Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.07.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2012 06:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 23.07.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7920.JPG

Mens vi venter og hyggesnak nørd


Sikke en herlig overraskelse jeg fik da en af Gun Ba’s drenge kom med sin kæreste, for som det første de foretog sig efter at have slukket motoren, var at kalde på mig, og give mig en kasse med 2 kilo rejer fra den fabrik hun arbejder på. Jeg kunne ikke lige regne ud hvad der var gang i og spurgte Kat om hun havde bestilt dem, og hvor meget vi skulle betale for dem, du skal da ikke betale sagde hun, og fortsatte. Nu giver Gun Ba’s familie dig alt det gode du har gjort for hende tilbage, Jeg har hørt at hun har fortalt børnene om alt det du gør, hun har også fortalt at du kan bade hundene uden at sætte halsbånd på dem, hun har fortalt alt, så de er gratis godag

Det syntes jo lød herligt nu jeg genkendte ordet gratis, og puttede kassen i fryseren så vi kunne ordne dem dagen efter mens jeg tænkte lidt over det hele. Jeg er selvfølgelig med i den bytten mad og drikke til 20 Bht efter behov, men 2 kilo rejer koster da noget uanset om man arbejder der, så det var en flot gestus syntes jeg. Så jeg sendte dem en venlig tanke dagen efter da Kat friturestegte nogle af dem, for hulen der er luksus Thumbmusic

Og så lærte jeg igen noget nyt, Go Lung havde givet os et lille Manao træ dengang han købte de 200 hundrede, det blev selvfølgelig straks sat i en stor potte, og vi ventede og ventede på at det skulle begynde at vokse, men der skete ikke en skid rent ud sagt. Lige indtil en dag Go Lung kiggede på det, ikke godt sagde han frit oversat og pegede på den nederste gren jeg syntes lignede alle de andre. Jeg var nødt til at kalde på Kat for at kunne forstå ham, og efter lidt tid med de sædvanlige sprogforvirringer, fik jeg forklaringen.

Manao er i sig selv ikke et stærkt træ, og har svært ved at vokse, så for at afhjælpe det problem, poder man det helt fra starten med et appelsintræ. Og når planten så har en vis højde, har den selv styrken til at vokse videre og man fjerner så den podede appelsingren, og gør man ikke det, hæmmer det træet i at vokse, så grenen skulle fjernes. Og det skulle selvfølgelig gøres nu selv om det var mørkt, så lommelygter og en hobbykniv blev fundet så vi kunne slippe af med gabehovedet igen, som i et par timer til Gun Ba’s store fortrydelse, havde gået rundt med whiskyglas i hånden ude på vejen og kommenteret alt og alle. Så Kat og jeg listede lige så stille ind da operationen var overstået, og den tørstige herre var gået hjem for at fylde glasset endnu en gang. Nu her et par uger efter, er det tydeligt at se effekten af snittet, 2 flotte små manao er nu i gang med at vokse sig store så vi kan spare 8 Bht, sikke et herligt liv godaghej

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7923.JPG www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7924.JPG

Samtidig med det har vi gang i agurker, bønner, tomater (det ikke går så godt med), og nogle blade Kat putter i maden, så har Søren Ryge har ikke levet forgæves, og ville nok glæde sig over de mange forskellige blomster og planter vi har, og gudskelov det er en af mine andre hobbyer, for der er meget arbejde i at passe dem, klippe dem, og holde øje med alle de farlige larver Kat er bange for. Men hyggeligt er det og giver et dejligt miljø mange kommer og kigger på og giver gode råd om, og så syntes jeg det er fantastisk at man kan klippe en gren af, stikke den i jorden og så vente på den begynder at gro som jeg gjorde med den her kæmpe, den er kun en måned gammel Thumb

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7927.JPG


Men ellers går vi og venter og venter på at det skal blive tirsdag så det er i orden at få et barn, eller i det mindste en dato og en alvorlig snak med det båthorn til læge. At han har en klinik han passer, og at han sandsynligvis arbejder på andre hospitaler osse, skal sgu ikke gå ud over Kat der lider alvorligt meget. Jeg foreslog hende at vi bare kunne tage hen på et andet hospital og få det overstået for at få en ende på pinen, men nul putte, det ville hun ikke. Jeg kender ikke nogen på de andre hospitaler sagde hun, og jeg er glad for det her selv om man kun kan få foretaget kejsersnit om tirsdagen, så hun lider uden at sige noget for at blive på sit ‘sædvanlige’ hospital ved ikkeStres

