Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvem er Nanoq
Nanoq4u2
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 05:20

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

ja , jo lige det er 47 år ordblind er jeg nu ikke, jeg er vokse op i det midtjydske prøvet lidt af alt selvom min skolegang var engang lort fik nu aldrig lært noget i skolen ud over bank hver dag så jeg til sidst helt afholdt mig fra skolegang jeg kunne ikke adet skrive mit navn da jeg forlod skolen engelsk kunne jeg slet ikke ,det eneste jeg kunne var læse ,og var ret god til det utroligt nok ,har det jo så været en god ting en flugt efter skolen ender jeg på et hjem for adfærdsvanslige unge og unge med et misbrug efter jeg ikke er misbruger er nok endt forkertsted men heldgvis for mig er der nogle der samler mig op og ser de muligheder jeg kan tilbyde og prøver et hav af jobs før jeg til sidst finder det jeg kan brugs til så jeg har været tilknytte blå kors 10 år men har ikke kristendom som min tro og har såmænd set bagsiden af det i kalder jers belovet Danmark ,jeg er ikke stolt af hvad jeg har set ,men jo endel af det arbejde at kunne hjælpe ,noget alle skulle lidt mer....nok om det jeg er kommet her i thailand de sidste 3 år
en eller anden pige fik mig her ned ,jo en stor spring fra den danske tryghed til det her TiT men hvis man forsøger at forstå livet her går det meget godt og deltager i lokal livet går til temple osv og prøver at forstå det liv de har her ,vil man komme langet end bare leve det ego trip liv man har gjordt i danmark ,her kommer man hianden ved man lytter til hianden fortælle historie når man er sammen , jo det der er dejlige ,jo lidt ligesom i Danmark i gamel dag ,nu ved jeg godt jeg befinder mig i udkants thailand og livet er langt fra det vi får i en storby,så kan man ta en dagstur til det hvis lige savner storbysliv så er man træt af det :) forlivet på langet er jo mere enkel og ligetil ,nu ved jeg så ikke med jer om så blev lidt kloger på mig et eller anden sted forstår jeg ikke altids jers holdning til en skrev man får aldrig en thai til ven højst som en bekendt ...nu har jeg endel thaivenner i danmark som jeg har kendt i mange år de er nok lidt mere end bekendt enten har vedkommen for mange fordomme at slås med og lidt egoist i sin tankegang og ja har der også mange venner her der nyder fuldt ud venskabet og det går begge veje vel også endel at det at komme ud i verden at knytte nye venskaber danmarks mest ordblinde forfatterskrev at rejse er at leve ...

ps
Tak for ralle de negativ svar jeg fået poste herinde beviser jo bare at jeg røre ved noget i jer ....om så jeg er ordblind eller bare dum ..eller noget helt 3 ---whos know
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 05:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det viser jo tydeligt , at du selv har skylden for din dårlige skolegang hvis man ikke vil lære , så kan man heller ikke lære noget.
Du skriver du blev anbragt på en sted for adfærdsvanskelige børn, ja du har sikkert været uvillig til at tilpasse dig.
Vi har alle måttet lære, da vi gik i skole var det ret almindeligt , at man fik et rap med et spanskrør hvis man ikke sad stille og hørte efter.

I dag er der børnene der bestemmer, følgen er de lærer ikke noget, ikke ret mange børn forlader skolen, og kan stave, læse, skrive , regne o.s.v. Geografi, naturhistorie, er ukendte ting i deres verden.

Ok I dag kan de gå på nettet og søge efter det de har brug for.

Men det er ikke samfundets skyld, det er forældrene der ikke har givet deres børn en opdragelse, så de kan begå sig blandt andre mennesker.
Du mener det er skolens skyld !! sad du på din plads og hørte efter , lavede du de lektier du fik for?
Gjorde du som der blev sagt ? nej vel , er det så stadigvæk de andre der er skyld i at du i dag ikke kan skrive?

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 06:02

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

lillemand giver ingen skyld for det ,jeg var sendt i ops klasse i skolen så jeg sad ikke bag ved .....men de lære på det tidspnunkt var uden for pædogoisk rækkevidt .....forstod ikke at børn ikke er enes at nogle børn har måske et andet behov end bare lige kunne tabel osv ...men jeg har overlevet uden at fald i et misbrug jo mest vigtig ....har måske lidt are på sjælen dem kan så leve med ..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 06:03

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Impoerende.

