Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Folkepensionen,s grundbeløbet
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2012 09:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
lige her og nu mangler vi jo intet, vi har vores gode førtids pension , men men men den tid kommer jo hvor vi kun får Folkepensionen,s grundbeløb udbetalt

nu kommer det store spørgsmål, kan vi leve af det, eller går turen til danmark igen

har du/i sparet op ved ikke har du/i tænkt over fremtiden ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2012 11:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg har bare et problem.... For hvad er dit problem.... Går da ud fra at alle fra 1948 og fremefter har sparet sammen til alderdommen..

Hvis de ikke har gjort dette... Kan man vel ikke have medlidenhed med dem og deres senere efterladte..tid

Det er da for sent lige nu... vil jeg da tro... Det er jo nok der mange problemerne starter... Bare se grundbeløbet for ham skeptikeren...

Det er da ikke noget at råber spor hurra for...

Som min gamle fader sagde.... Unge mand hvis du ikke putter, og han sagde faktisk putter 15 procent af din løn ind til eftertiden, så bliver du bare en der kan leve fra hånden til munden....

Sådan er det vel bare Janikke....

Har ingen medlidenhed for andet....music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2012 11:40

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Glemte bare lige at sige.... JEG har ikke problemer med folk som glemte da vi sparede... Det er vel bare sådan vil jeg tro..

Alle har haft samme mulighed med mangler og andet fordi man absolut skulle betale de penge...

Det var vel lidt som JULENS glæde i gamle dage, men nu er der desværre mange der bare vil nyde, og aldrig har sparettttttttttttttttt en krone, for der er jo altid folk som os, der har gjort noget for denne som alle siger.

ALDERDOM..

HVAD har du gjort.... FAKTISK ganske interessant....Græder

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2012 12:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Yindee

Folkepensionens grundbeløb er d.d 5713 kr. så trækkes der skat.

Om man kan leve af det i Thailand, ja måske men der må være et andet problem , nemlig visa reglerne.

Vi ( som ikke bor derude ) skal jo bevise at vores indtægt er minst 65000 baht pr md. det er jo i dagens kurs 12500 kr jeg er ikke sikker på om det er samme regler for jer der bor der .

skatten er jo osås forskellig der er jo mange ting og tage hensyn til . er man gift eller ej , er der børn under 18 år . så det skl undersøges i hvert tilfælde for sig.

Så det er jo godt du har sparet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2012 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej
jeg har 6000 kr hver mdr udbetalt

Fruen i huset styrer økonomien, jeg får lidt lommepenge ellers er der kun de faste udgifter til el og internet og telefon som max er ialt 2000 baht

Mad får vi hverdag, luksus varer så som spegepølse lidt ost kan det også blive til

hver mdr bliver der indsat 2500 kr ind på den danske opsparing

visa er ikke et problem, vi viser en bankbog hvor er er lidt penge, så er den hjemme

vi kan leve godt for grund pensionen herude
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2012 09:56

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

IT

Min respekt for måden du håndtere din pension på...

Fantastisk at du kan spare 2.500.- gode danske kroner af en pension på 6.000.- dkr.... Det er da bare noget, der har min respekt.

Når dette så er sagt, vil jeg da gerne sige til Yindees indlæg, at det selvfølgelig ikke er nemt, altså hvis man ikke har lidt på bogen, at få sine visas forlænget med den pension...

Det skal jo siges her, at når man taler om retirement visa til 65.000.- baht per måned eller marriage visa til 45.000.- baht per måned så er det ikke helt rigtigt Yiendee.

Det kan være en blanding af indestående i bank sammenlagt med pensionen.

Det skal give sammenlagt en månedlig ydelse som ovenfor nævnt.

Det jeg bare er bange for er, når vi nu taler om pensioner deslige. Det er at jeg har mine bange anelser for, at vi i fremtiden vil få A og B pensionister.

Dem der tænkte sig om som ung.... med opsparing til ekstra pension, og dem der bare har ladet stå til.

Sådant er det vel bare og vi må vel bare se, hvad der kommer til at ske...

Jeg ved ikke om det er rigtigt, eller om jeg husker forkert, men mener, at en tredje del af efterkrigsårenes drenge og piger, har tænkt på deres alderspension, som vil komme dem til gode den dag de skal pensioneres.

Det er da faktisk alarmerende, og vi må da så sandelig håbe, at ungdommen der kommer, ikke laver de samme fejl, for de bliver jo nok ikke så heldige med pensionen som IT og jeg er.

.. Grundbeløbet.....

Fortsat god weekend til alle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2012 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

nu var det jo folkepensionens grundbeløb , at yindee spurgte efter. Søde IT du er jo ikke gammel nok enddnu til at få folkepension.

Det er fin når I klarer jer for de beløb du skriver , men der er jo nogen ting som , nogen pensionister i Thailand må lade være med . Nu er der jo ikke nogen af jer to Yindee og IT der har et stort forbrug af de grønne flaskeæbler. Det er en rimelig stor udgift , sammen med cigaretterne.

