Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvem snyder hvem??
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 09:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Gad nok vide hvordan dette ser ud om 5 år?

http://ekstrablad...761940.ece

Og så siger man at Jørgen Leth er en gammel gris.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 13:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Gad nok vide hvordan dette ser ud om 5 år?

http://ekstrablad...761940.ece

Og så siger man at Jørgen Leth er en gammel gris.



ja hvem snyder hvem den store kærlighed, jo jo den er god nok han er jo så gammel at han er gået i barndom igen Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 13:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej du skriver
Gad nok vide hvordan dette ser ud om 5 år?


hvordan ser det ikke ud i dag

han drømmer om kærlighedShock hun drømmer om pengemusic

jeg gætter på hendes drømme går i opfyldelse Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 16:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Hun ser da både sød og venlig ud ? så de vil sikkert leve lykkelig til hans dages ende Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mythongmai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 21:14

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 24.06.09
 Status: Offline

Hvorfor være så fordømmende, hvis han er lykkelig og hun er det samme, er det jo godt.
Alder har i denne sammenhæng ingen betydning.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2012 21:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

mythongmai skrev:
Hvorfor være så fordømmende, hvis han er lykkelig og hun er det samme, er det jo godt.
Alder har i denne sammenhæng ingen betydning.


hvor har du ret, der er kun 48 år imellem de to, det er da normalt i og ganske naturlig i alle samfund

hun er købt og betalt længe leve friheden , vi de rige kan købe de fattige piger, se det er også naturligt, eller er det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-05-2012 06:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 422
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hvem snyder hvem??

er der nogle der snyder, her har vi to personer som har indgået en forretnings aftale, hun leverer kærligheden han leverer trygheden

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-05-2012 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Er det ikke lidt med, at vide hvad der er normalt ?
jeg vil give Kent ret , det er nok mere af parktiske årsager , end ren kærlighed.

Vi har da nu haft og har en del venner hvor aldersforskellen er markant stor, godt nok samme nationalitet.

Er det fordi nationaliteten er forskellig , at modviljen er større ?

Et ægteskab vi havde tæt inde på livet , var der 15 års forskel, det var der ingen der tænkte på før han gik bort, så var det jo pludselig en gammel mand. Men de nåede at være gift i 48 år så her var alderen ingen hindring.

OK 48 år er mange og den helt store kærlighed ? tja måske men nej et fornuft forhold.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2012 18:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

En forskning har vist, at man godt kan lære at holde af og endda på sigt komme til at elske, selvom det fra starten af ikke var den stormende forelskelse.

I mit ægteskab er der også en temmelig stor aldersforskel, er min mand så en gammel gris og er jeg en beregnende gold digger?

Svaret er nej, til begge dele.

Min mand er en særdeles attraktiv og helt igennem vidunderlig mand, og vi er begge økonomisk uafhængige af hinanden.

Så det med penge og tryghed, kan man altså ikke pr. definition gå ud fra, er gældende i alle forhold, hvor den ene part er ældre end den anden.

Min mand siger, jeg får ham til at føle sig ung i hjerne og hjerte og at jeg stadig, kan give ham sommerfugle i maven,
jeg nyder til gengæld den ærlige følelse af hans nærvær og tætte intimitet, som kun et par med dyb hengivenhed kan give hinanden.

En stille forelskelse blomstrede bare op mellem os, så den store stormende forelskelse var der ikke fra min side indrømmet, men hvad betyder det, det vi har nu, er en varig varm og dyb kærlighed.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2012 19:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

freja skrev:
En forskning har vist, at man godt kan lære at holde af og endda på sigt komme til at elske, selvom det fra starten af ikke var den stormende forelskelse.

I mit ægteskab er der også en temmelig stor aldersforskel, er min mand så en gammel gris og er jeg en beregnende gold digger?

Svaret er nej, til begge dele.

Min mand er en særdeles attraktiv og helt igennem vidunderlig mand, og vi er begge økonomisk uafhængige af hinanden.

Så det med penge og tryghed, kan man altså ikke pr. definition gå ud fra, er gældende i alle forhold, hvor den ene part er ældre end den anden.

Min mand siger, jeg får ham til at føle sig ung i hjerne og hjerte og at jeg stadig, kan give ham sommerfugle i maven,
jeg nyder til gengæld den ærlige følelse af hans nærvær og tætte intimitet, som kun et par med dyb hengivenhed kan give hinanden.

En stille forelskelse blomstrede bare op mellem os, så den store stormende forelskelse var der ikke fra min side indrømmet, men hvad betyder det, det vi har nu, er en varig varm og dyb kærlighed.


godt skrevet Thumb men er i ikke begge fra samme kultur

i de fleste thai-danske forhold tror jeg at penge tæller mest for pigen , kærligheden kan komme med tiden ,fakta er de fleste thai-danske forhold ophører efter ca 10 år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2012 20:25

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

freja skrev:
En forskning har vist, at man godt kan lære at holde af og endda på sigt komme til at elske, selvom det fra starten af ikke var den stormende forelskelse.

