Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Krav til visum for russere ??
dardi
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hej venner.
Min ven har lige været i Patong, på restaurant hos Leif og der fået at vide at Russere kan opholde sig i Thailand, lige så længe de vil, UDEN VISUM. Nu er min ven lidt kompliceret at diskutere med, han tror mere på en han drikker med, end en der har kommet meget dernede - og engang gift (hun lever ikke mere), end han tror på mig. Jeg har googlet rundt og rundt, men desværre ikke fundet mere end Thai lov, som også gælder for os i DK. Ingen fritagelser har fundet. Er der nogen der kan løse mysteriet for mig. KAN DE VÆRE DER UBEGRÆNSET .. eller hvad ?? På forhånd tak.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 17:46

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

http://www.theschengenoffice.com/thailand_need_visa.html



her ser du,at russerne skal have visa nøjagtig som os danskere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 18:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hej SAM
Tabellen giver lidt forståelsesproblemer ... Sydafrika NO / Russia YES og *NOTE siger hvad vi DK'er ved .. betyder det at russerne ikke engang kan komme ind pr fly og få 30 dg on arrival, de er ellers på 48 lande-listen ??? (og tak for svar) hvad siger du ???
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tofte
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 22:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 25.02.13
 Status: Offline

Dardi , Jeg tror du misforstår og blander noget sammen, og det er at et Visa on Arrival og et Visa fra en Royal Thai Embassy eller Royal Thai Consulate-General , ikke er det samme !
Thailand og Rusland har en "Bilateral Agreement" dvs. at russere kan rejse ud og ind af thailand så meget det passer dem. De får 30 dage hvergang på deres Visa on Arrival, altså uden at have været på en thaiambassade, det en stor del af de "fastboende" russere gør, er at de betaler sig fra besværet med at forlade landet hver måned, deres PAS bliver simpelthen sendt over grænsen med post eller Kurér og får et nyt stempel af en korrupt immigrations officer.

Jeg har selv benyttet den metode for år tilbage, men holdt op med det, da der på et tidspunkt var skærpet kontrol og mange blev knaldet med direkte falske Visa-stempler.

http://en.thaiemb...oscow.com/

Bilateral Agreement
Visa exemption of Russia is for tourism purpose only.

Generally, a foreign citizen who wishes to enter the Kingdom of Thailand is required to obtain a visa from a Royal Thai Embassy or a Royal Thai Consulate-General. However, nationals of certain countries do not require a visa if they meet visa exemption requirements as follows:

(1) they are nationals of countries which are exempted from visa requirements when entering Thailand for tourism purposes. Such nationals will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days.

(2) they are nationals of countries which hold bilateral agreements with Thailand on the exemption of visa requirements.
** (For more information, please see Visa Exempted countries)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 23:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

dardi skrev:
Hej venner.
Min ven har lige været i Patong, på restaurant hos Leif og der fået at vide at Russere kan opholde sig i Thailand, lige så længe de vil, UDEN VISUM. Nu er min ven lidt kompliceret at diskutere med, han tror mere på en han drikker med, end en der har kommet meget dernede - og engang gift (hun lever ikke mere), end han tror på mig. Jeg har googlet rundt og rundt, men desværre ikke fundet mere end Thai lov, som også gælder for os i DK. Ingen fritagelser har fundet. Er der nogen der kan løse mysteriet for mig. KAN DE VÆRE DER UBEGRÆNSET .. eller hvad ?? På forhånd tak.


en russer der kommer til thailand med fly kan opholde sig i 30 dage uden visa, rejser han/hun på land jorden er det kun 14 dage
med andre ord de samme regler som gælder for danskene
http://en.thaiemb...oscow.com/

han tror mere på en han drikker med, end en der har kommet meget dernede -

ak ja de er ååå så dygtige og ved alt de kære druk kammerater

Tofte Skrev
Thailand og Rusland har en "Bilateral Agreement" dvs. at russere kan rejse ud og ind af thailand så meget det passer dem. De får 30 dage hvergang på deres Visa on Arrival, altså uden at have været på en thaiambassade, det en stor del af de "fastboende" russere gør, er at de betaler sig fra besværet med at forlade landet hver måned, deres PAS bliver simpelthen sendt over grænsen med post eller Kurér og får et nyt stempel af en korrupt immigrations officer.
,

he he intet nyt under solen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tofte
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2013 23:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 25.02.13
 Status: Offline

AK 81 Du har åbenbart ikke læst elle forstået noget.

Russere har en "Bilateral Agreement" , og er væsentligt bedre stillet end de fleste andre udlændinge og danskere !

Russere får 30 dages Stempel/Visa ved alle grænseovergange, uanset om de er på gåben, cykel eller med fly.

Reglen om rejser (14 dages Visa) via landjorden gælder IKKE for følgende lande.

De eneste 11 lande som har en Bilateral Agreement med thailand, og som får 30/90 dages Stempel/Visa ved alle grænseovergange og hellere ikke falder for 180 dages reglen er -

(30 dage )

Hong Kong
Laos
Macau
Mongolia
Russia
Vietnam

(90 dage

Argentina
Brazil
Chile
Korea (ROK)
Peru

Læs mere under : Consular Section/Visa Exemption

http://en.thaiemb...oscow.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2013 00:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

tofte skrev:
AK 81 Du har åbenbart ikke læst elle forstået noget.

Russere har en "Bilateral Agreement" , og er væsentligt bedre stillet end de fleste andre udlændinge og danskere !

Russere får 30 dages Stempel/Visa ved alle grænseovergange, uanset om de er på gåben, cykel eller med fly.

Reglen om rejser (14 dages Visa) via landjorden gælder IKKE for følgende lande.

De eneste 11 lande som har en Bilateral Agreement med thailand, og som får 30/90 dages Stempel/Visa ved alle grænseovergange og hellere ikke falder for 180 dages reglen er -

(30 dage )

Hong Kong
Laos
Macau
Mongolia
Russia
Vietnam

(90 dage

Argentina
Brazil
Chile
Korea (ROK)
Peru

Læs mere under : Consular Section/Visa Exemption

en.thaiembassymos.../


@ tofte Thumb takker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2013 04:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Tak til alle sammen - for fyldestgørende svar. Jeg vidste at jeg kunne regne med jer !!! skaal
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Phuket overrendt af russere Nyheder fra Phuket 2 13-08-2023 10:34
THAILAND FJERNER NU KRAV OM MUNDBIND OG BRUGEN AF THAILAND PASS Hele Thailand 3 17-06-2022 13:21
Vejledning til at søge visum til Danmark Visa til Danmark 4 17-06-2022 12:47
Thailand dropper krav om PCR test ved ankomst og SHA+ hotel Hele Thailand 1 22-04-2022 17:17
Toke giver russere gratis husly på sine hoteller Hele Thailand 6 08-04-2022 11:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,855,038 Unikke besøg | jQ Blog