Alt det her gør at jeg ikke tør køre alt for langt når jeg er ude og handle, for hun kan ikke klare sig selv hvis hun pludselig skal føde, og nu Gun Ba ikke er hjemme i en uges tid, er den da helt gal. Så kun to modige ‘udflugter’ hvis man kan kalde det sædvanlige sted nede ved floden for det, er det blevet til. Den ene dag var jeg så heldig at se en af gutterne fange en stor flot discus lignende fisk (ifølge Kat hedder den Jalamet ved ikke), et par kilo har den snildt vejet der fik ham til at juble i den ellers stille eftermiddag. Der er næsten ingen turister heroppe i øjeblikket, så de mange diskobåde ligger ved bredden tomme for personale. Det i sig selv giver en fantastisk stilhed jeg nyder enormt, når jeg sidder der og kigger på de små slæbebåde der dovent vugger i de små bølger den hårde vind vi har i øjeblikket giver, fiskene der laver ringe i vandet, og ellers bare kigger på livet. De små forretninger der ligger bag ved mig, har selvfølgelig åbent i håbet om et par Bht i kassen, men nu der ingen kunder er, bliver der snakket lystigt der som røg breder sig og giver en kanon stemning music

Den anden gang jeg vovede mig derned, fik jeg dælme set endnu en fisk jeg ikke har set før. En dreng sad ude på en forladt diskobåd med fødderne hængende ud over kanten, og nød livet med en snøre i vandet. Jeg sad og holdt øje i sikkerhed inde på trappen hvor jeg nød en kølig i dagens anledning, mens fiskerne her havde gang i små flasker lao, så stilen var lagt ølkrus

Pludselig så jeg drengen derude løbe frem og tilbage med en meget bøjet fiskestang hvor linen skar sig gennem vandet, han havde godt nok noget at se til kunne jeg se. Fiskerne herinde så det hurtigt, og glemte alt om driverlivet der foregår i liggestole og kasketten trukket godt ned så de kunne snige sig en lur nu dagen havde været så hård. De sendte en større dreng der er der nede så godt som hver dag, ud for at hjælpe drengen der kæmpede en hård kamp. Og endelig efter en lang brav kamp, lykkedes det endelig drengen at hive en utrolig smuk sølvglinsende meget lang fisk op af vandet, og op i sikkerhed på dækket. Det gippede godt nok noget i lystfisker generne da jeg så den store fisk, for der skulle gå rigtig store fisk heroppe jeg godt kunne tænke mig at kæmpe med, men den må jeg tage når alt det her er overstået. Jeg hørte da den store dreng kom tilbage, at det var en ba kao (hvid fisk) på 5.6 kilo drengen havde fanget, der fik fiskerne til at snakke så meget at jeg fortrak til et andet sted jeg plejer at sidde, det blev sgu for larmende rasende

www.thai-dk.dk/uploads/catfish1.jpg

Til trods for at jeg kører de samme steder hen, keder jeg mig aldrig, der er altid nye ting og oplevelser der hygger mig, og får mig til at glædes over livet. For jeg vidste ikke for snart 4 år siden at jeg skulle opleve så meget som jeg har gjort og stadig gør, jeg vidste heller ikke der at livet ville blive så positivt, så om det er hjemløse der ’bor’ under et træ nede ved floden og går rundt og tigger penge, eller om det er børn og voksne der hygger sig under de skyggefulde træer og holder picnic, eller om det er betjentene der køre rundt og skraber penge ind, ja lige meget hvad, følger jeg interesseret med i det hele. Det tænker jeg tit over når jeg sidder dernede og ser turisterne drøne forbi i en larmende longtailbåd, de misser jo fuldstændig essensen i at rejse og opleve, og bliver hevet rundt i fletningerne af folk der ensidigt tænker penge. Det er meget sjældent at se turister gå rundt her i byen, en sjælden gang ser man unge mennesker køre rundt på cykel der dog ikke har de bedste betingelser. For her er rent faktisk ikke så meget at kigge på, der er kun floden og et par templer i selve byen at kigge på, resten af byen er domineret af hovedvejen til Bangkok med dertil hørende trafik, så det er vel derfor de bliver nede i skrigegaden hvor de fleste af hotellerne ligger !!



