Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvordan har de mon fundet ud af det??
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 08:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja,- hvordan har de mon fundet ud af at reagere så hurtigt for at de "velbjærgede" kan tjene endnu mere uden at betale skat??

De kan jo ikke finde ud af at lave rimelige og retfærdige skatteregler for "udlands-pensionister" der ikke belaster det danske samfund.


Skat lemper regler for skattepligt
Statsministerparret og andre med lignende familieforhold får lettere ved at undgå at betale skat i Danmark.

www.thai-dk.dk/uploads/L2wN5.jpg


Statsministerparret og andre med lignende familieforhold får lettere ved at undgå at betale skat i Danmark. x

Efter måneders heftig diskussion om særbehandling af statsministerens ægtefælle, Stephen Kinnock, og påstået justitsmord mod fotomodellen Camilla Vest, lægger Skat nu op til at lempe reglerne for, hvornår man bliver skattepligtig i Danmark.

Jyllands-Posten er i besiddelse af et udkast til et såkaldt styresignal, som skal definere reglerne, efter at Camilla Vest i november sidste år blev frikendt for skattesvindel med Kinnocks afgørelse som en af de bærende præmisser, og senere fik Landsskatterettens ord for, at hun end ikke var skattepligtig.

Styresignalet lægger bl.a. op til, at det fremover vil være lovligt for udlandsdanskere med helårsbolig i Danmark at arbejde i op til 10 dage om året uden at blive skattepligtig, ligesom det beskriver under hvilke omstændigheder, man må besvare f.eks. telefonopkald og mails.

Lempelsen er udløst af Camilla Vest-sagen, der ifølge Skat og Skatteministeriet brød med den hidtidige mere restriktive praksis, og det har været sendt i høring hos flere eksterne parter hen over sommerferien.

Skattepligtsreglerne har i årevis været beskyldt for at være uklare og uigennemskuelige, men selv om det nye styresignal er en forbedring, er det langt fra godt nok, lyder vurderingen fra en stribe skatteeksperter, som Jyllands-Posten har præsenteret udkastet for.

- Det er bedre end tidligere, men det flytter bare grænsen for usikkerheden. Folk kan heller ikke indrette sig efter disse regler, siger Aage Michelsen, der er skatteprofessor på Aarhus Universitet.

Skat oplyser, at man har modtaget en række høringssvar, som 'kræver en afklaring', og derfor er det for tidligt at konkludere, hvordan det endelige styresignal kommer til at se ud.

http://ekstrablad...061922.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 10:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3440
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Statsministerparret er vigtige personer der bidrager til danmarks statskasse med store beløb

Derfor skal der tages hensyn til dem, de har ikke tid til at sætte sig ind i alle de dumme regler som almindelige borger naturligvis er underlagt

Der er vel forskel på fisk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 13:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det her kan der komme en god debat ud af, hvis de fastboende vil være med.

Selv bor jeg i Sverige, og den smule pension jeg er begyndt at få er barberet ned til under det absolutte minimum af hvad jeg havde forventet fra mit fædreland, der som bekendt er et af verdens rigeste lande, efter hvad de borgerlige medier elsker at skrive.

Men det er nok som thai skriver, eller sagt på smedesprog "Der er forskel på Jørgen Hattemager og hans bare røv"

Efter min mening skal et land dømmes efter hvordan de behandler deres borgere, ikke kun efter hvordan overklassen klarer sig, dagens politikere tilhører den befolkningsgruppe.

Nu er der igen minister rokader, det er vel mest for at dække over den almindelige uduelighed (eller skal de bare have placeret et par nye på livsvarig pension, der selvfølgelig udbetales inden de går i pension)

Jeg er ikke helt indsat i hvad man kan få med sig af pensionen til Thailand, hvis man foretrækker at tilbringe sin alderdom der, men jeg er helt sikker det ikke er for meget?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

J
eg er ikke helt indsat i hvad man kan få med sig af pensionen til Thailand, hvis man foretrækker at tilbringe sin alderdom der, men jeg er helt sikker det ikke er for meget?