I mit ægteskab er der også en temmelig stor aldersforskel, er min mand så en gammel gris og er jeg en beregnende gold digger?

Svaret er nej, til begge dele.

Min mand er en særdeles attraktiv og helt igennem vidunderlig mand, og vi er begge økonomisk uafhængige af hinanden.

Så det med penge og tryghed, kan man altså ikke pr. definition gå ud fra, er gældende i alle forhold, hvor den ene part er ældre end den anden.

Min mand siger, jeg får ham til at føle sig ung i hjerne og hjerte og at jeg stadig, kan give ham sommerfugle i maven,
jeg nyder til gengæld den ærlige følelse af hans nærvær og tætte intimitet, som kun et par med dyb hengivenhed kan give hinanden.

En stille forelskelse blomstrede bare op mellem os, så den store stormende forelskelse var der ikke fra min side indrømmet, men hvad betyder det, det vi har nu, er en varig varm og dyb kærlighed.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, godt skrevet, og i er begge økonomiske uafhængige af hinanden, så alletiders og ingen tvivl der :)

Det er bare svært at tro en smuk 23 årig thaiskønhed kan blive lykkelig med en på 70...men selvfølgelig, hun kunne vel også få en på 40+? og hvorfor valgte hun ik en yngre "model"?? men han har nok røven fuld af penge og sørger for hende og familien, og ja, så er hun tilfreds :) og når der lige var en der bød seriøst ind, ja huggede hun nok bare til pga. sikkerheden...

I det mindste er han glad, og det er de evt. begge dog på forskellige måder : alle er glade :)

Omvendt , hvor ofte finder en mand på 23 en ældre dame på 70+ og er det så kærlighed ??? det er vel samme situation med mand fra fattigt kår, og en rig ældre dame...

Jeg har i DK set lykkelige ægteskaber med 20 års forskel, men over 40 år er DÆLME da meget...el??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2012 20:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg forstår udemærket hvad i mener og har selv en klar mening om det i avisen omtalte par, min personlige mening holder jeg dog for mig selv med fare for at stemples som dobbelt moralsk, mit eget privat liv taget i betragtning. 

Jo vi er begge af samme nationalitet,  men vi har sandelig mærket samfundets fordømmelse, er ofte stødt på hoved rysten og dumsmarte bemærkninger ,hvorfor jeg  har sat indlægget i.

Pudsigt og tanke vækkende er det , at de værste af de sårende kommentare er fra den kvindelige side af bekendtskabs kredsen. 
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 08:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

soi7 skrev:
freja skrev:
En forskning har vist, at man godt kan lære at holde af og endda på sigt komme til at elske, selvom det fra starten af ikke var den stormende forelskelse.

I mit ægteskab er der også en temmelig stor aldersforskel, er min mand så en gammel gris og er jeg en beregnende gold digger?

Svaret er nej, til begge dele.

Min mand er en særdeles attraktiv og helt igennem vidunderlig mand, og vi er begge økonomisk uafhængige af hinanden.

Så det med penge og tryghed, kan man altså ikke pr. definition gå ud fra, er gældende i alle forhold, hvor den ene part er ældre end den anden.

Min mand siger, jeg får ham til at føle sig ung i hjerne og hjerte og at jeg stadig, kan give ham sommerfugle i maven,
jeg nyder til gengæld den ærlige følelse af hans nærvær og tætte intimitet, som kun et par med dyb hengivenhed kan give hinanden.

En stille forelskelse blomstrede bare op mellem os, så den store stormende forelskelse var der ikke fra min side indrømmet, men hvad betyder det, det vi har nu, er en varig varm og dyb kærlighed.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, godt skrevet, og i er begge økonomiske uafhængige af hinanden, så alletiders og ingen tvivl der :)

Det er bare svært at tro en smuk 23 årig thaiskønhed kan blive lykkelig med en på 70...men selvfølgelig, hun kunne vel også få en på 40+? og hvorfor valgte hun ik en yngre "model"?? men han har nok røven fuld af penge og sørger for hende og familien, og ja, så er hun tilfreds :) og når der lige var en der bød seriøst ind, ja huggede hun nok bare til pga. sikkerheden...

I det mindste er han glad, og det er de evt. begge dog på forskellige måder : alle er glade :)

Omvendt , hvor ofte finder en mand på 23 en ældre dame på 70+ og er det så kærlighed ??? det er vel samme situation med mand fra fattigt kår, og en rig ældre dame...

Jeg har i DK set lykkelige ægteskaber med 20 års forskel, men over 40 år er DÆLME da meget...el??



