Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er det OK
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 09:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Muslimer aflyser julehygge i boligforening

KILDE:
Frederiksborg Amts Avis (Ritzau)

Beboerne i boligområdet Egedalsvænge i den nordsjællandske by Kokkedal får intet juletræ med lys i år. Et lille muslimsk flertal i afdelingsbestyrelsen har afvist at bruge penge på juletræet få dage efter en stor Eid-fest. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.
I årtier har det været en tradition at have et juletræ med lys midt i bebyggelsen i hele december måned. Men nu har et flertal i afdelingsbestyrelsen afvist at bruge de cirka 5.000-7.000 kroner, som juletræet og en juletræstænding koster.

Brugte 60.000 kr. på Eid fest
Beslutningen har vakt opsigt, fordi den blev taget tre dage efter en stor Eid-fest i Egedalsvænge. Hoppeborge, elastikspring og en klatrevæg sørgede for at gøre den muslimske højtid festlig for børn og voksne, og dét arrangement havde afdelingsbestyrelsen i enighed valgt at støtte med 60.000 kroner.

Selv om det lille flertal i afdelingsbestyrelsen er valgt på demokratisk vis på generalforsamlingen i september, skaber forløbet undren. Det er et tegn på manglende tolerance og rummelighed fra det nye flertal i afdelingens bestyrelse, lyder det fra Egedalsvænge, hvor mange ikke ønsker at udtale sig.

Beboere kæmper for juletræ med lys
I Egedalsvænge har en gruppe beboere besluttet sig for at kæmpe for juletræet. Ikke ved at skabe konfrontationer, men ved i al stilfærdighed at ringe på alle døre i boligområdet og lave en indsamling til fordel for juletræet.
Det er ikke lykkedes Frederiksborg Amts Avis at få kontakt til de bestyrelsesmedlemmer, der stemte imod juletræet i Egedalsvænge.

http://www.dr.dk/...042932.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 09:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

min kommentar

så er linen, lige som lagt og vi ved hvad vi kan forvente i fremtiden. NÅR et muslimsk flertal hersker i folketinget
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 10:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Mogens Glistrup , han var nu ikke helt dum

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 10:41

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Demokratiet laenge leve, flertallet er blevet hoert. 50/50. modellen er gaaet floejten, kunne man forvente andet ? Aabenbart ikke......Integrationen ( Forstaaelse ) har fejlet, og nej, muslimer behoever skam ikke at acceptere jul og andre kristne hoejtide
r, men man burde kunne forlange en lille smule forstaaelse, det kan man saa ikke. Om danskere er racister ? nae det tror jeg saamaend ikke, om de bliver det ? Ja, det tror jeg, og med god grund, visse muslimer ber jo selv om det. maa jeg sige det ? Tak..PHUCK !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 11:11

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Mogens Glistrup var ikke saa dum nej, han faar ret i sine anskuelser...om ikke saa mange aar er der muslimsk styre i DK, og Dk har endda betalt selv for at faa det Danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 18:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 19:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


Jeg tror også det har noget at gøre med, at når man er lidt på afstand af det hele,-så ser man måské tingene på en lidt anderledes og mere klarsynet mådegodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 19:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


Jeg tror også det har noget at gøre med, at når man er lidt på afstand af det hele,-så ser man måské tingene på en lidt anderledes og mere klarsynet mådegodag



Se det var hvad jeg vil kalde en diplomatisk formulering Al 48.
Hvis man elsker sit land så meget hvorfor foretrækker man så at bo i et andet?
Jeg foretrak Sverige fordi jeg i sin tid ikke havde andet valg, og det har jeg aldrig fortrudt.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2012 21:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


du lever i sverige , hvad er forskellen du har altid været imod Pia Kjærsgaard
nu ser du resultatet dine muslim venner tager magten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 03:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


jeg syntes det er mere paradoks, at mange muslimer som vælger at bo i danmark, beholder deres skikke og kultur 100 prosendt, ja de ønsker, at lave det danske samfund om til et muslimsk, hvor alt og alle skal indrette sig efter deres kultur. Se det finder jeg paradoks
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 04:14

