Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Telefoni
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ny virus spredes gennem Skype
XP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2013 13:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

hej pas på derude

Kodeord og kontooplysninger kan blive afluret, hvis du åbner de forkerte meddelelser på Skype. CSIS har sporet en virus, der skjuler sig bag Skype-beskeder fra dine venner.
Mange pc-brugere møder i disse tider en meddelelse, der fortæller, at det er tid til at skifte fra den gamle Windows Messenger til Skype. Microsoft er nemlig i færd med at lukke hele Hotmail-universet og slår i den forbindelse Messenger sammen med Skype.

Det er dog med at være varsom, når du skifter til Skype, for lige nu florerer en virus, der kan stjæle kodeord til diverse webtjenester samt kontooplysninger og andre følsomme oplysninger.

Shylock

Virussen, der har fået navnet Shylock, spreder sig fra allerede inficerede computere ved at sende en meddelelse igennem Skype til alle brugerens venner.

Da afsenderen af meddelelsen er en allerede accepteret kontaktperson, vil risikoen for at indholdet vurderes som troværdigt være høj. Følger vennerne anbefalingerne i meddelelsen, vil deres computere også inficeres af samme virus, og de vil herefter begynde automatisk og intetanende at sprede virussen til deres venner.

CSIS Security Group opdagede virussen i denne uge, og det forventes, at især Europa og USA vil blive hårdt ramt, da Skype er meget udbredt her.

Desværre opdages denne virus sjældent, hvorfor det kan være en udfordring at beskytte sig mod angreb. En mulighed er dog at købe programmer, der på forhånd beskytter mod sådanne angreb. CSIS anbefaler deres eget CSIS Heimdal Pro og CSIS Secure DNS.

LÆS OGSÅ Sådan afslører du skjult pc-aktivitet http://jyllands-p...Id=4735725
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-01-2013 02:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja,- her det sidste års tid er Skype blevet mere og mere "mystisk" (efter det blev solgt). Der er efterhånden også en masse reklameaktivitet,-så programmet optager mere og mere plads på computeren,-samt går ind og "blander" sig.
Derfor logger jeg altid af efter endt brug. Skal jeg tale med en i DK, sender jeg først E-mail om hvornår jeg er "på".
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-01-2013 14:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

Softwaregiganten Microsoft køber Skype for astronomiske 44 milliarder kroner. Det er Microsofts største køb nogensinde.
http://www.busine...er-kontant

jeg er sikker på at Microsoft meget gerne vil have deres penge retur igen de siger godt nok at skype er gratis hvis du skyper en anden skype bruger. den hopper jeg ikke på, Microsoft betaler ikke 44 milliarder kroner for sjov, nej du det er kold business de penge skal og vil de have igen mange gange

jeg har selv slettet mit skype, jeg fik for meget virus ind på min pc når jeg brugte programmet
kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pattaya beach at night during Corona virus lockdown videoer Fra Pattaya 1 27-06-2020 09:11
11 personer smittet med zika-virus i Thailand Hele Thailand 2 13-07-2017 03:04
Undervisning i thai online via Skype Thaisproget i skrift og tale 1 13-05-2016 09:16
Ring gratis-app udfordrer Skype Computer 7 15-05-2013 04:02
Thai produkter fremvist på Central Festival gennem April 7 Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2013 16:38

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,902,918 Unikke besøg | jQ Blog