Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.06.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2012 01:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 17.06.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7744.JPG

Udgangsforbud, en opgravet vej, og en herlig pakke fra Jannik…..

Der gik kun et par dage efter sidste Dagbog, før jeg udstedte udgangsforbuddet for Kat. Vi skulle forny papirerne og forsikringen på knallerten, og kørte ned til en Honda forhandler der skulle kopiere stelnummeret tidligt på formiddagen, 50 Bht kostede det stykke tape vi kørte derfra med, mod motorkontoret der ligger på vejen til Sanghlaburi, et godt stykke uden for byen, en køretur på 15 minutter der fik hende til at jamre sig noget. Bedre blev det ikke da vi kom frem, jeg begyndte at små knurre da hun igen ikke kunne finde ud af hvad man skulle gøre. Jeg ville hellere end gerne gøre det selv, men intet skilt er på Engelsk, og ingen af de ansatte snakker Engelsk, så derfor var jeg afhængig af hende. Men der sker altså et eller andet når vi kommer sådan et sted hen, hun prøver ikke at læse skiltene for måske at finde netop den skranke hvor vi skal gå hen. Hun spørger heller ikke nogen til råds med mindre jeg siger hun skal gøre det, så altså en evig kamp og skænderi hver gang når hun blot står der og står. Mig der er godt træt af at skulle fortælle hende hvad hun skal gøre, kommer hurtigt op i det røde felt hver gang, og afviser hendes svar om at hun jo aldrig har været på kontoret før, det har jeg sgu heller ikke klap

Så jeg var knotten da hun endelig fandt ud af at vi skulle ud på vejen igen, her skulle der ligge et kontor der ville udfylde et stykke papir, vi så skulle komme tilbage med. Men til trods for hendes fremragende Thai kundskaber der må siges at være en del større end mine, kunne hun ikke finde kontoret. Hun havde ellers fået at vide at det lå lige uden for porten og havde skilte der fortalte om det, men vi skulle jo lige køre godt en kilometer før jeg vendte om i arrigskab over den knaldhætte. Jeg tror det er her sagde hun, og vi kørte ind under et halvtag, men der var selvfølgelig lukket stod der på døren. Hun var godt klar over at den var helt gal, både med mig og de oplysninger hun havde fået som hun ikke forstod. Så hun gik ud på vejen, og gik mod motorkontoret igen hvor hun fandt det rigtige sted, og vinkede mig derhen. Her fik vi endelig papiret til motorkontoret og kunne køre tilbage igen, og cirkusset begyndte forfra, for hun stillede sig op igen, og anede ikke hvad hun nu skulle. Så igen måtte jeg fortælle hende at hun for fanden da måtte spørge igen nu hun havde glemt hvad hun havde fået fortalt for små 15 minutter siden. Det hjalp ligesom på det hele, og vi fik ordnet forsikringen og kunne sætte os ned og vente på at det blev vores tur, og kunne efter en halv time køre derfra med alle papirerne i orden, hold kaje det er træls med den ballade hver gang ved ikke

Derfra. kørte vi så ud i den anden ende af byen for at handle i Tesco der havde givet os to værdikuponer på i alt 190 Bht, det er jo mange penge som Kat siger, så de skulle inddrives inden det var for sent. Allerede da vi stod af knallerten, kunne jeg godt se at det ikke gik så godt for hende, der var ikke mange atletiske øvelser at få øje på i hendes gang, nok nærmere som en isbræ der bruger 200 år på at bevæge sig 2 meter. Så vi fik handlet færdig ret hurtigt inden vi blev slået ihjel af alle dem der var irriteret over det smøl hun udviste, og kørte hjemad, hvor jeg lige stoppede så hun kunne købe noget mad hjemmefra hun er så glad for Love

