Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Guide: Munk for en dag
anti
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

hej vil du have fred i sindet, så prøv noget nyt og anderledes

så bliv Munk for en dag

I Nordthailands hovedby, Chiang Mai, inviteres turister åbent ind i munkenes verden. Her underviser munkene i nye måder at opfatte verden på.

Den orangeklædte munk Phra Saneh Dhammavaro griner højlydt, idet den velkendte lyd af Windows’ toner klinger højt i højtaleren. Ja, munke bruger også computere. Og mobiltelefoner.
»Så længe det er os, der bruger teknologien, og det ikke er omvendt, så er det okay,« forklarer han og smiler.

Foran ham sidder 30 spændte turister, som er kommet for at lære om den buddhistiske meditation. De næste par dage er de ikke længere turister, men meditationskursister klædt i hvidt fra top til tå.

læs mere http://rejser.gui...ag_4927166


Gode råd fra de buddhistiske munke

Når du peger finger af andre, peger du tre fingre ind mod dig selv (se selv hvordan din lillefinger, ringfinger og langemand vender ind mod dig selv).

Når et menneske irriterer dig eller gør dig vred, kan du i stedet for at tage imod følelsen af vrede eller irritation, være taknemmelig over at blive sat på prøve med at håndtere disse følelser.

Prøv ikke at ændre på andre end dig selv.

Tag ikke ansvar for andre.

Tilgiv altid dig selv. Vi laver alle fejl.

Til hvert et problem findes der en årsag. Brug ikke unødigt tid på at spekulere over problemet. Spekuler i stedet over årsagen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 08:49

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

En syg form for hjernevask............
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 08:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

Vanilla skrev:
En syg form for hjernevask............



hej

hvorfor så negativ tag det som en oplevelse music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 09:27

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Jeg er bestemt ikke negativ, men Buddhismen er mange gange for folk som ikke kan taenke selv.......

Om jeg ved , nae ikke 100, men har dog boet her 8 aar...

Mange gange hvis der traeffes en beslutning, det kan vaere dagen hvor man skal giftes, det kan vaere farven paa bilen osv.......

Jeg syntes at det er latterligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Al religion er vel en form for hjernevask, bare se på De Ti Bud, alle siger Amen, men ingen overholder dem.

Thailændere er ret overtroiske, som Vanilla også er inde på, og for det meste er det nok et desperat håb på det hele nok skal blive bedre en skønne dag, om ikke andet så når de har vundet i lotterietgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 11:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 299
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

herregud Grin turisterne overlever nok de 4 dage til den fantastiske pris 160 kr for mad og ophold plus lidt hjernevask , billigt---- billigt Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 11:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

skipper skrev:
Al religion er vel en form for hjernevask, bare se på De Ti Bud, alle siger Amen, men ingen overholder dem.

Thailændere er ret overtroiske, som Vanilla også er inde på, og for det meste er det nok et desperat håb på det hele nok skal blive bedre en skønne dag, om ikke andet så når de har vundet i lotterietgodag





Så det godt man er meldt ud af folkekirken og er ateist. Tror ikke en døjt på noget af deres ævl og bævl om det er kristendom katolisme eller hvad man nu kan finde af religion. For mig er religion roden til alt ondt, bare se alle de religions krige der foregår og har foregået.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2012 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det største problem på det munkekursus bliver nok at holde trutten i 23 timer, det vil drive enhver Københavner til vanviddets randGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 03:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

i følge rygter skal alle der vil opholde sig i længere tid, speciel i badebyen på det kursus

glædelig jul til jer alle drille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 04:20

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Al religion er vel en form for hjernevask, bare se på De Ti Bud, alle siger Amen, men ingen overholder dem.

Thailændere er ret overtroiske, som Vanilla også er inde på, og for det meste er det nok et desperat håb på det hele nok skal blive bedre en skønne dag, om ikke andet så når de har vundet i lotterietgodag


He he he..........

Jeg gaar dog stille med mine tanker om Buddhismen......man maa jo opfoere sig lidt ordentligt.......Ikk' ?

Min kone er dog ikke fanatiker, men nogen gange saa maa jeg sq tage mig til hovdet og taenke i mit stille sind.

Naa, men saa blev det jul her under palmen........

Kan i alle have en god dag...........GOD BLESS YOU ! ( Aj, skrev jeg virklig det, ja det gjorde jeg ) godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 12:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Buddhismen er ikke en religion, det er en filosofi til udvikling af ens iboende evner for højere bevidsthed, og især den Tibetanske er der gods i!

Thai-udgaven minder en del om animisme, amulettro, held og lykke tricks m.v. - har ikke neget med kernen i buddhisme at gøre.

Men turisterne kan vel få meget sjov ud af en smagsprøve på meditation, meget andet bliver der nok ikke ud af det.

Jo, lidt penge til templet, det er da også meget godt.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 17:34

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Aj hvor et guldkorn du kom med Frau, Buddhismen er ikke en religion.............Gu er det da en religion, se dig omkring her i TH, de er staaet helt af...........Men ja, det lyder bedre at det er filosofi, rend mig i roeven med deres lort........

