Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvordan klar i jer i thailand
Nanoq4u2
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 04:38

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

Hej ville bare høre hvordan jers hverdag er , om i snakker thai når i er her ude og om i forstår thai ...er i endel af jers kones hverdag (går i temple med hende ) spiser i thaimad eller beholder i jers danske mad ...herude ,har i respeckt for thai kulturen og forstår i den ...eller lukke i bare helt i og tænker dansk ....og kan i overleve her ....vil gerne ha lidt svar på jers liv hvordan det går for jer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 05:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

1. Nej taler ikke thai
2 Ikke så tit.
3 Skriftes mellen dansk og thai mad.
4 Har det liv som jeg selv har valgt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 07:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

de fleste, mig selv inklusiv. klarer os udmærket i daglig dagen
ja selv på en søndag, har vi ikke de store problemer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 08:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
Hej ville bare høre hvordan jers hverdag er , om i snakker thai når i er her ude og om i forstår thai ...er i endel af jers kones hverdag (går i temple med hende ) spiser i thaimad eller beholder i jers danske mad ...herude ,har i respeckt for thai kulturen og forstår i den ...eller lukke i bare helt i og tænker dansk ....og kan i overleve her ....vil gerne ha lidt svar på jers liv hvordan det går for jer


Prøv at læse #176 her: http://www.dansk-...ost_199276

Eller hele tråden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hvorfor vil du vide det ???

Du er jo ikke interesseret i at oplyse noget om dit eget liv i Thailand !!

Jo lidt tilfældigt undervisnng i engelsk !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 11:25

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja jeg taler / forstår Thai, men kan da stadig lære mere.
Jeg går kun i Tempel hvis der er en begravelse, jeg er ikke Buddhist,
Spiser mest Thai mad, eller thai inspireret mad.
Respekt for kulturen... hmmmm hvad er det så ? Det er deres land og måde at leve på.. På egen matrikkel nr kan man heldigvis selv bestemme og sortere det mest tossede fra.
En del af konens hverdag. øhhhhhh ja hvad ellers ? Men det store spørgsmål her er vist har hun taget manden med i hendes hverdag.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 13:41

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

lillemand mit liv er jo den skole jeg er på ...forsøger at lære dekære små lidt eng.. ellers hmm jeg går ikke på bar ..og alt det der forbundet med det gider ikke ,forsøger på at lære thai kommer nok ...klar mig pænt godt i lokal samfundet ..osv spiser thaimad ..ellers noget der mangler ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 13:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Vi er jo ikke fastboende , men 6 her og 6 hjemme.
Vi klarer os helt fint, er jo ikke så unge mere og derfor ikke så mobile uden vores cykler.

Vi spiser da Thaimad i store mængder. men elsker da også at få en god hakkebøf m/ løg champion og hvad der ellers hører til.

Jeg drikker slet ikke og min mand hygger sig med at komme på et lille dansk sted og drikke en formiddagsøl, det har vi det ganske fint med.

Lillemanden


Vi er jo danske begge to, og går derfor ikke i tempel.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 08:19

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

lillemand min prøve tid er snart slut så er det tilbage til det triste dk så må vi bare håbe foråret kommet til danmark til den tid ,og bare vente på tiden går så jeg kan vende tilbage :) den sidste tid går med lidt rund rejse og besøg af danske venner der bor herude :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja vi tager lidt rundrejse på vejen hjem, 3 uger i kina og et cruse til sydkorea,japan,rusland og alaska før vi er hjemme i danmark igen

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
lillemand min prøve tid er snart slut så er det tilbage til det triste dk så må vi bare håbe foråret kommet til danmark til den tid ,og bare vente på tiden går så jeg kan vende tilbage :) den sidste tid går med lidt rund rejse og besøg af danske venner der bor herude :)


hej

du skriver din prøvetid det lyder lidt voldsomt, er du lige kommet ud af tugthuset godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 09:27

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
lillemand min prøve tid er snart slut så er det tilbage til det triste dk så må vi bare håbe foråret kommet til danmark til den tid ,og bare vente på tiden går så jeg kan vende tilbage :) den sidste tid går med lidt rund rejse og besøg af danske venner der bor herude :)


Jeg mener da, at det engang... ind imellem kan være yderst vanskeligt at kommentere, som eksempel ovenstående, fordi dette ser da ud for mig til, at du bare vil have et klap på dine hårdtarbejdende skuldre..fordi du mener du har mission med dit perfekte engelske.

Giver dig ret Leif...

God påske til alle og et stort tillykke til dig SANK med dine få år på bagen...sorry
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 10:46

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

låsper jeg forslog en prøvetid tænk hvis man skrev sig ind for et år og så hade det efter 2md ,ej .godt men nyder det her har mange gode venner bortset fra vi ikke snakker samme sporg går det fint :)
Larsenplads har aldrig sagt jeg er prefekt til det....gøre jo bare en forskel jeg prøver ,men hvis du kun finder anders folk fejl har du jo et sølle liv ...men detsværre vil jo altid være folk som ddig ....fra den tid før aborten blev fri .....trist
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2013 05:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

jeg forsøger at leve som thai, det lykkes ikke, til daglig er jeg bare mig selv, taler lidt thai spiser hvad der kommer på bordet
en ting er sikker jeg vil ikke opfører mig som ham her