som folkepensionist bosat i thailand modtager du grundbeløbet som er kr 69.648 om året er dette lille beløb så skatte pligtig Sad ja du skal betale 36 prosent i skat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 16:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Jo jo rolig nu tænk på de stakkels ministre der ikke aner hvordan de skal begå sig såfremt støtten bliver taget fra dem ? de har aldrig haft et arbejde ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 16:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
J
eg er ikke helt indsat i hvad man kan få med sig af pensionen til Thailand, hvis man foretrækker at tilbringe sin alderdom der, men jeg er helt sikker det ikke er for meget?


som folkepensionist bosat i thailand modtager du grundbeløbet som er kr 69.648 om året er dette lille beløb så skatte pligtig Sad ja du skal betale 36 prosent i skat


Er der ingen personfradrag??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2013 17:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
M55 skrev:
J
eg er ikke helt indsat i hvad man kan få med sig af pensionen til Thailand, hvis man foretrækker at tilbringe sin alderdom der, men jeg er helt sikker det ikke er for meget?


som folkepensionist bosat i thailand modtager du grundbeløbet som er kr 69.648 om året er dette lille beløb så skatte pligtig Sad ja du skal betale 36 prosent i skat


Er der ingen personfradrag??



her er et eksempel på en person som får 66. 144 kroner i pension(personen er registreret udenlands dansker)

Bundskat 4, 64 % af 66. 144 .............................................3. 069, 08
Sundhedsbidrag 7, 00 % af 66. 144 ................................... 4. 630, 08
Indkomstskat 24, 00 % af 66. 144 .................................... 15. 874, 56
4,64 % af 42.900 personfradrag, bundskat -...................... -1. 990, 56
7,00 % af 42.900 personfradrag, sundhedsbidrag .............. -3. 003, 00
24,00 % af 42.900 personfradrag, indkomstskat ................ -10. 296, 00
Beregnet skat 8. 284, 16
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2013 10:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL 48 skrev:
M55 skrev:
J
eg er ikke helt indsat i hvad man kan få med sig af pensionen til Thailand, hvis man foretrækker at tilbringe sin alderdom der, men jeg er helt sikker det ikke er for meget?


som folkepensionist bosat i thailand modtager du grundbeløbet som er kr 69.648 om året er dette lille beløb så skatte pligtig Sad ja du skal betale 36 prosent i skat


Er der ingen personfradrag??



her er et eksempel på en person som får 66. 144 kroner i pension(personen er registreret udenlands dansker)

Bundskat 4, 64 % af 66. 144 .............................................3. 069, 08
Sundhedsbidrag 7, 00 % af 66. 144 ................................... 4. 630, 08
Indkomstskat 24, 00 % af 66. 144 .................................... 15. 874, 56
4,64 % af 42.900 personfradrag, bundskat -...................... -1. 990, 56
7,00 % af 42.900 personfradrag, sundhedsbidrag .............. -3. 003, 00
24,00 % af 42.900 personfradrag, indkomstskat ................ -10. 296, 00
Beregnet skat 8. 284, 16


den danske stat sparer mange penge når pensionisten bor thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
milex
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2013 18:02

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 16.09.12
 Status: Offline

Tja - og det gør pensionisten også.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2013 18:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

milex skrev:
Tja - og det gør pensionisten også.

Ovenstående citat er jeg dybt uenig i.

Jeg er derimod enig i nedenstående citat:

skipper skrev:
Det her kan der komme en god debat ud af, hvis de fastboende vil være med.



M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2013 19:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

milex skrev:
Tja - og det gør pensionisten også.


min mening er, staten tjener mest
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
milex
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 04:08

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 16.09.12
 Status: Offline

Har nok udtrykt mig forkert.

Mener blot at pensionen har en væsentlig større købekraft i Thailand end i Danmark.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 13:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så vidt jeg kan bedømme så er det danske skattesystem slet ikke tunet til at nutidens pensionister vælger at tilbringe deres otium under varmere himmelstrøg, udenfor EU.

Det hele er bygget op over et grundbeløb man ikke har en jordisk chance for at overleve på, derfor får man tillæg for det ene og det andet for at regnskabet skal gå op.

Ganske smart, hvis man er lidt ondskabsfuld, og gerne vil kontrollere sine medmennesker, selv ind i alderdommen, og sørge for de ikke går rundt og hygger sig alt for meget ude under palmerne.

Grundbeløbet, plus tillæg, burde være det samme, uanset om man bor i Danmark, eller vælger at bo et andet sted i verden, alternativt kan de overføre skattebyrden til det land man har valgt.

