Se emne

Thai-Dk Din debat side :: LEOPARD's besætnings frigivelse :: Befri Eddy og Søren
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det er en skamplet for Danmark
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2013 12:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kopi Fra Ekstra Bladet idag.

Del Denne sandhed.. Forstå dybten i teksten...

Vi det Danske folk må stå sammen...
JEG GIVER IKKE OP... JEG KAN IKKE HAVE SAMVITTIGHED TIL AT LADE DETTE BLIVE GLEMT.

KAMPEN FORTSÆTER.!!!!

Jeg har en følelse inden i der for mig er blevet en kamp for retfærdighed for alle gidsler... Udenrigsministeriet forsøger at kvæle min og jeres stemme. DETTE VIL ALDRIG LYKKES. Mvh Thor

Læs dette indlæg.. fra Ekstra Bladet 24/03-2013

12. JANUAR 2011 blev de to danske søfolk Eddy Lopez og Søren Lyngbjørn taget som gidsler i Somalia. Dengang var Lars Løkke statsminister, FC Nordsjælland var endnu ikke blevet dansk mester, og sejlerfamilien fra Kalundborg nød sorgløst deres jordomrejse. De er heldigvis for længst kommet hjem efter 195 dage som gidsler, mens Eddy og Søren og deres fire filippinske kolleger stadig rådner op i Somalia.

EN TING ER, at deres rederi kynisk har ladet stå til for at spare penge, men hvorfor griber den danske stat så ikke ind?

Det eneste, Udenrigsministeriet er lykkedes med, er at lukke munden på pressen, der stadig efter 800 dage følger Udenrigsministeriets besværgelse om, at tavshed tjener Eddy og Søren bedst.

HVIS DET var rigtigt, så var de kommet hjem for længst.

Udenrigsministeriet har også forsøgt at stoppe et spirende folkeligt oprør. Men i modsætning til den bovlamme presse er det ikke lykkedes.

FREDAG var der demonstrationer i seks danske byer. Et initiativ skabt på Facebook af en gruppe indignerede borgere og tak for det.
Der er få ting, der for alvor kan gøre mig vred, men det her er en af dem. Det er ganske enkelt en skandale af historiske dimensioner, at Eddy og Søren er blevet svigtet fra alle sider.

DE MENNESKELIGE omkostninger kan ikke beskrives med ord. Men vi ved fra pålidelige, uafhængige kilder, at Søren er blevet tilset af en læge, og at hans helbredstilstand nu er så dårlig, at han meget snart dør, hvis han ikke kommer i behandling. Eddy har det lidt bedre fysisk, men hvem tør næsten tænke på, hvordan de to har det psykisk. De er blevet truet, fornedret og har levet i permanent angst i 801 dage.

Alt imens har deres reder, den svenske rigmand John Arne Nielsson, købt en ny lystejendom til 50 millioner kr., og rejst verden rundt og holdt utallige luksusferier. For han er åbenlyst ligeglad med søfolkene – skib og våbenlast har han fået tilbage.

FOR DANMARK er sagen også en skamplet. Vi kalder os en international søfartsnation, men når vore søfolk kommer i knibe, svigter vi dem.
Det er ganske enkelt en skandale af historiske dimensioner, at Eddy og Søren er blevet svigtet fra alle sider.
http://ekstrablad...942707.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2013 13:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

rasende Ja men sender soldater ud i håbløse krige rundt i verden det gør man, klap Reder og Aktionere skal hænges op i en vis legmedes del og fires af i små ryk til de gør noget Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 07:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Poul Erik Larsen
Nedstående mail er sendt til Shipcraft:

Att: Claus Beck

Til Shipcrafts ansvarlige

I mere end to år har i, efter eget udsagn, arbejdet målrettet på at få jeres seks søfolk der holdes fanget i Somalia, frigivet. Dette arbejde, som i uophørligt forsætter, laver i sammen med professionelle rådgivere, som i har fået anbefalet. Jeres tanker og håb om en snarlig løsladelse går til jeres besætning.

