Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand forsøger at rydde op i salg af kopivarer ...
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-08-2013 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Juridisk foranstaltninger vil blive truffet over for hjemmesider og butiksejere, der sælger kopivarer.

BANGKOK, 12 August 2013 (NNT)-The Department of Intellectual Property (DIP) vil nu anlægge sag mod online-butikker, der sælger kopivarer, som der har været et stigende antal krænkelse af ophavsretten på en bred vifte af produkter.

Ifølge DIP generaldirektør Pajchima Thanasanti har internetudbyder eller internetudbydere er blevet instrueret af hendes afdeling at forhindre nogen i at sælge replika produkter på hjemmesider eller Facebook.

Blandt de populære varer, som er kopieret og sælges online er musik, film, tasker, briller og tøj.

Ifølge DIP generaldirektør Pajchima Thanasanti har internetudbyder eller internetudbydere er blevet instrueret af hendes afdeling at forhindre nogen i at sælge replika produkter på hjemmesider eller Facebook. Blandt de populære varer, som er kopieret og sælges online er musik, film, tasker, briller og tøj.

Desuden DIP øjeblikket i færd med at håndhæve loven om butiksindehavere / grundejere, som skal have accepteret replika produkter til salg på deres ejendom.

Et offentligt forum har været afholdt for at indsamle synspunkter og udtalelser om loven, siger Pajchima Thanasanti.

Dette vil blive afsluttet ved udgangen af r03;r03;næste måned, og forslag og råd vil så blive brugt i overvejende omfang af loven.

Dette vil tilskynde og butiksejere til at holde alle typer lovovertrædelser i skak og gør det yderst vanskeligt for nogen forsøger at sælge forfalskede varer.

http://www.viking...pageid=718
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2013 11:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Ja og I det lange loeb bliver det ved forsoeget, idet dette har staaet paa I aarevis... den slags foretninger kommer man aldrig til livs, og gudskelov for det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2013 11:27



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Helt ærligt alt det kopi lort de sælger, hvor godt er det?

Ok der er nogle cd'ere og dvd'ere de kan bruges, men ure mobiler og alt deres elektronik kopi skal jeg dælme ikke købe mere af.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2013 14:19

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

den slags foretninger kommer man aldrig til livs, og gudskelov for det..


Lige min tanke. Lad dog tosserne betale svimlende summer for at være til grin med mærkevarer.

Jeg købte for 4 år siden et ur fordi jeg syntes det er et pænt ur.
At det så tilfældigvis er en kopi af Rado hva så. En Rado ville have kostet ca 8.000 kr. jeg betalte 200 thb og den virker stadig ganske fint. har dog skiftet batteri efter knap 3 år.
Ok ved godt havde jeg købt den på f.eks Sukhumvit Rd, så havde de forlangt 1000 thb for den.

Tøj der har jeg heller aldrig købt hverken lacosta eller andet tumbe. de sidste 25 år har jeg fået det syet hos skræddere og det er også meget billigere end mærkevarer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2013 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Der sker at politi kommer og lukke butikker og tage hele vare lager med.
det er sket et par gange her i Pattaya.

Men så finde de jo bare et andre sted i byen.

Man kommer aldrig af med kopi vare.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2013 17:18

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det er såmænd sket mange gange Kurt. Det har været vist flere gange at de smider det hele ud på gaden og maser det.
Men fortjenesten på kopi varer i turist områderne er så mega høj at de er lige glade.
De betaler måske 50 thb for et ur og sælger den til en glad turist for 1000. ja op till 15.000 har jeg oplevet i chinatown. Og hvor ufattelig det end lyder, så lykkes det for dem at narre turisterne.
Hvad betyder det så politiet konfiskerer det lille varelager de har med dem på arbejde den dag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2013 07:27

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Helt ærligt alt det kopi lort de sælger, hvor godt er det?

Ok der er nogle cd'ere og dvd'ere de kan bruges, men ure mobiler og alt deres elektronik kopi skal jeg dælme ikke købe mere af.


Her er jeg helt enig...

Men det var sgu sjovt, alle de år hvor jeg købte kopier af de kendte mærkevarer.

Har stadig en fyldt skuffe i DK, med kopi ure.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 96 19-04-2024 10:22
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 99,090,109 Unikke besøg | jQ Blog