Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pensionistvisum til Thailand
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 04:47

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Oplysningerne på generalkonsulatets hjemmeside
http://www.thai-c...orretnings visa
om kravene for opnåelse af tilladelse til ophold af ét års varighed som pensionist i Thailand forekommer mig at være noget ufuldstændige og urigtige, idet der kun står:
Pensionist (ansøger skal være minimum 55 år):
• Udover ovennævnte generelle dokumenter vedlægges:
• Kopi af pensionsopgørelse, eller kopi af bankkonto, som bekræfter en månedlig indtægt af minimum DKK 8.000,00.

Fra anden side har jeg fået oplyst at alderskravet kun er 50 år, og at det ikke er nødvendigt med en månedlig pensionsindtægt på minimum 8.000 DKK, hvis man har en bankbog med et indestående på 800.000 BHT. En kombination af en mindre pensionsindtægt og et mindre bankindestående vil også kunne bruges. Hvis man er gift med en thailænder, behøver beløbene kun at være halvt så store.

Det ville også være en fordel, om generalkonsulatet på det s hjemmeside kunne oplyse noget om, hvorvidt det i det hele taget er muligt nu for danske pensionister at åbne en bankkonto i en thailandsk bank, samt gøre det klart for pensionisten, at han kun har tilladelse til at opholde sig i landet i tre måneder, hvorefter han må forsøge at få opholdstilladelsen forlænget, at han skal leje en bolig for mindst tre måneder, at han hver 90. dag må melde sig til myndighederne med oplysning om opholdssted, idet han ellers får en bøde, at han bør opnå et reentry visum, idet hans pensionistvisum ellers forspildes, hvis han foretager ture til andre lande, samt at han ikke må foretage sig noget nyttigt under opholdet.
Hvis nogen har korrektioner til dette, hører jeg gerne om det.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 14:42

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg er fuldstændig uforstående overfor dette indlæg. Enhver der har behov for et pensionist visa, skal da henvende sig til de rigtige. Thailandske ambassader rundt i verden, så får man da det rigtige svar.

Du skal være 50 år og før du kan få et pensionist visa, og du skal have haft et 1 års multy O visa før ansøgningen.

Du skal have 800.000.- bath i banken, og de skal have været på kontoen mere end 3 måneder eller en årsindtægt der modsvare dette beløb.

Hvis du er thaigift kan du halvere dette, men jeg synes ikke de er glade for dette, for dette kræver mere papirarbejde, men det kan selvfølgelig lade sig gøre. Så skal bankbogen bare være på 400.000.- eller en samlet indkomst d.v.s. mand og kone på 40.000.- altså bath om måneden.

Jeg kan bare ikke forstå dette skal laves til et problem, for det er det egentligt ikke, man skal bare sætte sig ind i loven, og det kan man jo gøre ved, at bruge de rette kanaler...ambassaderne... Jeg fik mit multy O da jeg var på ferie i et andet land. Det tog 5 timer.

Det er faktisk meget enkelt og ligetil....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 01:17

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Nu er generalkonsulatets hjemmeside
http://www.thai-c...orretnings
pludselig helt tom. Jeg tror, generalkonsul Ib Thomsen er i færd med at revidere hjemmesidens indhold. Jeg er spændt på at se, hvad den reviderede hjemmeside vil bringe.

Jeg har flere gange fået forespørgsler fra danskere, der overvejede at slå sig ned i Thailand som pensionister. Jeg har så forsøgt at give dem vejledning på grundlag af generalkonsulatets hjemmesides oplysninger, men jeg har følt mig meget utryg ved det, idet oplysningerne var meget ufuldstændige, og nogle af dem var fejlagtige.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 04:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Jeg har flere gange fået forespørgsler fra danskere, der overvejede at slå sig ned i Thailand som pensionister. Jeg har så forsøgt at give dem vejledning på grundlag af generalkonsulatets hjemmesides oplysninger, men jeg har følt mig meget utryg ved det, idet oplysningerne var meget ufuldstændige, og nogle af dem var fejlagtige.


Bent - du som taler, forstår, læser og skriver thai - forstår jeg ikke benytter sider der meget sansynligt har været på thai oprindeligt, oversat til engelsk og derefter til dansk, slet ikke hvis det har været for at vejlede...

Jeg har visumreglerne skrevet ud på thai, dem kan jeg slå op i - og det stemmer meget godt over ens med manses indlæg - DOG med et par småjusteringer...

