Se emne

Thai-Dk Din debat side :: LEOPARD's besætnings frigivelse :: Befri Eddy og Søren
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Åbent brev til Villy Søvndal
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 17:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

tyvstjålet fra http://www.pelars...vndal.html


Åbent brev til Villy Søvndal
21/07/20120 Comments

Kære Villy Søvndal

I dagens Ekstra Blad giver du et interview ang. de seks gidsler fra LEOPARD, som nu har været gidsler hos de somaliske pirater i mere ned halvandet år.

Hovedingrediensen i dette interview, som jeg ser det, er en stor undskyldning for din og den danske stats manglende/fejlslagne indsats for at gøre noget for at få de stakkels mennesker frigivet.
At rederiet Shipcraft reelt har ansvaret for at få deres søfolk frigivet, er jeg enig i. Men det har nu i halvandet år vist sig, at det vil/evner Shipcraft ikke. Er det dermed din mening, at de stakkels mennesker bare skal overlades til intetheden, fordi et spekulativt rederi ikke formår at leve op til sine forpligtigelser overfor deres tilfangetagne søfolk?

Du siger i interviewet, og jeg citerer, - Vi har i hvert fald gjort, hvad vi kan for at lægge det pres på rederiet, som er nødvendigt -.
Jeg skal ikke kunne sige, hvad du, og din regering har gjort for at lægge pres på rederiet. Men kan kun konstatere, at det helt klart ikke er nok.

På et spørgsmål om, hvorfor Danmark ikke kan gøre noget, når det er lykkedes andre landes regeringer at få gidsler frigivet, er dit svar, at vi gør hvad vi kan – men du tror at alle gidselsituationer er forskellige.

Det har du helt ret i – modsat andre lande, giver du og den danske stat, klart udtryk for at danske gidsler ikke er statens problem, men derimod rederiets. Det er bl.a. det der gør gidselsituationer forskellige. Er det en forskel du, helt alvorligt, mener, kan være en retsstat og stor søfartsnation som Danmark værdigt?

Mener du i fuld alvor, at du som ansvarlig politiker, forsat med ro i sindet kan se på at den fejlslagne taktik med at lægge pres på Shipcraft, er alt hvad den danske stat kan stramme sig op til, når danske statsborgeres liv er i fare?

Hvis det er tilfældet, beklager jeg at måtte sige, så er gidslerne ikke ”kun” gidsler for piraterne, men i lige så høj grad for en inkompetent dansk regering. En regering, der tilsyneladende tager mere hensyn til piraterne og ikke mindst deres forbryderiske bagmænds ve og vel.

Danmark støtter en somalisk overgangsregering med dobbelt bistand, for at sætte denne i stand til at bidrage i kampen for pirateriet. Den somaliske overgangregering kvitterer for de mange gode bistandskroner, med at give en berygtet somalisk piratbagmand diplomatstatus!

På linker - her - kan artiklen om Somalias FN-støttede regering læses.

Hvad tror du, det danske samfund mener, er bedst.

At den danske stat, og dermed du kære Udenrigsminister, vågner op og gør noget effektivt for at hjælpe de stakkels gidsler fra LEOPARD?

Eller, at den danske stat forsat støtter en fejlslagen indsats, som tilsyneladende tager mere hensyn til piraterne og deres bagmænds fremtid, end egentlig gør noget effektivt for at stoppe disse forbrydere?

Se, det kunne du jo passende svare på i næste interview, i stedet for at fremkomme med nogle ynkelige undskyldninger for regeringens manglende indsats/evner i piratkampen.

NB: for god orden skyld, vil jeg gøre dig opmærksom på at dette brev vil blive videregivet til medierne.


Med venlig hilsen


Poul Erik Larsen,
forhenværende navigatør
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 17:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvorfor kun til Villy Søvndal.?

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 17:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvorfor kun til Villy Søvndal.?


godt spørgsmål Skipper , måske for-de, han er chef for den afdeling der skal hente dem hjem , rederiet vil jo ikke eller kan ikke

efter min ringe mening skulle alle politiker i folketinget have et brev , så de kunne vågne lidt op, og få de søfolk hjem , på den ene eller den anden måde , bagefter kan de sende regningen der hen, hvor de mener den hører hjemme
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 17:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvorfor ikke spørge rederiet, igen igen?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 18:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvorfor ikke spørge rederiet, igen igen?


