Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bangkoks ludere skal på skolebænken
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2009 10:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

http://ekstrablad...183711.ece

Der ligger et video klip se det.

I Thailand hjælper flere organisationer nu de prostituerede
med økonomisk støtte og undervisning i læsning og skrivning



hyggebamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2009 11:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja - det er rart at opleve at nogen tager deres situation alvorligt, jeg bliver ofte steder som her, affejet med "det er overalt i verden" og "det kan ikke udryddes"...

Jeg har haft en flinker mand siddende her i min stue, og fortælle om hvordan han går rundt og deler kvalitetskondomer ud til pigerne, i Bangkok og Pattaya - dette er jeg sikker på er en enorm hjælp for de piger, og jeg mener at alt hjælp der kan ydes dem, er god hjælp...

Jeg er stadig, og vil altid være af den overbevisning at man skal arbejde på at gøre købet ulovligt, og så tillade salget...

Men det er jo en debat i sig selv... men jeg føler at det lidt er det hende fra empower forsøger at sige med "det er så simpelt, de skal blot gives de samme basale menneskerettigheder som andre mennesker"




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 05:55

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Jeg har haft en flinker mand siddende her i min stue, og fortælle om hvordan han går rundt og deler kvalitetskondomer ud til pigerne, i Bangkok og Pattaya - dette er jeg sikker på er en enorm hjælp for de piger, og jeg mener at alt hjælp der kan ydes dem, er god hjælp...

Ret overflødigt. Man kan få kondomer alle vegne, hvor der sælges sex, og på apoteker og i 7-Eleven. Og ikke alene i Bangkok og Pattaya, men også i smaå provinsbyer, hvor der aldrig kommer turister.

Jos_38 skrev:
Jeg er stadig, og vil altid være af den overbevisning at man skal arbejde på at gøre købet ulovligt, og så tillade salget...

Men det er jo en debat i sig selv... men jeg føler at det lidt er det hende fra empower forsøger at sige med "det er så simpelt, de skal blot gives de samme basale menneskerettigheder som andre mennesker"


Men du vil fratage sexarbejderne menneskeretten til at få betaling for veludført arbejde.

Jeg læste engang en artikel i en af de engelsksprogede thilandske aviser om en universitetsuddannet, offentligt ansat socialforsker el.lign. som skulle foretage interviews af massagepiger på en sopy, hvor kunderne får hele turen. De kom ind på, hvad mssagepigen, som ikke havde nogen uddannelse og var gået tidligt ud af skolen, tjente. Massagepigen spurgte så, hvad den universitetsuddannede interviewer tjente. Det viste sig, at massagepigen tjente fire gange så meget som intervieweren.

Mvh
Bent Jensen

.[/quote]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 06:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bent

jeg kende en masage pige fra hun var 19 til 24 år gammel tjente hun ikke under 100.000 bath pr mdr.

hun er ikke blandt os mere hun døde af aids

så er mit spørgsmål er det pengene hver


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 06:15



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Ret overflødigt. Man kan få kondomer alle vegne, hvor der sælges sex, og på apoteker og i 7-Eleven. Og ikke alene i Bangkok og Pattaya, men også i smaå provinsbyer, hvor der aldrig kommer turister.


Mit indtryk er at de lokale kondomer ikke helt holder standarden fra europa, og så er det jo ikke overflødigt længere, da hele kondomer beskytter bedre mod seksuelt overførte sygdomme, end et sprunget kondom gør...

Bent skrev:
Jos_38 skrev:
Jeg er stadig, og vil altid være af den overbevisning at man skal arbejde på at gøre købet ulovligt, og så tillade salget...


Men du vil fratage sexarbejderne menneskeretten til at få betaling for veludført arbejde.


Nej Bent - læs nu teksten, jeg vil have at det er legalt for pigen at bede om at få betaling for både veludført som mindre veludført arbejde, det skal ikke være muligt for manden at løbe fra regningen så at sige, som det er idag, da hun jo ikke kan sige til politiet at han ikke ville betale - det er i Thailand forbudt at tage penge for seksuelle ydelser udført, i dag - det vil jeg lave om til at det IKKE er forbudt, at det ER tilladt at tage penge, bede om penge - at få sin hårdt fortjente skilling for at lade sig udnytte...


Bent skrev:
Jeg læste engang en artikel i en af de engelsksprogede thilandske aviser om en universitetsuddannet, offentligt ansat socialforsker el.lign. som skulle foretage interviews af massagepiger på en sopy, hvor kunderne får hele turen. De kom ind på, hvad mssagepigen, som ikke havde nogen uddannelse og var gået tidligt ud af skolen, tjente. Massagepigen spurgte så, hvad den universitetsuddannede interviewer tjente. Det viste sig, at massagepigen tjente fire gange så meget som intervieweren.