Ansøger skal være over 50 (check)
Ansøger skal være indehaver af Non-IM der står midlertidigt - der skal man nok spørge for at få svaret
Bevis for inkomst på minimum 65.000 THB /mdr ELLER 800.000,- på en bankbog 3 måneder optil ansøgningen, og ved forlængelse bør de stå der minimum 60 dage.
Årlig indtægt plus bankbog skal minimum være 800.000,- så kan du vise 8.000,- (ca. 50.000,- THB) månedligt skal du have omkring 200.000,- i banken.
Der er lidt andre regler fro hvis du allerede har retirementvisum fra tidligere...

Er du gift er det også som manse skriver - du skal kunne vise en samlet indkomst + indestående på ikke under 400.000,- om året, dog minimum en SAMLET indkomst på 40.000,- THB om måneden - med 8.000,- / mdr og en thaikone skulle du altså være dækket ind, da du vil have 600.000,- i indkomst...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 15:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Så lykkedes det såmænd også at finde den fil jeg downloadede i sin tid :
http://bangkok.im...7_2551.pdf

Hvis du kigger på side 12, punkt 2.22 (fortsætter om på side 13) så står reglerne for retirementvisum der... Og for ægteskabsvisum skal du op til 2.18 (starter på side 10 og fortsætter til side 11)...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2009 20:39

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline


Jeg er fuldstændig uforstående overfor dette indlæg. Enhver der har behov for et pensionist visa, skal da henvende sig til de rigtige. Thailandske ambassader rundt i verden, så får man da det rigtige svar.

Og hvis man er dansker og bor i Danmark, så må den thailandske diplomatiske repræsentation, man skal henvende sig til, vel være det thailandske generalkonsulat i Hvide Sande, og de regler, generalkonsulatet kundgør på dets hjemmeside http://www.thai-c... må vel være dem, man skal rette sig efter? Er vi enige?


Du skal være 50 år og før du kan få et pensionist visa, og du skal have haft et 1 års multy O visa før ansøgningen.

På generalkonsulatets hjemmeside står der altså 55 år, og der står intet om 'et 1 års multy O visa før ansøgningen'.


Du skal have 800.000.- bath i banken, og de skal have været på kontoen mere end 3 måneder eller en årsindtægt der modsvare dette beløb.

Ikke ifølge generalkonsulatets hjemmeside. Ifølge hjemmesiden skal pensionisten have en bankbog, der viser en indtægt på mindst 8.000 DKK/måned. Der står intet om tre måneder på kontoen.


Hvis du er thaigift kan du halvere dette, men jeg synes ikke de er glade for dette, for dette kræver mere papirarbejde, men det kan selvfølgelig lade sig gøre. Så skal bankbogen bare være på 400.000.- eller en samlet indkomst d.v.s. mand og kone på 40.000.- altså bath om måneden.

Igen, det står der intet om på genealkonsulatets hjemmeside. Og hvad er for resten logikken i, at et par kan keve for det halve af, hvad en enkelt person kan?


Jeg kan bare ikke forstå dette skal laves til et problem, for det er det egentligt ikke, man skal bare sætte sig ind i loven, og det kan man jo gøre ved, at bruge de rette kanaler...ambassaderne...

Det thailandske generalkonsulat i Hvide Sande er måske ikke den rette kanal, og dets hjemmeside afspejler ikke thailandsk lov?


Jeg fik mit multy O da jeg var på ferie i et andet land. Det tog 5 timer.

Der står intet om 'multi O' på generalkonsulatets hjemmeside. Hvad i alverden er det? Og hvis du som dansker søger non-immigrant visum fra et andet land end Danmark, skal du have opholdstilladelse til at opholde dig i det pågældend land, fremgår det af hjemmesiden. Havde du det? Hvilket land søgte du fra?


Det er faktisk meget enkelt og ligetil....

Hvorfor har man så visumagenter og -advokater i Thailnd? Hvad lever de af?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2009 02:15

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Så lykkedes det såmænd også at finde den fil jeg downloadede i sin tid :
http://bangkok.im...7_2551.pdf

Hvis du kigger på side 12, punkt 2.22 (fortsætter om på side 13) så står reglerne for retirementvisum der... Og for ægteskabsvisum skal du op til 2.18 (starter på side 10 og fortsætter til side 11)...
.


Det er ordre nr. 777/2551 fra Det Nationale Politikontor om principper og betingelser for overvejelse af ansøgninger fra fremmede om tilladelse til at opholde sg midlertidigt i kongeriget.