For mig er det intet problem at køre den strækning vi kørte i dag, jeg har sgu ondt i ryggen uanset hvad jeg foretager mig, men for hende, var det simpelthen for meget. Så mens hun hyggede sig med maden og gnaskede højlydt som en odder der gnaver i en fisk, udstedte jeg forbuddet hun prøvede at snige sig udenom, ved at sige at hun bare kunne lægge sig på sofaen. Nul putte, sagde jeg, du er ikke ung mere, og der skal ikke ske noget med dig eller barnet, så farmand her har talt, og det kan ikke diskuteres klap

Så nu handler jeg ind alene, dog med strikse instruktioner om ikke at handle i skrigegaden, eller at kigge på damer (hvad jeg aldrig kunne finde på nej), og kan igen opleve den forrygende fornemmelse af at blive snydt. Til trods for at vi har handlet frugt hos den samme dame i et år nu, blev jeg snydt fik jeg harmdirrende at vide af Kat, da jeg kom hjem med det jeg selv syntes var en god handel. Så jeg tror damen skal gå i flyverskjul når Kat igen bliver mobil, hold kaje hun var gal, jeg er ligeglad med at det ikke er godt (at skælde ud !!) fnyste hun, du er ikke falang som de andre, så hvorfor gør hun det sagde Kat der skyndte sig at ringe til søster for at beklage sig. Jeg er holdt op med at blive gal når det sker, jeg får jo ikke en disse ud af det, jeg ved udmærket godt at jeg bliver snydt når jeg kommer som enlig falang, og har accepteret det, sådan er Thailand !!

Men jeg nyder at kunne køre alene igen, ingen kommentarer om den livsfarlige bus der netop har forladt busstationen i Had Yai 800 kilometer væk jeg skal passe på, og ingen ryk i t shirten når hun syntes noget er farligt, (og det er meget tit). Knallerten nyder også manglen på de godt 65 kilo hun er oppe i, og bruger nu kun halvt så meget benzin og nærmest flyver afsted kat

Så det glade smil er fundet frem igen, og lysten til at køre ud og handle (selv om jeg bliver snydt !) er enorm. Men jeg fik sgu lidt af et problem forleden da jeg kørte, som vanligt bliver den lille soi vi bor på, klaret i langsomt tempo for at følge med i byggeriet af det nye hus der skiller sig ud fra traditionelle huse. Ingen klodsede cementkanter på taget, eller utallige hældninger på de evindelige udhæng Thaierne har en hang til, et flot skarpt hældende tag der umuliggør at duer kan sidde der (sådan et tag ønsker jeg mig godag). Ledninger ført i væggene og så videre der giver et flot hus. Her drejer jeg til højre for at komme ud på den store vej, men det opdagede jeg da jeg var kommet rundt om hjørnet, ikke var tilfældet i dag. En stor maskine var i gang med at høvle 40 centimeter af både asfalt og underlag, og spærrede totalt for alt trafik. Heldigvis kom drukkenbolten der bor nede på hjørnet på sin gamle osende knallert, og pegede mod venstre hvor en grusvej går et eller andet sted hen, her havde jeg aldrig kørt selv om lysten ikke har manglet, men her er så mange soi dog jeg ikke har lyst til at snakke med. Så jeg listede langsomt efter gutten mens jeg selvfølgelig samtidig skulle se på det nye jeg kørte forbi, og det var en stor overraskelse at se de kæmpe huse og grunde så tæt på hvor vi bor, så der skal jeg hen igen en anden gang og kigge Foto

www.thai-dk.dk/uploads/S0017728.JPG


Og sådan kom jeg ud på den store vej igen, så jeg kunne køre ud til fiskehandleren for at høre om det UV lys, Skipper havde fortalt mig om. Men jeg skulle først lige købe noget gødning Kat havde skrevet navnet på, på et stykke papir. Det hedder Julia og skulle være det bedste ifølge Kat, 25 Bht kiloet som kan drysses både i planter, men også i vandplanter som vi gjorde i går da regnen kom. Vi hyggede ude i carporten og spillede Domino, hvor jeg selvfølgelig vandt stort med en herlig Caminante cerut, og et skvæt Regency Kat havde bestemt at jeg skulle købe, for at fejre at Jannik havde købt 5 pakker cerutter hjemme, og sendte dem med posten fra Samui. Og sikke en på sanserne jeg fik der, med 5 lange måneder uden Caminante, og den bløde smagsfulde Regency, var det en ekstrem nydelse at lade både røg og væske glide langsomt ned med halvt lukkede øjne, for hulen det var en dejlig oplevelse jeg ikke kan takke nok for, så tusind tak for det Jannik godagThumb

