Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad skal man tro?
yindee
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 08:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

sam skrev
Igennem de mange år jeg er kommet her, har jeg aldrig set et skolebarn lave hjemmearbejde.


vi kommer nok ikke de samme steder , for jeg har set at de laver hjemmearbejde,mange gange

sam skrev
Hvis jeg kommer med følgende påstand: mange af lærerne herned er ikke deres opgave voksen, eleverne lærer ikke en skid!


måske, måske ikke, hvad er mange, er det 10- 20 eller 30 prosent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 10:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sam skrev:
AL 48, det ser ud til at du er meget ked af at læse indlæggene, men bare køre videre i dit eget spor.

Som jeg skrev så har du dine oplysninger fra Donna, der ikke taler særligt godt engelsk, hvordan kan du så tro på det, du måske får at vide.

Thailænderne vil jo gerne prale lidt og det der kommer frem er ikke altid hele sandheden.

Hvis jeg kommer med følgende påstand: mange af lærerne herned er ikke deres opgave voksen, eleverne lærer ikke en skid!

Igennem de mange år jeg er kommet her, har jeg aldrig set et skolebarn lave hjemmearbejde.

Nej der er ikke nødvendigt, det laver de i skolen, nå siger jeg bare!?

Engelskundervisninger kommer aldrig videre i grundskolen, de kan kun de få sætninger,der står i bogen.

På vores lokale skole, er der ansat en udlændig til at forbedre engelskundervisningen, jeg ved ikke om det lykkes.

PÅ mine daglige cykelture møde jeg mange skoleelever, der hilser på engelsk, ja det kan alle jo lære at sige hello, unden at kunne tale bare lidt engelsk.
Jeg vil prøve om min svoger kan oplyse, hvad det koster at gå på universitetet i Sakon Nakhon.


Nu skal jeg så komme til dit indlæg Grin

mange af lærerne herned er ikke deres opgave voksen, eleverne lærer ikke en skid!


Hvis det er eleverne i grundskolen du henviser til,- så ja, for os vesterlændinge ser det ud til at de intet lærer fordi de i grundskolen lægger vægt på andre normer end dem vi er vant til. Grundskolerne (ude på landet) kæmper også stadigvæk med at eleverne til tider bliver holdt væk fra undervisningen fordi de skal hjælpe til derhjemme i sæsonerne for markarbejde. (Det samme havde vi jo i DK for 50-75år siden).
Og lærerne har et fastlagt skema de skal undervise efter. At dette skema evt. ikke er godt nok (efter vores opfattelse) er jo ikke lærernes skyld.
Men jeg kan oplyse dig om, at mange lærere udmærket er klar over problemerne,- men de kan heller intet gøre selvom de forsøger efter bedste evne.
Igennem de mange år jeg er kommet her, har jeg aldrig set et skolebarn lave hjemmearbejde.

Nej der er ikke nødvendigt, det laver de i skolen, nå siger jeg bare!?

Har du så været inde på skolen og set hvad de laver der?
På mange skoler (også landsbyskoler) foregår undervisningen ved hjælp af computer. De har undervisningsprogrammer på internet.
Disse programmer har speciel log-ind nøgle,-da det ikke er gratisprogrammer.
Derfor foregår det meste på skolen. -Og det er jo også langtfra alle børn der har computer og internet derhjemme.
-Men derudover har jeg da også set mange lave især skriftlige opgaver som hjemmearbejde. Men ellers nytter det jo ikke meget at sende for meget hjemmearbejde med børnene hjem, hvis de ikke kan få den fornødne tid eller plads til arbejdet.
På vores lokale skole, er der ansat en udlændig til at forbedre engelskundervisningen, jeg ved ikke om det lykkes.


Ja,-det er der efterhånden på mange landsbyskoler. Jeg er også selv blevet bedt om at komme nogle timer for at tale med eleverne. (Efter vi blev gift, men det er en anden historie). Problemet er, at når eleverne udelukkende hører "thai-engelsk", så lærer de jo ikke andet. -Derfor er de også her begyndt med internet-programmer.
PÅ mine daglige cykelture møde jeg mange skoleelever, der hilser på engelsk, ja det kan alle jo lære at sige hello, unden at kunne tale bare lidt engelsk.

Det kan jo også skyldes alm. generthed.
En pige på 12år i "vores familie" var også meget genert over for mig. Men efter et par måneder hvor jeg havde drillet hende lidt, begyndte hun at tale mere og mere engelsk til mig.-Og nu hvor hun har overvundet sin generthed går det sgu egentlig helt godt (efter thai-forhold).
Selv Jitsiri (datteren på dengang 20år) tog det lang tid før hun vovede "forsøget" med at tale med mig. -Men nu skriver vi også jævnligt sammen på engelsk. Jeg måtte flere gange love hende ikke at grine ad hende, hvis hun skrev / talte forkert.
-Hvor mange skoleelever i Danmark starter en samtale med en udlænding (englænder eller tysker) fordi han kommer cyklende forbi??Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 16:37

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Der er jo klart at jo flere år der studeres jo flere udgifter er der.

Der blev en del snak ved bordet idag, da jeg spurgte om hvad det kostede at gå på Uni i Sakhon Nakhon:

en sagde det kostede 7000 B to gange om året.

en anden sagde 5000 B pr. måned.

Men jeg er ikke helt tilfreds med oplysningerne, for de stemmer da ikke overens med de tal, der har været i indlæggene. Så jeg vil spørge videre.

Donnas godt uddannede børn, der har er megahøj løn, hjælper vel med til at tilbagebetale det lånte ?
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline


De forskellige priser kan skyldes, at der er flere forskellige grader af universiteter. - Og de har hvert deres prislag. Jo højere uddannelse, desto højere pris pr md./semester.
Noget helt andet er også, at hvis forældrenes indkomst er tilpas lav, så kan der ydes en form for tilskud fra regeringen. Derved nedsættes egenbetalingen. - Og er den meget lav, så kan den studerende også søge en form for SU-lån, -som før nævnt.

Er du optimist?? - Hvornår er børn begyndt at tilbagebetale forældre?? griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2013 13:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
IT skrev:
hej
Fruen i Huset får invalide pension som udbetales med 500 baht hver den 1 i måneden, indtil videre har hun fået pengene til tiden. næsten da

jeg tror ikke at madammen (Donna) som du så pænt skriver, vil få sit tilgodehavende udbetalt, pengene er forsvundet i systemetShock


Er du sikker på at det stadig er det formidable beløb af 500baht?
"Folkepensionen" steg jo til det dobbelte (1000baht pr. md.) her i år.

-Og nej, jeg tror heller ikke på udbetaling. Men det er ufatteligt så roligt hun (Donna) tager det. Men måské er hun vant til det ved ikke

Hej


hej igen

ja vi, Nej Fruen i Huset får kun de berømte 500 baht, men vi overlever trods altmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2013 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Skønt at læse IT, og må I fortsætte med detThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Denne tallerken skal få tykke thailændere til at tabe sig Thaimad 7 22-05-2022 13:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.37 sekunder | 100,233,782 Unikke besøg | jQ Blog