Ordren er fra 2008 og er således nok den nugældende. Læg mærke til ordet ’midlertidigt’. Pensionister, som ønsker at slå sig ned i Thailand, har mere brug for at sætte sig ind i, er ordren om længerevarende ophold i kongeriget. Kan du ikke finde en sådan?

Ordren er på thai, som vist nok de færreste pensionister i Danmark kan læse og forstå. Mange danske pensionister forstår dårligt nok engelsk. Pensionister, der ønsker at slå sig ned i Thailand, må imidlertid i første omgang henvende sig til den thailandsk diplomatiske repræsentation i Danmark, f.eks. generalkonsulatet i Hvide Sande, da det er generalkonsulatet, der er den visumudstedende myndighed i Danmark.

Her opstår der imidlertid den komplikation, at generalkonsulens opfattelse af reglerne, sådan som han fremlægger dem på generalkonsulatets hjemmeside, afviger en hel del fra, hvad man hører om dem fra anden side, samt at fremlæggelsen er meget ufuldstændig, således at pensionisten ikke kan komme til klarhed over, om hans ønske om tilladelse til langtidsophold er gennemførligt, og han kan risikere at opgive sin bopæl i Danmark og drage af sted til Thailand.

For eksempel undlader generalkonsulen at oplyse, at det vil være umuligt for pensionisten at åbne en postboks på et thailandsk postkontor, hvortil hans pensionscheck kan sendes sikkert fra Danmark, og at det er tvivlsomt, om han kan åbne en konto i en thailandsk bank, hvortil pensionsudbetalingerne kan overføres. For bare at nævne et par elementære ting af betydning for pensionisten.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2009 03:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Ordren er fra 2008 og er således nok den nugældende. Læg mærke til ordet ’midlertidigt’. Pensionister, som ønsker at slå sig ned i Thailand, har mere brug for at sætte sig ind i, er ordren om længerevarende ophold i kongeriget. Kan du ikke finde en sådan?


Bent jeg tror du også skal læse det til venstre, punktoverskriften så at sige - tilladelse vil blive givet på ikke over 1 år - og så bliver det til højre til hvilke betingelser der skal være opfyldt for at det til venstre er gældende...

Og du skal altså ansøge om et non-immigration (hvilket tilsyneladende kan være almindeligt turistvisum) - får du dette, kan du ansøge om at få retirement status... Eller i det mindste er det såda jeg (vi) læser det.

Bent skrev:
Ordren er på thai, som vist nok de færreste pensionister i Danmark kan læse og forstå. Mange danske pensionister forstår dårligt nok engelsk. Pensionister, der ønsker at slå sig ned i Thailand, må imidlertid i første omgang henvende sig til den thailandsk diplomatiske repræsentation i Danmark, f.eks. generalkonsulatet i Hvide Sande, da det er generalkonsulatet, der er den visumudstedende myndighed i Danmark.


Eller dig, det var det jeg reagerede på at du for at vejlede benytter en hjemmeside der er oversat fra thai til sansynligt engelsk og videre fra engelsk til dansk, jeg ville forvente at du benyttede de officielle dokumenter der er til rådighed.

Bent skrev:
Her opstår der imidlertid den komplikation, at generalkonsulens opfattelse af reglerne, sådan som han fremlægger dem på generalkonsulatets hjemmeside, afviger en hel del fra, hvad man hører om dem fra anden side, samt at fremlæggelsen er meget ufuldstændig, således at pensionisten ikke kan komme til klarhed over, om hans ønske om tilladelse til langtidsophold er gennemførligt, og han kan risikere at opgive sin bopæl i Danmark og drage af sted til Thailand.

For eksempel undlader generalkonsulen at oplyse, at det vil være umuligt for pensionisten at åbne en postboks på et thailandsk postkontor, hvortil hans pensionscheck kan sendes sikkert fra Danmark, og at det er tvivlsomt, om han kan åbne en konto i en thailandsk bank, hvortil pensionsudbetalingerne kan overføres. For bare at nævne et par elementære ting af betydning for pensionisten.


Pensionisten kan ikke få langtidsophold ud over 1 år, så skal der ansøges igen - sådan læser jeg reglerne... spørgsmål som postboks (hvorfor ikke få sendt til sig selv ? Hvis man bor her har man jo en adresse), bankkonto - hvis du har non-im og en adresse har jeg ikke hørt om at en bankkonto er et større problem end at det tager tid at få alle stempler og kopier på plads.