I samme meddelelse skriver i også, at nøglen til at gøre en ende på jeres besætnings mareridt ligger imidlertid udelukkende hos de pirater, som tilbageholder dem!

Det er sådan ganske kort, hvad i skrev i jeres sidste pressemeddelelse fra 12. januar i år, altså på toårsdagen for jeres besætnings bortførsel.

Hvis ikke sagen var så alvorligt, som tilfældet er, vil jeg tillade mig at kalde den for det største bedrag noget dansk rederi hidtil har bedraget de danske myndigheder med i nyere tid.

Det gør jeg ikke, da det drejer sig om seks af jeres ansattes liv og helbred. Seks mennesker, som under deres tjeneste for jer, i den grad har fået deres liv ødelagt, måske for altid.

Seks mennesker, der under et voldsomt angreb fra skruppelløse og hæmningsløse pirater, lykkedes at sørge for, bevist eller ubevist, at jeres skib og last ikke faldt i piraternes klør. Og dermed reddede store økonomiske værdier for jer.

At i som virksomhed har det overordnede ansvar for jeres ansatte, hersker der ingen tvivl om. At i, tilsyneladende har misfortolket det ansvar helt fra starten, og i stedet har reduceret jeres seks ansatte til en handelsvare, som i har prøvet at købe så billigt som muligt, og dermed har mistet kontrollen over, og ikke mindst, mistet piraternes tillid til at forhandle, må efterhånden være gået op for alle, der har fulgt sagen.

At det er helt normalt, at en forhandlingsproces ikke omtales i medierne, har hidtil været ”normal praksis”. Jeres gidselsag blev fulgt efter denne procedure, de første seks måneder. Derefter kom mistanken om, at der var noget galt og i kom i mediernes søgelys. Det resulterede i, at der kom en hel del ”uheldige” historier frem, uheldige for jer, da de absolut ikke var til jeres fordel. Den dag i dag er der ingen der kender den rette sammenhæng, da, i ikke havde hår på brystet til at forklare jer. Hverken dengang, eller nu.

I stedet går i ud og proklamere, i er et lille fattigt rederi, der ikke formår at efterkomme piraternes krav!

At der nu, mere end to år efter jeres ansatte er blevet bortført, stadig ikke er sket en løsladelse, kan i kun takke jer selv og jeres uansvarlighed for. At en stor del af den danske befolkning efterhånden ser meget kritisk på jer, og ikke har nogen tiltro til jeres evne til at få gidslerne fri, kan i også kun takke jer selv for.

Derfor beder jeg jer, hvis ikke i har evnen til at få gidslerne fri, så i det mindste kast håndklædet i ringen, og bede om hjælp til det. Så længe, i forsat hårdnakket påstår i forhandler, sker der ikke andet end at sagen trækker yderlig ud. Inden længe er det for sent, så inden det når dertil, vis dog i har bare en lille smule anstændighed og ansvarlighed i behold.

Det er ikke nok, jeres tanker og håb går til besætningen for en snarlig frigivelse. Der skal handlig og action til.


kilde http://www.facebo...218371069/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 09:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja såfremt det er sandt ?? så har regeringen jo givet Kaution til de to knægte der er anklaget for voldtægt i C M. så må det trods alt være vigtiger at få søfolkene hjem. Det er naturligvis ok at hjælpe de to, men de får dog en retsag. Så regeringen må punge ud i første omgang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 12:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg håber at Shipcraft har alle sine penge stående i Cyperns banker,det sidste nye er at alle penge indestående i bankerne over 100.000 euro skal inddrages...
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2013 21:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

lindyras skrev:
Jeg håber at Shipcraft har alle sine penge stående i Cyperns banker,det sidste nye er at alle penge indestående i bankerne over 100.000 euro skal inddrages...


har læst et eller andet sted, at det kungriner er 30 prosent, russerne er mega sure de har gemt mange sorte penge i landes banker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2013 02:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline



Udgivet den 25/03/2013
Søren og Eddy er to danske sømænd som er taget til fange af Somaliske pirater ude for Somalia´s kyst. Ombord på Leopard var der også fire Filippinske sømænd som også blev taget som gidsler. Den 23-03-2013 har de sat som gidsler i 800 dage! Og regeringen gør ikke noget og heller IKKÈ rederiet Shipcraft som er dem som ejede Leopard gør noget!!


