Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det skulle jo være billigt, ikk.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2012 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg faldt over en annonce om udenlandsk arbejdskraft, og kom til at tænke på sidste vinter vi besøgte min søster i København.

Det var snevejr, og vi stavrede møjsommeligt gennem hendes have, på gelænderet havde hun sat et skilt: trappen er glat
Ja mon ikke, vi klamrede os til gelænderet medens fødderne gik som lærkevinger, men op kom vi da tilsidst.ked

Det var da underligt tænkte jeg, det plejer da ellers at gå meget godt.

Forklaringen fik jeg om aftenen, en af hendes sønner er gift med en polsk pige, og under middagen spurgte hendes mor min søster om hun var tilfreds med det arbejde de polske arbejdere havde lavet med trappen.

Hun blev lidt stiv i masken, og skelede til mig, der sad og grinede lidt.
Det viste sig hun havde fået trappen til "Special for You price", hvis de måtte bruge de fliser de havde med.

Og sådan blev det, billigt og godtmusic

Her er annoncen, og billigt er nøgleordet:

http://workforce....mAodiGwAdg
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2012 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

i annoncen skriver citat de Hvorfor betale 350 til 450 kr. i timen for en dansk håndværker? via os får du dygtige håndværkere til 135 kr. pr. time!


Grin hvorfor kig på søsters trapper der finder du svaretGrin

det var det sjov , nu det alvorlige. Er det virkeligt lovligt at tilbyde den form for udenlandsk arbejdskraft i danmark, til den løn, måske sparer den enkelte lidt her og nu, på længere sigt taber samfundet på den handel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2012 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/grafik_b_rnecheck_c_248336a.jpg

Ikke så mærkeligt at vi bliver tilbudt "billig" arbejdskraft.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2012 19:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AK81 skrev:
i annoncen skriver citat de Hvorfor betale 350 til 450 kr. i timen for en dansk håndværker? via os får du dygtige håndværkere til 135 kr. pr. time!


Grin hvorfor kig på søsters trapper der finder du svaretGrin

det var det sjov , nu det alvorlige. Er det virkeligt lovligt at tilbyde den form for udenlandsk arbejdskraft i danmark, til den løn, måske sparer den enkelte lidt her og nu, på længere sigt taber samfundet på den handel



I dette tilfælde var det ikke lovligt, deraf min skadefryd.
Det viste sig, efter lidt psykologiske armvridninger, at polakkerne udførte sort arbejde, og søsser den nærige hund, var faldet for deres glatte tunger, eller rettere sagt glatte fliser.

Men billigt, det var detGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Det her sted er så billigt, Er det nu også det Amazing Pattaya 1 07-04-2023 14:15
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11
Bilforsikring super nemt og billigt…kan kun anbefale Undo Diverse 4 17-11-2022 10:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.48 sekunder | 97,861,340 Unikke besøg | jQ Blog