Og her fik vi også at vide hvorfor vejen nu blev gravet op, Pi Nad der bor et par huse herfra og som Kat snakker meget med, kom lige forbi. Ifølge hende (der ved alt hvad der foregår !!), var en repræsentant fra regeringen kommet forbi for at se hvordan de penge der sidste år blev givet for renovering af vejen, var blevet brugt. Og det gik jo ikke som han havde forventet, derfor den pludselig aktivitet der samtidig har forhindret bilister i at komme ind og ud fra området vi bor i, for maskinerne er fortsat ud af den grusvej jeg tidligere nævnte, og kan vi høre her 6 dage efter starten, arbejder fra tidlig morgen til sen aften. På min daglige køretur i går, havde jeg problemer med at komme ud, for nu er der gravet over en halv meter af uden at man har lavet interimistiske opkørsler til de forskellige soi. Beboerne i området må parkerer ude på den store vej, og så vade gennem et plørehul uden lige, det har fået alle til at klage da ingen er blevet varslet på forhånd. Men en glædelig begivenhed til trods for generne mener jeg, for nu kan, når de er færdige, to biler mødes uden problemer, og den før så ujævne vej der gjorde alt for at biler og knallerter i at falde fra hinanden, forhåbentlig nu blive glat og jævn !!

Og så har jeg selvfølgelig haft travlt med mine fisk, byggeriet af et ekspalie til en blomst der er blevet for stor, samt et forgæves besøg hos fiskemanden der havde sagt forkert dag med hensyn til de nye fisk. Men helt forgæves var det nu ikke alligevel, for jeg havde denne gang husket brillerne for at kunne kigge i den brochure han viste mig sidste gang. Og her lykkedes det mig at finde et Biofilter jeg var blevet anbefalet, og dælme om gutten ikke havde en støvet kasse stående oppe på en hylde der blev børstet af i dagens anledning så jeg kunne se hvad der stod på kassen. 580 Bht stod der skrevet en fed tuschpen, den blev hurtigt forhandlet ned til 500Bht, og blev selvfølgelig købt. Så med den i kurven og uden fisk og UV lysrøret der kommer om et par dage, kørte jeg lidt rundt for at se om der var sket noget nyt i byen. På turen hjem hvor jeg af sikkerhedsgrunde lægger mig ud i den yderste højre vognbane for at lave et usving i god tid, ærgrede jeg mig denne gang over at være så tidligt ude. For der var razzia der nappede alt, og med alle papirerne i orden, og selvfølgelig iført styrthjelm, ville jeg så gerne igen opleve tilbuddet vedrørende betalingen til enten betjenten, eller på politistationen Grin

Men jeg fik lov til at lave usvinget af betjenten der stod der og nappede alle der ‘pludselig’ kom i tanke om at de skulle vende om, men den hoppede betjenten ikke på, og sendte de stakkels mennesker der ikke havde styrthjelm på, lige i armene på en flok betjente der nok lavede en god dagløn ved ikke

Aftnerne bliver i øjeblikket brugt på at spille domino, regntiden som ikke giver nogen nævneværdig regn, sænker dog temperaturerne til et mere behageligt niveau, så vi kan sidde ude og køle lidt ned til Kat’s store glæde fordi graviditeten gør at hun er meget varm, desværre blev mit overlegne spil i aftes afbrudt af hundene der var alene hjemme. Den indtil nu største sorte skorpion jeg har set var på krigsstien derovre, den lille hund var nysgerrig og ville snakke med den, mens Indo var hunderæd, så der var en fandens larm. Så jeg hentede en lommelygte og en kost, og fik langsomt flyttet skorpionen over i haven hvor den hurtigt forsvandt i buskadset Stres

