Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Immigration, Hua Hin
Pholt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2012 13:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Skal snart lave nyt visa - dvs. forlænge et Non-O Retirement - denne gang i Hua Hin.

Nogen der kender proceduren i HH? Er de besværlige? Skal de have penge under bordet m.v.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2012 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

Pholt skrev:
Skal snart lave nyt visa - dvs. forlænge et Non-O Retirement - denne gang i Hua Hin.

Nogen der kender proceduren i HH? Er de besværlige? Skal de have penge under bordet m.v.?


han en gang fået fornyet mit Non-O Retirement i hua hin ingen problemer 500 i drikke penge host host

du skriver denne gang i Hua hin er du lige flyttet til byen, i så-fald har du meldt flytning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2012 16:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Tak ATM, det var da billig, hosthost!

Er ikke flytted endnu, vil lave det hele på engang, TM28/48/7/8 - og hvad de nu ellers hedder.

Kræver de en lægeattest og straffeattest?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

Pholt skrev:
Kræver de en lægeattest og straffeattest?


svar: to gange nej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Ok, tak..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 10:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Pholt skrev:
Skal snart lave nyt visa - dvs. forlænge et Non-O Retirement - denne gang i Hua Hin.

Nogen der kender proceduren i HH? Er de besværlige? Skal de have penge under bordet m.v.?


fy fy skamme der er ingen der modtager penge under bordet i dagens thailand lås
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 11:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

undskyld men hvofor betale 500 bath hvis alle papirerne er i orden, jeg har da aldrig givet dem noget extra udover hvad det koster at få lavet sit visa...men det er måske bare lidt drikkepenge fordi de laver deres job eller hvad jeg er ikke helt med..........
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2510
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

dutling68 skrev:
undskyld men hvofor betale 500 bath hvis alle papirerne er i orden, jeg har da aldrig givet dem noget extra udover hvad det koster at få lavet sit visa...men det er måske bare lidt drikkepenge fordi de laver deres job eller hvad jeg er ikke helt med..........


ja hvorfor betaler vi 200 til betjenten giver 100 i drikke penge på hotellet betaler 500 til immigrationen

mit simle svar er og bliver, den der smører godt kører godt, tit og ofte går tingene lidt hurtigere, lidt nemmere igennem systemet ved hjælp af lidt smørelse

vil du betale lidt ekstra eller vente i flere timer på dit visa UP TO YOU som de kære piger ynder at sige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 13:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Nå, det skal nok blive en længere tråd denne her, et varmt emne.

Hvis de ikke ligefrem kræver 2-3 ell. måske 5.000 THB under bordet, så er lidt Tea Money vel egentlig helt i orden?

De gange jeg har været på Immigration i Laksi, Bangkok, der langes der alt muligt over skrivebordet, whiskey, frugt, kanom, ja og penge, helt tydeligt.

Så hvad gør man?

Man følger da traditionen hvor man nu er.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2012 16:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

jeg har da aldrig givet dem noget og det har da altid gået godt..hvorfor fanden skal man give dem Tea Money når de bare passer deres job, skal vi også til at give drikkepenge i sevenellevn..har selv kommet 5 år i Immigration i Hua Hin ja de har da prøvet at om jeg ville betale 5000 baht for at jeg var sikker på at få mit visa det første år men sage pænt nej tak...og alle år har det gået fint bare jeg havede orden i papirerne....men kender godt typen som smider rundt med drikkepengene gerne 100 bath og opefter og waier til høre og venster.. jo de kan godt genkende dig for de tænker sikken en tosse..men problemmet bliver at såen nogle som jer ødelægger det for os andre,for så tror alle thaier at vi er såen og de forventer så at få 100 baht i drikkepenge eller the money for de betaler med glæde de kære falanger......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-12-2012 00:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej dutling68

hvor utroligt det end lyder, jeg har set falanger der giver drikke penge i 7/11

de stakles piger der arbejder har i 7/11 får et problem de må ikke have penge med ind eller ud af forretningen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-12-2012 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Dutling, hvem tror du der præger Thailand mest med drikkepenge alle vegne, 16 mio. turister pr. år, eller nogle tusinde pris-bevidste fastboende?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2012 00:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Pholt skrev:
Dutling, hvem tror du der præger Thailand mest med drikkepenge alle vegne, 16 mio. turister pr. år, eller nogle tusinde pris-bevidste fastboende?


