Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Så skete det også for mig.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2013 16:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Endelig oprandt dagen hvor gamle luvslidte skipper blev statsansat på fuld tid.

Hvem skulle have troet det, ikke jeg selv i alle fald, jeg har altid gået og småpralet i min ungdom med at jeg nok stillede klip-klapperne inden jeg nåede de 35.
Sådan gik det ikke, og fred være med det, heldigvis.

De sidste par uger jeg arbejdede blev jeg hele tiden stillet det samme spørgsmål af arbejdskammeraterne: Jamen hvad skal du så lave, du kan jo ikke bare sidde og stirre ud i luften.

Først blev jeg helt mundlam... hvad fanden mente de at man kun har valget mellem at arbejde eller at trille tommelfingre.
Så forstod jeg at mange af dem havde en satans kælling derhjemme der gjorde livet surt for dem, svensk altså, ikke thailandsk, hvad forskellen så må være.hej

Jeg har nu ingen planer om at sidde trille noget som helst, og hvis jeg alligevel gør det så rager det ikke andre, man kan jo gøre hvad man vil ikk?

Det er opbrudstider, Vi planlægger at sælge hvad vi har knoklet sammen i mere end 25 år, siden vi ankom med 100 USD i -84, og fik 2 dejlige børn

Ingen af os har lyst til at bo permanent i Thailand, hvilket kan indikere at vi trods alt er modtagelige for fakta fra det forjættede land.

Næste sted bliver formodentlig Stockholm, hvor vi åbner en ny restaurant til ære for de 2 vi tog ansvaret for da de blev fødtLove

Og hvis vi ikke gør, så gør vi noget andetmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2013 18:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Rolig nu skipper

flytte til storbyen, hvor der ikke er plads til hjemme bryggeriet
hvad med skippers skal den også med til staden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2013 04:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg er egentlig lidt forbavset yindee, jeg troede min kone ville savne Thailand helt vildt, men det ser ud til hun har fået det samme forhold til Thailand som jeg har til Danmark,...Det er så dejligt at besøge, men man har vænnet sig til at savne det.

Min datter elsker København og Danmark udover alle grænser, mens svigersønnen er lidt mere tilbageholdende, men han er jo også svenskermusic

Alt i alt så tror jeg vi har opdraget vore børn til at skelne mellem skidt og kanel, de har lært Thailands smukke sider, såvel som de mindre smukke, og at livet ikke altid er et glansbillede, heller ikke i Sverige eller Danmark, og at resten er så op til dem selv at vurdere.

Mig selv..... jeg glæder mig helt vildt til at starte om igen, og det tror jeg også min bedre thailandske halvdel gør, selv om ungerne ryster i bukserne skippers
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2013 17:44

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@Skipper,

Held og lykke med den nye tilværelse,

Du har vist muligheden for at sige du vil være i Sverige det meste af året, og så besøge Thailand i perioder, det er da også optimalt, det ville jeg nok også vælge ( dog Dk ikke Sverige), men det er vel også en dyr løsning ? Ihvertfald hvis man bliver "hjemme" i Sverige fx. 8 mdr. og er i LOS i 4, alle de dobbeltudgifter...men ok, hvis man allerede har hus i LOS er det jo rimelig ligemeget :)

Jeg ville nu heller aldrig selv kunne bo i Thailand hele året, jeg ville savne Danmark, så må jeg håbe min thai bliver som din, altså ikke vil savne Thailand så meget heller Thai Danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2013 19:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Græder Ak ak stakkels skipper nu bliver det hårdt ? du får ikke tid til noget som helst, og nød til at rejse i tide og utide uha, om et ½ år ønsker du dig tilbage griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2013 06:20

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Velkommen i klubben Skipper.!

Jeg nyder også min tilværelse med "frem og tilbage".!

Nej, ikke lige det du først tænkte på, godag men mange ophold hvert år, i både Thailand og Dk.

Et optimalt otium. Tillyke med din nye status. sarcasm

Egentlig meget rammende at vi er i tråden: Det Sjove.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2013 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak for de pæne ord.

Hvem ved, måske kan vi en dag sidde og få en hyggesludder og en omgang ølkrus
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2013 13:05

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Tak for de pæne ord.

Hvem ved, måske kan vi en dag sidde og få en hyggesludder og en omgang ølkrus



Nemlig,

You are welcome.!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2013 15:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja held og lykke med dit otium skipper skræk.