Jeg mener at Bill Gates droppede ud af universitet, han klarer sig egentligt også meget godt...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2009 14:45

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
http://ekstrablad...183711.ece

Der ligger et video klip se det.

I Thailand hjælper flere organisationer nu de prostituerede
med økonomisk støtte og undervisning i læsning og skrivning

hyggebamsen


Jeg har kigget på indslaget og må desværre konstatere, at oversættelsen af i hvert fald den sidst optrædende thailandske sexarbejders udtalelser er fejlagtig. F.eks. citeres hun for at sige, at hun lærer at læse og skrive. Men det siger hun intet om. Sandheden er, at det er uhyre få sexarbejdere, der ikke kan læse og skrive thai, og at det derfor er ret unødvendigt med undervisning i det.

Thailandske sexarbejdere orienteret mod turisterne er gennemgående langt bedre til at tale engelsk, end thailændere er det i almindelighed på grund af omgang med fremmede. Mange ønsker at lære endnu mere engelsk for bedre at kunne kommunikere med deres udenlandske kunder.

Som det ofte er tilfældet med ikke-thailandske medier, ignorerer Ekstrabladets film totalt den meget større del af sexindustrien, der er orienteret mod thailandske sexkøbere.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2009 14:58

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
hej Bent

jeg kende en masage pige fra hun var 19 til 24 år gammel tjente hun ikke under 100.000 bath pr mdr.
hun er ikke blandt os mere hun døde af aids
så er mit spørgsmål er det pengene hver...


Jeg kender en taxavognmand i København, som havde købt en stor villa. Han forsøgte et klare de store terminsydelser ved at køre næsten døgnet rundt. For at klare det spiste han amfetamin el.lign. Men han blev uopmærksom, lavede en alvorlig ulykke, kom svært til skade og blev uarbejdsdygtig.

Jeg spørger: Var det det værd?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2009 15:47

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Mit indtryk er at de lokale kondomer ikke helt holder standarden fra europa, og så er det jo ikke! overflødigt længere, da hele kondomer beskytter bedre mod seksuelt overførte sygdomme, end et sprunget kondom gør...


Man har de samme kondommærker i Thailand som andre steder i verden. Desuden har man dr. Meechais kondomer. Har du aldrig hørt om dr. Meechai? Han har både farang size og thai size.

Jos_38 skrev:
.Nej Bent - læs nu teksten, jeg vil have at det er legalt for pigen at bede om at få betaling for både veludført som mindre veludført arbejde, det skal ikke være muligt for manden at løbe fra regningen så at sige, som det er idag, da hun jo ikke kan sige til politiet at han ikke ville betale - det er i Thailand forbudt at tage penge for seksuelle ydelser udført, i dag - det vil jeg lave om til at det IKKE er forbudt, at det ER tilladt at tage penge, bede om penge - at få sin hårdt fortjente skilling for at lade sig udnytte...


Ja. jeg læste netop, hvad du skrev. Du skrev, at man skulle ''gøre købet ulovligt''. Da salget afhænger af, om nogen vil købe, kan der altså ikke blive noget salg, og sexarbejderen kan ikke få penge for sit arbejde. Hvem skulle det være godt for? Pigen får ingen penge, og fyren får ingen sex. Det er utilfredsstillende for alle parter. Og hvem er det egentlig, der udnytter hvem?

Det er rigtigt, at feltmarskal Sarit Thanart, som havde 100 elskerinder, i sin tid forbød prostitution i Thailand, men man har lavet muligheder i lovgivningen for, at det alligevel kan foregå.

Jeg oplevede engang, at en dum dansk sømand ikke ville betale en thaidame, han havde drønet rundt med i flere dage for sex. Så klagede hun til en politimand. ''Prostitution er da ulovligt i Thailand,'' sagde sømanden til politimanden. Det gjorde ikke noget indtryk på politimanden. ''Hun har da også fået noget at spise.'' sagde sømanden til politimanden. Det gjorde heller ikke noget indtryk på politimnden. Sømanden fik lov til at betale. Vi grinede mege.

Jeg mener at Bill Gates droppede ud af universitet, han klarer sig egentligt også meget godt....

Ja, vi må alle sammen betale til Bill Gates, som kunne tænke selv.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2009 16:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Bent skrev:
yindee skrev:
hej Bent

jeg kende en masage pige fra hun var 19 til 24 år gammel tjente hun ikke under 100.000 bath pr mdr.
hun er ikke blandt os mere hun døde af aids
så er mit spørgsmål er det pengene hver...


Jeg kender en taxavognmand i København, som havde købt en stor villa. Han forsøgte et klare de store terminsydelser ved at køre næsten døgnet rundt. For at klare det spiste han amfetamin el.lign. Men han blev uopmærksom, lavede en alvorlig ulykke, kom svært til skade og blev uarbejdsdygtig.

