Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad syntes du.
skipper
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2013 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der findes andre måder at forbedre potensen på end at skaffe sig en kamphund, her er en der er billig, og så behøver man ikke gå tur med den, med mindre man insisterer på at blive arresteret:

http://www.sexsho...s-s-m.html
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2013 23:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

leif skrev:
Vi har forstået, du kan ikke lide rootweilere griner
Måske store hunde i det hele taget.

Bid på mennesker

1. Schæfer
2. Labrador
3. Slædehund
4. Blandingshunde
5. Cocker Spaniel
6. Små Selskabhunde
7. Rottweiler
8. Listehunde
9. Jagthunde
10. Australsk Hyrdehund

Bid på andre hunde

1. Schæfer
2. Golden Retriever
3. Labrador
4. Gravhunde
5. Jagthunde
6. Andre store racer
7. Rottweiler
8. Blandingshunde
9. Boxer
10. Listehunde


Skambid af andre dyr

1. Race Ukendt*
2. Slædehunde
3. Labrador
4. Schæfer
5. Hyrdehunde
6. Hønsehunde
7. Boxer
8. Retriever
9. Gravhund
10. Samojede

Liste hunde er dem som nu er forbudt.


@ leif

Undskyld, men tillad mig her at komme med en bramfri bemærkning til ovenstående citat:

Print listerne ud i 1000 eksemplarer og hæng dem op ude på toilettet - Så har du noget Du kan tørre r*v med.


M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 00:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Listen er udarbejdet af en forening der kalder sig Fair dog, hvis man nærlæser hvad de betegner som "fakta" så er der lagt stor vægt på hvad hundeejerne selv fortæller, ikke særlig videnskabeligt, men det passer sikkert godt i deres kramThumb

http://www.fairdo...i-2011.pdf
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 00:59

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det går ikke så godt med læsning, eller hva driller
Undersøgelsen er baseret på indsamlet information om hændelser, fra dyrlæger, politirapporter, internettet samt hundeejer, beretninger.
Kildeangivelse
1 ) Statens institut for Folkesundhed
2) Journal of Plastic Surgery and Hand Surgery
3) Center for ulykkesforskning
4) Rigspolitiet, Danmarks Ulykkesregister og Trygfonden
5) Kahn et al 2003
6) Institutionen för biomedicin och veterinär folkhälsovetenskap Uppsala 2011
7) Post Danmark
8) Rigsdagstidende 1936-37, Tillæg A, spalte 2783
9) Rigsdagstidende 1936-37, spalte 103 ff
10) Journal of the American Veterinary Medical Association October 1, 2010, Vol. 237, No. 7, Pages 788-792 doi: 10.2460/javma.237.7.788
11) Den engelske kennel klub og Defra
12) Spanish dangerous animals act: Effect on the epidemiology of dog bites Bele´n Rosado , DVM, MSca, Sylvia Garcı´a-Belenguer, DVM, PhDa,
Marta Leo´n, DVM, PhDb, Jorge Palacio, DVM, PhD
13) Det skotske parlament - Control of Dogs (Scotland) Act 2010 (asp 9)
14) Cornelissen, J.M.R., Hopster, H. Dog bites in The Netherlands: A study of victims, injuries, circumstances and aggressors to support evaluation
of breed specific legislation. The VeterinaryJo urnal (2009), doi: 10.1016/j.tvjl.2009.10.001
15) Statistiken des Innenministeriums hervor
16) Norsk Kennel Klub
17) Ordinanza per la tutela dell’incolumità pubblica dall’aggressione dei cani.
18) Healthcare Cost og Project (HCUP)
19) Dr. Vikram Durairaj fra University of Colorado School of Medicine
20) National Canine Research Council ( NCRC )
21) National Canine Research Council ( NCRC )
22) National Canine Research Council ( NCRC )
23) BYLAW NUMBER 23M2006 the Responsible Pet Ownership Bylaw


Fakta er bare der findes ikke nogen total opgørelse, derfor vil man kunne finde forskellige tal.

Fakta er også at små hunde bider meget, især gravhunde.
Grunden til schaefer ligger øverst er nok at der findes mange af dem i forhold til andre racer og den er/bliver brugt som angrebs hund.

Det triste er.. at emnet ikke kan diskuteres hvis det rammer folks egen hunde race.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 02:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

@leif.