Søren and Eddy are two Danish sailors who are taken captive by Somali pirates out of Somalia's coast. Aboard the Leopard was also four Filipino seamen who were also taken hostage. On 23-03-2013, they have been held hostage for 800 days! And the government does nothing. Nor does the company Ship Craft, those who owned Leopard does something!!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 13:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

kilde http://www.facebo...651577859/

Et indlæg skrevet af Skibsfører Arne Manly, som han har sendt til Jyllandsposten, men ikke fået optaget:
Jeg bringer det her, med Arnes tilladelse, da jeg syntes det er rigtig godt skrevet og fortjener at blive læst:

Menneskerettigheder.

Forleden dag kunne man høre om, at statsministeren under sit besøg i Tanzania havde indgået en aftale mellem Danmark og Tanzania vedr. overdragelse og retsforfølgelse af formodede pirater tilfangetaget af danske fregatter i Det Indiske Ocean.


Det er således lykkedes en dansk regering efter ca. 5 års betydelige udgifter for Søværnet at få denne hjørnesten på plads for overhovedet at kunne løse problemet med at være tvunget til at skulle ilandsætte fangne pirater på en somalisk strand, forsynet med mad og drikke (og klar til nye overfald på sagesløse søfolk).
I den omtalte aftale fremgår det, at Danmark vil hjælpe med at sikre, at piraterne får en retfærdig rettergang og at deres menneskerettigheder ikke overtrædes under tilbageholdelsen.

Undskyld, men det er til at få kvalme af.

Man kan som sømand ikke undgå at tænke på, at den eftergivenhed og hensyntagen til de kriminelle, der stilles til skue, fremfor til ofrene i mange sager efterhånden er blevet en eksportvare fra det rare danske udenrigsministerium.
Hvordan kan man overhovedet forestille sig, at f.eks. de pirater, der holder vores danske søfolk fanget i et usselt jordhul, pint og plaget og udsultet på 3die år kan have nogen som helst rettigheder i opgørets time!

Forsvarsminister Nick Hækkerup besvarede min henvendelse til ham vedr. gidslernes situation d. 25.06.12.med et pænt brev:

Tak for din henvendelse til mig d 26.05.12 vedrørende de tilbageholdte gidsler fra det danske skib Leopard.
Jeg føler oprigtigt, at det er en ulykkelig situation Søren Lyngbjørn, Eddy Lopez, de fire filippinske besætningsmedlemmer og alle de pårørende er i.
Jeg har desværre ikke mulighed for at gå yderligere ind i sagen. Af hensyn til dine kollegers sikkerhedssituation kan jeg ikke udtale mig yderligere i sagen. Det håber jeg, at du har forståelse for.
Forsvarsministeriet har drøftet din henvendelse med Udenrigsministeriets Borgerservice, som bistår danske statsborgere, der er kommet i vanskeligheder i udlandet. Borgerservice har oplyst, at du er velkommen til at kontakte dem, hvis du ønsker det.
Med venlig hilsen
Nick Hækkerup”

Grunden til min henvendelse til Forsvarsministeriet var et forslag om at lade vores Jægerkorps klare opgaven. Vi har Verden bedste elitesoldater, hvilket de har bevist i div. Konfliktområder.
Men det anses formodentligt at være for risikabelt at udføre en befrielsesaktion, siden det ikke allerede er sket.

