk-aber" der skal hjælpe hvis uheldet er ude.

Her et eksempel, hør fjolset sige "VDO" - @ 7:45 - mere optaget af at han er på, end at hjælpe den fastklemte. Altid "sanuk" - altid sjov og ballade, helt utroligt, jeg lærer aldrig nogensinde at forstå dem, aldrig, jeg har givet op...

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 02:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej mialuk

hårde ord om folk som hjælper andre på frivillig basis, fra en person som har sin viden fra Youtube, hvad med at du selv tog en tørn og hjalp til

de folk som du kalder "sanuk-aber" udfører et kæmpe arbejde som ikke ret mange kan og vil

der bliver fyret nogle grove vittigheder af, ja korrekt. Når du vader i blod og døde mennesker har du, som redder brug for at fjerne dig lidt fra virkeligheden eller går du ned psykisk

som sagt det er en frivillig organisation, som du kan blive medlem af, prøv det

du skriver også
Ser en del Youtube med vanvittige trafikulykker i Thailand p.t

du har ret det er vanvittig og uvirkeligt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 04:37

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det var ikke kun dig yindee der var ved at komme op i det røde felt over det indlæg.

Aldrig har jeg da læst magen til uforskammet indlæg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 07:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

med fare for at blive kaldt rygklapper giver jeg leif ret

@mialuk, er du ikke lidt hård i dine udtagelser
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

Jeg kan slet ikke forstå at du gider rejse der ud når det er idioter du færdes imellem. Idioter og sanukaber. Hvad tro du de kalder dig? Vorherre bevares for en respekt for folk i et land hvor du åbenbart elsker at komme ved ikke
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Ja, det er da temmelig grove, fornærmende og racistiske udtalelser, det erkender jeg blankt.

Men jeg har aldrig forstået de mærkværdige vaner thailændere udøver når der er kamera på, V-tegn, brede smil, og især vanen med at udstille trafikovre på rad og række, mens redningsmændene sidder på hug og peger på dem, igen med brede smil over hele hovedet.

Samme med policen, når de udstiller de tyveknægte og forbrydere de har fanget, brede smil, hånd på skuldre af de kamoys, ja, der er næsten en jovial og kammeratlig stemning, som blandt gode venner.

Sjovt når en farang skriver grove og racistiske kommentarer om det mest udpræget racisitiske og farang fjendtlige folk i Asien > Thailændere, så farer folk til tasterne med forargede kommentarer.

Havde en dårlig dag igår, 4 timer i Panthip Plaza, for at lede efter en LED skærm, og på alle etager lød svaret:

"Mai mii" og "no have"

Aldrig kan man finde det man skal bruge, aldrig, uduelige, inkompetente, smilende og venlige, men inderst inde hader de dig.

Derefter ud og finde en taxa hjem, helt umuligt, de gad ikke køre de dovne slamberter, jo for 500 THB de ca. 14 km hjem, en tur til max. 170 på taxameter.

Men jeg er da glad at kunne bidrage til jeres forargelse, det er en god følelse, ikke?

sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 10:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

Jeg er ikke forarget. Kun kan jeg ikke forstå du gider være der ude.
nørd
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 10:14

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja Thaier har en til tider for de fleste udlændinge en pudsig måde at gebærde sig på.
Men husk nu... Det kaldes smilet land.. fordi de bruger smilet til at dække over alt.
Men at blande ting sammen får det unægtelig til at fremstå meget forkert.

Det som bragte jeg op i det røde var at kalde mennesker der frivilligt eller lønnet smider alt for at tage ud og redde mennesker der er kommet i nød, for sanuk-aber.

I 1979 sad jeg selv fastklemt i en bil og måtte klippes ud, også fordi der kom en lastvogn i vejen, men i modsætning til ham ovenover var jeg ikke ved bevidsthed.
Jeg har mere eller mindre levet 26 år på europas landeveje, har set adskillige grimme ting og ved om nogen hvor vigtig disse hjælpere er.

Og i videoen er det jo cameramanden der gør opmærksom på han filmer og manden på bilen venter tydeligvis på at de får combicutteren klar.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 15:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Rawirot, jeg er på ferie og nyder da opholdet, men jeg forbeholder mig ret til at komme med kritik af al den dårskab der gennemsyrer samfundet, fra top til bund.

Er for gammel i gårde til at være blåøjet typisk turist, der jo stort set bare smiler og wai´er til alle der tager røven på ham!

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2013 18:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

I Thailand kan man da godt hygge sig lidt med en afdød person, og det gør man såmænd nok også i Danmark.

ADVARSEL: LAD VÆRE MED AT KLIKKE PÅ NEDENSTÅENDE LINK, HVIS DU IKKE ER KLAR TIL LIVETS BARSKE REALITETER.


http://www.nairal...ting-human


M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2013 02:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

@Fotofreak

det er en ond verden vi lever i, hvor dyret også kaldet the human race, står forrest i køen, hvad ondskab angår

lidt uhyggelig læsning på dansk(ikke google oversat) fra england

http://www.mx.dk/...y/17592604
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,901,546 Unikke besøg | jQ Blog