Vi har haft 5 hunde der alle har været af forskellige racer, lige fra tæppetisser til penisforlænger, og vi har elsket dem alle lige meget.

For 2 år siden måtte vi sige farvel til vor dejlige amstaff da min søn ikke kunne give den så meget tid som den behøvede, vi fandt efter en tid en der havde overskuddet,.... vi var hjemme og besøge dens nye hjem og snakke med den nye ejer for at være sikre på den fik det godt, og det er vi helt sikker på den gjorde.

Så nu har vi en tæppetisser, som du hånligt kalder den, en dejlig lille glad krabat der både får kærlighed og giver den dobbelt tilbageLove

Det er ikke vigtigt med størrelsen for os der ved lidt om hunde, det vigtige er at man passer sammen psykisk, og det gør man ikke hvis man anskaffer en bestemt hunderace kun for at styrke sit ego.



Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 02:35

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jeg havde min 12 år gamle krydsning puddel/coocker med til thailand, hvor den fik 2 år. Så jeg har såmænd også haft mindre hund.
Det er altså alm at kalde små hunde for tæppetissere, uanset om du kan lide det. griner

og det gør man ikke hvis man anskaffer en bestemt hunderace kun for at styrke sit ego.

Præcis hvis du ellers læser hvad jeg skriver så har jeg netop påpeget at en del af problemerne skyldes det.

Og vi kommer heller ikke uden om at mange små hunde får 0 opdragelse og derfor tit virker provokerende på andre hunde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 02:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Havde du din hund med til Thailand?music
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 02:44

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja jeg ville jo flytte der ud, så havde ligesom ikke andre muligheder end tage den med.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 02:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Stærkt leif.

Vi var inde på emnet om hvad vi skulle gøre med hundene hvis vi flyttede derud, og blev enige om at alle 3 skulle flytte med, det er jo familie eller hvad?

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 03:04

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

det er jo familie eller hvad?

hmmm så vil mange jo sige du er tosset, det er bare en hund.

Det kræver meget arbejde når de er små, men bruger man den tid får man utrolig meget til gengæld og undgår mange problemer / ærgelser.

det er dyrt at tage 3 hunde med og flere sagde også jeg var tosset at bruge penge på at tage en gammel hund med.
Men jeg er måske lidt skør ang mine dyr, de har ikke valgt at være ved mig, jeg har valgt dem, så er det også mit ansvar at de har det godt.

Grunden til jeg valgte en Rottweiler.
1. Det havde jeg villet i mange år, men skulle også have tiden til det.
2. jeg syntes det er en flot hund
3. jeg skulle have en hund der kunne dæmme op for de evindelige tyverier, da jeg havde valgt at bo uden hegn/mur omkring.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 03:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvordan var det med at få hunden ind i Thailand, skulle den i karantæne inden den blev sluppet ind?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 03:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

leif skrev:
Det går ikke så godt med læsning, eller hva driller
Undersøgelsen er baseret på indsamlet information om hændelser, fra dyrlæger, politirapporter, internettet samt hundeejer, beretninger.
Kildeangivelse
1 ) Statens institut for Folkesundhed
2) Journal of Plastic Surgery and Hand Surgery
3) Center for ulykkesforskning
4) Rigspolitiet, Danmarks Ulykkesregister og Trygfonden
5) Kahn et al 2003
6) Institutionen för biomedicin och veterinär folkhälsovetenskap Uppsala 2011
7) Post Danmark
8) Rigsdagstidende 1936-37, Tillæg A, spalte 2783
9) Rigsdagstidende 1936-37, spalte 103 ff
10) Journal of the American Veterinary Medical Association October 1, 2010, Vol. 237, No. 7, Pages 788-792 doi: 10.2460/javma.237.7.788
11) Den engelske kennel klub og Defra
12) Spanish dangerous animals act: Effect on the epidemiology of dog bites Bele´n Rosado , DVM, MSca, Sylvia Garcı´a-Belenguer, DVM, PhDa,
Marta Leo´n, DVM, PhDb, Jorge Palacio, DVM, PhD
13) Det skotske parlament - Control of Dogs (Scotland) Act 2010 (asp 9)
14) Cornelissen, J.M.R., Hopster, H. Dog bites in The Netherlands: A study of victims, injuries, circumstances and aggressors to support evaluation
of breed specific legislation. The VeterinaryJo urnal (2009), doi: 10.1016/j.tvjl.2009.10.001
15) Statistiken des Innenministeriums hervor
16) Norsk Kennel Klub
17) Ordinanza per la tutela dell’incolumità pubblica dall’aggressione dei cani.
18) Healthcare Cost og Project (HCUP)
19) Dr. Vikram Durairaj fra University of Colorado School of Medicine
20) National Canine Research Council ( NCRC )
21) National Canine Research Council ( NCRC )
22) National Canine Research Council ( NCRC )
23) BYLAW NUMBER 23M2006 the Responsible Pet Ownership Bylaw