hvad ved jeg nu har rederiet brugt ca 18 mdr og intet er sket , er det så ikke på tide at folketinget får de folk hjem så kan de jo videre sende regningen til rederiet

efter 18 mdr diskutere folk politik, den gamle regering gjorde intet , hvorfor skal den nye så ??? hvem har skylden ??? hvem skal betale??? er det ikke på tide at snakken stopper ??? og nogle gør noget ved den sag ???
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 18:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Kan det tænkes søfolkene har arbejdet under dårligere betingelser end danske.
Sammensætningen kan tyde på det.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 20:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det står lidt i skærende kontrast , til den lov der siger , at forbrydere/ afviste asylansøgere i danmark, ikke må sendes hjem hvis de risikerer dødsstraf i deres hjemland .
Dem passer vi på og forsørger i mange år. Men danske statsborgere som uforskyldt er kapret i udlandet , dem kan vi ikke hjælpe.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 22:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Sig mig en ting.
Hvorfor skal man hedde Eddy eller Søren for at blive fremhævet som særligt befrielsesværdige gidsler?

Hvad med resten af gidslerne, er der nogen der ved hvad de andre hedder til fornavn?
Næ, men det ved måske deres familie.
Har vi nogensinde fået navnene på de andre?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 22:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det jeg vil frem til er at Ekstrabladet ville være komplet ligeglade hvis det havde drejet sig om en fillipinsk besætning, og det ville I også.
Så hvorfor denne pludselige menneskekærlighed?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 04:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Det jeg vil frem til er at Ekstrabladet ville være komplet ligeglade hvis det havde drejet sig om en fillipinsk besætning, og det ville I også.
Så hvorfor denne pludselige menneskekærlighed?


hvorfor ,hvorfor Ekstrabladet er en forretning derfor
personlig er jeg totalt lide glad om avisen tjener lidt på den sag, bare de søfolk kommer hjem

hvad med dig selv , er du for eller imod at hjælpe den besætning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 08:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg er 100% for.
Men mener også at man samtidig skal sørge for det ikke sker igen, så længe der udbetales penge til svinene så fortsætter de!

At skyde på dem som russerne gør i denne video er ikke nok, de skal angribes i deres hjemmebase, men det findes der ikke hjemmel for i FN, sikkert fordi der ikke findes olie nogen kan lukrere på.

Som sømand skal man benytte sin ret til at afmønstre hvis skibet forventes at passere gennem et farvand hvor angreb er sandsynligt, det benyttede jeg retten til under Golfkrigen


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 09:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad ved vi egentlig om dem der sidder fangede i Somalia, er de medlemmer af en dansk fagforening, eller betaler de dansk skat, eller betaler deres arbejdsgiver skat i det hele taget til det danske samfund.
I så fald er det nok den laveste mulige de kan slippe af sted med med

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 11:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Skipper: Vil det sige at du mener, at hvis de ikke er medlem af "den rigtige" fagforening eller har betalt nok i skat, - så er de ikke værd at hjælpe?
At du benyttede din ret til at sige fra og afmønstre under golfkrigen er kun fint. - Men var det ikke "krigszone",- og er det her det samme? - De skal jo også tænke på, hvor den næste hyre kommer fra, hvis de først har sprunget fra én gang. Rederierne er jo nok ikke glade for hvis deres officerer bare springer fra. - Det rygtes jo også.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 11:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Her er lidt tanker, som en dansk kaptajn har gjort sig. (Godt nok ca. 1 år siden).
Sakset fra "Søfartens Ledere".

Ikke værd at dø for.
Stadig flere søfolk nægter at sejle i piratfyldt farvand, så længe skibene ikke er
sikret mod angreb. Derfor valgte 13 ud af 20 besætningsmedlemmer for nylig at
afmønstre tankskibet Torm Gerd.

Her er hele artiklen. Læs side 18 -19.http://www.soefar...2_2011.pdf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev

Jeg er 100% for.
Men mener også at man samtidig skal sørge for det ikke sker igen, så længe der udbetales penge til svinene så fortsætter de!

At skyde på dem som russerne gør i denne video er ikke nok, de skal angribes i deres hjemmebase, men det findes der ikke hjemmel for i FN, sikkert fordi der ikke findes olie nogen kan lukrere på.


fint nok angrib dem overalt, vil vores politiker det, jeg tvivler, når jeg læser om kampen mod piraterne , får jeg det indtryk at de piraterne, har flere rettigheder end deres gidsler
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ved nærmere eftertanke kan jeg da huske engang da jeg modtog dobbelt hyre mens vi passerede en krigszone, jeg har for mig det drejede sig om ca. 36 timer, de penge kunne jeg købe mig en rejemad og en kold pils forhej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og så skal man selvfølgelig lade være med at sejle for rederier der ikke kan garantere ens sikkerhed, det er logik for burhøns.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Hej med jer alle...

