Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Visa,Førtidspension.
Kejqvzz
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 00:16

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 25.06.13
 Status: Offline

Hejsa Thai-DK,

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at komme til thailand i noget tid med min førtidspension. Jeg har været førtidspensionist i 2 år nu.

Jeg har googlet Visa thailand og førtidspension i nogle dage nu, men har ikke rigtigt fundet den information jeg manglede, fik dog link herind til, så måske en af jer kan hjælpe mig.

Jeg får ren førtidspension ved ikke om jeg få tillæg osv, har aldrig søgt om noget andet end førtidspension, og når jeg læser blandt andet herinde at man kun kan få dele af sin pension med, tillæg kan man ikke få med, ved ikke lige hvad tillæg jeg skulle havde. Læste også et sted at man ca har 6k DKK udbetalt ca i Thailand som førtidspensionist, kan det være sandt at det er det eneste muligt at få med derned? Fordi så kan man jo evt leje en lille skod lejlighed i DK, få den udbetalt til DK, da man kan få fuld pension hvis man kun er udrejsene i 8 måneder mener jeg at jeg fik læst på borger.dk.

Andet spørgsmål, hvordan er det med Visa som førtidspensionist i Thailand? Er det helt umuligt at få, synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det, kun hvis man er over 50.

Ser meget frem til jeres svar, og på forhånd tak.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 01:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Kejqvzz skrev:
Hejsa Thai-DK,

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at komme til thailand i noget tid med min førtidspension. Jeg har været førtidspensionist i 2 år nu.

Jeg har googlet Visa thailand og førtidspension i nogle dage nu, men har ikke rigtigt fundet den information jeg manglede, fik dog link herind til, så måske en af jer kan hjælpe mig.

Jeg får ren førtidspension ved ikke om jeg få tillæg osv, har aldrig søgt om noget andet end førtidspension, og når jeg læser blandt andet herinde at man kun kan få dele af sin pension med, tillæg kan man ikke få med, ved ikke lige hvad tillæg jeg skulle havde. Læste også et sted at man ca har 6k DKK udbetalt ca i Thailand som førtidspensionist, kan det være sandt at det er det eneste muligt at få med derned? Fordi så kan man jo evt leje en lille skod lejlighed i DK, få den udbetalt til DK, da man kan få fuld pension hvis man kun er udrejsene i 8 måneder mener jeg at jeg fik læst på borger.dk.

Andet spørgsmål, hvordan er det med Visa som førtidspensionist i Thailand? Er det helt umuligt at få, synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det, kun hvis man er over 50.

Ser meget frem til jeres svar, og på forhånd tak.



Vedr. visa kan Ib give dig svar på http://www.thai-c...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 05:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kejqvzz skrev
da man kan få fuld pension hvis man kun er udrejsene i 8 måneder


ikke korrekt, du må kun være ud rejst 2 X 3 måneder i alt 6 måneder om året for at beholde din fulde pension

Kejqvzz skrev
Læste også et sted at man ca har 6k DKK udbetalt ca i Thailand som førtidspensionist,


fuldstændig rigtig, det er hvad du får, hvis du flytter permanent til thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kejqvzz
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 07:10

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 25.06.13
 Status: Offline

Tak for svar, jeg tror sku det bliver til en lang ferie istedet, har på ingen måde lyst til at skulle gemme mig, eller havde den Danske stat på nakken.

Anyways, det er jo en mulighed for mig at tage der ned i lad os sige 4 mrd om året hvilket jeg også kunne blive fristet til at gøre.

Men efter jeg har læst på dette forum, og set en masse dokumentar omkring Thailand er jeg også blevet lidt i tvivl.


