Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad giver alm. Schengen-visa ret til ?
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 10:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Efter at have fulgt lidt med i en tråd på et andet site, er der en ting som mange måské ikke lige tænker over, da vi danskere som EU-borgere ikke har problemer med det.
-Men når nu vi inviterer vores thailandske kone / kæreste her til DK, så skal hun jo have et Schengenvisa.
Dette visa dækker jo indrejse og ophold i X-antal dage i Schengen.
Men hvor mange indrejser inden for det givne tidsrum ??ved ikke

Jeg spørger fordi det efterhånden er blevet populært at lige smutte en tur til London/England på week-end tur (ikke Schengenland). Især på juleindkøb, nu da det efterhånden er blevet billigt at flyve dertil.
På den måde forlader "damen" jo Schengen, og skal ind igen.
Kan hun også frit rejse ind i England uden visa ?? -Hun er jo ikke EU-borger.

Noget af samme problematik må gøre sig gældende for vores medlemmer her på siden, som er bosiddende på Grønland og gift med en Thai.
Ved rejse på sommerferie til Thailand via Kastrup, f. eks. 60 dage, krydser de jo også Schengen.- Hvad så med evt. familiebesøg i DK ?? (Måské 1 uges ophold hos mandens familie).
Grønland er heller ikke medlem af Schengen, men vi har godt nok en undtagelse vedr. rejser indenfor rigsfællesskabet,-men gælder den også folk fra andre lande (Thailand)??

Håber vi kan få en seriøs diskussion om det.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 11:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

hejsa
AL48 skriver citat
Efter at have fulgt lidt med i en tråd på et andet site, er der en ting som mange måské ikke lige tænker over, da vi danskere som EU-borgere ikke har problemer med det.
-Men når nu vi inviterer vores thailandske kone / kæreste her til DK, så skal hun jo have et Schengenvisa.
Dette visa dækker jo indrejse og ophold i X-antal dage i Schengen.
Men hvor mange indrejser inden for det givne tidsrum ??


Du spørger hvor mange indrejser i det givne tidsrumsvaret kommer her Et Schengen-visum udstedt af et hvilket som helst Schengen-land giver adgang til at rejse rundt i alle Schengen-landene i en periode på op til 3 måneder. hvilket vil sige max en indrejse, medmindre personen har søgt og fået ret til flere indrejser

d
Jeg spørger fordi det efterhånden er blevet populært at lige smutte en tur til London/England på week-end tur (ikke Schengenland). Især på juleindkøb, nu da det efterhånden er blevet billigt at flyve dertil.
På den måde forlader "damen" jo Schengen, og skal ind igen.
Kan hun også frit rejse ind i England uden visa ?? -Hun er jo ikke EU-borger.


Svar
nej hun kan ikke rejse frit ind i england de er ikke med i Schengen-samarbejdet, derfor gælder EU’s visum-regler ikke for england




AL48 skriver citat
Noget af samme problematik må gøre sig gældende for vores medlemmer her på siden, som er bosiddende på Grønland og gift med en Thai.
Ved rejse på sommerferie til Thailand via Kastrup, f. eks. 60 dage, krydser de jo også Schengen.- Hvad så med evt. familiebesøg i DK ?? (Måské 1 uges ophold hos mandens familie).
Grønland er heller ikke medlem af Schengen, men vi har godt nok en undtagelse vedr. rejser indenfor rigsfællesskabet,-men gælder den også folk fra andre lande (Thailand)??


Svar
Grønland ikke har indgået en samarbejdsaftaler med EU om Schengen. derfor gælder EU’s visum-regler ikke for Grønland


til sidst det er ikke nemt at være turist med de ind viklede regler der gælder i Schengen,england,grønland,Færøerne, sjovt nok så kan konen som er her på et Schengen-visa rejse ind i Norge og Island, som har indgået en samarbejdsaftaler med EU om Schengen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 12:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej

du kan søge om et multiple entry Schengen Visa? som giver dig ret til 2 eller ubegrænset indrejser. visaet gives næsten aldrig til første gangs besøgende

har du fået et multiple entry Schengen Visa kan du indenfor 6 mdr opholde dig sammenlagt 90 dage i Schengen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Hvad giver alm. Schengen-visa ret til ?


den giver dig ret til en indrejse i Schengen og de få lande som er med i Schengen-visa samarbejdet
du kan opholde dig i Schengen i max 90 dage nogle siger 89
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2013 03:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

al48 du skriver Efter at have fulgt lidt med i en tråd på et andet site, er der en ting som mange måské ikke lige tænker over, da vi danskere som EU-borgere ikke har problemer med det.

problemerne kommer når folk ikke kender reglerne og måske klager over noget som ikke er fakta på en anden site lægges der kraftig ud med at >>VFS medarbejdere kan ikke tælle<<< tråden slutter med at det var en fejl fra ansøgers side, det fremmer ikke ligefrem forståelsen for visa reglerne eller samarbejdet i mellem VFS og kommende visa ansøgere som måske ikke har læst hele tråden
kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2013 07:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

nick skrev:
al48 du skriver Efter at have fulgt lidt med i en tråd på et andet site, er der en ting som mange måské ikke lige tænker over, da vi danskere som EU-borgere ikke har problemer med det.

problemerne kommer når folk ikke kender reglerne og måske klager over noget som ikke er fakta på en anden site lægges der kraftig ud med at >>VFS medarbejdere kan ikke tælle<<< tråden slutter med at det var en fejl fra ansøgers side, det fremmer ikke ligefrem forståelsen for visa reglerne eller samarbejdet i mellem VFS og kommende visa ansøgere som måske ikke har læst hele tråden


Fuldstændig rigtigt, - men det jeg hæftede mig mest ved var et indlæg, og jeg tillader mig at citere:

Da vi i sin tid var i Danmark fik min hustru visa der lige noejagtig daekkede flybillettens ankomst dato og afrejse dato. Den sidste dag i Europa floej vi fra London til CPH og ankom Kastrup ca. 2 timer foer SAS afgang til Bangkok. Gennem paskontrol skulle man under alle omstaendigheder og jeg lod hustruen gaa foerst. Politibetjenten var ikke saerlig venlig stemt overfor hende aabenbart og saa maatte jeg traede til. Hvorefter betjenten sagde "Hvad fanden vil du". Jeg sagde blot at det er min hustru og vi er i transit og maskinen gaar om ca. 1 1/2 time. Han havde bare en daarlig dag.


Dvs. at de kom fra et "ikke Schengenland" og til DK, for så at rejse videre til Thailand.
Synd at han ikke oplyser om hustruen havde visa til England, samt Schengenvisa med mere end 1 indrejse i perioden.
-Den slags kan måské forlede andre til at tro, at det kan man bare gøre på alm. Schengenvisa. Og de så derved får store problemer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2013 11:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

selvfølgelig havde hustruen visa til england eller var hun ikke kommet ind i landet (England)
hun har også haft et Schengen visa med mere end 1 indrejse i perioden, ellers var hun blevet afvist i paskontrollen i københavn lufthavn

som der skrives det kan give store problemer hvis visaet ikke er, som det skal være
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Toke giver russere gratis husly på sine hoteller Hele Thailand 6 08-04-2022 11:51
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51
Dansker endelige hjemme efter dyrt visa-run til Cambodja Nyheder på dansk 4 27-09-2021 08:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,600,575 Unikke besøg | jQ Blog