Som sagt var mit link ikke beregnet på den gennemsnitlige pensionist, men på dig som rådgiver / vejleder...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2009 10:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Bent

Jeg må nok konstatere, at jeg ikke rigtig forstår dine indlæg i denne tråd. Jeg forstår heller ikke hvorfor du hele tiden køre på dette konsulats forklaringer, for man kan vel forlange af den enkelte, som nu har lyst til at slå sig ned herude, at han eller hun sætter sig ind i reglerne. De er faktisk enkelte som følger med hensyn til retirement (pensionist visa):

1.Før du kan ansøge om et retirement visa, skal følgende betingelser være opfyldt.
2.Multy ”O” visa, når dette udløber ligger det til grund for dit retirement visa.
3.Når du har Multy ”O” kan du oprette bankkonto uden problemer, og sågar en post box, hvis det skulle have din interesse. (dette forstår jeg ikke rigtigt hvorfor, for du kan få din pension sendt herud uden problemer fra sikringsstyrelsen)
4.Når du har retirement visa kan du sågar få Thailandsk kørekort, som første gang gælder 1.år, og efterfølgende 5 år. Hvis dit pas er gældende disse fem år.
5.Det eneste man fremover skal gøre er, at sende et brev med den form 47 til det tildelte emigrations kontor hver 90 dage, og når året er gået ansøger man igen, og man fortsætter så med de 90 dage igen.



Ja mere enkelt kan det jo egentlig ikke være.


Jeg glemte lige at sige, at betingelser selvfølgelig skal være opfyldt med 800.000.- bath på bankbogen i mindst 90 dage, eller en indtægt som skal verificeres af ambassaden herude på mindst 65.000.- bath om måneden, men det er jo ikke noget problem for de fleste pensionister, fordi man regner indtægter ud fra brutto.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 12:39

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Bent jeg tror du også skal læse det til venstre, punktoverskriften så at sige - tilladelse vil blive givet på ikke over 1 år

Nemlig. Her bliver pensionisterne røvrendt, for de tror, de kan blive i Thailand for hele resten af dee pensionisttilladelse. Hvorfor fortæller generalkonsulatet dem ikke, at de efter ét år og tre måneders ophold skal starte forfra igen?

Og du skal altså ansøge om et non-immigration (hvilket tilsyneladende kan være almindeligt turistvisum)

Nej, et non-immigrant visum er i hvert fald ikke det samme som et turistvisum. Så meget kan jeg da se ud fra generalkonsulatets hjemmeside. Der står ikke noget om det på generalkonsulatets hjemmeside, men det er vist nok et non-immigrant visum af type O, man skal have.

- får du dette, kan du ansøge om at få retirement status... Eller i det mindste er det såda jeg (vi) læser det.)

'Retirement status' er et nogt mystisk begreb, så skal vi ikke nøjes med at sige, at pensionisten kan ansøge - jeg gentager ansøge - om at få det indledende ophold på tre måneder forlænget med jeg er ikke klar over om det er 9 måneder eller 12 måneder?[/quote]

Eller dig, det var det jeg reagerede på at du for at vejlede benytter en hjemmeside der er oversat fra thai til sansynligt engelsk og videre fra engelsk til dansk, jeg ville forvente at du benyttede de officielle dokumenter der er til rådighed.


Igen spørger jeg, om det thailandske generalkonsulat i Hvide Sandes hjemmeside ikke er et officielt dokument, som er til rådighed, og er det ikke dets indhold, man skal rette sig efter, hvis man er dansker, bor i Danmark og søger visum fa Danmark?


Bent skrev:
Her opstår der imidlertid den komplikation, at generalkonsulens opfattelse af reglerne, sådan som han fremlægger dem på generalkonsulatets hjemmeside, afviger en hel del fra, hvad man hører om dem fra anden side, samt at fremlæggelsen er meget ufuldstændig, således at pensionisten ikke kan komme til klarhed over, om hans ønske om tilladelse til langtidsophold er gennemførligt, og han kan risikere at opgive sin bopæl i Danmark og drage af sted til Thailand.

For eksempel undlader generalkonsulen at oplyse, at det vil være umuligt for pensionisten at åbne en postboks på et thailandsk postkontor, hvortil hans pensionscheck kan sendes sikkert fra Danmark, og at det er tvivlsomt, om han kan åbne en konto i en thailandsk bank, hvortil pensionsudbetalingerne kan overføres. For bare at nævne et par elementære ting af betydning for pensionisten.