Belgian Steals from Tip Jar in Soi 8 Beer Bar
A 50-year-old Belgium tourist was arrested for stealing money from the singer’s tip jar at the Lucky Star beer bar. The drunk Belgian violently resisted arrest at the Pattaya police station. While struggling with officers, he tried to throw the bar’s manager out the second-floor window.


http://www.pattay...-beer-bar/

han er godt nok lidt for dumsorry

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2013 08:32

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
låsper jeg forslog en prøvetid tænk hvis man skrev sig ind for et år og så hade det efter 2md ,ej .godt men nyder det her har mange gode venner bortset fra vi ikke snakker samme sporg går det fint :)
Larsenplads har aldrig sagt jeg er prefekt til det....gøre jo bare en forskel jeg prøver ,men hvis du kun finder anders folk fejl har du jo et sølle liv ...men detsværre vil jo altid være folk som ddig ....fra den tid før aborten blev fri .....trist


NANO så er de vise ord vist kommet til overfladen, så jeg undskylder da min kedelige fremfærd... GO Påske til dig også...love
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2013 14:38

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

sorry larssen..vi er jo i samme båd, jeg har snakket med lidt underviser herude fra endel lande ,de siger allesammen det samme at ensomheden er det værste de har med at gøre for det er meget få der kan snakke med dem ....bruger selv arme og ben ...hvis det kniber hvis ikke andet få de tit en grine flip såån en farang der svinger rundt som en møllehjul med sine 86 cm er jo altid sjov god påske til dig
ps er isaan området lidt langt væk fra alt :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 06:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

de siger allesammen det samme at ensomheden er det værste de har med at gøre for det er meget få der kan snakke med dem


hej Nanoq4u2

selv om du taler thai 100 prosent kommer du næsten aldrig ind på livet af en thaier, der til er levevis eller skal vi sige kulturen alt for stor
rigtige venner finder du ikke blandt thaier, de vil kun optræde som bekendte

ps er isaan området lidt langt væk fra alt


isaan området er meget langt fra alt, med mindre du flytter ind i en af de store byen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 09:30

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

yindee har det nu fint med at være langt væk fra alt ...storbys ting :) selvom mange af de samme problemer er her ude på landet som man ser i en storeby trist nok .drugs drunk dumhed
detsværre lægger min skole så meget langt nede ..med alt ...men nok den tybiske landsbyskole ,og unge lære bliver her kun kort tid ...for ...toppen og de ælder lære mener det er ta selv bord ...mht til penge så der smutte lige lidt ind histe og her til eget forbrug ....jo trist de er sådan ...men nok det sker i thailand ligenu .. køre mange historie her ...om det ...men holder mig selv udenfor ....håber bare toppen bliver afsat på et tidspunkt ...:)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 11:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
yindee har det nu fint med at være langt væk fra alt ...storbys ting :) selvom mange af de samme problemer er her ude på landet som man ser i en storeby trist nok .drugs drunk dumhed
detsværre lægger min skole så meget langt nede ..med alt ...men nok den tybiske landsbyskole ,og unge lære bliver her kun kort tid ...for ...toppen og de ælder lære mener det er ta selv bord ...mht til penge så der smutte lige lidt ind histe og her til eget forbrug ....jo trist de er sådan ...men nok det sker i thailand ligenu .. køre mange historie her ...om det ...men holder mig selv udenfor ....håber bare toppen bliver afsat på et tidspunkt ...:)


Nej Nanoq, det er ikke en typisk landsbyskole du uheldigvis er "underviser" på.
Den må være ret så meget under lavmål.
Der kan jo også være en grund til at du ikke er "lukket ind" i varmen hos de ældre (med stor ancienitet) lærere.
Din generelle holdning smitter jo nok af i dit daglige virke,- og hvem bryder sig om at en "udlænding" kommer og rakker os ned. Han "stjæler" tilmed en arbejdsplads med sit arbejde.

Hvad ved du egentlig om dumhed? - Tyder det ikke også på dumhed, når man påtager sig at undervise på et fremmedsprog og så ikke engang kan udtrykke sig normalt på sit modersmål?? - Men det kan Thaiérne jo ikke gennemskue.

God Påske.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 14:39

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

al48 nu er det sådan at de lære har indset at der brug for english det er talen der brug for hvorvidt jeg kan ikke dansk har vel ikke så meget med undervisning at gøre så klogåge dumhed er hvis at man kun kan finde anderes fejl og synes man er en fandes karl og det synes du vel du er ...jo folk med fordomme ligesom dig der ødelægger det for dem der gøre noget godt jeg valgt ikke få løn for mit arbejde jeg gøre det gratis så jeg kan ikke se hvorfor de skulle være sure på så kaldt "farang" jeg har selv sparet op og betalt mit ophold hereude ved ikkehelt hvad du klynker over al ..måske på grund af din dumhed ??? ps du er jo slet ikke ind system det er sgu et stor ta selvbord på mange skoler ...jo de ælder der styrre løbt ....men ved du hvad al ...det først man bliver blind på..er øjet ..for du ser jo ikke hvad der sker omkring dig god påske bassemand ...skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 4 26-04-2024 14:42
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.78 sekunder | 99,616,300 Unikke besøg | jQ Blog