I am not a wannabe............It's over now, i know the phucking game. 55555555555

De flester Thaier er en flok fanatiske tilbedere af Buddha, jeg vil vove den paastand at det er en religion..............SYGT !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 18:38

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

så så vanilla ikke så hård ved indoktrineringen. Grin

prøv at besøge de lokale skolers bibliotek og se hvad der står af bøger...
En hel masse om buddha og kongen, men næsten intet om hvad de har behov for at lære.

Buddhismen er en trosretning, og rigtig ikke en religion.
Men det ændrer ikke ret meget på det er hylende falsk.

Jo hvis jeg skal med til en begravelse så kommer jeg i templet, men ellers så kan jeg kun sige som vanilla...
rend mig et vist sted.

1...Når et menneske irriterer dig eller gør dig vred, kan du i stedet for at tage imod følelsen af vrede eller irritation, være taknemmelig over at blive sat på prøve med at håndtere disse følelser.

2.. Prøv ikke at ændre på andre end dig selv.

3..Tag ikke ansvar for andre.

4.. Tilgiv altid dig selv. Vi laver alle fejl.

5.. Til hvert et problem findes der en årsag. Brug ikke unødigt tid på at spekulere over problemet. Spekuler i stedet over årsagen.


Problemet er bare, det findes kun i fantasien...

1... Der har Thaier kun 1 løsning.= hævn
2... næk det bruger man ikke tid på.. hellere bagtale og kritisere.
3... Nope er du tosset, hvorfor tage ansvar for andre når man løber fra egne handlinger.
4... det kan de.. 100 thb og en bøn til buddha, så er man ren som nyfalden sne og starter forfra.
5... Det første forstår de til fulde, men spekulere på årsagen.. ups er der mon en årsag. føj da, skal jeg nu til at tabe ansigt..


he he ja jeg har ligeså lidt til overs for buddhismen som for folkekirken.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 19:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Aj hvor et guldkorn du kom med Frau, Buddhismen er ikke en religion.............Gu er det da en religion, se dig omkring her i TH, de er staaet helt af...........Men ja, det lyder bedre at det er filosofi, rend mig i roeven med deres lort........

I am not a wannabe............It's over now, i know the phucking game. 55555555555

De flester Thaier er en flok fanatiske tilbedere af Buddha, jeg vil vove den paastand at det er en religion..............SYGT !



Ja, enig - men læg lige mærke til at jeg nævner den tibetanske som stort set er den eneste med lidt balls.

"Thai Buddhism"? - helt til grin, og jeg er enig med dig og leif, det er helt til grin.

Men inden I to livskunstnere - leif og fru Vanilje - afviser alt der har med religion/spiritualitet at gøre, så undersøg da lidt nærmere hvad det egentlig drejer sig om.

Tjek Paldendorje:

http://paldendorj...

- og "The Fire Initiation":

http://paldendorj...3&Itemid=4


En ung knægt fra Nepal, der mediterede i flere måneder uden mad og drikke, han havde to Naga´s der hjalp ham, og han gennemgik de samme indvielser som Gautama Buddha, ja, moderen hedder endda det samme: Maya Devi, samt der er andre ret interessante sammenfald.

Har vi så en ny inkarnation af Buddha i Ram Bahadur Bomjon?

http://en.wikiped...dur_Bomjon

Muligvis, men da Buddha er et kæmpestort kosmisk bevidsthedsfelt, så vil der komme mange flere af den slags, IKKE en ny Buddha, og ikke en ny Kristus (de er af samme linie) - men udelukkende som en ny bevidsthedsmulighed i mennesker der er åbne for det.

PS: Naga´s:[url] http://en.wikiped...81ga[/url]

- og det er sgu´ svært at fordøje som dansk hedning, ikke??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2012 20:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Hvad med Dalai Lama, er han også uden for rækkevidde?

www.thai-dk.dk/uploads/262728_10151288103878908_732602182_n.jpg

Jeg ved af egen erfaring at både alkohol- og stofmisbrugere har et dybt og uerkendt behov for at finde mening i tilværelsen. Den findes desværre sjældent i en kristen kontekst, men betydeligt bedre i et system hvor man åbent taler om ens indre evne til spiritualitet og mulig udvikling af en højere bevidsthed, hvor man gradvist slipper sin "dumme svin, arrogant, bedrevidende, hoven, karlsmart holdning" - men gider man det? Hvad vinder man?

Ingenting!

"Kun" en gradvis afvikling af ens ego...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2012 01:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

kriminelle og andet godtfolk der afsoner livstids straffe finder tit og ofte en ny mening med livet , de bliver genfødt som de rene nyfødte uskyldige engle børn efter lidt læsning i dirv. bøger der omhandler religion
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Munk reddet ud af oversvømmet grotte Nyheder på dansk 1 11-04-2021 12:55
Recommended by the Michelin guide! Thaimad 1 05-03-2021 11:33
Phuket - A Quick Guide Foto/videoer: Fra Phuket 3 29-04-2020 19:27
Pensionist bliver munk Nyheder på dansk 1 04-07-2019 11:00
Buddhist-munk ser rødt: Tæver handicappet mand Nyheder på dansk 1 20-04-2019 11:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 97,904,084 Unikke besøg | jQ Blog