Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad danskere slæber til landet !!
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2012 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Forarget? - Ja, nu er jeg sgu forarget!!Shock
Her hvor jeg bor til leje (parcelhus i mindre by), stod der for ca. 3 timer siden en og ringede på. Husværten gik ud og åbnede døren.
Udenfor stod et skaverak af en grønlænderkælling på 50år. Grim som arvesynden og pissefuld, hun havde endda pisset i bukserne også kunne man tydeligt sé. Hun væltede ind i gangen og kom så med besvær ind i stuen til ham,-kravlende på alle fire som en slædehundIkke SE
Nu har alle naboer da noget at snakke om igenklap
Hendes (Petrine) forhistorie er sgu også sørgelig.
En bekendt af mig (og husværten) tog for nogle år siden til Gønland (Nuuk) for at arbejde,- der var efterhånden ikke mere hjælp og arbejde (sort) at få her i området.
Der begyndte han som bartender (han kunne jo lige så godt arbejde der, når han alligevel opholdt sig mest der). Petrine, som hun hedder, blev selvfølgelig glad for bartenderen (måske kredit),-og omvendt. Fanden forstå det, for hun var allerede dengang grim og fordrukkenShock
Men Ole, som han hedder, var sgu snu. Han vidste jo at han ikke længere kunne få noget offentlig hjælp af betydning i Danmark.
Hvad gør han så? -Jo, han slæber det skaverak med til Danmark (hvor hun aldrig havde været før), gifter sig med hende fordi hun kan få masser af hjælp. De får så råd til at leje et hus (hun skal jo have et sted at bo, og får hjælp til indskud osv.. Arbejde har hun aldrig haft).
Da de så havde været gift et par år, -smed han hende uddans
For nu lige pludselig havde han jo bolig med betalt indskud osv., samt han kunne igen få hjælp af det offentlige. Nu på grund af dårlig skulderved ikke
Ud røg Petrine, og siden har hun gået og hutlet sig igennem livet her i Danmark som dranker. Sovesteder er mange gange hos tilfældige mænd, hun har besøgt og drukket sammen med. Hun har én gang været sendt retur til Grønland, men 1 måned efter var hun atter i Danmark,-og her på egnenIkke SE Som hun siger på dårligt dansk,-"Bajerne er sgu for dyre på Grønland".skaal
Hvem har mon financieret hendes billet til DK igen?? - Jeg kvæler ham sguAngrydans
------
Nu har hun så sovet brandert ud på værtens sofa i 3 timer,- vaklet ud af døren igen på en sørgelig tur ned til brugsen.-Bajer skal der til,-og der har lige været "lønningsdag". Ju-huu, her går det sgu godt (i ca. 3 dage)skaalølkrus

Forarget??- Ja, ind i min inderste grundvold. Jeg imigrerer sguAngry

PS. Håber hun også har overpisset husværtens sofa,- så kan han lære detgriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2012 16:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

en sørgelig historie, en trist skæbne , dem er der mange af, desværre
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2012 20:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Så blev aftensmaden overstået. Vuffer (min langskæggede dame) og jeg delte ½meter af "slagterens skraldespand" (medister) med sauce (ikke sovs) tilsat lidt ribsgelé, og hvide kartofler samt lun rødkål. I ren og skær protest gik vi ind til os selv for at spise vores hjemmelavede gourmét-måltid. Værten og jeg spiser normalt sammen, og skiftes én gang hver uge til at lave madmusic.-Det sparer også penge (gniér, som man jo er), ingen ødslerier hernej
Grunden til mit selvvalgte eksil var:
Ca. 1½ time efter Petrine var gået igen, kom hun sgu tilbageShock
Hun havde rigtig nok været i brugsen for at købe en pose billige bajere, og var derefter gået ned på havnen for at "efterslukke" og snakke med rødderne på "miljøbænken"skaal
Nu kom skaverakket så tilbage og blev igen lukket ind af værten (han er 56 og fiser rundt med næsen i skridthøjde, når hun er her. -Gad vide hvad han forventer resten af natten?)Stres
Selv min hund vil ikke ind i stuen når hun ligger og blæser trompet på sofaen.
Sofaen havde hun dog ikke pisset på i første omgang,- men til gengæld havde hun brækket sig i hans stuebirkgriner -Oh, hvilken fryd. Han skal selv gøre rentIkke SE
Jeg gruer for resten af aftenen og natten, for sidste bus til storstaden Odder er kørt. Og en af mine kammerater kører taxaen her i området,-han kan heller ikke fordrage hendeStresdans
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2012 22:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Dansker fanget i berygtet fængsel

Af Birger A. Andersen
Lørdag den 29. september 2012, 14:10

Her er også en heldig dansker ? Fra BT



http://www.bt.dk/...t-faengsel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2012 00:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Hej
der er kommet mange grønlændere til danmark, i Esbjerg er der rigtig mange med store druk problemer

det er sku synd, alkohol ødelægger meget for mange
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2012 01:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Så blev aftensmaden overstået. Vuffer (min langskæggede dame) og jeg delte ½meter af "slagterens skraldespand" (medister) med sauce (ikke sovs) tilsat lidt ribsgelé, og hvide kartofler samt lun rødkål. I ren og skær protest gik vi ind til os selv for at spise vores hjemmelavede gourmét-måltid. Værten og jeg spiser normalt sammen, og skiftes én gang hver uge til at lave madmusic.-Det sparer også penge (gniér, som man jo er), ingen ødslerier hernej
Grunden til mit selvvalgte eksil var:
Ca. 1½ time efter Petrine var gået igen, kom hun sgu tilbageShock
Hun havde rigtig nok været i brugsen for at købe en pose billige bajere, og var derefter gået ned på havnen for at "efterslukke" og snakke med rødderne på "miljøbænken"skaal
Nu kom skaverakket så tilbage og blev igen lukket ind af værten (han er 56 og fiser rundt med næsen i skridthøjde, når hun er her. -Gad vide hvad han forventer resten af natten?)Stres
Selv min hund vil ikke ind i stuen når hun ligger og blæser trompet på sofaen.
Sofaen havde hun dog ikke pisset på i første omgang,- men til gengæld havde hun brækket sig i hans stuebirkgriner -Oh, hvilken fryd. Han skal selv gøre rentIkke SE
Jeg gruer for resten af aftenen og natten, for sidste bus til storstaden Odder er kørt. Og en af mine kammerater kører taxaen her i området,-han kan heller ikke fordrage hendeStresdans



Hvor er du altså go til at skrive romantiske historier AL 48Love
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2012 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Skipper,-romantik?? -Nej, nærmere krimi. Hun har før jagtet én med en saks i en enorm brandertdans
Så jeg var glad for min "vagthund" i natThumbmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Store Danskere - John Mogensen Film, bøger etc 6 14-03-2024 14:25
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Forsvundne danskere - Lauridsen-sagen Film, bøger etc 2 06-01-2024 16:10
250 danskere fanget i Thailand Nyheder fra Phuket 1 04-01-2023 15:52
Flere danskere bruger EU-reglerne til familiesammenføring Visa til Danmark 2 21-11-2022 19:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.58 sekunder | 97,897,124 Unikke besøg | jQ Blog