Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.07.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 01:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 15.07.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7905.JPG

Endnu et tjek på hospitalet og en hulens masse arbejde…….

Kat har et af sine smerteanfald og ligger inde på sofaen hvor jeg har startet en koncert så hun har noget at se på, jeg sidder i fred og ro udenfor og nyder den lidt kolde morgen efter et enormt regnskyl der startede til vanlig tid klokken 17 i går, og har varet hele natten, og igen har givet dyrene fornyet energi. Alt er klamt og fugtigt for tiden der har angrebet min telefon der gør at jeg ikke kan aktivere den trykfølsomme skærm, så den skal på værksted et eller andet sted. Men det er nu herligt med de kølige morgner, for vi rammer snildt 35 grader i øjeblikket sammen med fugten der virkelig gør det masende bare at bevæge sig uden at sveden løber som floder ned af os begge.

Denne gang blev vi hentet af faderen til den chauffør vi plejer at bruge, en tusse gammel mand der dårligt kunne se ud af ruden på grund af hans højde, kørte os forsigtigt ud til hospitalet i en Thai produceret bil Rungtai tror jeg de hedder. Den larmede af helvede til da vi kørte, det lød lidt som at simpelthen alt rystede og raslede på den gamle bil, men frem og tilbage kom vi da, og jeg skulle bare sige til hvis jeg en dag ville til Bangkok, så skulle han nok køre os derind og hjem for 1.500 Bht. Et godt tilbud, men den var lige så ubehagelig at sidde i som toget derind, så jeg vælger nok toget hvis det en dag bliver aktuelt kat

Det var hurtigt overstået denne gang, Kat fik som vanligt taget blodtryk, blev vejet (65 kilo), fik taget blodprøve inden det var tid til at lægen tjekkede hende. Igen fortalte hun senere, at lægen endnu en gang undrede sig over hendes størrelse der har gjort hende meget uarbejdsdygtig. Så meget at Gun Ba har givet hende nogle aflagte køkkengardiner, nu dem vi har købt er blevet for små, men størrelsen undrede mig, og fik mig til at gå over at kigge på hendes vinduer, for så store vinduer mente jeg ikke at have set derovre, men jeg kunne ikke finde dem, så de må have boet et andet sted før Grin

Men alt var i orden og tiden nærmer sig hastigt, så vi er til kontrol hver anden uge nu som Kat er glad for, for hun tror hele tiden at hun skal føde, og mener at lægen har taget fejl som jeg har fortalt tidligere. På vej ud af hospitalet passerede vi igen bordet med de knaldgode tilbud om forsikring fra AIA, her kom Kat i tanke om at damen der kommer og giver hende massage en gang om ugen, havde fortalt at hun har haft en forsikring der. Men efter at hendes mand gennem mange år døde, nægtede AIA at udbetale de penge de havde deponeret ved oprettelsen, så hun var godt tosset på dem og havde prøvet alt for at få sine penge uden held ved ikke

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7899.JPG


Vi skal så til kontrol igen den 17 der så nok bliver andensidste gang inden diktatoren ankommer den 12 August som er en god dag siger Kat, det er som sagt Dronningens fødselsdag samtidig med mors dag, og i anledning af ungens ankomst, har nationalbanken trykt nye pengesedler. Så en stor ting i Kat’s liv der vil købe nogle af de nye pengesedler, og indramme dem. Jeg tror jeg sætter rammen højt oppe så ungen ikke stjæler pengene og går på internet cafe, det gør alle de andre her i byen når der er frokostpause hvor knallerter holder i store bundter uden for cafeerne, og når skolen slutter, kan man se ungerne stadig i uniform sidde og spille nørd

Ellers bruger jeg megen tid på at handle alene, de handlende forsøger stadig at snyde mig, så jeg har simpelthen taget den beslutning at køre i Makro hver gang. Den ligger ikke så langt herfra, og der bliver man ikke snydt, så jeg sender en venlig tanke til de handlende hver gang jeg er i Makro, så kan de lære det sarcasm

