Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er det ved at være enden for EU?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2013 18:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Dette forvoksede monster der begyndte som et samhandels projekt efter anden verdenskrig, og endte med at være et organ der bestemmer stort set alt af betydning i medlemslandene.

Jeg kan huske dengang vi skulle stemme om Danmarks indtræden i det de dengang kaldte EF.

Det skortede ikke på advarsler om alt det der ventede hvis vi stemte nej, og jeg kan huske ja siden gravalvorligt udtalte at en flaske brændevin ville falde til to kroner flasken, hvis vi stemte ja, hvilket nok har trukket et par stemmer inde på Vesterbro!

Nå men i dag står vi så med facit i hånd, der vælter underbetalt arbejdskraft ind over de usynlige grænser, Ålborg Akvavit er solgt til svenskerne, politikerne sidder nede i smørhullet og rager til sig, og når de skal hjem på betalte billetter kan de som de eneste handle toldfrit indenfor EU.

Kriminaliteten fra østeuropæiske bander er blevet et problem af dimensioner, 25% af de indsatte er udlændinge, enten fra EU eller det der er værre.

England truer nu med en folkeafstemning om deres medlemskab af EU.

Jeg håber sgu det bliver til noget, men tvivler..

Hvorfor fanden kan vi ikke få et samfund der er godt for os alle.
Arbejdsgiverne vil have polske lønninger, med danske profitter, helst skattefrit naturligvis.

Den borgerlige avis BT kører kampagne mod enlige mødre der får sig et gratis dyt i Weekenden, det er social svindel mener sprøjten, men selv enlige mødre har vel en vis ret til et kærlighedsliv, uden tyren skal lægge tusindvis af kroner i afgift til staten hver måned, efter hvad jeg ved er alfonseri ikke tilladt, heller ikke for de folkevalgte.

Nå men pyt, nu bor jeg i selvvalgt eksil i Sverige, indtil videre, men hold da kæft hvor livet er en byld i røven i blandt, har I lagt mærke til det?

Og nu har jeg taget den beslutning at jeg står af ræset, punktum finale med jeres plat og fis, og arbejde.

Fra og med 7 Juli kan I sejle jeres egen sø, så går jeg i pension.

Altså en rigtig en, så har jeg arbejdet siden jeg var 16 år, selv om visse arbejdsgivere påstår det modsatte!!

Jeg snupper lige et år ekstra, egentlig gik jeg i pension Juli 2012, men hva fanden, hvem siger nej til lidt ekstra arbejdeGrin



Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2013 20:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja lad os håbe det snart er slut med det cirkus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2013 21:31

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja lad os håbe det snart er slut med det cirkus


Helt enig, og det synes de fleste danskere da vist også, jeg synes alle jeg snakker med både på job, i dagligdagen, venner osv, de er alle af samme mening også, lad os komme ud af EU snarest muligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2013 21:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Fejlen er den at vi slet ikke passer sammen med hverken syd eller østeuropæiske folk.

Så hvorfor forsøge at sammenføre os som en samlet union.

Den ene part arbejder, den anden fjoller bare rundt og dummer sig, det siger sig selv det skal gå galt.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2013 01:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Fejlen er den at vi slet ikke passer sammen med hverken syd eller østeuropæiske folk.

Så hvorfor forsøge at sammenføre os som en samlet union.

Den ene part arbejder, den anden fjoller bare rundt og dummer sig, det siger sig selv det skal gå galt.


he he Skipper

jo det lakker mod enden, forde det er gået galt se bare her

EU-landene skylder 10.922.795.000.000 euro væk
For de 27 EU-lande var den samlede, offentlige gæld på 10.922.795.000.000 euro ved udgangen af tredje kvartal sidste år.
Det fremgår af en opgørelse fra det europæiske statistikbureau Eurostat.

Beløbet svarer til 85,1 pct. af det samlede bruttonationalprodukt for de 27 EU-lande, mens de 17 euro-lande skylder 90 pct. - eller 8.524.231.000.000 euro - af deres samlede BNP væk.

mere uhyggelig læsning her http://epn.dk/tem...114938.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2013 02:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja skipper,- du husker rigtigt.
Dengang var der ingen ende på alle de fortrædeligheder Danmark ville blive udsat for hvis vi stemte nej.
-Jeg hoppede dog ikke på "limpinden",- men stemte NEJ.-Og det nej har jeg bibeholdt lige siden over for alt hvad der vedrører EU.

-Før der var noget der hed EU eller EF var der røster i gang om fællesnordisk samarbejde (en union),-den ville jeg have stemt ja til, for jeg har sgu mere tilfælles med nordmænd-svenskere-finner osv., end jeg har med de dovne krapyler rundt om middelhavet.
Disse røster blev på behændig vis skrinlagt (måské allerede dengang p.g. af andre skjulte forhandlinger om EF, -vi får jo aldrig alle oplysninger. -Og så kalder de det et frit og oplyst land!)

Tyskland tabte 2. verdenskrig,- men siden har de sammen med Frankrig "vundet" overherredømmet som Hr. Hitler dengang drømte om. Det eneste de mangler er en lov om "race-renhed".-BvadrSad

PS: Havde vi dengang fået en fællesnordisk union i stedet for,- så havde vi stået betydeligt stærkere over for EU i dag (så havde vi haft samme befolkningsgrundlag som de store medlemslande i EU).-Og der havde været gode muligheder for gode samhandelsaftaler.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2013 16:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Den der med en nordisk union var en rigtig god idè men nok ikke så attraktiv for vore politiske der gennem EU straks øjnene en mulighed for at føre sig lidt frem og blive accepteret i den højere lønklasse.

Det havde været bedre at samarbejde med dem der har samme indstilling som vi til hvordan et samfund skal fungere for at overleve.

Og det viser sig nu vi havde ret, folket altså, ikke den flok glatnakker der kan prale med at være folkevalgte, fordi vi principielt/partipolitisk ikke har andet at stemme på.

Hvis de bare èn gang spørger folket, så er bluffen afsløret, det er derfor de aldrig har turdet.

Men op til flere afstemninger om Euroen, det tør de, så længe der stemmes nej.

Stemmes der bare én gang ja, så fanger bordet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-01-2013 00:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Den der med en nordisk union var en rigtig god idè men nok ikke så attraktiv for vore politiske der gennem EU straks øjnene en mulighed for at føre sig lidt frem og blive accepteret i den højere lønklasse.

Det havde været bedre at samarbejde med dem der har samme indstilling som vi til hvordan et samfund skal fungere for at overleve.

Og det viser sig nu vi havde ret, folket altså, ikke den flok glatnakker der kan prale med at være folkevalgte, fordi vi principielt/partipolitisk ikke har andet at stemme på.

Hvis de bare èn gang spørger folket, så er bluffen afsløret, det er derfor de aldrig har turdet.

Men op til flere afstemninger om Euroen, det tør de, så længe der stemmes nej.

Stemmes der bare én gang ja, så fanger bordet.


EU er politikernes lege plads hvor de uddeler milde gaver til hinanden i form af diæter fede lønninger ikke at forglemme en fed pension

derfor slipper vi ikke ud af det skidt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-01-2013 09:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Citat af Pete McCloskey:

Det er med politikere som med bleer.
De skal jævnligt udskiftes - og af samme grund.


Thumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11
Et tilbud som er for godt til at være sandt !!! Flyselskaber 3 08-07-2022 01:54
Hvor svært kan det være ...... Alt det andet 2 01-02-2022 10:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 97,863,216 Unikke besøg | jQ Blog