Jeg kontaktede Borgerservice, som i et ligeledes pænt brev svarede således gengivet i store træk:

Sagen om besætningen på det danske skib Leopard, der sidder tilbageholdt i Somalia er en sag, der bekymrer og optager os i Udenrigsministeriets Borgerservice.
Vi bruger mange kræfter på sagen, som vi gør i alle sager, hvor danskere er i nød i udlandet.
Rederiet har ansvaret for at forhandle med piraterne og bistås af et professionelt internationalt sikkerhedsfirma.
Regeringen handler ikke med pirater, og al erfaring viser, at enhver omtale i medierne eller af politiske repræsentanter i sager om pirateri med det samme kan forøge løsesumskravet betydeligt og trække sagen i langdrag.
Myndighederne følger selvsagt sagen tæt og er i løbende kontakt med rederiet, samtidig bistås de pårørende i sagen og vi håber selvsagt ligesom alle andre, at de søfarende hurtigst muligt kan blive genforenet med deres familier.
Af hensyn til gidslernes sikkerhed kan jeg desværre ikke give yderligere oplysninger.
Det håber jeg, at du har forståelse for.
Venlig hilsen

Udenrigsministeriets Borgerservice.”

Det var udmærket at få et svar fra disse instanser – indholdet var forventeligt og kunne vel heller Ikke være anderledes. Alligevel tillod jeg mig i en ny henvendelse til Borgerservice at spørge
Hvor længe man her regnede med at lade rederi og pirater forhandle? i månedsvis eller årevis?
Eller til vi fik en melding om, at vores venner var afgået ved døden??
Det var jo ikke så pænt af mig at skrive, og jeg fik da heller ikke noget svar.
Nu er der gået ca. 10 måneder siden min henvendelse, og man sidder tilbage med en følelse af magtesløshed og håbløshed.

Bruger Borgerservice stadig mange kræfter på denne sag, eller er den ”lodret arkiveret”?
Mig bekendt er der ikke sket nogen som helst fremskridt i løsgørelsen af vores seks forpinte gidsler i Somalia.
Borgerservice kan vel ikke have fravalgt Somalia som sit interesseområde pga. kravet om tavshed?
Vi kan kun gætte. Der er lagt låg på fra alle sider. Desværre tyder noget på, at intet nyt er dårligt nyt. Det virker som om gidslerne af de ansvarlige er afskrevet til den evige tavshed!
Samtidig tilflyder der landet en mild regn i form af pengegaver, der måske kunne være brugt til at lægge pres på modtagerne for at få frigjort vores søfolk.

Undskyld, men da man nu ikke må eller kan anvende magt, havde det så ikke været en opgave for Udenrigsministeriets Borgerservice evt. i samarbejde med politiet at give den almægtige og stenrige reder for rederiet Shipcraft ”et tilbud han var nødt til at tage stilling til.
Eller er døren smækket i for videre forhandling? eller hvad foregår der?
Det drejer sig om at redde seks mennesker – og helst mens der stadig er liv i dem!
Vær så venlig at forklare mig hr. udenrigsminister Villy Søvndal, hvorfor der ikke er blevet handlet for længe siden? – og stadig heller ikke synes at være nogen planer herom?

Med venlig hilsen

Skibsfører Arne Manly
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 07:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hele sagen kunne for længst være løst, hvis kidnapperne havde løsladt deres gidsler.

Ingen skal vel for fanden have ret til at kidnappe andre mennesker, og kræve millioner af kroner for at løslade dem igen!

Jeg syntes den danske stat optræder korrekt i denne sag, det er ikke Danmark der har overtrådt internationale love.

Og hvad angår den svenske "rigmand", så lad ham dog give en fuckfinger til niggerne der nu sidder med bæen i hånden.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 07:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og hvad angår at kalde det en skamplet for Danmark er vel lige i overkanten, eller hvad?

Hele skylden ligger hos kidnapperne, og ikke andre.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 20:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Er der nogen af jeg der har se den danske film Kapringen der handel om det samme som de to danske sømænd er udsat for



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2013 00:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

thaikurt skrev:
Er der nogen af jeg der har se den danske film Kapringen der handel om det samme som de to danske sømænd er udsat for


jes har set den i biografen en flot film

Ekstra Bladet - 'Kapringen' fik Bodil
ekstrabladet.dk/f...938251.ece
16/03/2013 – Pilou Asbæk og resten af holdet bag 'Kapringen' kunne her til aften fejre, at de har været med i årets bedste film.



hent den her isohunt.com/torre...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Adoptioner fra Thailand til Danmark stopper Nyheder på dansk 1 18-01-2024 12:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 97,876,663 Unikke besøg | jQ Blog