Og endelig er det lykkes at finde en dame der kan massere Kat og presse barnet lidt op. 275 Bht syntes Kat var meget dyrt, men det er småpenge for at hjælpe hende, så det blev affejet og en aftale kom i stand. Og så blev huset ellers invaderet af højt og hurtigt snakkende kvinder, Gun Ba selvfølgelig, og den ældre dame der fik hjulpet på problemet mens mundtøjet blev misbrugt. Kat har store smerter fordi barnet presser voldsomt på i bækkenet, hendes knogler værker fordi bækkenet samtidig udvider sig, så hun blev tæsket godt igennem der gav hende fornyet liv og energi og kunne gå let og ubesværet som hun kaldte det, jeg syntes mere hun lignede en flodhest på EPO Love

Den ældre dame gav Kat et visitkort, og fortalte samtidig at hun havde en forretning der handler med dagligvarer, øl og spiritus. Den forretning vil jeg gerne finde, for hun påstod at vi ville få 30 % i rabat på alt, hendes bror har et slags kort til en eller anden forretning hvor han handler en gros, jeg skal nok vende tilbage omkring det når jeg får fundet den.

Det må være nok for denne gang, jeg har fået travlt med at deltage i alt det daglig rengøring og andet der gør ondt på Kat, så der er lidt langt imellem Dagbøgerne for tiden. Men jeg glemmer jer ikke godag

Tak Buddha for dit konstante vågne øjne på os...... godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7751.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jubj
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2012 09:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 18.01.12
 Status: Offline

Tror også at min kone har set mere af Thailand, siden hun mødte mig.
Jeg er lige kommet hjem fra Thailand. Har nu kendt konen i 3 år så nu skulle vi have papir på hinanden. Så det var jeg så i Thailand for at få ordnet, og så håber jeg at hun kan komme til Danmark bagefter.
Men det samme som du skriver starten, det oplevede jeg også.
Det er som om at jeg selv skal finde ud af det hele i Thailand til trods for, at hun kan sproget og læse hvad skiltene siger.
Hun er dog ikke sen til at spørge om vej, men når hun lige har fået at vide at vi skal gå lige frem og til venstre og så møder en person til inden vi er nået derhen, så spørger en gang til, og nu er så nået til at vi blot skal til venstre. Men det vidste jeg jo godt, det fik vi jo at vide lige før hehe.
Vi havde fra den Danske Ambassade fået fremgangsmåden at vide mht at blive gift og få legaliseret papir osv. Jeg fik det på engelsk og hun fik det på Thai. Men da vi ankommer til udenrigsministeriet for at få legaliseret papirene, sprang der lige en person hen imod os og sagde en masse til mon kone. Jeg afbryder, da jeg ligesom kan fornemme hvad manden har gang i og spørger konen om, hvad der sker. Hun vender sig om til mig og siger at manden kan hjælpe med alle papirene og gøre det hurtigere for kun 5000 baht...!
Jeg spørger hende(på engelsk): Hvem er manden?
Det ved jeg ikke siger hun. Så du vil altså betale 5000 baht til en mand du slet ikke aner hvem er, og hvor vi lige har fået at vide fra ambassaden, hvad vi skulle gøre og hvem vi skulle tale med..!
Jeg kommandere hende videre og fortæller hende, at vi IKKE skulle tale med en tilfældig fremmed mand på gaden, men til de mennesker som har med papirene at gøre. Og sørme om ikke at vi sagtens kunne klare det selv og så sparede vi lige 5000 baht Thumb
Det næste problem var, da vi skulle have papirene oversat.
Jeg havde lige spurgt dagen før, kvinden ved skranken i stueetagen om, hvor lang tid det tog. En halv time sagde hun. Dagen efter havde de pludselig SÅ travlt, at jeg først kunne hente papirene dagen efter igen..!!!Shock
Jeg havde kun få dage tilbage inden jeg skulle tilbage til Danmark, så det havde jeg slet ikke tid til. Så var der igen de "hurtige" agenter i hallen som kunne klare det hele for samme beløb, 700 baht.
Han skulle så bare lige have mit pas, da der skal være en kopi af passet også. Nææ nej, sagde jeg. Hvor end mit pas skal hen, der skal jeg også hen. Mig og mit pas er tvillinger og hænger sammen driller
Så jeg gik med op på 1.sal hvor der så stod en medarbejder hele dagen og lavede kopier.
Men også i denne situation stillede min kone ikke spørgsmål. Hvis manden siger at han skal bruge passet, jamen så gør man bare det..!
Så måtte jeg lige forklare hvor vigtigt sådan et pas er. Manden er fremmede for mig, jeg ANER ikke hvem han er, og stikker han af op ad trappen og en anden vej ud, så kommer jeg ikke lige hjem som planlagt. Men alt det havde hun slet ikke tænkt på.
Og alt i Thailand går efter devisen "vi sår i dag og så høster vi når/hvis vi får tid.
Det tog 2 timer for at sidde og vente på at blot AFLEVERE papirene, så de kunne legaliseres. Efterfølgende måtte vi så komme dagen efter og hente papirene.
Jeg kunne se på de mænd som nu var en dag bagud med de samme papirer som skulle legaliseres, som jeg var dagen før, at de var lige ved at gå til af raseri. Den ene mand næsten smed papirene i hænderne på sin kone og så satte han sig hen på en stol og ventede.
Men man bliver også næsten smidt rundt i manegen for at få alle paprierne legaliseret diverse steder og skemaer der skal udfyldes osv.
Men det hele lykkedes sidste øjeblik og har nu modtaget de fra ambassaden legaliseret papirer og skal nu på kommunen med dem og så til København og ansøge om at få min kone til Danmark Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
morten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2012 12:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 14.04.10
 Status: Offline