Jeg har fornemmet at det Thailandske folk er en slags Dansk folkeparti bare i Thailand, det ser ikke ud til de er fan af os ihvertfald, kan nogle forklare om det virkeligt at så slemt med politiet er nogle røvhuller lokal befolkningen (mænd ) hader os?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 10:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3438
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Kejqvzz skriver
Jeg har fornemmet at det Thailandske folk er en slags Dansk folkeparti bare i Thailand, det ser ikke ud til de er fan af os ihvertfald, kan nogle forklare om det virkeligt at så slemt med politiet er nogle røvhuller lokal befolkningen (mænd ) hader os?


kom du bare music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Casper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2013 15:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 18.09.10
 Status: Offline

thai skrev:
Kejqvzz skriver
Jeg har fornemmet at det Thailandske folk er en slags Dansk folkeparti bare i Thailand, det ser ikke ud til de er fan af os ihvertfald, kan nogle forklare om det virkeligt at så slemt med politiet er nogle røvhuller lokal befolkningen (mænd ) hader os?


kom du bare music


Grin jes kom du til Thailand det er ikke farligt, du skal bare lige huske en ting, hold dig langt væk fra de gifte kvinder, så har du ingen problemer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-06-2013 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Hold dig for alle kvinder de er dyre i drift når de først har fange en så koster det kasse Thumb
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2013 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har fornemmet at det Thailandske folk er en slags Dansk folkeparti bare i Thailand, det ser ikke ud til de er fan af os ihvertfald, kan nogle forklare om det virkeligt at så slemt med politiet er nogle røvhuller lokal befolkningen (mænd ) hader os?




Der er mange faldgrupper når du kommer til Thailand kejqvzz:

Hold dig væk fra taxier/tuk-tuker.

Lad være med, i overrislet tilstand, at tage en pige fra nærmeste beerbar med tilbage til hotellet, det kan vise sig du vågner op med udsigt til et adamsæble med skæg stubbeShock

Lej aldrig jetski på nogen som helst Beach, overhovedet!

Spis aldrig Thai mad ved et gadekøkken, hvis du ikke har planlagt at tilbringe natten på potten.

Gå aldrig over gaden som du plejer at gøre hjemme i Bjerringbro, find en fodgængerovergang med politiovervågning, stik ham 100 træpenge, så stopper han trafikken for dig.
Husk, ingen thailænder bliver straffet for at køre en dansk perker ned.

Lad være med at købe en splitter ny Rolex til 1000B af lusket udseende personer.

Hold dig væk fra spiritus, gadehandlere, ludere og lommetyve....
og frem for alt, hold dig væk fra politiet!!
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2013 16:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nu vrøvler skipperdriller
Først skriver han:
find en fodgængerovergang med politiovervågning, stik ham 100 træpenge, så stopper han trafikken for dig.
Husk, ingen thailænder bliver straffet for at køre en dansk perker ned.


Og bagefter:
og frem for alt, hold dig væk fra politiet!!


-Hvordan fa.... skal man så betale betjenten??ved ikke

Og hvorfor skal man holde sig væk fra alt det "sjove"? - Erfaringer er godtdril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2013 16:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og hvorfor skal man holde sig væk fra alt det "sjove"? - Erfaringer er godtdril


Hva sjov er der ved at barbere adamsæbler kl. 6 om morgenen?ked
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2013 05:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg har fornemmet at det Thailandske folk er en slags Dansk folkeparti bare i Thailand, det ser ikke ud til de er fan af os ihvertfald, kan nogle forklare om det virkeligt at så slemt med politiet er nogle røvhuller lokal befolkningen (mænd ) hader os?




Der er mange faldgrupper når du kommer til Thailand kejqvzz:

Hold dig væk fra taxier/tuk-tuker.

Lad være med, i overrislet tilstand, at tage en pige fra nærmeste beerbar med tilbage til hotellet, det kan vise sig du vågner op med udsigt til et adamsæble med skæg stubbeShock

Lej aldrig jetski på nogen som helst Beach, overhovedet!




Spis aldrig Thai mad ved et gadekøkken, hvis du ikke har planlagt at tilbringe natten på potten.

Gå aldrig over gaden som du plejer at gøre hjemme i Bjerringbro, find en fodgængerovergang med politiovervågning, stik ham 100 træpenge, så stopper han trafikken for dig.
Husk, ingen thailænder bliver straffet for at køre en dansk perker ned.

Lad være med at købe en splitter ny Rolex til 1000B af lusket udseende personer.

Hold dig væk fra spiritus, gadehandlere, ludere og lommetyve....
og frem for alt, hold dig væk fra politiet!!