En selv her er også kommet op i den alder hvor jeg har købt mig en el cykel, det kan jeg kun anbefale.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2013 16:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja held og lykke med dit otium skipper skræk.

En selv her er også kommet op i den alder hvor jeg har købt mig en el cykel, det kan jeg kun anbefale.



Jeg har faktisk været henne og kigge på en, selvom jeg syntes det er lidt snyd, jeg vil hellere have en med 3-5 gear hvor jeg kan træne mine indiske vandbærerben.

Det er lidt farligt at have cykel her i byen just nu, de stjæler som ravne, min kone fik stjålet sin en nat, men fandt den næste dag og stjal den tilbage, min datter har også fået stjålet sin.

Jeg læste i avisen det polske politi havde stoppet en stor varevogn på svenske plader på vej mod den ungarske grænse, den var fyldt med cykler der var stjålet her i byen.

EU's velsignelser kommer dryssende ned over vore syndige hoveder.

For et par dage siden foretog politiet en razzia i rabarberkvarteret og snuppede 14 skolebørn på stjålne cykler, godt jeg ikke havde sådan en far da jeg gik i skole.

Så jeg tror jeg venter lidt med den cykelIkke SE
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2013 18:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg syntes nu ellers man får rørt sig godt med sådan en el cykel, dejligt man kan komme op over bakkerne heri jylland. Men ok hvis i har de der banditter forstår jeg godt du ikke tør købe en, har heldigvis mulighed for at få min ned i en kælder. Men ellers skulle du da købe en med min. 7 eller 8 gear alt efter om du vil have indvendige gear. Må indrømme, gider ikke de udvendige gear, alt for meget rengøring på dem, men ok smag og behag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2013 19:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Når jeg køber en cykel igen vil det kun være for at få motion, og den fås nok kun hvis man har en uden gear, jeg lånte en dag min søns der kun fungerede i 3. gear, det var noget der kunne mærkes i lårbasserneGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2013 07:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så fyldte dæksdrengen 1 år.

I dagens anledning var den svenske gren af familien mødt talstærkt op med 17 medlemmer der havde taget turen i bil ned fra StockholmThumb.

Jeg må indrømme jeg er begyndt at holde af dem, det er en fantastisk familie at komme ind i, tænk at mødes 4 generationer for at fejre mit lille første barnebarn.

Det jeg lagde mærke til da vi mødtes rigtigt for første gang ved min datters og svigersøns bryllup på Phuket, var at de er totalt fri for racisme, svigersønnen har 5 brødre der alle har valgt piger i næsten alle regnbuens farver, og det er stadig de samme som jeg lærte at kende for 2 år siden.

For at berolige de lidt mere hardcore medlemmer må jeg understrege at der ingen muslimer var til stede, bortset fra en der var plejer nede på psykhospitalet, og en lækker lille steg fra Somalia der lavede øjne til stakkels gamle skippermusic

Jeg glæder mig faktisk til næste møde, hold da kæft så dejlige mennesker jeg er kommet i familie medkat
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2013 08:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

en lækker lille steg fra Somalia der lavede øjne til stakkels gamle skipper


pas nu lidt på hvad du roder dig ud i på dine gamle dage Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2013 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
en lækker lille steg fra Somalia der lavede øjne til stakkels gamle skipper


pas nu lidt på hvad du roder dig ud i på dine gamle dage Grin


Man forstår jo godt at skipper blev lidt "opstemt"Grin

billedeupload.dk/images/sgehu.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2013 11:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Helt så solbrændt var hun nu ikke, sådan lidt midt i mellem vil jeg sige.

Men sikke en aften, svigersønnens far og jeg fortsatte efter de andre gik hjem...Guldbajere og Whisky lød menuen på, og den store svensker smed skjorten inde i baren og gik rundt og viste sine tatoveringer til alle dem der stadig kunne se nogetGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Det her sted er så billigt, Er det nu også det Amazing Pattaya 1 07-04-2023 14:15
OK, da. Men skal vi også tro på jule manden videoer Fra Pattaya 7 17-08-2021 13:37
Lidt sjov må der også være plads til Alt mellem himmel og jord 3 11-06-2021 20:21
jeg vil også være gammel **Baren** 7 11-09-2018 16:21
»3« giver fri roaming også i Thailand Nyheder på dansk 2 28-09-2017 04:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,557,413 Unikke besøg | jQ Blog