Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Tortur-gør-hundekød mere mørt
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 19:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Tusindvis af hunde i Thailand tortureres inden de slagtes, fordi slagteren tror at kødet bliver mere mørt, hvis hundene udsættes for smerte, inden de slagtes.

Tusindvis af hunde i Thailand tortureres inden de slagtes, fordi slagteren tror at kødet bliver mere mørt, hvis hundene udsættes for smerte, inden de slagtes.

Og ja. Tusindvis af hunde slagtes, hvorefter kødet sælges til forbrugere, som er bevidst om hvad det er de køber. Nej. det sker ikke i en fjern landsby i Kina, eller et sted i Vietnam.

Men i turistdestinationen Thailand.

Det er CityNews i Chiang Mai, som har talt med Khun Panaree Cotchacote, som sammen med frivillige i organisationen Thailand Pet Rescue (TPRC) knokler for at stoppe slagtning og salg af thailandsk hundekød Thailand.

I følge Khun Panaree Cotchacote er fænomenet med indfangning af hunde i Thailand stigende, og det sker hovedsageligt, fordi myndighederne glemmer at håndhæve lovene, som allerede eksisterer, som som forbyder slagtning og salg af indfange hunde.

Thailand Pet Rescue (TPRC) redder nu og da en hund fra døden, lige inden slagtning. På det tidspunkt er mange af de hunde, som dømmes til at lande på hundeslagterens digt, blevet tortureret, fordi man mener, at kødet er mere mørt, hvis hundene påføres smerte inden de dør.

Derfor har Thailand Pet Rescue (TPRC) startet en underskriftindsamling i Nakhon Phanom og Sakon Nakhon, hvor de som skriver under, opfordrer myndighederne til at stoppe den afskyelige indfangning, tortur, og slagtning af hunde.

i 2011 greb den daværende Nakhon Phanom guvernør ind med bøder til lokale embedsmænd, som ikke håndhævede loven. Men i følge organisationen, lader hans afløser handelen blomstre, den enes brød, hundenes død.

Når Panaree har indsamlet 5.000 underskrifter, vil hun gå direkte til guvernøren med sit krav om at lovene som forbyder salg af ulovligt hundekød håndhæves.

http://thaioasern...Itemid=159
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 07:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

Det var da ellers en god måde at få ryddet noget af det skravl væk fra gaden sov
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 09:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Helt ærligt du er sgu da syg i roen hvis du mener det, du skulle fandme selv have samme tortur som de hunde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Helt ærligt du er sgu da syg i roen hvis du mener det, du skulle fandme selv have samme tortur som de hunde.


Hold lige tonen i rette stil du, og læs mit indlæg igen. Nu taler jeg jo ikke om at torturen er i orden, men at der bliver ryddet ud i dem kan jeg kun billige 100%. surrender
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Når Panaree har indsamlet 5.000 underskrifter, vil hun gå direkte til guvernøren med sit krav om at lovene som forbyder salg af ulovligt hundekød håndhæves.


-Vil det sige, at der findes lovligt hundekød, som f. eks. i Kina ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 10:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Rawirot skrev:
jsh71 skrev:
Helt ærligt du er sgu da syg i roen hvis du mener det, du skulle fandme selv have samme tortur som de hunde.


Hold lige tonen i rette stil du, og læs mit indlæg igen. Nu taler jeg jo ikke om at torturen er i orden, men at der bliver ryddet ud i dem kan jeg kun billige 100%. surrender


Du fik det bare til at se ud som om du syntes det var i orden med tortur, men kan godt følge dig med der bliver renset ud i de syge hunde, det skal bare gøres på en human måde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 10:55

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Hvis hundene behandles ordentlig, så kan jeg ikke finde andre grunde til forargelsen end...
Det er ok, sålænge det passer ind i mit lille billede af en perfekt verden.

Og at dyr mishandles, ja det er desværre en kedelig side af den menneskelige måde at opføre sig på. Desværre.
Jeg har haft tamme dværghøns
jeg har haft tamme ænder
jeg har haft tamme vildsvin, som i øvrigt er meget kloge dyr.
osv, nå ja så er det også forkert at spise dem.. eller ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 11:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Rawirot skrev:
jsh71 skrev:
Helt ærligt du er sgu da syg i roen hvis du mener det, du skulle fandme selv have samme tortur som de hunde.


Hold lige tonen i rette stil du, og læs mit indlæg igen. Nu taler jeg jo ikke om at torturen er i orden, men at der bliver ryddet ud i dem kan jeg kun billige 100%. surrender


Du fik det bare til at se ud som om du syntes det var i orden med tortur, men kan godt følge dig med der bliver renset ud i de syge hunde, det skal bare gøres på en human måde.