Al-så, Skipper nu er jeg bange, det er din skyld, igennem flere årtier har jeg bevæget mig rundt i Thailand, i håbet og troen på alt alt var i sin skønneste orden

hvad nu, hvordan sniger jeg mig ud af godset. Fruen i huset har et øje på hver finger, selv Tonerose er efter mig, hun skal have sine 20 baht med i skolen

Min plan er at bosætte mig midt i Ishøj planen eller Syrien hvor der er dejlig roligt
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kejqvzz
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2013 20:24

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 25.06.13
 Status: Offline

Hvordan er det med at få normalt visa til et år? Jeg tænker uden pension med.

Er det svært at få? Har hørt man bare skal forbi en mand i VestJylland og betale ham så fixer han det? Kan det passe det er så nemt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2013 21:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Hvis man skulle følger skipper råd så er der jo ingen grund til at besøge Pattaya så kan man lige så godt blive hjemme.

Rejser man ikke ud for at opleve en andre kultur og at opleve at spiser det landet har at byde på. men der er selvfølgelig nogen som tage langt hjemmefra og stadig kun vil spise dansk mad i den tid de er her.

Hvis man gør det snyder man sig selv for en god opleve.

Ang barpiger så kan man både være udheldig og heldig de fleste er dog ærlig nok til et hvis punkt.

Nu er trafikken noget andre end i DK og man tage ikke hensyn til andre men hvis man se sig godt for så opleve man også at kryste en tæt. befærder gade.

Hvis man køber et ur til den pris burde man også vide det ikke er ægte.



Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2013 22:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Kejqvzz

Tag en tur her til og se om det overhoved er noget for dig at være her i længe tid af gange.

En ting er at være turist her og så skal få hele almindelig hverdag, det dreje sig om at finde ud af hvad man vil.

Nogen bruge den på at sidde på en bar helle være sammen med andre danskerne nogen bruge det sammen med sin familie.

Den slag visa kræve at du har 800 tusind stå på en bankbog.



Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kejqvzz
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2013 22:33

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 25.06.13
 Status: Offline

thaikurt skrev:
Kejqvzz

Tag en tur her til og se om det overhoved er noget for dig at være her i længe tid af gange.

En ting er at være turist her og så skal få hele almindelig hverdag, det dreje sig om at finde ud af hvad man vil.

Nogen bruge den på at sidde på en bar helle være sammen med andre danskerne nogen bruge det sammen med sin familie.

Den slag visa kræve at du har 800 tusind stå på en bankbog.




Altså nu har jeg ikke været bosat i DK i mere end 5 år, så er klar over hvordan tingene fungere uden for det Danske land.

Worst case : Jeg tager hjem igen.

Ingen grund til Ferie :-)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2013 23:00

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@kurt,

Ang barpiger så kan man både være udheldig og heldig de fleste er dog ærlig nok til et hvis punkt.


Fed nok bemærkning :)

Hvor er det ærlige punkt sådan mere præsist efter din egen mening??????
skaal

jeg har nemlig den oplevelse tilgode.....lol

ps: vandt dog engang et spil over en barpige i BKK, så hun gik med for free, ellers skulle jeg betale...så hun var dog reel nok ...lol..de er da ikke til at stole på nogen af dem...Kurt, giv dine råd med omhu ok - du bor der jo kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2013 00:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

soi7
Når det dreje sig om penge her vil det være klogt at passe ekstra på og aldrig stole på en thaikvinde.

Tag aldrig flere penge med end du kan tåle at miste og havde de penge thaikvinde skal havde , det sted hvor man bo i sted for at havde dem med.

Har man mulighed for det så låse dine værdi i en box har man ikke det så efterlade aldrig din penge ude at syne også selv og du skal i bad og opbevare den en sikke sted når i skal havde sex ikke bare ligge dem på natbordet.

Smide aldrig rundt med penge men være mådeholdnere og tænke sig godt om for i side ende er det jo kun penge det dreje sig om.

Man skal huske på at for det handel det om en forretning og hvor gevinsten for thaikvinder er penge.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51
Dansker endelige hjemme efter dyrt visa-run til Cambodja Nyheder på dansk 4 27-09-2021 08:12
Visa til Danmark Visa til Danmark 2 08-09-2021 08:51
Visa extensions in Thailand, February 2021 Visa til Thailand 1 01-02-2021 10:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,544,559 Unikke besøg | jQ Blog