Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Lad os bevarer den gode stemning.
freja
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 19:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg har været lidt i tænke boks. Jeg beder jer læse mit indlæg med et åbent sind, uden fordomme eller forudindtagelser.

Beder jer forholde jer til det skrevne og ikke til, hvad man TROR, der skal stå.

Jeg har tænkt over indholdet i nogle af de replikker lindy og journalist har sat i.

lindy mener "kliken" (et ord jeg bestemt ikke, bryder mig om) har elsket siden til døde, journalist samtykker, mener nogle få medlemmer dominere siden for meget, for meget privat snik snak, og frygter, dette kan skræmme nye eller kommende brugere fra vid og sans.

Samtidig erkender journalist at siden her, er det eneste site, der er åbent for nye brugere.

Nu kommer så mine påstande, I kan så, i de efterfølgende indlæg give jeres tilkende.

Jeg tror netop, denne side overlever på grund af den faste bruger skarer, hvem skal ellers holde "gryden i kog" i de stille perioder?

At det skulle det virke skræmmende på nye, forstår jeg ikke, på hvilken måde?

Vi byder altid nye velkommen, er lydhøre og fremkommer normalt ikke, som det første, med nedladende kommentarer.

Person fnidder fnadder jovist det har her været, senest da smertegrænsen blev nået, efter en kaskade af løgnagtige påstande og frigivelse af personlige oplysninger på en anden Thai side, nok var nok og et medlem her på siden, sparkede igen.

Efter dønningerne fra deres lille stunt, er endnu til stede, medgivet.

Jeg selv, er nok blevet noget paranoid, og stoler ikke ubetinget på, at nye ukendte brugernavne, vil siden og dens medlemmer det bedste, før andet er bevist. Min skepsis, har desværre vist sig at holde stik i nogle tilfælde.

Ballademagerne var tilsyneladende ikke bekendt med, at det gamle testamentes ord, øje for øje, tand for tand, kunne ramme dem selv, var vant til vi blot vendte den anden kind til, for nu at bruge endnu et bibelsk citat. Jeg går ikke ind for hævn, selvom visse personer, mener det modsatte, men igen,. nok var nok, det blev for groft.

Deres reaktion var vel ventet, men alligevel kom det som en stor overraskelse for alle at en Thai side måtte lukke.

Hvorfor måtte den så lukke, jeg tror en af de vægtigste grunde, var den manglende respekt for hinanden, og hvad er så mon grunden til, at denne side endnu består.

Måske fordi vi netop her igennem vores ”pludren”, får krydret med lidt, fra privaten, og på den måde er i stand til en lille ”small talk” på et hyggeligt uforpligtende plan, vi udviser interesse for hinanden.

Den lidt private del, er medvirkende til at fremme kendskabet til hinanden liv, hvilket udmønter sig i, at man bevidst holder lidt igen, med de grimme og sårende ord, føler vel at vi kender hinanden, hvilket vi jo sådan set også gør, på et eller andet plan, og man sårer jo ikke en ven vel?

At de andre sider er lukkede, betyder jo ikke, at man så absolut er nødt til at melde sig ind her, det er dog frivilligt, jeg forstår heller ikke, at man som ny, starter med at ville ændre omgangstonen og driften på et velfungerende site.

Syntes måske, man burde stikke en finger i jorden, lad os lære hinanden at kende, på godt og ondt, uden fordomme, bryder man sig ikke om et indlæg, så find et andet eller endnu bedre opret et selv.

Lindy..- Ida og jeg, er to vidt forskellige unge kvinder, tror jeg egentlig også godt, du inderst inde ved, jeg tager det som ”payback time”, for min bemærkning til Sam, han valgte en heftig meningsudveksling, i stedet for på en stille måde, at oplyse mig om min fejl.

Ida og jeg kan sikkert i nogens øjne virke fjantede, det er vi såmænd også i perioder, når det barnlige overtager, vi har vel alle brug for indimellem at slippe tøjlerne.