Det må være fordi vi andre har for mange år på bagen og taler/forstår thai.
Jeg kan kun give yindee ret.. man bliver ikke venner med Thaier, ( eller meget få ) man kan kende dem.
Iøvrgt har Thaier meget få venner og som regelen kort tid af gangen. Som regelen pga det tåbelige sladder.
Og hvordan ved man de sidder og fortæller historier, når man ikke forstår thai.
Og jeg har også levet på landet, hvor eneste prog er Thai.

Men der vil altid være forskel på det vi oplever i Thailand, Af den simple grund, nogen forstår Thai og andre ikke. Nogen har mange år på bagen, andre stadig helt grønne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 06:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej leif

vi lærer det nok en dag, hvis vi er uheldige ved ikke

Til dig Lillemanden Fy Fy skamme, husk det nu det er altid de andre der har skylden, for det jeg gør, jeg er uskyldig

Til Nanoq ja hvem er du
du var en uforskammet unge i skolen, som såkaldt voksen er du stadigvæk uforskammet og utilpasset, intet nyt under solen for dit vedkommende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
waree
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 06:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17.04.11
 Status: Offline

tror på at trådstarteren er i familie med se & hør + billedbladet, har vip.erne ikke været i en uge, ringer de sku efter bladene, hvad har vi gjordt siden vi ikke er med i denne uge.
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 07:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ha-Ha....Jeg har det lige som Nanoq, havde jeg haft nogle fejl så havde jeg selfølgelig indrømmet dem...grinergrinergriner

Ka i ha en forsat go Påskeølkrus
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 07:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

waree skrev:
tror på at trådstarteren er i familie med se & hør + billedbladet, har vip.erne ikke været i en uge, ringer de sku efter bladene, hvad har vi gjordt siden vi ikke er med i denne uge.
godag



Faktisk ramt temmelig godt.

Hvis Nanokkefåret ikke har læst om sig selv i 12 timer, så starter han sgu da bare en ny Tråd, om sig selv Shock

Tal om at være egocentriker.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 08:05

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

griner sgu lidt af jer ....så dansk som dt kan blive , er der dertør...overfalder ninja drenge ham hurtig...se
og hør plus bål og brænd ....trist vel derfor man har forladt danmark fordi der ikke plads til folk der tør noget end det i vil ....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja grin du bare, men havde du ikke sniffet al det lim i træsløjdtimerne så havde du også kunnet klare dig hjemme.Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 08:42

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

detsværre skipper su sad jo med limbøtten ...og ville ikke give mig dig ...griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 08:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja, det er jo ikke 1.April for ingentingdriller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 08:51

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

leif skrev:
Impoerende.

Det må være fordi vi andre har for mange år på bagen og taler/forstår thai.
Jeg kan kun give yindee ret.. man bliver ikke venner med Thaier, ( eller meget få ) man kan kende dem.
Iøvrgt har Thaier meget få venner og som regelen kort tid af gangen. Som regelen pga det tåbelige sladder.
Og hvordan ved man de sidder og fortæller historier, når man ikke forstår thai.
Og jeg har også levet på landet, hvor eneste prog er Thai.

Men der vil altid være forskel på det vi oplever i Thailand, Af den simple grund, nogen forstår Thai og andre ikke. Nogen har mange år på bagen, andre stadig helt grønne.


Det har altid været min drøm, at være så velbevandret i det thailandske sprog som ovenstående mand, for det må da være en guds gave, som giver en selvrespekt og respekt i det samfund man lever i... altså det thailandske..

Vedkommende som beskriver, at fordi man kan thai sprog, så får man aldrig problemer.. Han er næsten værre end dig Nanoq, for hvis han kan bevise, at fordi han er professionel ud i det thailandske sprog, så er han eller hun blevet behandlet bedre..

Dette kunne være yderst interessant at få belyst....

Nanoq bliv du endelig ved med dine som skipper siger, hvis i ikke omtaler mig, så kommer jeg da bare med nye indlæg, dette er bare godt......For det er faktisk morsomt at være en del af dit viden center..

