Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hjælp panikken breder sig. Fruen i Huset har gjort mig til FAR
AL 48
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 10:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej IT (og andre): Nu da i er blevet flere i familien, er der nok kommet gang i vaskemaskinen. Jeg er interesseret i om du/i også er udsat for samme problem, som vi er:
Vaskemaskinen brænder af!!Shock
-Og det sker temmelig tit, synes jeg.
Den første (fin fuldautomatisk) brændte en motor efter ½års brug. Fik så ny motor, der holdt ca. 1år. - Så ud til højre med den (ingen garanti).
Så købte vi en anden model, der skulle være mere holdbar. Den har 2 opretstående vaskestole, og har kørt fint nu i 1år.
For 14 dage siden brændte den ene motor så også i den. (Jeg er ved at blive træt af afbrændte motorer).
Vores "ulykke" er at vi bor så langt ude på forsyningsnettet, at vi mange gange har en voldsom underspænding som står og "pulserer".
Er der nogen der kender et vaskemaskine-mærke der kan holde til den "mishandling"??rasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 10:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har i mange år brugt konen, har du prøvet at udbytte hende?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 10:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Kender ikke din kone, men det var måske en idéThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak det var så lidtmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Eller måske denne model??www.thai-dk.dk/uploads/Vaskebrat.jpg

Pisrasende - Kan ikke uploade fil. Har prøvet 3 gange nuShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ADM
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 11:04
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 26.12.10
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Eller måske denne model??www.thai-dk.dk/uploads/Vaskebrat.jpg

Pisrasende - Kan ikke uploade fil. Har prøvet 3 gange nuShock


det er fordi du bruger æ i dit link ret æ til a så kører det, har rettet det til for dig har omdøbt Vaskebræt.jpg til Vaskebrat.jpg
ø, , æ, å virker ikke i link på nettet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 11:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Fint,- Prøver igen:www.thai-dk.dk/uploads/Vaskebraet.jpg

Takker for kvalificeret hjælpThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 15:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hej IT (og andre): Nu da i er blevet flere i familien, er der nok kommet gang i vaskemaskinen. Jeg er interesseret i om du/i også er udsat for samme problem, som vi er:
Vaskemaskinen brænder af!!Shock
-Og det sker temmelig tit, synes jeg.
Den første (fin fuldautomatisk) brændte en motor efter ½års brug. Fik så ny motor, der holdt ca. 1år. - Så ud til højre med den (ingen garanti).
Så købte vi en anden model, der skulle være mere holdbar. Den har 2 opretstående vaskestole, og har kørt fint nu i 1år.
For 14 dage siden brændte den ene motor så også i den. (Jeg er ved at blive træt af afbrændte motorer).
Vores "ulykke" er at vi bor så langt ude på forsyningsnettet, at vi mange gange har en voldsom underspænding som står og "pulserer".
Er der nogen der kender et vaskemaskine-mærke der kan holde til den "mishandling"??rasende


hej vores, Fruen i Huset,s vaskemaskine er af mærket Panasonnic købt i BignC for små 3 år siden.prisen var små 9000 baht, der er 5 år garanti på maskinen som kører perfekt
vi har 10 ampere el ind i huset, det giver os alt den strøm vi har brug for, næsten alle andre på vejen har 5 ampere, de har problemer med deres forsyning

Pen har skrevet lidt om hans el problemer et eller andet sted i dagbogen
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 16:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Takker for svar IT. Men vores el-problem har ikke noget med måleren at gøre. Vi har 20Amp.. Vores første vaskemaskine var også en Panasonic. Den kunne endda give lyd fra sig når vasken var færdig. 5 års garanti,- det har jeg ikke oplevet hos os.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 16:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Takker for svar IT. Men vores el-problem har ikke noget med måleren at gøre. Vi har 20Amp.. Vores første vaskemaskine var også en Panasonic. Den kunne endda give lyd fra sig når vasken var færdig. 5 års garanti,- det har jeg ikke oplevet hos os.