Pensionisten kan ikke få langtidsophold ud over 1 år, så skal der ansøges igen -

Det er uden tvivl rigtigt. Men hvorfor fortier Generalkonsulatet denne meget vigtige detalje over for pensionisterne.?

spørgsmål som postboks (hvorfor ikke få sendt til sig selv ? Hvis man bor her har man jo en adresse),-

Det nytter ikke noget, at man har en bopælsadresse, hvis man, som jeg gjorde det, boede i en beboelsesejendom, hvor der ikke er postboks for de enkelte lejligheder, og ankommende post smides i en stor bunke i recceptionen, som hver enkelt beboer gennemroder i håb om at finde en forsendelse. Det er lidt for usikkert, hvis man modtager vigtige papirer eller pensionscheks med posten. [/quote]
Jeg modtog som voversætter vigtige dokumenter til oversættelse, såsom dåbsattester, vielsesattester, skilsmisseattester, eksamenspapirer osv., som under ingen omstændigheder måtte bortkomme, idet der var tale om originaldokumenter. Jeg var derfor tvunget til at have en postboks på posthuset. Da jeg ikke selv kunne åbne en postboks, åbnede et oversættelsskontor, som fungerede som agent for mig, en postboks i en ansats navn. Det gik fint, indtil den ansattre fosvandt efter at have lavet plat mod agentkontoret. Så bad jeg administratoren af ejendommen om at åbne en anden postboks i mit lokale postkontor. Det kunne ikke lade sig gøre, selv om hun var thailænder, for der skulle bruges en husregistreringsattest, som viste at hun var bosiddende inden for postdistriktet, og det var hun ikke. Ejendommens ejer kunne ikke hjælpe, da han opholdt sig i U.S.A.

spørgsmål bankkonto - hvis du har non-im og en adresse har jeg ikke hørt om at en bankkonto er et større problem end at det tager tid at få alle stempler og kopier på plads.

Pensionisten skulle gerne kunne åbne en bankkonto, endnu inden man har langtidslejet en bolig, og mns han stadigvæk bor på hotel. Ifølge de svar, der er kommet her til debatten om spørgsmålet, er det lykkede for nogle, men ikke for andre.

Som sagt var mit link ikke beregnet på den gennemsnitlige pensionist, men på dig som rådgiver / vejleder....

Det er udmærket, men jeg vil gerne kunne henvise pensionister, som spørger mig til råds, til selv at kunne få spørgsmålene besvaret ved opslag på generalkonsulatets hjemmeside.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 14:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Bent skriver: Det er uden tvivl rigtigt. Men hvorfor fortier Generalkonsulatet denne meget vigtige detalje over for pensionisterne.?
Jeg kan kun svare for mig selv. Ib i Hvide Sande gjorde grundig opmærksom på det med års-visa. Kan man ikke finde rundt i deres hjemmeside kan man ringe til Hvide Sande og få en sludder med IB, han er en meget hyggelig gut.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 15:42

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Bent skriver: Det er uden tvivl rigtigt. Men hvorfor fortier Generalkonsulatet denne meget vigtige detalje over for pensionisterne.?
Jeg kan kun svare for mig selv. Ib i Hvide Sande gjorde grundig opmærksom på det med års-visa. Kan man ikke finde rundt i deres hjemmeside kan man ringe til Hvide Sande og få en sludder med IB, han er en meget hyggelig gut.
Hilsen Hugo


Ja, generalkonsulen er uden tvivl en flink fyr. >Jeg tror, jeg talt med ham for mange, mange år siden, da han arbejdede på ambassaden i Hellerup. Je spurgte om noget med at købe hus i Thailnd. Så begyndte han at tale om tuyskeres optæden på vesterhavskysten.

Siden er han altså blevet generalkonsul og har slået sig ned på Holmslands Klit. Men egentlig kommer han vist fra Grenå.

Man kan uden tvivl ringe til genralkonsulen og spørge om dit og dat. Men da gnralkonsulen vel har nok at gøre med at stemple visummer, så er det jo ikke den rigtige måde at gøe tingene på. Pensionister og turister og andre med interesse i de thailandske regler bør kunne læse dem på generalkonsulatets hjemmeside uden at forstyrre generalkonsulen.

Nu sksal jeg se, om generalkonsulen har fået rette fejlen med de 55 år, som nu kun er 50 år. Ellers vildleder han jo pensionisterne.

Hvis det kriseramte Thailand vil have fat på pensionisternes penge, må landets diplomatiske repræsentationer lægge sig mere i selen for at forsyne pensionisterne med de oplysninger, de har brug for.

