Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 25.06.2012 Kanchanaburi.
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 01:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 25.06.2012 Kanchanaburi.

Godmorgen Dagbog.

Nyt ultralydsbillede af den lille, og et herligt liv i akvariet ……. music

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7664.JPG

Endelig er det vores tur til at få noget regn med temperaturer lige over 30 grader, så de langærmede er fundet frem igen nu her er pisse koldt om morgenen (27) grader…… Sad

Så det er pragtfuldt at sidde og kigge på fiskene til morgen teen selv om klokken kun er 6, fuglene nyder regnen der giver dem mere føde end normalt og er forsigtigt begyndt at invadere carporten hvor deres stemmer bliver forstærket af betonen. De hopper rundt og napper de insekter der altid er her, og hjælper lidt på befolknings antallet i det lille hus, så det er vældigt hyggeligt godag Det nye biofilter og det lille UV lysrør på kun 3 W gør virkelig et godt stykke arbejde. Lysrøret blev sat ind i filterdelen der krævede at jeg filede jeg i plastikken derinde, men kører nu i døgndrift. Og selv om jeg blev anbefalet minimum 21 W på grund af akvariets størrelse, fik jeg i går beviset på at de sølle 3 W trods alt har en virkning om end den ikke er så stor. Jeg havde med vilje sidste gang jeg havde rødderne ude for rengøring, ladet nogle tråd alger blive for at se om lyset virkede, og kunne i går se at de var forsvundet Thumb

Med det nye filter, bliver der nu renset 900 liter vand i timen og helt tydeligt gør en forskel i vandkvaliteten, og har givet fiskene et helt andet energi niveau, så alt i alt er pengene givet rigtig godt ud kat

Tiden går hurtigt for mig for tiden, Kat’s udgangsforbud gør at jeg skal klare det hele samtidig med at jeg tager alle de tunge løft i den daglige dont. Så jeg fiser rundt med små papirlapper når jeg skal købe et eller andet jeg ikke selv kan udtale, de handlerne fniser når jeg dykker ned i den slidte pung og hiver en seddel op. Det har så givet mig en ny lærdom, for til trods for at har en forretning, er det ikke ensbetydende med at de kan læse, så tit går de ind i nabo butikken for at få at vide hvad der står på sedlen, men det lykkes altid. Og efter min oplevelse hvor jeg blev snydt, har jeg fået besked på at tage telefonen med, for hvis prisen er højere end den Kat har skrevet på papiret, ringer jeg til hende, der så giver de handlende tørt på og gør at jeg får det til den rigtige pris griner

Og med hendes udgangsforbud der egentlig bare handler om at hun ikke må sidde på knallerten, var jeg nødt til at hyre en songthaew da vi skulle til kontrol igen. Den vante fyr vi har brugt når familie og venner er blevet fragtet rundt til de forskellige seværdigheder, forlangte 300 Bht for turen som jeg først syntes var lidt dyrt når man tænker på den korte afstand, men omvendt er den også rimelig. For han holder og venter på os uanset hvor lang tid det tager, og denne gang var der selvfølgelig ventetid. Den eneste børnelæge var i gang med et kejsersnit der ifølge en af de smukke sygeplejersker, ville give en ventetid på 1 1/2 time. Heldigvis var det et rigtig godt sted at sidde og studere mennesker, så det gjorde ikke mig noget musicgodag

Værre var det med de små børn der havde tid før os, og havde ventet længe. De luftede deres respektive evner udi skrigeri, der efter en times tid blev lidt for meget, og fik mig til at losse Kat ud omkring indgangen hvor AIA forsikring forsøgte at sælge forsikringer. Noget skulle vi jo bruge tiden på, så hvorfor ikke høre på en forsikring til Kat, hun har en i banken, men det skader jo ikke at høre. Så hun blev placeret på en stol, mens jeg luskede ud i den friske luft, (langt væk fra den bidende kulde indenfor hvor jeg selv om jeg havde langærmet shirt + langærmet hættetrøje frøs), for at ødelægge samme friske luft med noget røg. Til venstre for indgangen er der en skranke hvor chaufførerne til ambulancerne sidder, i dag blev der ivrigt snakket om fodbold, en hørte musik på sin telefon, mens en anden trykkede bumser ud i ren kedsomhed, mens en tredje spiste Durian. Selv om det kan lyde som en kedelig oplevelse nyder jeg at se dagligdagen rundt omkring uden at jeg har fået fortalt af en guide hvad jeg skal se på, så jeg hygger mig hver gang i min evige søgen efter forståelse for det her land ved ikke