Men det hele lykkedes sidste øjeblik og har nu modtaget de fra ambassaden legaliseret papirer og skal nu på kommunen med dem og så til København og ansøge om at få min kone til Danmark


Thumb i ønsker held og lykke i jeres nye liv gid hun må komme til danmark hurtigtgodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nikki
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2012 16:41

Bruger

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 30.10.10
 Status: Offline

pen du må ha dig en smartphone med en af de scan apps på der kan over sæt for dig .har ikke lige selv prøvet en men set folk brug dem . kun måske være en hjælp når du ser et skilt du ikke ved hvad står på

nikki
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 02:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

jubj

Først tillykke med din fremgang jeg håber går som du ønsker godag

Jeg ved godt at det er mit temperament der løber af med mig, når jeg bliver gal på hende når jeg har brug for hendes hjælp. For jeg har lært at ikke kun Kat, men andre Thaier opfører sig på samme måde når de møder noget nyt. Lige fra brugen af en ny fjernbetjening, til at skaffe et stykke papir, ligger så langt væk fra vores praktiske måde at tænke på !!

Glem alt om din baggrund når du har brug for noget herude, du har sikkert hørt at du tænker smart ikk ??

Det ligger ikke i deres optik at beskæftige sig med noget de ikke har brug for, altså ved de meget lidt (intet) om alting. Så det lille stykke arbejde du kan udføre fordi du er den du er, og med den baggrund og skolegang du har, får dem til at stå med åben mund i bar benovelse fordi du kan tænke praktisk i forhold til dem. Du kan tænke fremad, okay det kan de også, men kun når der er penge med i spillet Grin

Derfor møder man de mange 'kloge' personer der kan hjælpe en ved de forskellige kontorer, det gælder også noget så simpelt som fornyelse af papirer til knallerten. Her kan man også mod et gebyr, sætte sig i skyggen og vente på at en ansat ordner det hele for dig. Deres mentalitet, og deres uvidenhed, er så enorm at de simpelthen giver op, det måtte Gun Ba også gøre da hun ugen efter os også skulle forny papirerne, hun kørte simpelthen hjem igen fordi hun havde glemt hvordan man gør ved ikke