Det er jo heller ikke ”gamle sure mænds klub” vi er medlemmer af. Fælles har vi dog interessen for Thailand, som så mange andre herinde.

Men herre gud, gider du ikke læse om det, så sluk din pc, spring videre, eller deltag, du er hjertelig velkommen.Thumb

Ja dette var blot nogle strøtanker. Håber de blev læst i den ånd, de var tiltænkt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
st0210
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 22:47

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Havde indtil Juni måned i år aldrig været medlem på noget thai forum. Det fik jeg så brug for i form af at jeg havde en del konkrete spørgsmål ang. Thailand. Google ledte mig først hen til Dansk Thai Webside hvor jeg forgæves ledte efter hvordan jeg kunne blive oprettet som bruger. Skrev så til deres webmaster og fik blot beskeden at der var lukket for nye brugere. Fandt så frem til Thai-dk og blev oprettet som bruger. Begyndte at poste div. spørgsmål og fik fint svar på disse. På et tidspunkt begyndte der så at komme, skal vi sige kryptiske spørgsmål til mig, som ikke nødvendigvis drejede sig om mine postede spørgsmål. På et tidspunkt blev der så skrevet et indlæg der direkte beskyldte mig for at være ”fake” og dette blev fulgt op med lignende beskyldninger i replik boksen. Jeg skrev derfor et indlæg der skulle dementerer sådanne påstande, og det er min klare opfattelse at de personer der havde været ude med riven, indså at de havde været lige hurtige nok.
Så jeg havde klart fornemmelsen af at være den nye person der trådte ind på stamværtshuset og det er måske noget sådant at nogle personer i replik boksen har ytret sig omkring. Du Freje, mente f.eks også på et tidspunkt at Sam skulle ses efter i sømmene, hvilket du godt nok senere undskyldte, og respekt for det.
Jeg vil til sidst kraftigt understrege at jeg bestemt ikke har noget ”mellemværende” med de personer der var involveret i ovenstående og håber og tror også at det modsatte er gældende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 23:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

ThumbTak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 01:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

godmorgen til jer der ude og hjemme

bliver der skrevet for meget privat i nogle indlæg, ja jeg fortæller om min hverdag, som er lidt anderledes. En hverdag som du måske kommer til at opleve hvis du flytter på landet

jeg Overhunden, vil forsætte i samme stil, sådan er det bare

nu vil jeg om lidt afleverer vores plejebarn i den lokale offentlige skole, ingen fine fornemmelser her

jeg ønsker jer alle en dejlig dag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 06:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Enig. Syntes også jeg på en fyldestgørende måde ,har redegjort for min handling. At vedkommende så ,er så snæver synet, og ikke magter at komme videre tja, hvad kan ,jeg så gøre. ved ikke

At du blev mistænkelig gjort, kender jeg ikke årsagen til, men det er måske ,det med at se hinanden lidt an, vi er nok tilbage ved det ,jeg nævnte med efter dønningerne.

Vi er faktisk ganske flinke og rimelige tolerante her på siden. Håber du efterhånden har fundet ud af det.

IT jeg læser med stor interesse om dit "hundeliv" og glæder mig på jeres lille piges vegne ,over at der findes mennesker ,med et så stort hjerte som dig og din hustru har.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 06:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvis denne site kun skal bruges til at finde billige fly og hoteller,får vi ikke Pen+It+Sank og Lillemandens oplevelser i Thailand og Ida+Freja som stadig tror de er 20 årdriller
Så lad os holde dengode og sjove tone.love
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 07:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Tak lindyras, det er ,netop det jeg mener. Host hrnm 20 år, næh må nok indrømme det er plus en lille slat. Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja det kan undre , at folk der ikke selv skriver på siden , har så meget imod den. Det er stadigvæk frivilligt om , man vil læse det skrevne , der er jo overskrift på tråden og har den ingen interesse så lad den være.

Vi kender hinanden, gennem længere tid , at have været medlemmer her på siden. Det er stadigvæk kun på det plan. Men alle er velkomne indenfor, det er ikke et lukket selskab.