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

skipper skrev:
AL 48 skrev:
skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


Jeg tror også det har noget at gøre med, at når man er lidt på afstand af det hele,-så ser man måské tingene på en lidt anderledes og mere klarsynet mådegodag



Se det var hvad jeg vil kalde en diplomatisk formulering Al 48.
Hvis man elsker sit land så meget hvorfor foretrækker man så at bo i et andet?
Jeg foretrak Sverige fordi jeg i sin tid ikke havde andet valg, og det har jeg aldrig fortrudt.


Nej Skipper, du foretrak ikke at bo i Sverige, du blev tvunget til det, laes lige hvad du selv skriver, du modsiger dig selv !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 11:27

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

skipper skrev:
AL 48 skrev:
skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


Jeg tror også det har noget at gøre med, at når man er lidt på afstand af det hele,-så ser man måské tingene på en lidt anderledes og mere klarsynet mådegodag



Se det var hvad jeg vil kalde en diplomatisk formulering Al 48.
Hvis man elsker sit land så meget hvorfor foretrækker man så at bo i et andet?
Jeg foretrak Sverige fordi jeg i sin tid ikke havde andet valg, og det har jeg aldrig fortrudt.


Nu bor du jo ikke selv i Danmark så behøver du jo ikke have så travlt med andres meninger om muslimer i danmark ? næsten ligesom andre der ikke har børn men alligevel har en mening og holdning til samme,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 15:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Vågn op Holger Danske Danmark har brug for dig

www.thai-dk.dk/uploads/helsingoer080907 189_small.jpg

olger Danske sidder i de mørke kasematter på Kronborg Slot i Helsingør. Han sidder med sit sværd og armene over kors og sidder parat til at møde fjenden.

Myten om Holger Danske er, at når riget trues af en ydre fjende, så vil Holger Danske rejse sig og stenfiguren vil blive til kød og blod og gå i forsvar for fædrelandet.



Holger Danske er en dansk sagnhelt og beretningerne om hans oprindelse går tilbage til den franske sagnkreds om Karl Den Store i det franske heltedigt Ogier le Danois fra det 12. århundrede er Orgier søn af Gotfred af Danmark og kæmper mod de vantro i Spanien og Italien. Holger Danske skildres som en oprørsk vasal og eventyrlig korstogsridder.


Senere arbejdes sagnene sammen til en prosaroman, der blev trykt og udbredt i det 15. århundrede. Danske visedigtere besang kun en bestemt side af det store stof.

Ridderligheden over kvinden, der kom til udtryk i den ældste af vore to Holgerviser: Holger Danske og Burmand. Holger Danske føles ved navn og færd som forkæmper for dannernes ære. Næste trin er at lade ham kæmpe for selve Danmarks uafhængighed, som det sker i visen om Stæk Didrik og Holger Danske, hvis nationale tendens tyder på det 16. århundrede.

Med den er Holger Danske fastslået som dansk national helt. I Holger Danske sagnene giver folketroen ham plads i huler og lignende, hvorfra han kommer frem for at frelse Danmark i nødens time.
I den nordisk litteratur dukker Holger Danske op i et kvad, der er inspireret af det franske, første gang i Karlemagnússaga under navnet Oddgeir danski.

læs mere her http://www.photos...ingoer.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 18:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
min kommentar

så er linen, lige som lagt og vi ved hvad vi kan forvente i fremtiden. NÅR et muslimsk flertal hersker i folketinget




Mærkeligt nok, eller måske ikke, så var det også min første tanke.

De er parat til at overtage så snart de er mange nok.

Pia har aldrig været en stopklods for muslimsk indvandring, efter min mening har hun og DF bare ageret som nyttige idioter for VK-regeringen der krævede stramninger for arbejderklassen, samtidig med DF ville have stramninger mod muslimerne, altså slog de to fluer med èt smæk, samtidig med den muslimske indvandring fortsatte ufortrødent.