Og nu vi snakker penge, Kina financierer lystig en motorvej hele vejen fra Kina til Burma, nærmere betegnet Dawai hvor man planerer en dybhavs havn. På den måde spares der mange penge på transporten og på transporttiden, så regeringen har projekteret en motorvej fra Bangkok via Kanchanaburi til Burma. Det fik den samme kvinde der kørte rundt og samlede protestunderskrifter ind da vi fik lavet vores lille soi, her var begrundelsen at der blev taget 20 centimeter af de grunde der ligger ud til soien, til atter at hælde benzin på knallerten og igen samle underskrifter ind. Hun var som sagt hurtigt ude og fangede Go Lung og Gun Ba med påstanden om at lige præcist der hvor deres hus ligger, ville den nye motorvej komme, motorvejen skulle gå ned til busstationen fortalte Kat mig at damen brugte som argument. Det fik mig til at lede på nettet efter nogle kort så jeg kunne stoppe den dumhed, motorvejen skal gå til Burma og sgu da ikke til busstationen i Kanchanaburi fortalte jeg Kat der kiggede noget mistænkeligt på mig nu hende damen snakkede fanden et øre af. Men det lykkedes efter et par timer at finde et kort jeg befalede Kat til at kigge på, for det viser at motorvejen overhovedet ikke kommer i nærheden af hverken centrum eller busstationen, tværtimod er der 10 kilometer ind til byen ifølge det kort jeg har set. Og det lykkedes dælme at overbevise hende da hun havde kigget på kortet, nu er jeg glad sagde hun, for nu kan jeg sige til de gamle at de bare skal komme og kigge på Internettet Love


Og så skete der noget på Tv fronten lørdag, jeg var begyndt at stille en rulle lokumspapir og en pose til affaldet klar. For jeg ville gå glip af et formel 1 løb, og var alvorligt ærgerlig over det nu jeg havde fulgt hele sæsonen, så jeg var i tude hjørnet til stor morskab for Kat der havde alle Thai kanalerne at se på. Så da fyren der står for de ting, pludselig sagde pænt goddag uden for porten, øjnede jeg en chance for at dagen var reddet. Og det blev den dælme, der blev stukket et USB stik ind i modtageren og ændret på nogle tal jeg ikke fatter noget af. Så lige der fik vi adgang til 2 andre sattelitter der gav os alle de kanaler vi havde mistet + mange flere i HD og på engelsk tilbage. Den eneste kanal han ikke kunne give os var Discovery, han sagde han ville komme og give os tirsdag, og den kanal er jeg rigtig glad for at få tilbage, for Kat sluger 2 programmer der hver dag klokken 17, der viser hvordan ting bliver lavet. Alt fra chips til dåseåbnere bliver forklaret på et for hende forståeligt Engelsk som hun er glad for at se fordi hun ikke aner hvordan tingene bliver fremstillet, og i hver eneste udsendelse, siger hun altid, falang kit smart Thumbdriller

Nå jeg må heller få fyret Dagbogen af, det er jo tirsdag i morgen, og hvem ved hvad der sker?? I dag mandag er der herligt overskyet og dermed ikke så varmt (28 grader), så jeg sidder som sædvanligt ude i carporten og hygger mig med et gnavende korset, mens Kat får sin ugentlige 2 timers massage til 300 Bht, inde på stuegulvet mens kneveren går music

Men jeg skal ikke glemme at takke Buddha for hans hjælp i det forløb her, tak…. godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7922.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
h2okrog
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2012 10:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 09.03.10
 Status: Offline

Hej Pen . Endnu en gang tak for herlig læsning . Held og lykke med i morgen . Hils . MVH. Ole
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 07:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Så blev tjekket på hospitalet overstået hvor der skete noget vildt positivt godagThumbLove

Kat der havde afleveret sine prøver, og nu sad og snakkede med lægen, kom ud i døren og vinkede mig derhen. Nu ville lægen snakke med mig sagde hun, så jeg sjoskede ind af døren og hilste pænt på lægen der gengældte hilsnen og tog en kalender frem. Hvis det er i orden med dig (mig), sagde lægen, har jeg besluttet at tage barnet ud den 30 juli klokken 7 om morgenen, Kat er nu meget tæt på grænsen hvad hendes krop kan klare forklarede han, men understregede at hun snildt kunne gå til mandag, så hvad siger du ??

Det var nu ikke så meget mig der skulle bestemme noget som helst, det må være sikkerheden for dem begge der er afgørende, så jeg spurgte for en sikkerheds skyld om han var sikker på at hun kunne vente så længe, og fik bekræftet det endnu en gang, men hun vil nok have smerter sagde han der fik mig til at grue lidt. Men han prøver at komme så tæt på den oprindelige dato som muligt for at undgå en kuvøse, og det kan jeg jo kun give ham ret i.