På generalkonsulatets hjemmeside står der noget om, at det thailndske ejendomsmarked er interessant for ikke-thailandske investeorer. Det hidrører fra omkring 1997, da Thailnds økonomi også var i krise, og mange byggerier blev forladt af fallerrede bygherrer, Sandheden, som de fleste kender, er, imidlertid, at det thailandske ejendomsmarked ikke er videre interessant for ikke-thailandske investorer, fordi ikke-thailændere ikke må eje jord i Thailnd. Så det kan generalkonsulen godt slette.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 16:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bent

jeg kan kun give dig ret deres hjemmesider burde være op til date

så det bedste ville nok være at skrive direkte til ambassaden i Hellerup

her på siden kan vi jo ikke lave om på deres sider og jeg tror sku ikke rigtig ambassaden i Hellerup bruger tid på at læse Thai DK (selv om de nok burde gøre det)

....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 18:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvis jeg får tid (eller jeg kan måske få Bent til at dele ?? ) så vil jeg oversætte til dansk og lægge det her på siden, så kan man jo altid være et venligt menneske og tilbyde det til konsulatet...



(om ikke andet må det kunne give nogen karmapoint)
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2009 22:01

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

:@SadSad
Jos_38 skrev:
Hvis jeg får tid (eller jeg kan måske få Bent til at dele ?? ) så vil jeg oversætte til dansk og lægge det her på siden, så kan man jo altid være et venligt menneske og tilbyde det til konsulatet...

(om ikke andet må det kunne give nogen karmapoint) .


Du går altså ud fra, at Thailand har udpeget en generalkonsul i Danmark, som ikke behersker sproget i det land, han repræsenterer, og derfor ikke kan sætte sig ind i de regler mm., der kommer fra landets myndigheder.

Det har du nok ret i.

Det er ikke så godt, for det betyder, at generalkonsulen ikke rigtigt kan hjælpe thailændere i Danmark, som har brug for hjælp fra generalkonsulatet. Konsulatets vigtigste opgave består jo i at assistere thailandske statsborgere, som er kommet i vanskeligheder i Danmark. Der skal nok være nogle thailandske kvinder, som har giftet sig med nogle fiskere på vestkysten, men som ikke befinder sig videre godt i Danmark. Længere oppe nordpå i Thy er der en frygtelig masse thai-damer, der har indgået ægteskab hen over grænserne.

Jeg bliver ret ofte tilkaldt, fordi danske kommuner ønsker at gøre brug af mine færdigheder i det thailandske sprog, når de skal kommunikere med thailændere i Danmark. Da det er forbundet med en bunke spildtid og transportomkostninger, er jeg ikke videre interesseret, selv om det er meget sjovt at møde nogle thailændere i Danmark. Men når jeg forsøger at undslå mig, insisterer de og siger, at de ikke kan finde andre, der kan tolke.

Imidlertid har generalkonsul Ib Thomsen mit telefonnummer og min emailadresse og kan når som helst kontakte mig og bede om at få oversat alle de thailandske tekster, han mener, han har brug for at få oversat fra thai til dansk. Det er lige ud ad landevejen. Jeg behøver ikke bevæge mig rundt i byen for at gøre det.

Jeg har ikke lyst til at oversætte gratis for de thailandske myndigheder, fordi de thailandske myndigheder – og da navnlig de thailandske konsulats– og immigrationsmyndigheder - har gjort, hvad de kunne, for at sabotere mine bestræbelser på at lære det thailandske sprog, hvor sproget tales.

Det var på grund af de thailandske myndigheders optræden, at jeg blev interesseret i malajisk og satte mig til at lære det sprog. De tvang mig hele tiden til at rejse til Malaysia. Jeg tænkte så, at når jeg alligevel skulle til Malaysia, kunne jeg lige så godt gå i gang med at lære landets sprog – eller et a landets sprog.

Malajisk var et stort mysterium for mig i starten, fordi man ikke sådan uden videre kan slå ordene op i en ordbog, da de gerne har præfikser og suffikser. Men efter at jeg havde fået anskaffet nogle lærebøger og havde sat mig ind i systemet, gik det meget bedre.

Det er ældig sjovt at kunne tale med malajerne, som for det meste ikke kan tale engelsk, selv om landet førhen var en engelsk koloni.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Smag på Thailand Hele Thailand 97 20-04-2024 15:16
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,404,644 Unikke besøg | jQ Blog