Kat filmede hurtigt at jeg var færdig med mit skod, og vinkede mig ind til bordet for at høre mere om de fantastiske tilbud der var i dagens anledning. Jeg er/var ude efter en forsikring der kunne tage sig af hende og den lille hvis uheldet skulle være ude, men det var åbenbart ikke muligt fik jeg at vide af en af de smilende piger. Jeg skulle tegne en selvstændig forsikring for dem begge, og det var sgu et scam hvis i vil høre min mening. Kat fik fortalt om en forsikring der dækkede op til 500.000 Bht med en årlig pris på lidt over 24.000 Bht, vi fik vist forskellige beløb for medicin, stuer og alt det andet. Og scammet går i mine øjne ud på at man ved tegning, skal deponere 500.000 til AIA som bliver tilbagebetalt (fik vi at vide ved ikke) efter de 10 år forsikringen løber i. Altså skal jeg deponere 500.000 Bht for at få forsikringen, og ydermere betale hvert år for den service det er at deponere en halv million i firmaet, den går sgu ikke med mig Angry Så der blev smilet høfligt over det generøse tilbud der blev forsøgt lokket i hus med tilbuddet om en gratis stor paraply, der var lige ved at knække mig, og sige ja til tilbuddet Grin

Så ingen forsikring i det selskab, ville jeg forsikre den lille, kunne jeg tegne yderligere forsikring på samme vilkår som før omtalt, så det var sgu en dyr biks den Sad

Nå, endelig efter 1 time og 45 minutter var det vores tur, eller rettere Kat’s tur til at snakke med lægen. Et hurtigt besøg i et lille lokale, hvorefter vi gik ned mod røntgenafdelingen til en omgang ultralyd for at mane Gun Ba’s udtalelser i jorden. Lægen kom forbavsende hurtigt denne gang, og gik lige så hurtigt i gang med at se på den lille aktive fyr der presser noget på. 1756 gram vejer han nu viste computeren efter at lægen havde klikket og trukket i nogle blinkende krydser på skærmen, sund og rask fik vi også at vide, og med en tidligere eta end forventet. Så vi skal allerede derud igen den 3 i næste måned og have taget billeder endnu engang, fordi (ifølge Kat) at hun er gammel. Så jeg kan ikke sige hvornår hun skal føde, der er for mange usikkerhedsmomenter i lægens udtalelser til at jeg vil/kan sige hvornår, når det sker, sker det love

Den sidste måned (måske !!) bliver hård at komme igennem for Kat der har utroligt ondt, og bruger så godt som hele døgnet liggende på enten sofaen eller sengen. For mig der rent ud sagt har pisse ondt i ryggen over alle de ting jeg skal lave nu, og som den daglige pille ikke kan afhjælpe, bliver det lige så lidt sjovt, så jeg glæder mig til normale tilstande for os begge, så vi er klar til besøget af hendes veninde der kommer hele vejen fra Sverige sammen med sin mand. Senere er jeg blevet truet med besøg af Lillemanden og Sank der glæder sig til at se den lille, så det bliver herligt med besøg igen, men nu jeg ikke har alderen til at snakke med om de gode gamle vikinge tider hvor mjøden flød som brusende floder, og om historierne om hvordan man forelsket fik klasket hende den lyshårede bevidstløs med en 4 x 4 bom, for at sørge for slægtens videre bevarelse, er jeg nok nødt til at invitere Jannik og Yindee også, ups, jeg skal ikke glemme at Dalton måske kigger forbi hvis han ellers ikke bliver i Cambodja. Uh, bare tanken om alt det sennep, remoulade og måske et par Caminante kan holde mig vågen om natten (hvis altså nogen gider slæbe det med godag).