I makro har jeg købt noget sølvfaret presenning jeg så har brugt tid på at sætte op så fiskene kan får det lidt bedre, sølle 179 Bht for 2x3 meter jeg godt kan ofre på mine små venner, så det går jeg og sysler med i langsomt tempo på grund af stilladset samtidig med at jeg arbejder med den nye pumpe jeg købte. Så dagene går stille og roligt med at lave ingenting sådan da, jeg er også blevet færdig med at lægge mine koncerter på harddisk og mangler nu kun at gennemgå diske og liste for fejl og dubletter som er nemt at få. Når jeg får taget mig sammen til det og bliver færdig, har jeg en opdateret korrekt liste, samt over 1200 koncerter på 4 harddiske der fylder mere end 6 TB. Tanken om en blues bar med koncerter hver aften uden at vise den samme i flere år er tillokkende, for ingen har som mig så mange deciderede Blues koncerter, men hvem fanden gider stå i en bar hver dag ???

Så jeg ser dem herhjemme til Kat’s klasken på lårene når hun kan lide musikken, og her er øllene også billigere ølkrus

Og så bliver natten mellem søndag og mandag alvorligt spændende, for Truevision der giver mig alle de fede programmer at se på, har som en efterfølger af fiaskoen med ikke at kunne vise fodbold, var det EM ?? Besluttet af give deres HD kanaler gratis til alle for at holde på kunderne. Samtidig med det, kommer der en stor opdatering som de kalder det, der skal stoppe de ulovlige pirat bokse. Så der er sgu nok sort skærm mandag morgen desværre, men mon ikke nogen bryder koderne igen så jeg ikke mister mit Formel 1 ??

Så sådan går dagene i øjeblikket, jeg er blevet federe af alt den fisen husleje af og glæder mig til fødslen er overstået så kiloene kan komme af igen. Så får jeg også en undskyldning for at komme ud af huset, for Gun Ba og Pi Nad har sagt for længe siden, at de nok skal komme hver dag og hjælpe med madlavning og rengøring, det sidste er jeg glad for, for at vaske lorte bleer er ikke min stærke side, og jeg er sikker på de ikke kan holde mund ked

Så tak Buddha fordi du har passet så godt på Kat så længe, men kan du ikke gøre mig en tjeneste, snak til hende så hun ikke tror hun skal føde hvert minut der er ved at drive mig til vanvid, på forhånd tak………. godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7909.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 04:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Tanken om en blues bar med koncerter hver aften uden at vise den samme i flere år er tillokkende, for ingen har som mig så mange deciderede Blues koncerter, men hvem fanden gider stå i en bar hver dag ???


mig Grin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 08:26

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Pen, det lyder til at det er mere smertefuld for en thaikvinde at gennemføre en graviditet, end der er for en farlangkvinde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 08:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Ikke SE sam når man propper en falang fisk ind i et lille Thai Akvarie så skal det jo gøre ondt driller
Og mon IT har bygget Bar i hundehuset griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 13:33

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

nå-ok, jeg forstår nu, vidste ikke at PEN var er stor falangGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 15:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline


Jeg er ikke stor Sam, men det er stærke sager jeg har givet hende sarcasm

Hun er for øvrigt lige kommet tilbage efter at have besøgt Gun Ba hvor resten af familien var på besøg, de undrede sig over hendes størrelse, og sønnen spurgte hvordan i himlen hun kunne gå med den store mave kat

Så Sank's ord holder vand, en falang i en Thai kan kun blive stort.....

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
h2okrog
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 09.03.10
 Status: Offline

Hej Pen .

Skøn læsning igen-igen . Godt at læse at alt er ok og i "alle" har det godt . Ses måske til dec. igen . Hils konen fra os .