Resultatet har været at danskerne har fået indskrænket deres rettigheder i forhold til muslimerne.

Det er derfor jeg ikke har tillid til Pia Kjærsgaard, hun er en fiduspolitiker der har levet fedt og godt af det hun foregiver at hade mest.

Men hvad fanden, det har jo givet mad på bordet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 19:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

farang skrev:
skipper skrev:
Er det et paradoks at mange af de mest fædrelandskærlige fravælger Danmark, og hellere vil leve i Thailand?


du lever i sverige , hvad er forskellen du har altid været imod Pia Kjærsgaard
nu ser du resultatet dine muslim venner tager magten



@ farang.

Mig bekendt har jeg ingen muslimske venner, arbejdskammerater måske, naboer eller fanden og hans pumpestok.

Men du kan jo fortsætte med dit svineri, så skal du få tørt på din åndelige gnom?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2012 20:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Spændingen vokser, nu er det ikke længere et økonomisk problem, hvad er det såved ikke

http://www.dr.dk/...193244.htm
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2012 02:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Spændingen vokser, nu er det ikke længere et økonomisk problem, hvad er det så ved ikke

http://www.dr.dk/...193244.htm


hvad er problemet spørger skipper nu hvor de ikke vil have et gratis træ, mit svar er problemet er ekstrem muslimsk kultur

Flertal holder fast: Nej til gratis juletræ

Dramaet om juletræet i boligforeningen Egedalsvænge i Kokkedal nord for København fortsætter.
Tidligere i dag meddelte den selvstændigt erhvervsdrivende Jonas Birger-Christensen, at han gerne vil give 7.000 kroner til en juletræ og juletræsfest og 7.000 kroner til næste års eid-fest.
Han er hverken politiker eller beboer i foreningen, men synes, at der bliver slået politisk plat på sagen, og han håber på, at donationen kan få det hele til at falde til ro.
Det lader intet dog til.
Muslimsk flertal imod
I første omgang var udmeldingen dog positiv fra Kokkedal, da boligforeningens formand, Karin Leegaard Hansen, takkede ja til donationen.Men hun havde ikke det muslimske flertal i bestyrelsen med sig.
- Jeg synes stadig, at vi skal stå fast og holde fast i den beslutning, for det her er ikke et økonomiske problem, siger bestyrelsesmedlem Ismail Mestasi til DR Nyheder.

Han begrunder desuden beslutningen med, at der mangler kræfter til at stå for juletræet og juletræsfesten.
- Der er ikke nogen, der ønsker at stå for det her arrangement, og jeg synes, at det er komisk, at jeg som den muslism skal stå for et julearrangement. Jeg har aldrig holdt jul, og jeg ønsker ikke at holde jul, siger han.
Uenighed i bestyrelsen
Karin Leegaard Hansen kan dog ikke genkende den udlægning.
- Det er ikke sandt. jeg har sagt, at jeg tager mig gerne af juletræstændingen, og jeg skal nok sørge for, at der er hjælpere til at servere de forskellige ting, siger Karin Leegaard hansen til DR Nyheder.
At flertallet af bestyrelsen er imod juletræet, skuffer Hanne Laursen, der har boet i boligforeningen i 40 år:
- Det kan bestyrelsen ikke være bekendt.
Dramaet i Egedalsvænge begyndte forleden, da det kom frem, at bestyrelsen havde brugt 60.000 kroner på en eid-fest, men ikke ville bruge 6.000 kroner på foreningens sædvanlige juletræ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 06:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Muslimer: Det aflyste juletræ var en fælde
Den aflyste jul: Muslimerne i beboerbestyrelsen mener, at de er blevet lokket i en fælde
http://ekstrablad...862225.ece

til det kan jeg kun sige hvor er danskerne dog onde, tænk sig lokke uskyldige Muslimer i en fælde, jeg græmmes og får det dårligt, lad os afskaffe julen til glæde og gavn for alle Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 17:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu går de sgu da helt amok.

http://nyhederne....s-bil.html
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 99,520,938 Unikke besøg | jQ Blog