For Lindys vedkommende er det ikke nyt , han har allerede for over et år siden prøvet , at få mig stoppet med at skrive. Det er så ikke lykkedes, det gør det så heller ikke denne gang, men jeg lavede en pause fordi Lindy ikke mente han havde plads nok til at komme igennem.
Det hjalp så heller ikke, så hvis han alligevel ikke vil komme med sine guldkorn, så tillader jeg mig at fortsætte.

Jeg kan godt se, at hvis man kommer ind jævnlig og regner med at siden kun indeholder Thai relaterede ting , så bliver man måske skuffet.

Hvis nogen føler det, så kom frem med nogle ting omkring Thailand, som vi kan lære noget af , eller spørgsmål om steder i Thailand som, en eller anden med garanti vil svare på.

Det kan godt være, at nogen syntes det er kedeligt , ja, ok så gå igen. Man vælger selv.

Lindy mener vi har “ elsket “ den til døde, Til det er kun , at sige , denne side er ikke død.

Men der er ikke en masse “personfnider “ det stoppes nemlig ved selvjustits. Det kan ikke undgås helt , men det er nu mest når nogle bestemte profiler prøver at komme ind og sætte brand i gaden.

Gennemgående er vi flinke til at byde nye medlemmer velkomne. Vi er mange der nyder, at læse om IT ,s nye plejebarn og vi vil følge hende i årene fremover.

Det samme gælder så den lille dreng der kom “ dumpende “ men som er blevet kærligt modtaget hos Kat og Pen.

Hvis nogen har spurgt til ting vedr: Thailand så har de fået svar . Det vil de stadigvæk få .

Hvis det kun skal handle om Thailand ( landet vi alle holder af ) så syntes jeg man skal henvende sig på Thailand. Dk der taler de kun Thailand.

Jeg håber også vi kan få den gode stemning igen.

music


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nielssi
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 13:43

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 28.08.12
 Status: Offline

goddag

jeg er en af dem som kun læser, har fuldt siden udefra i lang tid
i ren og skær protest, har jeg meldt mig ind på siden i dag
forsæt endelig stilen, vi er et par stykker som læser siden sammen vi er enige, glem dem der vil lave siden om , de bidrager ikke selv. tak for jeres tid, dette er og bliver det eneste indlæg fra mig
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg skynder mig…

Goddag og velkommen nielssi.

Håber, du når, at få mit farvel med, inden du er smuttet.Farvel

Men hvorfor så travlt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Skorpionen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 15:36

Bruger

Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 18.08.12
 Status: Offline

Jeg er selv nyt medlem her. Er ikke og har aldrig været tilmeldt andre Thai fora, da jeg først "opdagede" Thailand først i juli Krokodille
Jeg har fundet en masse nyttige oplysninger, og har erfaret, at der - nøjagtigt som på alle andre fora, omhandlende forskellige meninger om en fælles passion - er medlemmer, hvis synspunkter jeg sympatiserer med, og medlemmer som jeg ikke har meget tilfælles med.... Nøjagtigt som i den virkelige verden....
Dette er min første post her, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak for en masse nyttig info Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Ja først undskyld til Lindy og Journalist ?? Som jeg tror er lidt menneskesky siden de kun vil læse realistiske og fornuftige ting ? men jeg er bleven enig med mig om at det vil jeg blæse på. Jeg ser siden her som en hygge side hvor vi kan drille hinanden på en godmodig måde. Og kommer der nogen ind og vil have gode råd er der sikkert en her der kan klare det også. Så velkommen både til Nielssi og Skorpionen håber da i kommer med nogle kommentarer ( behøver så men ikke at være så lødige )Grin og kommer man lige ind på et Stamværtshus som sto210 skriver ja så bliver man jo lige set and ? men her er det nu mest fordi der har været nogle uheldige episoder. Vi er så men ikke pot og pande jeg har vist mødt 3 i dette fora personligt og kort ? dog er der lige lillemanden som Shanghajede mig i 1956 hun kunde ikke stå for mit Fynske sprog ( tror dog det er aftaget ) så vi kender stort set kun hinanden her fra dette forum. Og jeg syntes det er dejligt at følge Pen med pragt Sønnen og IT med sin dejlige og kønne Datter hun har jo ikke samme problem som Pens Søn ? ligner faderen hoho.driller Og de to 20 årige ?? skarnstøser nå man følger deres feriemeritter dans ikke kedeligt. Så jeg tror så men jeg fortsætter med mine drillerier. driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
journalistdk
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2012 23:05