M. V. H.
OBV.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 04:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

h2okrog

Hej min ven...hej

Jeg har givet hilsenen videre og fik at vide at jeg skulle sige hun ville blive meget glad for at se jer igen, og jeg ser selvfølgelig frem til en kølig og en god snak i carporten..... ølkrus

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 08:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Som jeg skrev i Dagbogen, var det i dag tid igen til en kontrol af flodhesten XXX

Og lidt som svar til Sam der spurgte om Thaikvinder lider mere end falang kvinder under en graviditet, fik jeg i dag medvind af lægen der kan underbygge min påstand !!

Kat er nu så belastet af den (i Thailandske øjne og kvinder !!), falang unge jeg har plantet i hende, at datoen nu er rykket meget frem, hendes krop kan ikke give sig meget mere nu barnet vejer 4 kilo og måske mere. Så når vi skal til kontrol igen i næste uge, (den 24) er det meningen at vi skal fortælle hvornår vi vil have et barn, og som jeg har forstået det, kan vi allerede nu køre derhen og få det overstået. Så der er altså noget om snakken, falang børn i en Thai kvinde er meget større end et Thaibarn !!

Og nu alle Truevision programmerne forsvandt i den såkaldte opdatering så jeg ikke kan se Formel 1 GræderGræder, vælger vi nok at få det overstået inden fredag næste uge så Kat kan få noget fred. Hun vækker mig om natten og siger at vi skal køre på hospitalet, fordi hun tror hun skal føde, hun har svært ved at gå og i det hele taget have en normal hverdag. Så selvfølgelig skal vi afsted så hurtigt som muligt, men i og med at det er størrelsen og ikke alderen på barnet der nu spiller ind, vil jeg fortrække at vente hvis det er muligt, til i næste uge hvor barnet så er så tæt på 9 måneder som muligt, og ikke som nu, 8 måneder og muligvis så skal tilbringe en måned i kuvøse, det ville jeg være glad for at undgå.

Men alt kan ske som det ser ud nu, min største bekymring lige nu, er den aftale med Nationalbanken jeg har indgået, ser ud til at gå i vasken. Jeg er overbevist om at jeg ikke kan rykke offentliggørelsen af de nye pengesedler så meget frem til i næste uge, så jeg skal vel til at have besøg af pengeopkræverne hver dag for at betale, fandens osse, nu skyldte jeg kun købmanden jeg kan holde stangen, men det er en anden snak når vi snakker om mafiaen Stres

Nå men nu ved i hvorfor, hvis jeg lige pludselig bliver væk et stykke tid, måske ender det med at jeg skal overnatte på hospitalet for at gøre Kat tryg. Hun er selvfølgelig bange for snittet, ingen tvivl om det. Men hun er sgu mere bange for at ligge på en enestue end alt det andet tilsammen, tænk på alt det frygtelige der kan ske, og ikke mindst alt det der ikke kan ske. Puha det er masende at blive ved at forsikre hende om at der altså er en form for overvågning nu der er kameraer alle vegne, og at der osse om natten er personale på hospitalet kat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

pusle Bliv du bare på Barselsstuen ? det have jeg skam gerne gjort ved ikke hvis ikke det have været fordi at den første var jeg i syd atlanten den næste vaskede jeg storvask og den tredie var jeg på vej over KBH. havn godag ellers så griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 11:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Pen skrev:
Som jeg skrev i Dagbogen, var det i dag tid igen til en kontrol af flodhesten XXX

Og lidt som svar til Sam der spurgte om Thaikvinder lider mere end falang kvinder under en graviditet, fik jeg i dag medvind af lægen der kan underbygge min påstand !!