Her til morgen beskæftiger Tv 3 sig med alle de lastbil ulykker med mange døde der har været i weekenden, og viser skræmmende billeder der får mig som sædvanligt til at tænke lidt sarcasm

Chaufførerne har måske kørekort men optræder som om de ikke har, for når de kører de tungt lastede biler rundt på vejene, forsøger de at køre som hvis det var en personbil. Og igen ligger det heller ikke i deres optik at tænke over konsekvensen af at køre for stærkt, og de tænker slet ikke på hvordan de skal kunne stoppe hvis noget uforudset sker, derfor de mange ulykker. Overlever de ulykken, stikker de som regel af og gemmer sig i junglen, og overgiver sig op til dage/uger efter til politiet, der selvfølgelig har deres data chaufførerne glemmer. Det indrømmede chaufføren på en tankbil der kørte ind i en bro i Bangkok, han nåede ud af bilen der eksploderede og brændte i to dage Stres

Så når din kone kommer til Dk, skal du væbne dig med den største tålmodighed du kan mønstre, hun er ikke dum når hun ikke kan finde ud af noget, hun er bare Thai.......

Og Nikki, det er sgu for moderne til mig. Nej du, tålmodighed er en dyd ked
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 05:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Her et billede af en af de nye fisk, navnet er Blue Diamond Love


www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7756.JPG

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 15:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Ja når du ikke vil købe en GPS ? så drej til venstre når du kommer ud af din soi og så 2 vej til højre så lidt til V og så er du jo næsten på en stor vej ind til byen H. Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nikki
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 16:17

Bruger

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 30.10.10
 Status: Offline

Og Nikki, det er sgu for moderne til mig. Nej du, tålmodighed er en dyd ??? .. ja det da os helt ok tænker bare lidt nu om du så ikke nogen gang glemmer det er en dyd haha skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 21:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Hej Pen
Tak for endnu en hyggelig beretning fra det virkelige liv..Thumb
Lyder godt at du er blevet en haj til at spille domino, så kan det være der er mulighed for noget kvalificeret modstand næste gang jeg kommer på de kanter griner

Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 22:43

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Hej Pen,

Ja fin dagbog, og fine billeder, de "blue diamond" er sku de flotteste,

mvh.
soiFoto
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 09:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Du kommer bare Dalton, så ska jeg lamme tæve dig - tror jeg Grin

For de regler Kat lærer mig, er alt afhængig af om hun vinder eller taber. Så jeg er ikke sikker på at de er rigtige, og jeg har aldrig spillet det før, så jeg er et nemt offer Thumb

Hvad er der galt med dig Sank, keder du dig ??

For hvis jeg følger din kørsels-anvisning, havner jeg i et stort moseområde. Så dåbsgaven kunne eventuelt være gummistøvler og slæbetov griner

Jo, jeg er skam tålmodig Nikki, men du skal huske på at jeg lever med alle de skøre påfund og ideer Kat fører ud i livet 24 timer i døgnet. Så jeg har behov for at lufte ud i reaktoren engang imellem for ikke at blive sindssyg Ikke SE
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 09:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Er det noglelunde sådan hun lære dig det?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 09:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Foto Nå gør du det då ? så er de der bor der vel født med gummistøvler på ? tag du en tur hvor der er huse Nu kan jeg ikke finde ud af at tegne et kort til dig Græder men prøv du at finde dit hus på Google Earth driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nikki
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 15:33

Bruger

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 30.10.10
 Status: Offline

haha ja det forstår jeg os godt ret sikker på jeg selv vil ha det sådan nogen gang vist jeg en dag kommer til thailand og bo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2012 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Ha ha, den grinede jeg over jsh71, noget i den stil dog uden tævene griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.74 sekunder | 97,835,396 Unikke besøg | jQ Blog