Så det bliver som lægen vil have det, mandag d. 30 Juli får Thaksin kamp til stregen, altså ikke lige nu, men på længere sigt Stres

Jeg spurgte selvfølgelig om jeg måtte være til stede for måske at kunne gøre Kat mere tryg, men det fik jeg afslag på. Kat sover under hele forløbet fortalte han som jeg også ønskede for ikke at gøre hende urolig, så jeg skal pænt sidde og vente udenfor et eller andet sted, og for lige som at trøste mig, sagde lægen at jeg fik lov til at se barnet når det er overstået. Mange tak for det griner

Det indslag positive stod Kat for, hun har det skidt over min manglende medicin og fortalte min historie til lægen der uden at rynke på panden, udskrev 10 piller til mig. Så tju hej hvor det går igen (sådan da ked).....

Og så kom posten søreme forbi med en pakke ved ikke

Jeg fattede totalt minus hvad det kunne være og skrev under uden at kunne se hvem der havde sendt den nu jeg ikke havde briller på. Men det kom der styr på et minut efter, og i to gamle tosser, Lillemanden og Sank, skal have så mange mange tak for jeres omtanke der rørte mig utroligt meget, det havde jeg overhovedet ikke forventet af nogen. Kat siger også tusind tak selv om ingen af os ved hvad pakken indeholder, for Lillemanden har været så snu at skrive uden på pakken, at den ikke må åbnes før barnet er født Græder

Det luner med alle jeres hilsner til mig og Kat heroppe, og tænk at det er opstået på grund af Dagbogen, det havde jeg aldrig forestillet mig !!

Og jeg håber jer der tænker på os en dag kommer forbi så vi kan give gengæld for det i giver os, tusind tak skal i alle have godaggodag

Som en lille fidus når man sender fra eller til Thailand (ikke for at pakken er åbnet), er det en rigtig god ide at bruge en rulle bred tape for at undgå at friste nogen, og som pakken her, sendt anbefalet, eller herfra som EMS som de kalder det. Selv breve ville jeg anbefale at sende anbefalet, det afholder postbuddet fra arkivere det lodret, eller tømme det for indhold rasende
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 08:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Lyder da underligt du ikke må komme ind når de tager barnet ud, det må man da her i dk. Og her kommer de heller ikke i fuld narcose.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 08:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

nej jsh det lyder helt normalt det er en operation og skal være steril.
Men han får fornøjelsen i mange år frem .

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen
Jeg havde håbet på en forløsning i går så havde det passet , men ikke kikke !!!!!!

ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 08:45



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

lillemanden skrev:
nej jsh det lyder helt normalt det er en operation og skal være steril.
Men han får fornøjelsen i mange år frem .

hej



Ja jeg ved ikke hvordan de gør på andre hospitaller, men der hvor jeg er kommer faderen altid med ind hvis han vil. Eller en anden pårørende, men rigtigt til en rigtig operation kommer de ikke ind, de må ikke engang komme ind på selve op gangen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 09:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Kat skal have et kejsersnit, og i Thailand lægger de kvinden i fuld narkose, så derfor må han ikke komme med.

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 09:11



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Prøv og læs hvad jeg skrev i mit første indlæg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 12:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Lyder da underligt du ikke må komme ind når de tager barnet ud, det må man da her i dk. Og her kommer de heller ikke i fuld narcose.


hej jsh71

du har ret, men thaierne ser tingene på en lidt anden måde, måske om 50 år kommer faderen med ind til operationen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2012 01:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hvad var det for en forløsning du havde ventet på ??

jsh 71, jeg er tilfreds bare jeg kan sidde ned i ventetiden, så det går nok alt sammen selv om jeg må undvære blodbadet Grin
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2012 16:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Ikke SE jsh skal helst have noget blodigt når han er i Thailand griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2012 02:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Lillemanden, hvor blev du af med dit svar, jeg venter og venter Græder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2012 08:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen

Om det er svaret på om vi kommer forbi , så kan du godt regne med det.
Vi må se den lille gut.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2012 13:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hej Pen
Jeg havde håbet på en forløsning i går så havde det passet , men ikke kikke !!!!!!

Det er den her jeg venter svar på Lillemand, for jeg forstår den ikke ved ikke

Og selvfølgelig kommer i, det er ikke et ønske, men et krav Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2012 14:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen

Det er nok fordi jeg er meget ældre end dig , og før i tiden der kaldte man det en forløsning når en kvinde fødte.

Knus vi kommer !

Undskyld mine gamle udtryk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2012 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

skaal Jeg kommer og forløser dig for et par Pilsner griner
Den lille pusle gut ?? det er vist et ordentlig brød love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 97,903,199 Unikke besøg | jQ Blog