Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Advarsel mod brug af visum agenter
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 10:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

Den Danske ambassade i Bangkok,Thailand skriver http://thailand.u...l-danmark/

Rejse til Danmark

Ambassaden advarer mod, at visumansøgere betaler agenter for bistand i forbindelse med indgivelse af visumansøgning. Vi er bekendt med, at sådanne agenter findes både i og udenfor Bangkok, herunder også i umiddelbar nærhed af VFS visum-outsourcing centret i Alma Link Building.

Vi har tidligere advaret mod, at visumansøgere og værter i Danmark lader sig lure af disse agenter, idet de blot påfører ansøger og reference en helt unødvendig og ofte ganske betragtelig ekstraudgift. De har INGEN kompetence, og kan ikke indgive en visumansøgning på ansøgerens vegne og bidrager oven i købet ikke sjældent til en unødvendig forlængelse af sagsbehandlingstiden, da de ikke er bekendt med de præcise regler og procedurer.

Er du i tvivl om ansøgningsproceduren er du velkommen til at kontakte vores visumansøgningscenter VFS eller ambassaden direkte i telefontiden eller pr. e-mail.

Når man læser om det emne, tænker man de satans visumagenter, de må være Thaier, men nej Danskene kan også være med i legen

www.thai-dk.dk/uploads/Ud4455.jpg
denne annonce bliv vist på thai-dk idag

prisen på visa hjælp som firmaet Visa PIRO leverer er fra ca. 3100 gode danske kroner en pæn pris for noget som ambassaden hjælper dig med ganske gratis
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 11:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

3100 kr.griner Robert holder en pæn timeløn Shock ikke engang en dansk advokat kan tjene de penge på at lave intet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
3100 kr.griner Robert holder en pæn timeløn Shock ikke engang en dansk advokat kan tjene de penge på at lave intet


-Jamen der skal jo mange penge til at holde "cirkus´et" i gang.
Når man ser på hjemmesiden: http://www.piroco...iro/about/ så opdager man at "Main shareholder is Pegus A/S in Denmark."
Pegus A/S er pudsigt nok også et firma, hvor Kronberg optræder. Igen sammen med Brian Larsen, samt en 3.-mand ved navn Xian Liu. http://www.proff....005152838/

Disse tre har en del fælles arbejde (samarbejde).
Robert samarbejder også med Brian Larsen med boligfirmaet "Dream Estate A/S", med salg af boliger i Thailand.http://www.dreame...ate/om-os/
-Så alt i alt en mand med mange jern i ilden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 15:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

tak for oplysninger , nu ved jeg hvilke firmaer jeg ikke skal bruge i Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 15:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

M55 skrev:
3100 kr.griner Robert holder en pæn timeløn Shock ikke engang en dansk advokat kan tjene de penge på at lave intet



Hvorfra stammer beløbet 3100 Kr. ? - Er det et beløb der er betalt for en ydelse ? - I bekræftende fald, hvilken ydelse.


M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 17:58

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Det er ca. det beløb Robert tager for at hjælpe med visa, det er så incl. gebyret.
Det er selvfølgelig mange penge for papirarbejdet, på den anden side synes jeg det er godt der er folk som Robert der ved hvordan et visa køres igennem, jeg lavede det godt nok selv til min kæreste, men der er alligevel en del man lige skal have på det rene for at undgå problemer, det er nok heller alle der gider sætte sig ind i de regler, mange betaler sig sikkert bare fra det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 19:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

soi7 skrev:
Det er ca. det beløb Robert tager for at hjælpe med visa, det er så incl. gebyret.
Det er selvfølgelig mange penge for papirarbejdet, på den anden side synes jeg det er godt der er folk som Robert der ved hvordan et visa køres igennem, jeg lavede det godt nok selv til min kæreste, men der er alligevel en del man lige skal have på det rene for at undgå problemer, det er nok heller alle der gider sætte sig ind i de regler, mange betaler sig sikkert bare fra det.


3100 DKK = ca. 16000 THB

Det er mange penge i Thailand.

Hvilket slags visa er der tale om ? , og kan beløbet dokumenteres ?


M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 20:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvilket slags visa er der tale om ? , og kan beløbet dokumenteres ?


Hvis du læser yindees indlæg igen vil du næsten længst nede kunne se en annonce hvor det står.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 20:55

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Jeg tør æde min gamle hat på , at Robert har en fantastisk god forklari9ng/søforklaring på hans pris for at hjælpe med visa.


Robert sliber ikke uden vand, men han er god til søforklaringer!

Bare læs hans indlæg på en anden site.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 21:08

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

sam skrev:
Jeg tør æde min gamle hat på , at Robert har en fantastisk god forklari9ng/søforklaring på hans pris for at hjælpe med visa.


Robert sliber ikke uden vand, men han er god til søforklaringer!

Bare læs hans indlæg på en anden site.




.............................................

@ Sam,

For rigtig mange er de ca. 17000 bath jo bass-øre...og så lad dem dog betale det beløb til Robert og andre visa agenter ik ??

Jeg har selv været "hele" visa maskeneriet igennem for 4 mdr. siden, det gik helt problemfrit, det er blevet meget nemmere idag end for fx. 10 år siden..jeg var selv helt overrasket over det var blevet så let :)

Ja folk som Robert tjener de penge for mega let, men for nogle /mange er det en kæmpe hjælp at folk som ham kan assistere dem, mange gider jo ikke sætte sig ind i alle de regler osv.