Tak JHS71. Så er vi sådan set enige om det. Selvfølgelig skal dyr behandles ordentligt og de syge fjernes ,når nu det er mere eller mindre vilde hunde. kat
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 13:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

For en del år siden smagte jeg for første (og sidste) gang sælkød som var fanget i sælgarn i Nord Grønland og da sælen har kæmpet for ikke at drukne er adrenalinet rigtig kommet i kog hvilket er det samme som sker ved tortur, dette kød fik dermed en meget special bismag efter min mening en smag jeg absolut ikke brød mig om, nå men to måneder senere sad jeg på Jensens bøfhus med en dejlig stor steak foran mig, men ikke ret langt inde i steak-en fik jeg igen denne speciale bismag i munden og kunne bare ikke få en bid ned mere, jeg er derfor 100% sikke på at den ko ikke er gået stille ind i døden de bliver simpelhen stresset for at kødet skal blive mørt så jeg tror ikke på at vi er en skid bedre selv på vore egne vi er bare bedre til at skjule det.
I Nord Grønland spiser de også slædehunde som en yndet måltid og de bedste skulle være når hundene blev hængt så de lige fik lov at sprælle lidt inden de døde, go appetit.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Pleasantville skrev:
For en del år siden smagte jeg for første (og sidste) gang sælkød som var fanget i sælgarn i Nord Grønland og da sælen har kæmpet for ikke at drukne er adrenalinet rigtig kommet i kog hvilket er det samme som sker ved tortur, dette kød fik dermed en meget special bismag efter min mening en smag jeg absolut ikke brød mig om, nå men to måneder senere sad jeg på Jensens bøfhus med en dejlig stor steak foran mig, men ikke ret langt inde i steak-en fik jeg igen denne speciale bismag i munden og kunne bare ikke få en bid ned mere, jeg er derfor 100% sikke på at den ko ikke er gået stille ind i døden de bliver simpelhen stresset for at kødet skal blive mørt så jeg tror ikke på at vi er en skid bedre selv på vore egne vi er bare bedre til at skjule det.
I Nord Grønland spiser de også slædehunde som en yndet måltid og de bedste skulle være når hundene blev hængt så de lige fik lov at sprælle lidt inden de døde, go appetit.


Rigtigt,-disse stress-hormoner går ind og ødelægger smagen i kødet.
Det har været meget fremme ved transport af svin her i Danmark.

Jeg lod mig fortælle at fordi de hængte hundene i Aasiat (Egedesminde), det var p. g. af bedre skindkvalitet. Skindet brugte de jo til tøj.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 19:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vi kan skam også i Europa.

Rumænsk hunde-helvede: Aflives med gas og tæsk

Herreløse hunde er et kæmpe problem i Rumænien, derfor bliver de tæsket og gasset ihjel


Sakset fra artiklen:

Ifølge Mette Østergaard Nielsen, der er næstformand i dyrevelfærdsforeningen Danish Friends of Animals (DFA), dræber fattige familier hundene med bestialske metoder, fordi familierne får penge for hver død hund.

http://ekstrablad...128181.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 19:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Det handel om herreløse hunde som der også er mange af i thailand med de bliver dog ikke aflive på samme måde som i Rumænien.

Der er nogen skræklig foto af aflive hunde.

Hvor er det dog syge at mennesker kan være over for hunde
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 19:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Ja, mennesker er grimme, må håbe de får nogen skavanker i krop, cancer etc. i krop, når de æder nogle af deres bedste venner.

Der er nok også en grund til at jøde og muslim ikke spiser gris, men det gør danskere i tonsvis, og danskere dør meget af kræft og hjerte-kar sygdomme.

"Svinets hævn" - tror jeg.

sorry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 20:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

mialuk skrev:
Ja, mennesker er grimme, må håbe de får nogen skavanker i krop, cancer etc. i krop, når de æder nogle af deres bedste venner.

Der er nok også en grund til at jøde og muslim ikke spiser gris, men det gør danskere i tonsvis, og danskere dør meget af kræft og hjerte-kar sygdomme.

"Svinets hævn" - tror jeg.

sorry


Dem der ryger og drikker dør så af en anden sygdom. Sådan kan man jo blive ved. Den dag du fødes går det mod graven Shock
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
DR sender “Jorden rundt i 80 dage” – i en ny og mere politisk korrekt udgave Film, bøger etc 2 21-03-2022 09:39
Hverdagen lidt mere normal i Thailand, men yderligere lempelser afhænger af nye smitte Hele Thailand 1 05-05-2020 14:45
Og hvad så – skal der leveres 48 maskiner mere til Thailand? Nyheder på dansk 4 24-09-2019 20:12
Frygten lurer: Kendt storby invaderet af mere end 31.000 slanger Nyheder på dansk 1 03-12-2017 07:53
Mere censur. Diverse 7 01-02-2016 09:39

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,656,579 Unikke besøg | jQ Blog