Ville egentlig godt ha' uddybet emnet - men for ikke at forvirre begreberne, og denne for Danmark skamstoette over politisk og meneskelig uduelighed, kraever egentlig ingen kommentarer andet end til dem som alligevel kommenterer ud fra manglende viden, de er egentlig ikke bedre end de forskellige instanse som profilerer sig i fuld offentlighed samt de selvudnaevnte experter ligesaa (hvor fanden de end har faaet expertisen fra)

Selv den forening jeg er medlem af (Soefartens Ledere) undsagde sig det hele i starten da de 2 danske officerer jo ikke er medlem af foreningen - jeg er i oevrigt ikke medlem af folkekirken, men vor herre har altid vaeret med mig - og lige pludselig fik de lige enlys ide og med fuld mediedaekning blev "shit craft" politianmeldt??

For mit eget vedkommende har jeg fulgt sagen i flere foraer fra dag 1 men er blevet lidt mere tilbageholdene i mine kommentarer da der forekommer flere og flere usaglige aspekter ind som egentlig ikke hoere hjemme ved en saadan tragisk sag. Til orientering er rederiet dansk - skibet har dansk flag - kaptain og styrmand er begge danske - den filipinske besaetning er forhyret via et dansk crewing management - saa alt i alt kan der jo ikke vaere saa meget tvivl om hvorfor det er en sag for danmark og vi i danmark ligeledes bryster os med at vaere en foerende soefartsnation.

Men i den paagaeldende debat som hersker pt. det vaere sig den politiske samt den mere folkelige via ekstra bladet er der saamaend ikke saa meget at vaere stolt af.

dette bare lige et par stroetanker fra mig her i Manila, jeg kender personlig de 5 af gutterne og de 2 af filippinerne har noget famile boende 500 meter fra mig, derfor beroerer det mig i allerhoejeste grad.

Ka i ha en god sommer alle sammen

Mvh
Hans Taestensen
Las Pinas City
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Bliver lige noedt til at spoerge skipper hvilken garanti man skal spoerge sit rederi om inden man tager ud at sejle??

naar nu de ansvarlige myndigheder foerboed selvforsvars midler paa det paagaeldene tidspunkt og alle instanser selv dem der sejlede i jysk faergefart var imod skydevaaben og vagter, men mente at vandslanger og rusten pigtraad nok skulle holde folk med RPG og andre former for "fiskeredskaber" paa afstand saa udbasuneres der om dobbelt hyre etc. etc.

Jeg er dog saa heldig at vi er velforberete samt andre forholdsregler samt forsvars forhold er ogsaa ivaerksat af min arbejdsgiver som ogsaa er helt paa forkant med alt hvad dertil hoerer saa vi er alle rimelig afklarede med situationen som den er nu - dog skal man nok lige traede lidt paa begejstringsbremsen naar det kommer til den lovigende samt udoevende magt i dk.

Til slut lige en kort., vi sejler ud og passer vores arbejde og haaber at komme hjem igen, men her er ingen roed lober, hornmusik og medaljer, saa vaer lidt fair over for os i urigtig kritik og kommentarer tak..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2012 17:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Sig mig en ting.
Hvorfor skal man hedde Eddy eller Søren for at blive fremhævet som særligt befrielsesværdige gidsler?

Hvad med resten af gidslerne, er der nogen der ved hvad de andre hedder til fornavn?
Næ, men det ved måske deres familie.
Har vi nogensinde fået navnene på de andre?


Det lader til man skal stille de samme spørgsmål om og om igen, men måske ham den anden skipper har svaret, det er jo hans naboer?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand er åbent NU - maskerne af, barerne åbner til kl 02 Hele Thailand 1 25-06-2022 16:39
Phuket natteliv Er alt åbent nu Foto/videoer: Fra Phuket 1 12-02-2022 10:56
Herberts brev til Thyra: Derfor skal Danmark bygge plejehjem i Thailand Pension undenfor for EU 1 01-03-2017 12:37
Brev fra borgmesteren. Nyheder på dansk 7 14-04-2013 16:18
Mail til Udenrigsminister Villy Søvndal Befri Eddy og Søren 1 13-04-2013 09:50

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,489,464 Unikke besøg | jQ Blog