Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er det surt og kedeligt at bo i Danmark?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg læste ThaiHans/kurts replikker i boksen, og kom til at tænke på om de måske er blevet fejlplacerede her i livets karrusel, selv glemmer jeg aldrig hvorfor jeg faldt pladask for Thailand, det skete da jeg mellemlandede i Bangkok på vej hjem fra et skib, og stod der og kiggede ud på de eksotiske bygninger, aldrig havde jeg set noget så smukt, og lovede mig selv at komme tilbage og opleve landet.

Og det gjorde jeg så efter næste skib, det var dengang jeg havde min sigøjnertid, hvor jeg kun ejede det jeg kunne bære på, ingen lejlighed/hus, ingen kone og børn, ingen møbler og andet der kunne indskrænke min personlige frihed.
Om det var dejligt? gu var det da så, hvem vil helt ærligt ikke have det på den måde, hvis de kan vælge selv, og er lidt sigøjnergodag

Nu bor jeg ikke i Danmark længere, da jeg valgte Sverige da jeg gik i land for godt, men forstår udmærket de syntes det er lidt kedeligt der, det er måske den pris der skal betales hvis man foretrækker et sikkert liv.

Selv tror jeg ikke jeg kan holde dem (thailænderne) ud i 12 måneder i træk uden at gå bananas, og det vil man jo helst heller ikke, så mit råd er at rejse hjem hver 6 måned og blive fersket af.
Og det er vel ikke så dårligt endda?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her kan jeg give et eksempel på hvorfor jeg foretrækker Sverige.
I Danmark er man en nasserøv hvis man går til lægen når man er syg:
http://www.mx.dk/...y/15458378
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

skipper

Jeg er ikke blevet fejlplacerede men valget selv at bosætte mig her efter mange år overvejning i Patttaya ikke på grund af der bo mange danskerne men fordi jeg fortrække storbyen og da Bangkok er efter min menig for stor og valget faldt så på Pattaya og de muligheder der er så man ikke har på landet.

Man kan sige jeg var fejlplacerede da jeg valgte at bo på landet men det rette sig selv for efter et år valgte jeg at flytte tilbage til Pattaya.

Selvfølgelig kan det til tider bliver kedelig og surt men når jeg så se på mine børn så går det hurtig over.

Jeg har i de sidste 9 år ikke være ude for thailand grænser og har hele ikke tænk mig at skulle tage til Danmark.

Det Danmark som jeg sagde farvel har på mange måde blevet være da jeg boede der.

Jeg læser daglig aviser og nyhedes udsender for at følger med hvad der forgår i Danmark

Min kommater i boksen var menigt som en opmuntring og en trøst til Thaihans pga udsigten til at skulle være i Danmark selv og man hele ville være blevet i thailand.

Hvem af os har ikke prøvet det at stå den sidste dag trist og ked af de i Bangkok lufthavn og udsigten til at skulle tilbage til Danmark.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 14:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg holder med dig i det skriver thaikurt, bortset fra jeg egentlig aldrig har været ked af at rejse hjem, men nok mere har glædet mig til at komme tilbage.
Det der er bedst ved ikke at være født i Thailand er at vi har et socialt sikkerhedsnet thaierne kun kan drømme om, uden det sad vi i samme situation som dem.
Så lidt dejligt er det nok alligevel man kommer fra Danmark/Sverige, det er dem der sørger for vi ikke lider alt for meget nød når vi bliver gamle.

Jeg vil lige tilføje at glæden ved at vende tilbage til Thailand nok er blevet mindre med årene, landet er ikke som det var da jeg kom der første gang, men det er Danmark på den anden side heller ikke så det går nok lige op.godag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thaihans
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 456
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

nej det er ikke surt at bo i Dk, lidt kedeligt måske
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 16:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det kommer vel an på hvor i Danmark du er fra.
Prøv at slå dig ned på Nørrebro, der sker der ting og sagersarcasm
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 19:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Der da dejligt og festligt i København om sommeren og man slipper for 40g. fugtig varme, dyrt øl og brunstige thai kvinder der forfølger en når man er alene på gaden bicycle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 21:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

sank skrev:
music Der da dejligt og festligt i København om sommeren og man slipper for 40g. fugtig varme, dyrt øl og brunstige thai kvinder der forfølger en når man er alene på gaden bicycle


Der er vist ikke din krob de vil ha Sank men dine penge griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2013 08:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Sluder de råber hansom mand driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2013 08:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sank skrev:
music Sluder de råber hansom mand driller


Det tror da pokker med den "reklame"

billedeupload.dk/images/VcFNj.jpg

Det eneste du mangler er et nyt styr:

billedeupload.dk/images/FNaDt.jpg

Thumbdril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Adoptioner fra Thailand til Danmark stopper Nyheder på dansk 1 18-01-2024 12:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,266,570 Unikke besøg | jQ Blog