Kat er nu så belastet af den (i Thailandske øjne og kvinder !!), falang unge jeg har plantet i hende, at datoen nu er rykket meget frem, hendes krop kan ikke give sig meget mere nu barnet vejer 4 kilo og måske mere. Så når vi skal til kontrol igen i næste uge, (den 24) er det meningen at vi skal fortælle hvornår vi vil have et barn, og som jeg har forstået det, kan vi allerede nu køre derhen og få det overstået. Så der er altså noget om snakken, falang børn i en Thai kvinde er meget større end et Thaibarn !!

Og nu alle Truevision programmerne forsvandt i den såkaldte opdatering så jeg ikke kan se Formel 1 GræderGræder, vælger vi nok at få det overstået inden fredag næste uge så Kat kan få noget fred. Hun vækker mig om natten og siger at vi skal køre på hospitalet, fordi hun tror hun skal føde, hun har svært ved at gå og i det hele taget have en normal hverdag. Så selvfølgelig skal vi afsted så hurtigt som muligt, men i og med at det er størrelsen og ikke alderen på barnet der nu spiller ind, vil jeg fortrække at vente hvis det er muligt, til i næste uge hvor barnet så er så tæt på 9 måneder som muligt, og ikke som nu, 8 måneder og muligvis så skal tilbringe en måned i kuvøse, det ville jeg være glad for at undgå.

Men alt kan ske som det ser ud nu, min største bekymring lige nu, er den aftale med Nationalbanken jeg har indgået, ser ud til at gå i vasken. Jeg er overbevist om at jeg ikke kan rykke offentliggørelsen af de nye pengesedler så meget frem til i næste uge, så jeg skal vel til at have besøg af pengeopkræverne hver dag for at betale, fandens osse, nu skyldte jeg kun købmanden jeg kan holde stangen, men det er en anden snak når vi snakker om mafiaen Stres

Nå men nu ved i hvorfor, hvis jeg lige pludselig bliver væk et stykke tid, måske ender det med at jeg skal overnatte på hospitalet for at gøre Kat tryg. Hun er selvfølgelig bange for snittet, ingen tvivl om det. Men hun er sgu mere bange for at ligge på en enestue end alt det andet tilsammen, tænk på alt det frygtelige der kan ske, og ikke mindst alt det der ikke kan ske. Puha det er masende at blive ved at forsikre hende om at der altså er en form for overvågning nu der er kameraer alle vegne, og at der osse om natten er personale på hospitalet kat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Nu er det ikke en tommelfinger regel du fremover kan bruge, der er flere faktorer der spiller ind.

Kvindens egen størrelse er i sig selv ikke en afgørende faktor for om hun kan bære og føde et stort foster/barn.

Det er ligeså meget rummeligheden i kvindens bækken, der betyder noget, og det kan man ikke på forhånd vurdere, da den ændre sig under graviditeten grundet hormonændring.

Den hormonelle ændring skal netop forberede bækkenet på den udvidelse som selve fødslen kræver.

Men man har tilsyneladende i jeres tilfælde vurderet, at barnet ikke kan forløses vaginalt, hvorfor man i tide har valgt et planlagt sectio, god beslutning da akut altid medfører angst og chok.

Håber på det bedste for jer alle. Glæder mig til at se de skønne billeder af den lille ny verdensborger.

I får lige en lille sang med på vejen.music

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-07-2012 12:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Puha Freja, alle de fremmedord driller

Alle har fra starten sagt at hun er meget stor, uanset hvor vi har været, er det et samtaleemne med det samme, så der er altså noget med falanger og Thaier når de yngler, er min helt klare oplevelse ved ikke

Men bortset fra det er jeg gal i dag, både på mine vegne, men også på Kat's AngryShockSadIkke SE

Kat har snart ikke sovet i et par dage på grund af smerter der i aftes fik hende til at græde, så ondt gjorde det. Og det er jo ikke så godt, så jeg sagde til hende at hun skulle ringe til hospitalet og sige at hun havde store smerter, og ville derhen nu for at få barnet ud som hun kalder det, langt fra så teknisk som dit sprog Freja...