Helt ærligt hvar er forskellen på 20 og 40? Lad dem dog leve og gøre hvad de vil så længe det ikke er ulovligt. Det kan sgu aldrig komme andre ved, eller er det igen janteloven der kommer ind i sådan en sag?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 08:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev

helt ærligt hvar er forskellen på 20 og 40? Lad dem dog leve og gøre hvad de vil så længe det ikke er ulovligt. Det kan sgu aldrig komme andre ved, eller er det igen janteloven der kommer ind i sådan en sag?



janteloven nej sund fornuft jo flere sager, hvor alders forskellen er så unormal her snakker vi 48 år, jo svære bliver det for andre at få deres konen kærester op til danmark

denne sag er guf for Pia Kjærsgaard det er vand på hendes mølle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 09:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg kan ikke se det kommer andre ved, så længe det ikke er ulovligt må det være helt op til folk selv hvad de vil.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 17:33

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Jeg kan ikke se det kommer andre ved, så længe det ikke er ulovligt må det være helt op til folk selv hvad de vil.


Helt enig, men tråden er : hvem snyder hvem ?
Jeg er 40+ og gad da ikke selv have en dame på 88, altså 48 års forskel, men bevares, hvis nogen vil det er det op til dem skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 18:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

freja skrev:
En forskning har vist, at man godt kan lære at holde af og endda på sigt komme til at elske, selvom det fra starten af ikke var den stormende forelskelse.

I mit ægteskab er der også en temmelig stor aldersforskel, er min mand så en gammel gris og er jeg en beregnende gold digger?

Svaret er nej, til begge dele.

Min mand er en særdeles attraktiv og helt igennem vidunderlig mand, og vi er begge økonomisk uafhængige af hinanden.



Ja, og dermed har din situation på ingen måde noget at gøre med den beskrevne i det oprindelige indlæg.

Jeres aldersforskel er formentlig marginal i forhold hertil.
I tilhører samme kultur, sprog etc.
I har begge midler.

Jeg synes, det er meget enkelt.
Morfar får hvad han vil have, og det gør den unge trunte også.
Mig bekendt er den gennemsnitlige levetid for mænd i DK omkring 75 år,

Så med lidt held skal hun bare hænge på i en 4-5 år Grin
Man = undertegnede, håber så blot på, at hun ikke får et barn inden processen er fuldført.

Det tjener dig ære, Freja, at omtale din mand i sådanne rosende toner. Respekt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 18:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3848
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg er tilbøjelig til at holde med jsh71, hvad kommer det andre ved hvordan mennesker lever deres liv.
Danskere har altid haft en vis evne til at stikke snuden i hvad som helst, og have en mening om alting, uanset de ikke aner noget om det.
Lad nu de andre gøre som de vil, og gør I som I gerne vil, så længe det ikke skader andet end den indbyggede Jantelov.kat
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 20:06

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Vi har nok alle set at de unge piger er "helt vildt glade" med en gammel falang...men når de smiler med både øjne og mund og ser smukke ud også, så er det umuligt at se hvad de faktisk tænker, de er jo nok de bedste skuespillere i denne verden skaal

Jeg er da egentlig personlig ligeglad om en thaipige er sammen med en falang der er 48 år ældre, men jeg kan bare ikke selv tro på det er ægte kærlighed, men op til folk selv :)

Når jeg bliver 70 år vil jeg da ikke selv have en kæreste/kone på kun 23 år, jeg mener det er useriøst, men det er bare min mening.

Lidt ligesom at se de fede falange på 60+ gå med en ung thai pige, og endda en barnevogn også med deres fællesbarn, falangen går og ser pavestolt ud, jeg vil dog mene han er helt til grin, der er da ingen ung pige der har valgt sådan en midaldrende falang af kærlighed.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2012 21:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

soi7 skrev:
Vi har nok alle set at de unge piger er "helt vildt glade" med en gammel falang...men når de smiler med både øjne og mund og ser smukke ud også, så er det umuligt at se hvad de faktisk tænker, de er jo nok de bedste skuespillere i denne verden skaal

Jeg er da egentlig personlig ligeglad om en thaipige er sammen med en falang der er 48 år ældre, men jeg kan bare ikke selv tro på det er ægte kærlighed, men op til folk selv :)

Når jeg bliver 70 år vil jeg da ikke selv have en kæreste/kone på kun 23 år, jeg mener det er useriøst, men det er bare min mening.

Lidt ligesom at se de fede falange på 60+ gå med en ung thai pige, og endda en barnevogn også med deres fællesbarn, falangen går og ser pavestolt ud, jeg vil dog mene han er helt til grin, der er da ingen ung pige der har valgt sådan en midaldrende falang af kærlighed.


Jamen du har da nok ret det ser underligt ud, men hvis de bare begge får noget ud af det, så må det vel være deres sag. Det skal vi vel ikke være dommere overfor.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hvem vinder Det Thailandske valg Hele Thailand 4 15-05-2023 08:16
Hvem er Danmark. Alt det andet 6 03-07-2022 18:39
Hvem kan !! Pete & Beulah Mae kan Det sjove. 1 16-11-2019 16:57
Havfiskeri hvem fanger hvem :) Det sjove. 1 01-08-2018 11:47
Hvem kan, Bedstefar kan Skik og brug 3 09-01-2018 13:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,450,067 Unikke besøg | jQ Blog