hej igen

El er ikke lige min verden , jeg kan ringe efter en elektriker, betale en el regning, det er det

de kabler som fører strømmen ind til jeres hus, hvad farve har de
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2012 16:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Det er 2 gange 16 kvadrat, og de er sorte (isolerede). Vi har selv købt dem, og fået dem monteret af el-værket da de op-graderede fra 5-Amp. måler til nu 20 Amp.
Under bygning af huset var der jo kun 5-Amp. og en forlængerledning på 2 gange 2,5 kvadrat (flad hvid) ned til byggepladsen. Der sad så en 63 Amp. afbryder og sikring (thailogik).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2012 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Vaskemaskinen brænder af!!Shock
-Og det sker temmelig tit, synes jeg.


jeg/vi har prøvet det også, min forhenværende fyldte for meget tøj i maskiner, det tåler thai vaske maskiner ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2012 06:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Det er 2 gange 16 kvadrat, og de er sorte (isolerede). Vi har selv købt dem, og fået dem monteret af el-værket da de op-graderede fra 5-Amp. måler til nu 20 Amp.
Under bygning af huset var der jo kun 5-Amp. og en forlængerledning på 2 gange 2,5 kvadrat (flad hvid) ned til byggepladsen. Der sad så en 63 Amp. afbryder og sikring (thailogik).




hej

du har fået 20 Amp lagt ind, er det ikke langt over standart

vi var i big c her til morgen, ind kl. 0900 ud kl. 1000 (jeg hader big c Grin)
kiggede lidt på nye vaskemaskiner, de giver alle 5 år garanti står der skrevet på dem

du må ryste op med kassen og købe en ny maskinedril
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2012 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Jo, det er måske over thai-standard med de 20 Amp.
Men nu er det jo kun på 220V.
Havde vi fået lagt 3 gange 380V ind kunne vi have klaret os fint med 10-eller 16 Amp., for så kunne jeg fordele forbruget over 3 faser. - Jeg har siden fortrudt at jeg ikke valgte den løsning fra start.
I et "halv-moderne" hus kommer man tit op på et forbrug på 20 Amp. (vi gør).
Køleskab-fryser-vaskemaskine-vandvarmer (den alene bruger tæt på 20 amp.) 2 stk. Aircon. i soveværelser, samt alle hendes forskellige elektriske "grill" samt el-varmer til "kinesergrillen"(den med tagrende rundt langs kanten). Støvsuger,- og om aftenen 14 stk. udendørslamper rundt på hegn og låge.(Dem har jeg monteret med 7W- energipærer).
Når jeg så starter el-værktøj, så er der ikke meget mere at gøre godt med.
Når jeg er dernede har vi en el-regning på ca. 350 DK Kr. om måneden, men når hun er alene klarer hun sig med langt mindre.
Ja, det lyder fint med 5 års garanti, - men hvad dækker den garanti?? Mange gange dækker det kun decideret "slidtage-fejl". Dvs. lejer og sådanne ting.
Men selvfølgelig bliver vi nødt til at investere igen. En ny motor til den gamle maskine koster 3.500Baht, så det kan dårligt betale sig.(Hvornår brænder den anden motor så af?-Den har jo kørt lige så længe).
Hvad er prisen i BigC??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2012 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej AL48

prisen svinger fra 3000 til 12000 baht frit valg på alle hylder

garantien er på 5 år, hvad den dækker og hvor god der er, finder vi først ud af den dag vi får brug for dengriner
'
her er lidt fra big c


www.thai-dk.dk/uploads/11894.jpg
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
De thailandske myndigheder har gjort et rekordstort fund af narkotika Nyheder på dansk 3 05-10-2023 11:17
De thailandske myndigheder har gjort et rekordstort fund af narkotika Nyheder på dansk 1 01-10-2023 07:42
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51
Blackpink's Lisa har gjort thailandske kødboller berømt Thaimad 2 20-09-2021 14:15
Hjælp til Thaier bosiddende i Danmark vedr. skilsmisse Alt det andet 3 11-10-2020 00:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,107,799 Unikke besøg | jQ Blog