Bruger

Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 24.07.12
 Status: Offline

Næh nej, jeg er skam ikke menneskesky, og synes bestemt heller ikke at et forum kun skal indeholde seriøse, realistiske eller fornuftige ting.

Faktisk er historier fra livet i hverdagen, som nogen ynder et dele med os alle, lige noget af det jeg leder efter.

Og både godmodige drillerier, samt lige at føle hinanden på tænderne, skal der selvfølgelig også være plads til.

I øvrigt har jeg aldeles ikke tænkt mig at ville lave om på noget som helst.

Hvad Lindy helt 100% mente med "at siden var elsket ihjel", kan jeg selvfølgelig ikke garantere jeg har forstået korrekt, men min opfattelse var, at det drejede sig om den krig, der hærgede på replikboksen.

Og det var ud fra denne opfattelse jeg tillod mig at give mit besyv. Med "privat" mente jeg de skarpe skud der blev udvekslet ved disse dueller, som jeg mener man burde have klaret pr. PB.

Det var dét, jeg mente kunne skræmme nye væk.

Mens ellers private oplevelser, af såvel den gode som triste art, da absolut skal skrives og deles, hvis man har lyst. Det kan da kun give inspiration eller lærdom.

Så skriv og dril I bare løs, bare vi slipper for grimme personlige skænderier i det offentlige rum.

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2012 01:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

journalistdk skrev
I øvrigt har jeg aldeles ikke tænkt mig at ville lave om på noget som helst.

nå ikke , jeg syntes nu du er gået igang med at lave tingene om, alle som skriver på siden, er med til at ændre siden, du vil sydpå andre nordpå, det kaldes debat, det er med til at ændre en side

journalistdk skrev
bare vi slipper for grimme personlige skænderier i det offentlige rum.
.
ja det ville være rart, vi slipper desvære ikke, for der findes personer der ude, der elsker at lave rav i gaden, det har aflivet mange sider
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2012 15:48

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Jeg skriver heller ikke så meget - men det er nu ikke fordi jeg er skræmt Grin tror det er meget naturligt at dem der skriver meget får et "personligt" forhold til hinanden - men sådan er det jo på mange fora - f.ex. DTW og hedengangne TT. Dette site er ikke så hård i tonen som mange andre - og der er færrer der deltager - men synes da bestemt ikke at der bliver skrevet noget der kan skræmme folk væk. Så fortsæt I bare Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lex
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2012 07:44

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 29.08.12
 Status: Offline

Nyt medlem her, og jeg synes ikke at noget skal ændres, bevar den gode tone, og lad flere fornuftige nye som f.eks. journalistdk komme til.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2012 08:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

lex skrev:
Nyt medlem her, og jeg synes ikke at noget skal ændres, bevar den gode tone, og lad flere fornuftige nye som f.eks. journalistdk komme til.


journalistdk er han fornuftig, ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lex
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2012 08:42

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 29.08.12
 Status: Offline

Ja, det synes jeg, ligesom så mange andre gode folk her.

Lad nu vær at starte en pollemik, sol, tak.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
En af mine gode venner kom i dag i vridemaskinen ved SKAT. Det sjove. 2 22-11-2019 09:49
Det gode skib Selandia. Alt det andet 15 04-11-2018 07:18
En rigtig proletar men hold kæft nogle gode tekster han lavede. **Baren** 5 25-08-2013 12:47
Den gode videnskab **Baren** 14 15-04-2012 10:26
Det var dengang i de gode gamle dage **Baren** 2 29-03-2012 09:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 99,560,978 Unikke besøg | jQ Blog