Så igen en stille og rolig Dagbog, hvor jeg har sparet jer for beretningen om krisen ovre hos de gamle på den anden side af vejen, jeg har også sparet jer for en detaljeret gennemgang af pasningen af haven, der ellers ser flot ud efter regnen meldte sin ankomst. Den grædefærdige fortælling om vejen der endnu ikke er færdig og gør det til et mareridt at komme ud på vejen, holder jeg også for mig selv, man skulle jo nødigt fortælle for meget nørd

Men jeg vil godt fortælle at jeg er glad for Buddha’s beskyttelse, jeg er sikker på at han holder hånden over os i hverdagen. Der kommer en ekstra hundredelas i bøtten Buddha, hvis du gir den en ekstra skalle med at passe på Kat og den lille, på forhånd tak……… godaggodag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7483.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 03:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 883
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Jeg skulle tegne en selvstændig forsikring for dem begge, og det var sgu et scam hvis i vil høre min mening. Kat fik fortalt om en forsikring der dækkede op til 500.000 Bht med en årlig pris på lidt over 24.000 Bht, vi fik vist forskellige beløb for medicin, stuer og alt det andet. Og scammet går i mine øjne ud på at man ved tegning, skal deponere 500.000 til AIA som bliver tilbagebetalt (fik vi at vide ) efter de 10 år forsikringen løber i. Altså skal jeg deponere 500.000 Bht for at få forsikringen, og ydermere betale hvert år for den service det er at deponere en halv million i firmaet, den går sgu ikke med mig Så der blev smilet høfligt over det generøse tilbud der blev forsøgt lokket i hus med tilbuddet om en gratis stor paraply, der var lige ved at knække mig, og sige ja til tilbuddet


tilbuddet lyder for godt til at være sandt Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jubj
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 18.01.12
 Status: Offline

Hyggelig læsning om dagligdagen hehe :-)
Ja sikke en måde at lave forretning på med den forsikring.
Den går sgutte i Danmark ;-)
Men ideen er god og kan man så få alle disse penge. fra dem som hopper på den, til at forrente i mellemtiden, indtil de skal udbetales, ja så skal bankboksen nok vokse sig stor og stærk :-)

Jeg kan sgu lige se dig for mig med de sedler i butikkerne og hvordan de vil forsøge at snyde dig.
Thailand er sgu underlig eller ihvertfald anderledes, hvad den slags angår. Det handler konstant om penge. Jeg ville også være blevet snydt mange gange, hvis ikke det havde været for min skønne kone som lige forhandler på thailandsk manér haha :-)))
Jeg har fundet ud af hvornår jeg lige skal trække mig tilbage eller lige hive hende frem når jeg kigger på tøj når jeg spørger om prisen, så de lige kan se at jeg ikke bare står som turist, men med en thailandsk kone. Men de prøver alligevel og så kommer konen med klør og et bestemt ansigt og pludselig er prisen halveret :-)))
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 05:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

De er sgu stride syns jeg Angry

Og ja, det er nok et herligt syn med mig og mine sedler, for jeg gemmer dem og bruger dem så næste gang hvis jeg ellers kan huske hvad hulen det nu var for en griner

Det gav lidt sjov en dag jeg skulle købe nudler til hende, jeg kørte hen til det samme sted hvor vi har spist det samme i over et år nu. Men det får ikke mutter fit til at huske hvad det er, så jeg dykkede ned i pungen og fandt en seddel jeg mente var den rigtige. Hun kiggede sgu noget forvirret på mig og fattede ingenting, så jeg var nødt til at bruge en livline, og ringe til en ven Love

Og det viste sig at jeg havde givet hende det stykke papir jeg bruger når jeg handler tørrede fisk til Kat sarcasm

Rigtig god stemning, alle úndtagen mig der ikke helt forstod hvad de grinende snakkede om, var i højt humør, æv, det er en ommer nej
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 07:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 97,911,266 Unikke besøg | jQ Blog