Og de var skam søde nok, de kunne godt forstå hende, og ikke mindst læse i hendes journal hvad lægen havde skrevet. Men alt det hjalp lige lidt, lægen er på hospitalet én dag om ugen fik hun at vide, prøv at være stærk var et af svarene. Prøv at hold ud til den 24 (tirsdag) hvor lægen er her, så skal det nok alt sammen gå.

For fanden i luften hvor er realitets sansen henne i det her tumpede land, tøsen har store smerter og er bange for at den lille tager skade, men det tager man så ikke så alvorligt fordi man åbenbart kun har en læge til den slags, for hulen mit blodtryk koger for tiden. Men uanset hvor gal og ked af det jeg kan være, er vi nødt til at vente til på tirsdag med mindre selvfølgelig det går helt galt, for så kører vi bare derud og tager den derfra, der er sgu langt fra Danmark velordnede forhold lige nu Love

Og mit eget problem er som sædvanligt min medicin.

Som sædvanligt kørte jeg i sidste uge ud for at købe piller til en måned igen, alting gik også fint indtil apoteket sagde at de kun havde 7 piller at give mig, Nå ja, ikke det store problem, jeg skulle jo så bare derud ugen efter igen, og endnu engang sponsorere lægen og sygeplejerskerne. Så jeg kørte gladelig derud i går og blev slemt skuffet, for nu fik jeg det svar fra apoteket, at der går 2 måneder før de har morfinpiller igen. Government safety fik jeg at vide da jeg spurgte hvorfor efter at fyren havde ringet til leverandøren, og takkede pænt og høfligt på det åndssvage svar, og kan nu se frem til 2 måneder i helvede. Kanon timet nu Kat ikke kan noget som helst, og kanon timet nu ryggen slet ikke spiller med, og ikke har gjort det længe, så jeg er fanden fisme GAL rasenderasende

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-07-2012 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Undskyld jeg syntes nu da, jeg har forsøgt at skrive Dansk.

I er da efterhånden et "ophængt" par, kan jeg læse mig til.

Jah smerter kan man jo nok ikke helt undgå, nu terminen nærmer sig og hovedet vel er ved at indstille sig i bækkenet, det kan give voldsomme smerter, når det rammer nerverne.

Kunne også godt forestille mig, at når barnet er så stort, vil det sikkert føles som et stort tryk ned i skeden, samtidig vil den lille være presset godt op under ribbenene, og autsh hvis barnet så sparker, det må da bare gøre rigtig ondt.

Et stort barn vil trække godt i Kat’s ligamenter, som kan sammenlignes med en slags elastikker, som er med til at holde livmoderen på plads, de sidder fortil i hver side og er fastgjort til knoglerne i bækkenet, og det er klart, at dette stræk kan mærkes, oftest som kraftige jag op i lysken. Jeg ved at nogle har stor glæde af en varmepude.

Graviditetshormonerne påvirker jo leddene omkring bækkenet, så de bliver mere eftergivelige, og dette giver i mange tilfælde den ændrede gang du så levende har beskrevet hos Kat,Grin og kan give bækkensmerter, fysisk aktivitet i moderat tempo kan i nogle tilfælde afhjælpe generne, svømning feks.
Du må i gang med at bygge en pool.Thumb

Nå ja så er der jo ikke at forglemme plukveerne, når livmoderen trækker sig sammen og det beskrives af de gravide som en brændende fornemmelse af smerte henover nederste del af maven og om i ryggen, og mange gravide fortæller, at de kan holde dem vågne hele natten, smerterne kan komme både enkeltvis og i hele serier.

Uha jeg får helt ondt selv, ved bare at skrive om det, men man må jo ikke glemme at gevinsten er et vidunderligt lille mirakel, en lækker lille baby.Love

Har du forhørt dig om de evt. har smerteplastre liggende i stedet for tbl.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,109,484 Unikke besøg | jQ Blog