Hvad manse drikker ved jeg ikke noget om , men var der ikke noget om , at du holdt op med at ryge ?

Men ok I to " drengerumper " jeg er sikker på I nok skal finde en løsning hvis pengene bliver for små.griner

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 01:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

@lillemanden forbruget af de grønne er faldet drastisk i de senere år, 10 styk om ugen kan de blive til af de små vel og mærke

@manse du er en ener, i mine unge dage var der ikke noget der hed frivillig pensions opsparing, det var kun de stats ansatte der fik den gode
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 08:12

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline


Hej IT

Nu ved jeg ikke, hvordan jeg skal tage dit undren om Manse er en ener eller ikke, men jeg bliver om ikke så længe 65 år, og jeg ved at naturlige årsager ikke hvor gammel du er...

Jeg har kunne have en pensionsordning hele mit liv, og jeg har som så mange andre fra min tid også investeret i INDEX kontrakter, nok noget af det bedste den danske stat nogensinde har lavet.

De er meget dyre for staten i dag, men dengang og 10 år frem betalte vi ikke så meget...

Som den gamle godsejer sagde så klogt... Hvis du kun vil og tror du skal leve i nuet... BRUG alt hvad du har, og hvis du tror du måske overlever de 70 eller 75 år... Opsparing til alt det sjove, for det bliver der ikke råd til min søn, når du bliver så gammel..

Må jo nok give ham ret... ære være hans minde..... Han var streng men retfærdig og fremsynet...

IT hvis du er en gammel mand som Manse, så vil jeg tro du har haft samme muligheder som jeg, men måske har vejledningen været lidt mangelfuld.

Andet er der vel ikke at sige om dette...

Jeg er da ikke en ener, fordi jeg ikke har gjort som dig, men jeg er da den dag i dag, glad for, at jeg ikke som mange andre, bare har ladet stå til, eller har haft manglende viden om, hvad man egentligt kunne gøre dengang...

Uanset om du IT eller jeg er en ener, kan der ikke i dette herrens år 2012 laves om på dette med opsparinger.

Nogen har..... nogen tager og længere er den ikke...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked AK ja IT 10 stk om ugen er jo kun lige til at holde helbredet ved lige ? det er nogenlunde også det der holder mit gode helbrede griner Og i dag er jeg så heldig at jeg i mange år arbejdede et sted hvor lønnen var lav men der var en tvungen Pensions indbetaling Thumb ellers have jeg sikkert heller ikke haft til frivillig opsparing ? eller tænkt på det ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 09:28

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er vel det nærmeste man kan komme i nærheden af SANK, kloge Åge... Hvad end du skrive Manse er du en sjuft...

Gud fader siger jeg bare, og er da ved at forstå mit idol JACKD mere og mere.

Sank kom nu på banen med realiteterne og ikke dine 10 øl om dagen, eller var det ugen.. Gud fader siger jeg bare...

Prøvede faktisk at være objektiv, og bliver nu skudt i foden af en ven af folket..... Tag du 10 mere Sank... Det vil nok hjælpe vil jeg tro...love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det er vel det nærmeste man kan komme i nærheden af SANK, kloge Åge... Hvad end du skrive Manse er du en sjuft...

Gud fader siger jeg bare, og er da ved at forstå mit idol JACKD mere og mere.

Sank kom nu på banen med realiteterne og ikke dine 10 øl om dagen, eller var det ugen.. Gud fader siger jeg bare...

Prøvede faktisk at være objektiv, og bliver nu skudt i foden af en ven af folket..... Tag du 10 mere Sank... Det vil nok hjælpe vil jeg tro...love


Ven af Jack D.  
Som jeg læser det, et det et indlæg skrevet til it og du er da ikke nævnt med så meget som et ord.
Hvorfor så denne utilfredshed. ved ikke

Men om du er fan af Jack eller ej. Er da netop sagen så uendelig ligegyldig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 09:48

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hehe Jeg fik det jeg forventede... Freja du har da ikke læst Yindees start på tråden... Er du ikke lidt hurtigt ude med det negative......

Du er da også uendelig ligegyldig med en kommentar som denne.... Tænk dig dog om og se, læs og forstå hvad der skrives...tid

Det kan man vel forlange af en lægelig ekspert som dig....griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 09:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

manse skrev:
Hehe Jeg fik det jeg forventede... Freja du har da ikke læst Yindees start på tråden... Er du ikke lidt hurtigt ude med det negative......

Du er da også uendelig ligegyldig med en kommentar som denne.... Tænk dig dog om og se, læs og forstå hvad der skrives...tid

Det kan man vel forlange af en lægelig ekspert som dig....griner


Din misfornøjelse over mit svar, kan du gemme til andre læsere på en anden side, der får du nok mere positiv respons på en sådan bemærkning.

Hvorom alting er, synes dit eneste formål med din kommentar om Sank at sætte ham i miskredit eller starte en form for, - her på siden uønsket hetz.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 10:04

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Prøv da for pokker at forstå starten af dette indlæg Freja...

Pensionens grundbeløb, og hvad har man gjort...