Jeg talte selv med lidt folk i LOS og læste lidt på nettet, og lavede så ansøgningen om visa, det gik utroligt nemt igennem :)...faktisk allllt for let,,,tænk det er så let idag at få et visa ?????? egentligt lidt utroligt..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 21:23

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Ok, man kan sige Robert får penge fra folk der ikke kan overskue situationen ? og det er slemt ? måske nok lidt, men nogle kan jo altså ikke selv klare denne visa- jungle.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 21:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

450 euro= 3357 kr.

Og læg så mærke til at der står "from 450 Euro", det er altså den laveste pris der er nævnt.
Gu ved hvad det kan snige sig op på inden alt er klart.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 21:49

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
450 euro= 3357 kr.

Og læg så mærke til at der står "from 450 Euro", det er altså den laveste pris der er nævnt.
Gu ved hvad det kan snige sig op på inden alt er klart.










Der står fra 420 euro, men nogle folk er jo totalt ligegald med den slags "småpenge", jeg tror Robert tjener rimeligt på disse folk, jeg gad dog ikke selv lige umiddelbart at betale dette.

Folk der rejser til LOS er ofte rige, oppe i alderen, de er jo ligeglade med de penge....men nu er jeg jo" ung " - men ikke rig...så jeg må lige klare visa selv kat..... og det gik ganske problemfrit, og de var utrolig søde i Bkk da min kæreste var til et personligt interwiew ...hun skulle snakke lidt om hendes @mit forhold om alt muligt, og derefter var alt godt, visa blev givet uden nogen problemer.....music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tofte
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 22:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 25.02.13
 Status: Offline

Hvis et kærstepar er så dumme, at de i fællesskab ikke kan finde ud af at udfylde et par A4 sider, med navn, pasnummer, osv..eller købe en rejseforsikring og tage et par fotokopier til en simpel visumansøgning.
Så burde visum aldrig udstedes og den danske parts pas/statsborgerskab strak fratages !

Brug af såkaldte danske visumagenter ala Piro-consulting og andre , går vist mest ud på at købe sig til instruktion i hvordan man best lyver over for de danske myndigheder, og derved opnår et visum ganske uberettiget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2013 22:48

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

tofte skrev:
Hvis et kærstepar er så dumme, at de i fællesskab ikke kan finde ud af at udfylde et par A4 sider, med navn, pasnummer, osv..eller købe en rejseforsikring og tage et par fotokopier til en simpel visumansøgning.
Så burde visum aldrig udstedes og den danske parts pas/statsborgerskab strak fratages !

Brug af såkaldte danske visumagenter ala Piro-consulting og andre , går vist mest ud på at købe sig til instruktion i hvordan man best lyver over for de danske myndigheder, og derved opnår et visum ganske uberettiget.



Det er let for nogle, mens andre har svært med papirarbejdet, men ja firmaerne der er involveret her i tjener nogle meget nemme penge :),

vi er helt enige....og andre har så mange penge de ikke gider bruge tiden på den slags med at indvolvere sig i at lave visa ansøgningen selv...sådan er det jo.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2013 03:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

tofte skrev:
Hvis et kærstepar er så dumme, at de i fællesskab ikke kan finde ud af at udfylde et par A4 sider, med navn, pasnummer, osv..eller købe en rejseforsikring og tage et par fotokopier til en simpel visumansøgning.
Så burde visum aldrig udstedes og den danske parts pas/statsborgerskab strak fratages !

Brug af såkaldte danske visumagenter ala Piro-consulting og andre , går vist mest ud på at købe sig til instruktion i hvordan man best lyver over for de danske myndigheder, og derved opnår et visum ganske uberettiget.


Tofte
er du ikke lidt uartig nu Thumb bare lidt

De såkaldte danske visumagenter ala Piro-consulting og andre: mon de vil medvirke til ulovligheder så-en rent offentligt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2013 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 301
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Uha Uha kan se at Piro-consulting tilbyder dansk undervisning, prisen tør jeg slet ikke tænke på, kan ikke finde den på siden

hjælp til visa Udfylde et par dokumenter som er nemt max 2 timer pris 3300 kronen optrækkeri i min verden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2013 11:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvilket slags visa er der tale om ? , og kan beløbet dokumenteres ?


Hvis du læser yindees indlæg igen vil du næsten længst nede kunne se en annonce hvor det står.



Nu har jeg i 12 timer tænkt som rasende på, hvorledes jeg kunne slippe ud af en knibe jeg selv har sat mig i.

Jeg opgiver og kaster håndklædet i ringen: Jeg var for hurtig på tasterne, og har kvajet mig Græder


M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2013 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1749
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Fotofreak skrev:
skipper skrev:
Hvilket slags visa er der tale om ? , og kan beløbet dokumenteres ?


Hvis du læser yindees indlæg igen vil du næsten længst nede kunne se en annonce hvor det står.



Nu har jeg i 12 timer tænkt som rasende på, hvorledes jeg kunne slippe ud af en knibe jeg selv har sat mig i.

Jeg opgiver og kaster håndklædet i ringen: Jeg var for hurtig på tasterne, og har kvajet mig Græder


M.v.h. Fotofreak


Kom igen, op på hesten Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2013 14:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg var for hurtig på tasterne, og har kvajet mig


Velkommen i klubben Fotofreakkat
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
ADVARSEL – DETTE KAN GIVE LATTERKRAMPER – LÆSES PÅ EGET ANSVAR: Alt det andet 1 18-07-2022 08:26
Vejledning til at søge visum til Danmark Visa til Danmark 4 17-06-2022 12:47
Advarsel mod at rejse til Thailand Hele Thailand 2 05-02-2022 17:25
Du kan få brug for nogle lommetørklæder til denne videoer Fra Pattaya 4 13-01-2022 15:04

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 98,965,316 Unikke besøg | jQ Blog