Jeg spørger: Var det det værd?

Mvh
Bent



helt ærlig bent

nu sammenligner du jo æbler og bananer


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2009 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Om man kalder dem ludere-skøger eller alt andet ,er det et arbejde der vil bestå så længe der findes kvinder i denne verden de har været der siden Adamo og Eva.Det er kun et spørgsmål om at respetere dem:D.det er en trussel mod konen derhjemme men det kunne væe hun skulle fintænke lidt -HVORFOR?-ved ikke

LINDY
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2009 01:21

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Om man kalder dem ludere-skøger eller alt andet ,er det et arbejde der vil bestå så længe der findes kvinder i denne verden de har været der siden Adamo og Eva.Det er kun et spørgsmål om at respetere dem:
LINDY


Næh, det er ret håbløst. Når man laver forbud mod noget, som folk i virkeligheden ikke ønsker forbudt, så sker der det, som der skete i U.S.A. i tyverne, da man forsøgte at forbyde fremstilling og salg af alkohol: enorm korruption og kriminalitet.

Har du lagt mærke til, hvad det er for nogen, der går ind for forbud mod ''købesex''? Jeg har set dem på TV2. Det er fuldstændigt usexede kvinder, som ingen gad bolle. Hvad er mon deres motiv? De siger, at sexkøberen og ikke sexsælgeren skal straffes. Det er noget pladdder, for hvis man forbyder sexkøb, så kan sælgeren ikke sælge og bliver altså alligevel straffet.

Hæh, deres problem er i virkeligheden, at de er misundelige på deres mere tiltrækkende medsøstre, som kan tjene penge på deres udseende. Så simpelt er det.

Den seneste betegnelse, jeg har hørt på ludere, er for resten ''pleasure givers''. Det er fra en amerikansk film.



Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2009 03:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev :
Har du lagt mærke til, hvad det er for nogen, der går ind for forbud mod ''købesex''? Jeg har set dem på TV2. Det er fuldstændigt usexede kvinder, som ingen gad bolle. Hvad er mon deres motiv? De siger, at sexkøberen og ikke sexsælgeren skal straffes. Det er noget pladdder, for hvis man forbyder sexkøb, så kan sælgeren ikke sælge og bliver altså alligevel straffet.

Hæh, deres problem er i virkeligheden, at de er misundelige på deres mere tiltrækkende medsøstre, som kan tjene penge på deres udseende. Så simpelt er det.


At der sagtens kan være utiltalende kvinder der er misundelige, det tvivler jeg ikke på, nu er jeg hverken misundelig eller en kvinde...

Kvinder der bliver udnyttet i prostitution, det er ikke godt, kan vi blive enige om det ??

Det tror jeg vi kan, så ergo er de kvinder vi "godt kan li" i prostitution, de 100% frivillige, de der er så liderlige at de ville gøre det for matadorpenge alligevel...

De skal NOK klare sig, for jeg er 110% sikker på at sidder der en (også fed og utiltalende) kvinde på en bar, og lover en mand en uforglemmelig aften, nat (par timer) - så skal der lidt mere en 10 Singha til før han siger nejtak.

Og så er det jo kun et spørgsmål om at hun spiller sine kort rigtigt, siger : "Jeg følger med dig, til dit hotel, du betaler xx.xxx,- THB"

Manden kan sige "WHAT!!!" - eller hvis han synes hun er dejliglækker, så siger han "OK"

Og så har sexarbejderen penge, hun har magt i forhold til at han ved det er ulovligt for ham at forlange sex, for det betalte beløb, og da det jo altså tænder hende fuldstændigt vildt at være sammen med ham fordi han betaler, så får han nok en uforglemmelig oplevelse...

Der ER også de, der bliver tvunget af omstændigheder, familiepres, manden, mafiaen... whatever...

De får pludselig en mulighed for at sige, ingen kunder...

Jeg straffer altså ikke nogen - der indgår 100% frie aftaler, jeg kan tænkes at lave lidt større afstand mellem sexarbejderne, men det kan jeg så kun se som en fordel for de der bliver tilbage på markedet, da udbud og efterspørgsel jo indretter prisen...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2009 05:55

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Nu er vi vist ved at komme udenfor tråden, der hedder "Bangkoks ludere skal på skolebænken".
Der var en overgang tale om at man også ville indføre "mundtligt Fransk", men efter enkelte forsøg opgav man denne diciplin. :D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2009 06:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

:LOL



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Bangkoks spøgelses højhus Central Thailand 5 28-08-2023 15:53
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Det er knageme svært at have ondt af bangkoks befolkning i regntiden Central Thailand 1 01-10-2022 16:13
Denne tallerken skal få tykke thailændere til at tabe sig Thaimad 7 22-05-2022 13:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 2.01 sekunder | 99,064,216 Unikke besøg | jQ Blog