AV det er en af de svære, ikke lige til at svare på, 16 mio. turister pr. år skriver du, andre skriver at der kommer op til 23 mio. turister pr. år

vi må nok se i øjnene, at vi kommer til at betale mere og mere for hver dag der gårAngry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2012 00:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Pholt skrev:
Dutling, hvem tror du der præger Thailand mest med drikkepenge alle vegne, 16 mio. turister pr. år, eller nogle tusinde pris-bevidste fastboende?



ahh mon ikke der er flere end et par tusinde der ved hvad som foregår her...der da også mange turister som har kommet her mange gange som ved hvad tingene handler om her, der er bare nogle som ikke lære med tiden...og måske ikke vil lære for som jeg ser tråde her lyder det som om nogle som har været her i et stykke tid........
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2012 19:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

Jo, det er rigtig,men husk nu hvem der præger hvem, og hvor mange de er i forhold til dig selv, og andre fastboende, der ikke gider det "overcharge" fis, og heller ikke runder af på madregningen, hvis de allerede HAR inckluderet VAT på 7% samt tip osv.. Hvor mange ved at der faktisk er moms i Thailand?

Nå, mon ikke jeg får det Visum selvom jeg ikke betaler "FFT" = "Farang Fedte Tillæg"?!

Bare orden i papir du, så glider det vel, et smil virker også, selvom jeg desværre smiler for lidt, mangler tænder i formund.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2012 00:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

ja Pholt orden i papirene så kommer man lagt men tag et smut der ud inden du skal lave dit visa og høre hvad for nogle papier du skal have med..så skal det nok gå lad med at høre hvad andre har gjort tag ud og få en snak med dem ude på Immigration i Hua Hin..ps de har lukket imellem klokken 12 til 13......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2012 05:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

hej alle

En lille beretning fra et tilfældig Immigration kontor i smiles land

Farangen (læs mig) ankommer smilende og glad på det lokale Immigration kontor , hilser pænt på den unge flinke dame ved skranken

Farangen har brug for en bopæls attest fremstammer han, intet problem den er klar om 10 minutter siger damen vær så venlig at betale 300 baht for attesten , hov hov den er da gratis siger farangen og peger op på det store skilt på væggen

Damen kigger lidt på farangen, ser op på skiltet , ja du har ret siger hun det var en fejl. tag venligst plads så kalder jeg på dig når attesten er klar

To timer senere bliver jeg kaldt op til skranken, beklager officeren som skal lave din attest, kommer ikke ind i dag, du skal komme igen på tirsdag om 5 dage fra idag

Det bliv tirsdag langt om længe , efter 3 timer fik jeg min bopæls attest uden at betale 300 baht , så kan de lære det, kan de

Ps der var fejl i attesten farangen navn var ikke stavet korrekt, pas nummer var ikke skrevet på , den attest kunne motorkontoret
ikke bruge ,beklager sagde de, du må hente en ny attest

Farangen har nu igen været på det lokale Immigration kontor han har fået en bopæls attest, han betalte 300 til den smilede dame bag skranken , attesten var klar på 10 min den blev godkendt af den smilende dame på motor kontoret
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
madsen1967
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2012 11:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Ja og sådan er det bare . liver er lidt nemmer med penge :-)
Michael Madsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2012 14:40

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Men er det ikke det samme over hele verdenen den der smører godt kører godt.

Har da oplevet det samme både i Danmark og Grønland med så mener da ikke det kan forarge så meget at det florerer hernede som det altid har gjort.

Jeg kan da godt forstå den menige Thai også vil have en bid af kagen de ser jo til hverdag alle udlændinge smide om sig med penge.

Kan da godt se moralen i man ikke vil betale bestikkelse men gider ikke selv personligt at sidde og himle op over de 30-40 kr folk er ved at besvime over.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

kalle skrev:
Men er det ikke det samme over hele verdenen den der smører godt kører godt.

Har da oplevet det samme både i Danmark og Grønland med så mener da ikke det kan forarge så meget at det florerer hernede som det altid har gjort.

Jeg kan da godt forstå den menige Thai også vil have en bid af kagen de ser jo til hverdag alle udlændinge smide om sig med penge.

Kan da godt se moralen i man ikke vil betale bestikkelse men gider ikke selv personligt at sidde og himle op over de 30-40 kr folk er ved at besvime over.


kan kun give dig ret, hvem gider vente i flere timer for at få en ubrugelig attest hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dette er et videoklip foran Immigration i Pattaya videoer Fra Pattaya 1 07-04-2020 11:15
Big Joke transfer won't change immigration policy for retirees one bit Visa til Thailand 1 08-04-2019 03:25
Immigration proposes much harsher penalties for failing to report foreigners staying in Thailand Visa til Thailand 1 29-03-2019 05:05
‘Better if you do’: Phuket Immigration chief urges foreigners to re-register addresses, Nyheder fra Phuket 2 19-10-2018 09:46
Former Pattaya Police Foreign Volunteer Arrested by Chonburi Immigration Nyheder fra Pattaya 6 20-10-2017 02:26

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 99,108,410 Unikke besøg | jQ Blog