Du er da for langt ude FREJA, men du er jo også så meget klogere end jeg med dine akademiske uddannelser eller mangel på samme..

Hvad har du lige gang i, ud over at forsvare din vens Sanks tåbelige indlæg.....

Hvad har dette med andre sider at gøre forøvrigt...

Fortæl, for du er jo den kloge i dette spil, kan jeg forstå...love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Ja freja jeg forstår nu heller ikke hvad manse roder rundt i og mener at jeg kommentere noget fra ham ?? det gør jeg absolut ikke ? det er længe siden at jeg har kommenteret noget om manse og det vare sikkert også længe før jeg begynder på det godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 10:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

manse skrev:
Prøv da for pokker at forstå starten af dette indlæg Freja...

Pensionens grundbeløb, og hvad har man gjort...

Du er da for langt ude FREJA, men du er jo også så meget klogere end jeg med dine akademiske uddannelser eller mangel på samme..

Hvad har du lige gang i, ud over at forsvare din vens Sanks tåbelige indlæg.....

Hvad har dette med andre sider at gøre forøvrigt...

Fortæl, for du er jo den kloge i dette spil, kan jeg forstå...love


Kort og godt, du fik som du skriver, den forventede reaktion.

Jeg har intet andet formål med mine indlæg, end at sørge for at omdrejningspunktet, ikke bliver Sank eller for den sags skyld, tilsmudsning af andre.

Var du så interesseret i at få besvaret dine spørgsmål, havde du nok blot let og elegant sprunget over linjerne om Sank’s ”øl forbrug”

Du fandt imidlertid, denne linje som det vigtigste at kommentere.

Ud fra dine angreb lige nu om tråd skred, eller hvad du kalder det, er jeg forbløffet over, du ikke i stedet valgte at sætte fokus på, det Sank også skrev, nemlig de linjer om en tvungen opsparing.

Hvorfor overså du dette, når du mener, man skal forholde sig til emnet.?ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 10:31

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Hej Manse,Freja,IT og andre.

Jeg aner ikke noget om hvem der drikker hvad og hvor meget.

Man undrer sig bare over,at der skrives at der i mine unge dage ikke var mulighed for pensionsopsparing?

da jeg ikke kender hvilken årgang IT er fra, så tro jeg dog at der var mulighed for det- har da selv anvendt muligheden for en pensionsopsparing gennem en del år. Er selv årgang 48.

Hvem der en fan af hvem er vel ligegyldigt her - mon ikke det skal forståes som en joke?

Men når et medlem her een gang er stemplet som total psykopat,alkoholiker o.m.a. , så tror alle åbenbart på det.

Kender i alle hinanden, sådan helt personligt, så I kan komme med sådanne skræsikre påstande?
(beklager udenfor tråden).
IT, jeg forstår ikke helt beløbets størrelse,som du får udbetalt?

Men du er måske FP?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 10:54

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Freja skrev:

"Jeg har intet andet formål med mine indlæg, end at sørge for at omdrejningspunktet, ikke bliver Sank eller for den sags skyld, tilsmudsning af andre."


Er du da blevet udnævnt til Admin siden du kerer dig om det?

Eller er det bare dit "smagsdommer-gen" der luftes?

Manse her drikker de bajere han har lyst til, for han har råd til det, men det har sank ikke, så hvorfor skal jeg kanøfles fordi jeg er forgyldt og udviste rettidig omhu da det ikke var moderne tilbage i Anker Jørgensens afgrunds Danmark?

Folk ligger som de har redt, såden er det, og jeg skal hilse fra min ven JackD at han har det udmærket, især nu hvor han ikke skal slås med jer politisk korrekte smagsdommerkællinger. driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

manse skrev:
Freja skrev:

"Jeg har intet andet formål med mine indlæg, end at sørge for at omdrejningspunktet, ikke bliver Sank eller for den sags skyld, tilsmudsning af andre."


Er du da blevet udnævnt til Admin siden du kerer dig om det?

Eller er det bare dit "smagsdommer-gen" der luftes?

Manse her drikker de bajere han har lyst til, for han har råd til det, men det har sank ikke, så hvorfor skal jeg kanøfles fordi jeg er forgyldt og udviste rettidig omhu da det ikke var moderne tilbage i Anker Jørgensens afgrunds Danmark?

Folk ligger som de har redt, såden er det, og jeg skal hilse fra min ven JackD at han har det udmærket, især nu hvor han ikke skal slås med jer politisk korrekte smagsdommerkællinger. driller




Herregud mand, så fortæl dog hvad det er, du mener, og gerne uden alle de 3 persons vendinger fra det 18. Aarhundrede.
Jeg mister simpelthen den røde tråd i dine indlæg, inden jeg er færdig med at få en forstå meningen.

Du fremsætter fornærmelser gennem antydninger, det har jeg gennemskuet, men hvad vil du opnå?

Fortæl mig direkte hvad du mener, ellers spar mig for dine perfide insinueringer, Jack D fan.

Du har så ret Manse, man ligger som man har redt.

Men hils da endelig igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 100,121,450 Unikke besøg | jQ Blog