Fakta er bare der findes ikke nogen total opgørelse, derfor vil man kunne finde forskellige tal.

Fakta er også at små hunde bider meget, især gravhunde.
Grunden til schaefer ligger øverst er nok at der findes mange af dem i forhold til andre racer og den er/bliver brugt som angrebs hund.

Det triste er.. at emnet ikke kan diskuteres hvis det rammer folks egen hunde race.



Hej leif

Din humoristiske sans fejler bestemt intet.

M.v.h. Fotofreak


PS: Tak for et godt grin Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 03:18

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Hvis hundene har deres vacinations bog så er det meget nemt.

Om det er præcis det samme fra sverige ??
men ellers så skal dyrlægens attest verificeres og så tjekkede de hunden i Kastrup for at se om det nu lignede den hund det skulle være.
Da vi ankom til bagage båndet i BKK stod hunden og ventede på os. Så det var ret nemt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 04:05

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

hmmm det vil ik virke, så det blev et link.

Den ser da ik voldsom stor ud music

http://s1316.phot...sort=3&o=0

Noget andet hvis det stod til mig som helt sikkert kan få mange til at kløjs i kaffen.
Forbyd dyr i små bure.
no 2 pic.
Beo havde ingen bur, men 5 meter snor, altså når tossen ikke bandt knuden op og fulgte efter mig. Eller sad oppe i et træ og der hjalp det ikke at kalde på den, for den svarede bare. Men sige.. beo gin kanum, så kunne den finde hjem.
Den syntes det var vældig sjov at stjæle mit cigaret papir.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 09:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvordan var det med at få hunden ind i Thailand, skulle den i karantæne inden den blev sluppet ind?


Har selv haft min hund med 2 gange, -ingen problemer i Thailand.
-Som Leif rigtigt skriver, så skal man bare sørge for de rigtige vaccinationer og dyrlægepapirer hjemmefra. Chips og øretatovering.
Min har samtidig "hundepas" med billede.
Og selvfølgelig skal flyselskabet have besked samtidig med at man bestiller sin billet.
Hunde under 10kg. incl. transportbur (tæppetissere) kan nogle gange medbringes i kabinen. -Ellers er det lastrum.

Ved ankomst til BKK afhenter man bare sin hund ved bagagebånd (hvis den har været i lastrum).
Egentlig skal man, hvis det skal foregå helt efter reglerne, lige omkring karantænedyrlægen som også er på lufthavnsområdet (ca. 3km. fra terminalen). Der får man tjekket hund og papirer, samt udfærdiget en "import-tilladelse".

Ved afrejse igen fra BKK skal man huske at komme til karantænedyrlæge først for at få lavet en "eksport-tilladelse". - Den tilladelse er gældende i 10 dage og kostede dengang 50baht.
Har man ikke den tilladelse, kommer hunden ikke med flyveren.

Første gang jeg prøvede turen kostede den manglende "eksport-tilladelse" mig 9 ekstra døgn i Thailand, da jeg jo missede min flyafgang.
De var dog flinke til at finde en senere afgang (9 døgn) uden ekstra beregning. (Thai-airways).
De 9 dage brugte jeg så til ferie i Pattaya (sammen med madammen).
Jeg fandt ud af at hotellerne i Pattaya var mere large med at man havde en "tæppetisser" med. I BKK var det ikke nemt at finde hotel der tillod dette.