Men gør nu som ham Leif siger... LÆR DET THAILANDSKE SPROG I SKRIFT OG TALE for så vil du aldrig komme ud for nogen form for problemer.... Jeg betvivler bare dette, for mange i Thailand i dag taler faktisk meget godt engelsk om ikke andet så bedre end alle os selv lærte fjolsers påtaget thai...

Fortsat god påske til jer alle...Thumb
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er mange der tror de er blevet thailændere fordi de har lært at udtale sætninger på sproget.

Selv taler jeg kun til husbehov, da de fleste thailændere taler et ganske udmærket engelsk.

Jeg har da klaret mig ganske godt i Thailand med engelsk, så hvorfor lære mig en masse jeg alligevel ikke kan fortsætte en almindelig samtale med?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 09:21

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Hej Skipper

Smukkere kan det vel ikke siges..........Love
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Den første jeg tænkte på da jeg læste Nanokkens underlige Indlæg var vor gamle ven fra Nakhon Sawan, manse.

Om jeg har ret vil tiden vise, selv om jeg ved han skriver under et andet navn nu.

Men hvad er meningen med at man skriver under et andet navn end det man er født med.
Og får man bedre meninger af det?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 13:04

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

lillemand skriver
I dag er der børnene der bestemmer, følgen er de lærer ikke noget, ikke ret mange børn forlader skolen, og kan stave, læse, skrive , regne o.s.v. Geografi, naturhistorie, er ukendte ting i deres verden.

Jeg vil ikke give dig helt ret i det du skriver syntes af mange af de unge mennesker der forlader skolerne i dag har en generel størrer viden end vi havde da vi forlod skolen geografi bla børn er nok mere berejste end vi var i samme alder men det er min personlige mening og samvær med families børn og min søns venner jeg går ud fra.

Leif skriver
Men der vil altid være forskel på det vi oplever i Thailand, Af den simple grund, nogen forstår Thai og andre ikke. Nogen har mange år på bagen, andre stadig helt grønne.

Vil give dig ret selvfølgelig er der en forskel vi har jo nok alle en forskellig indfaldsvinkel til vores liv og levned i bla Thailand og ja kan man sproget i de lande man lever i bliver man nok også mere respekteret da man kan deltage i og ved mere hvad der rører sig omkring en vil ikke sige som skipper de fleste thaier taler et ganske udmærket engelsk tværtimod.

Skipper skriver
Men hvad er meningen med at man skriver under et andet navn end det man er født med.
Og får man bedre meninger af det?

Du skriver jo selv under et andet navn end du er født med og meningerne er nok de samme selvom der nok er nogen der går lidt længere end de havde villet hvis de skrev bla herinde med navn og adresse men da ok man kan være privat og stadig give sine meninger til kende og det er jo forskellighederne der giver kuløren på siden og Nanoq får da skriveriet igang herinde jeg syntes da også selv at det kunne være interresant at vide hvem Nanoq er da jeg selv har det meste af min tid hvert år med familien heroppe på islagkagen og mine 2-3 mndr i thailand hvert år

Men fprskellighederne længe leve for hold kæft hvor ville det være trist hvis vi var enige og ens ialt.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2013 14:37

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

tak kalle jow hvis vi var enes var der jo inggen sjov ..til ..det med et andet navn kvinder elsker store varme isbjørne hugs :) mit navn er nu langt mere kedlige så de kære små herude kalder mig seven så kan i jo gætte til mit navn :) skipper ved ikke lige helt hvem du taler om ...efter som jeg ikke er ghost ,,,fra din fortid sååå er det jo nok ikke mig ....

grunden til at jeg fortalte lidt om mig selv var ligesom at stoppe gætteri om mig ...:) lykkes vidst
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hvem vinder Det Thailandske valg Hele Thailand 4 15-05-2023 08:16
Hvem er Danmark. Alt det andet 6 03-07-2022 18:39
Hvem kan !! Pete & Beulah Mae kan Det sjove. 1 16-11-2019 16:57
Havfiskeri hvem fanger hvem :) Det sjove. 1 01-08-2018 11:47
Hvem kan, Bedstefar kan Skik og brug 3 09-01-2018 13:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,995,175 Unikke besøg | jQ Blog