Jeg syntes det er en skandale at betale over 30% i skat af et så lille beløb, her i Sverige betaler jeg 11% i skat af et beløb der er højere end det jeg er begyndt at få fra Danmark!.
Her må jeg lige indskyde at jeg stadig arbejder fuld tid, og betaler ca. 26% i skat af lønnen.

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 14:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

milex skrev:
Har nok udtrykt mig forkert.

Mener blot at pensionen har en væsentlig større købekraft i Thailand end i Danmark.



det har du ret i alt er jo ca 1/2 pris i thailand så købekraften er højere

men, og det er et stort men??? pensionisten, skal selv betale alt, lige fra lægebesøg til medicin, modsat pensionisten der er bosat i danmark 6 mdr om året og 6 mdr i thailand som kan få boligsikring, fuld pension med alle tillæg, medicin tilskud, gratis læge og hospitals ophold
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev
Grundbeløbet, plus tillæg, burde være det samme, uanset om man bor i Danmark, eller vælger at bo et andet sted i verden, alternativt kan de overføre skattebyrden til det land man har valgt.


som Thai så pænt skriver der er vel forskel på fisk

du skal betale skat i danmark ,det er en ret og pligt du aldrig slipper for
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 15:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

yindee skriver:

men, og det er et stort men??? pensionisten, skal selv betale alt, lige fra lægebesøg til medicin, modsat pensionisten der er bosat i danmark 6 mdr om året og 6 mdr i thailand som kan få boligsikring, fuld pension med alle tillæg, medicin tilskud, gratis læge og hospitals ophold


Her nærmer vi os noget.

Hvorfor får man som skattebetaler pludselig et bedre helbred, fordi man flytter til Thailand på fuld tid, og hvorfor skal man fratages noget der i mange år har været en menneskeret i Danmark, men ikke længere er det, når man flytter.

Giv os den del af pensionen tilbage, så vi ikke er værre stillet den dag vi bliver syge i udlandet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 18:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vi er jo bare for dumme.
Selv vores pensionsudbetalinger er styret af "storebror",- EU.Sad
Det hele er lagt an på at du som pensionist også skal være forbruger i EU, og dermed betale ekstra skatter i form af moms osv.ked

Bare du er EU-borger og har studeret 3 år i DK, så er du berettiget til DK pension.
Bare du er familiemedlem til én, som arbejder i Danmark og selv har boet i Danmark i mindst tre år - uanset dit statsborgerskab.

-Dog har en del lande fået sær-regler.

Taget fra "Borger.dk".:

Kan jeg tage min pension med til et EU-land, et EØS-land eller Schweiz?



Som arbejdstager eller selvstændig kan du få udbetalt pension i andre EU-lande. Reglerne går forud for reglerne i den danske pensionslovgivning. For nogle betyder det en bedre ret.
(Læg mærke til, der står : Reglerne går forud for reglerne i den danske pensionslovgivning.)

Kan jeg tage min pension med til Australien, Canada, Chile, Indien, Israel, Marokko, New Zealand, Sydkorea, Schweiz, Tyrkiet eller USA?



Danmark har indgået aftaler om pension med Australien, Canada, Chile, Indien, Israel, Marokko, New Zealand, Sydkorea, Schweiz, Tyrkiet og USA. Aftalerne giver dig forskellige muligheder for at tage din danske pension med til disse lande, alt efter i hvilket land du er statsborger.

Hvis du er dansk statsborger eller omfattet af EF-forordning 883/04, har du ret til at tage din pension med, hvis du har haft mindst 3 års bopæl i Danmark, fra du fyldte 15 år, og til du fik tilkendt pension.
--------

Kan jeg tage min pension med til Pakistan, Makedonien (FYROM), Bosnien-Herzegovina, Montenegro eller Serbien?



Danmark har indgået aftaler om pension med Pakistan, Makedonien (FYROM), Bosnien-Herzegovina, Montenegro og Serbien. Aftalerne giver dig forskellige muligheder for at tage din danske pension med til disse lande, alt efter i hvilket land du er statsborger.

Hvis du er dansk statsborger eller omfattet af EF-forordning 883/04, har du ret til at tage din pension med, hvis du har haft mindst tre års bopæl i Danmark, fra du fyldte 15 år, og til du fik tilkendt pension.
--------

Man ser jo tydeligt, hvem der "står ved roret" på skuden.