Men ellers en herlig oplevelse at have sin "tæppetisser" (Griffon Bruxelles) med derned. Thaiérne havde aldrig set den slags hund før. -Heller ikke dyrlægen på karantænestationen, så hun blev rigtig fotograferet.
-Og varmen havde hun det fint med, jeg skulle bare altid have en flaske vand med. Både til køling af poter, samt drikkevand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2013 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
skipper skrev:
Hvordan var det med at få hunden ind i Thailand, skulle den i karantæne inden den blev sluppet ind?


Har selv haft min hund med 2 gange, -ingen problemer i Thailand.
-Som Leif rigtigt skriver, så skal man bare sørge for de rigtige vaccinationer og dyrlægepapirer hjemmefra. Chips og øretatovering.
Min har samtidig "hundepas" med billede.
Og selvfølgelig skal flyselskabet have besked samtidig med at man bestiller sin billet.
Hunde under 10kg. incl. transportbur (tæppetissere) kan nogle gange medbringes i kabinen. -Ellers er det lastrum.

Ved ankomst til BKK afhenter man bare sin hund ved bagagebånd (hvis den har været i lastrum).
Egentlig skal man, hvis det skal foregå helt efter reglerne, lige omkring karantænedyrlægen som også er på lufthavnsområdet (ca. 3km. fra terminalen). Der får man tjekket hund og papirer, samt udfærdiget en "import-tilladelse".

Ved afrejse igen fra BKK skal man huske at komme til karantænedyrlæge først for at få lavet en "eksport-tilladelse". - Den tilladelse er gældende i 10 dage og kostede dengang 50baht.
Har man ikke den tilladelse, kommer hunden ikke med flyveren.

Første gang jeg prøvede turen kostede den manglende "eksport-tilladelse" mig 9 ekstra døgn i Thailand, da jeg jo missede min flyafgang.
De var dog flinke til at finde en senere afgang (9 døgn) uden ekstra beregning. (Thai-airways).
De 9 dage brugte jeg så til ferie i Pattaya (sammen med madammen).
Jeg fandt ud af at hotellerne i Pattaya var mere large med at man havde en "tæppetisser" med. I BKK var det ikke nemt at finde hotel der tillod dette.

Men ellers en herlig oplevelse at have sin "tæppetisser" (Griffon Bruxelles) med derned. Thaiérne havde aldrig set den slags hund før. -Heller ikke dyrlægen på karantænestationen, så hun blev rigtig fotograferet.
-Og varmen havde hun det fint med, jeg skulle bare altid have en flaske vand med. Både til køling af poter, samt drikkevand.


Super indlæg AL 48 Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2013 12:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak for brugsanvisningen AL 48.

Vi har ikke rigtigt tænkt over det praktiske med hundene endnu da det jo er en gang ude i fremtiden, og vi stadig overvejer hvordan det skal blive i fremtiden, Thailand eller Sverige.
Børnene er født og opvokset i Sverige, og har deres venner her, mens vi to gamle nok kan bo begge steder, men tak for du gav dig tid til at fortælle om hvordan du gjorde.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2013 19:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så er en gal igen med de rumænere, denne gang vil de aflive 63.000 af deres medborgere, ikke fordi de ikke passer ind, fordi det gør de garanteret, men nok fordi de spiser for meget af landets nationalprodukt.
Hvad skal man snart sige...Hvem ville I kalde for de største nasserøve på EU's budget, hundene eller murerne der arbejder for 27 kr. i timen.
Jeg snupper hundeneGrin

http://www.mx.dk/...kRtzr7U85s
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2013 17:14



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er sgu da ikke de rumænere og alt det andet rakkerpak fra øst europa der er dumme. Det er sgu da os i dumme danmark der ikke gør det de burde, ud af vagten med det samme og så skulle de aldrig have lov at komme ind igen. Og kommer de i vores fængsler er det jo ligesom at de er på ferie, forstår godt tyskerne kalder os de dumme danskere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2013 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Desværre er EU-lovene i vejen for at Danmark/Sverige helt kan forbyde dem adgang, men de får jo karantæne når de har begået ulovligheder og er blevet straffet for det.

Om danskerne er dumme kan vel diskuteres, de overholder gældende lov, og det er vel det alle skal gøre.

De skulle udleveres og afsone straffen i deres eget land hvor forholdene i fængslerne er meget værre end hos os, for at sige det mildtThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27
Hvad sagde jeg! Udenfor Thailand 2 07-01-2020 16:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 99,674,693 Unikke besøg | jQ Blog