Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Køb af brugt bil i Thailand
mialuk
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 18:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Har overvejet at købe bil, man kan få en ny Toyota Vios på afb. til ca. 3.800 THB pr. måned, men den er vel først betalt når jeg står ved gravens rand!

Derfor, sagde jeg til mig selv, find en brugt bil, gerne en solid BMW 3- ell. 500 serie.

Nogen her der har erfaringer med køb af brugt bil i Thailand, faldgruber, det sædvanlige snyd og bedrag, skjult gæld i bil etc. - og hvor køber man den, Bangkok eller provinsen?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 21:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Jeg har købt en brugt Nissan oppe i Yasothon men du skal nok til Bangkok hvis du vil have luksus som en BMW.
Jeg vil kræve at selv tage bilen til et Aut. BMW værksted for at få den gennemset før jeg betaler. Et Aut. værksted bruger originale reservedele og yder garanti så de er mere troværdige, hvis da der findes en troværdig mekaniker nogetsteds i denne verden.
Så vidt jeg har forstået får man ikke udleveret den blå bog (registrerings attest) før bilen er gældfri så hvis de har en sådan burde det betyde at der ikke er gæld i bilen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 05:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Cacaokurt skrev
Så vidt jeg har forstået får man ikke udleveret den blå bog (registrerings attest) før bilen er gældfri så hvis de har en sådan burde det betyde at der ikke er gæld i bilen.


dette er korekt,

den blå bog (registrerings attest) skal du have med på motor kontoret når bilen skal om registreres i dit navn

mialuk skrev
Har overvejet at købe bil, man kan få en ny Toyota Vios på afb. til ca. 3.800 THB pr. måned, men den er vel først betalt når jeg står ved gravens rand!


det lyder som en drøm, en umulig drøm, normalt er at du afdrager en bil over 7 år, mig bekendt kan en farang ikke købe på afbetaling

se priser på Toyota Vios her og regn lidt på det http://www.toyota...opt=grades
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 09:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Ved køb af brugt bil, afregner mange kontant når papirerne er stemlet ok på mortorkontoret
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 10:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

"det lyder som en drøm, en umulig drøm, normalt er at du afdrager en bil over 7 år, mig bekendt kan en farang ikke købe på afbetaling"

Du har ret, så bare et stort på en forrude af en Vios udenfor forretningen, hvorpå der stod Thb 3.800 - skulle nok ha´gået ind og hørt nærmere.

Men ellers tak til alle for oplysninger, og klart skal man vel være forsigtig med at købe en gammel bil, også i Thailand.

Her er en mulighed:

http://www.siammo...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 05:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

mialuk skrev
Du har ret, så bare et stort på en forrude af en Vios udenfor forretningen, hvorpå der stod Thb 3.800 - skulle nok ha´gået ind og hørt nærmere.


var på en lille køretur forleden dag kørte forbi en bil forhandler, alle de udstillede biler havde et skilt i vinduet, 500 baht stod der på skiltet, intet andet

blev nysgerrig, kørte ind til forhandleren, som grinede forklarede mig at de 500 baht var udbetalingen på bilen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mialuk
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 10:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 39
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Hæ, ja selvfølgelig, men god madding er det jo.

Men iflg. Bangkokpost kan der gøres gode handler:

http://www.bangko...ate-scheme

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2013 10:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja, fortjenesten ligger jo i financieringen af bil-lånetGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 3 25-04-2024 17:39
Smag på Thailand Hele Thailand 98 24-04-2024 18:02
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 99,564,279 Unikke besøg | jQ Blog