-Men igen undres man over, at de etnisk danskeres foretrukne lande ikke er på listen over lande udenfor EU. Er det for at give "gæstearbejdere" en skjult fordel??ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2013 20:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Jeg synes ikke der er grund til at klandre Danmarks’s medlemskab af EU i debatten her - Fordi, det jo drejer sig om at pensionisterne i 3. lande skal behandles på samme måde som pensionister i EU/EØS landene.

Og havde Danmark ikke været medlem af EU, så havde problemet vi debatterer her i tråden været væsentligt større.

Om en pensionist vælger at tilbringe sit otium i f.eks. Sverige, Tyskland, Spanien, Congo eller Thailand, er efter min mening ligegyldigt - Hun/han skal have akkurat den samme pension som hun/han var berettiget til i Danmark.

Det der skal kæmpes for er, efter min mening, at alle pensionister skal ”op på EU niveau”

M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2013 06:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Fotofreak skrev:
Jeg synes ikke der er grund til at klandre Danmarks’s medlemskab af EU i debatten her - Fordi, det jo drejer sig om at pensionisterne i 3. lande skal behandles på samme måde som pensionister i EU/EØS landene.

Og havde Danmark ikke været medlem af EU, så havde problemet vi debatterer her i tråden været væsentligt større.

Om en pensionist vælger at tilbringe sit otium i f.eks. Sverige, Tyskland, Spanien, Congo eller Thailand, er efter min mening ligegyldigt - Hun/han skal have akkurat den samme pension som hun/han var berettiget til i Danmark.

Det der skal kæmpes for er, efter min mening, at alle pensionister skal ”op på EU niveau”

M.v.h. Fotofreak


kæmpes hvor, hvordan. Når et simpel spørgsmål stillet til pensions styrelsen pr mail, først besvares efter en mdr. er det ligesom om kampen er tabt på forhåndShock
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2013 10:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
skipper skrev
Grundbeløbet, plus tillæg, burde være det samme, uanset om man bor i Danmark, eller vælger at bo et andet sted i verden, alternativt kan de overføre skattebyrden til det land man har valgt.


som Thai så pænt skriver der er vel forskel på fisk

du skal betale skat i danmark ,det er en ret og pligt du aldrig slipper for


Jo, man gør. Bare ikke som etnisk dansker. - Hvis du er udlænding og veluddannet, så er dine fordele meget større.
Ikke nok med at du betaler mindre i skat, men du bliver også berettiget til dansk folke -og førtidspension bare du har arbejdet 3 år i landet (også selvom du forlods har fået skattefordel ,-ikke bidraget særligt meget til "fælleskassen"skaal.

Pudsigt nok, så er der tale om "en stor udgift" hvis pensionister skal have hele deres pension med til udlandet. (For ca. 400 personer i Thailand = 17,8 mill. på årsbasis).
Men omvendt er det "småbeløb" når udlændinge (4700 personer) skal have skattefordele i DK.

Lav forskerskat lokker kloge i tusindvis til Danmark.
Der er nu 4700 udlændinge i Danmark på den lukrative skatteordning, og det er en ny rekord.

Nye tal fra Skat, der ikke er offentliggjort endnu, viser, at der i 2012 var omkring 4700 personer på ordningen. Det er et rekordhøjt tal, og det er også en stigning på 23 procent sammenlignet med året forinden.

Forskerskatteordningen, der blev indført i 1991 og siden ændret flere gange, betyder, at højtlønnet, udenlandsk arbejdskraft kan betale en bruttoskat på 26 procent efter arbejdsmarkedsbidrag uden fradrag i op til fem år.


http://www.dr.dk/...070349.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
en trist historie om hvordan 2 mennesker dummer sig Skik og brug 28 23-10-2023 16:18
Tidligere thailandsk ambassadør i Danmark fundet dræbt Nyheder på dansk 1 10-10-2023 02:31
Dansker er fundet død i et thailandsk fængsel Nyheder på dansk 4 06-10-2022 09:54
Dansk mand fundet død i Nakhon Si Thammarat Nyheder på dansk 3 30-09-2022 16:30
59 personer fundet på øde ø Nyheder på dansk 1 05-06-2022 18:39

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,577,001 Unikke besøg | jQ Blog