Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ak ja de kære Q
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2012 15:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

i dag på en højhellig søndag blev jeg kaldt ned på det lokale syge hus ,en turist var kommet til skade og kunne kun tale tysk
det lokale politi var også tilstede ,den er helt galt sagde de manden har næsten 3 års over stay , turisten hade fået behandlet nogle små skade efter et motor cykel uheld

det store problem var nu hans over stay jeg spurte hvorfor har du ikke orden i dit visa, fik svaret jeg er thaigift og har givet konen et nyt hus, derfor kan jeg opholde mig visa frit i landet, nå det må være en ny lov men nej det hade konen fortalt ham, bare gift dig med mig og køb er hus så er alt ok

fik forklaret ham reglerne de rigtige, ikke konens hjemme lavede, politiet var lidt kede af det for manden er 79 og de var ikke så glade for at sende ham i tur i brummen og ud af landet han er gammel sagde de og han er blevet narret og tørret noget så grundigt

fik ringet til en ven som arbejder for immigration fik ordnet papirene så han slap med 20.000 i bøde og han fik 7 dage,s ophold så han kan rejse ud af landet og få søgt et O nonimigrant visa, for hjem til tyskland ville han ikke

nogle af pigerne er utroligt opfindsomme når det gælder om at få turisten i nettet og hive penge ud af dem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2012 15:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Ja trist når nogen bliver snydt og bedraget ? men syntes også at mange er lidt blinde og heller ikke lytter til advarslerne ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2012 17:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Det er absolut mandens egen pligt at kende reglerne for ophold. Og ja,- i vores øjne er han nok blevet snøret lidt af damen, men hvor mange thaiér kender selv reglerne?
Min "madam" troede også at bare vi blev gift, så kunne jeg opholde mig ubegrænset i landet uden mere vrøvl med visa osv., - hun så helt forkert ud i hovedet da jeg forklarede hende reglerne. Alle disse regler bliver jo ikke lige oplyst på thai i den lokale avis. Og mange kan ikke finde ud af at finde dem via internettet.
Så snøret?- Ja, måske men manden har selv været usædvanlig naiv og blåøjet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2012 17:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ak ja AK ja , mænd er for nemme !!!!!!

eller også tænker de med et forkert hoved.

Desværre jeg kan ikke have ondt af ham, han er forpligtig til selv , at vide hvad man kan og ikke kan.


ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2012 02:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Sank skrev
Ja trist når nogen bliver snydt og bedraget ? men syntes også at mange er lidt blinde og heller ikke lytter til advarslerne


det kan ikke betale sig at advare folk de tror ikke på dig og du er bare den dumme, for de har fundet den rette så kom ikke her og spil klog, er det svar du får hvis du forsøger at hjælpe folk Angry

Al48 skrev
Det er absolut mandens egen pligt at kende reglerne for ophold. Og ja,- i vores øjne er han nok blevet snøret lidt af damen, men hvor mange thaiér kender selv reglerne?
Min "madam" troede også at bare vi blev gift, så kunne jeg opholde mig ubegrænset i landet uden mere vrøvl med visa osv., - hun så helt forkert ud i hovedet da jeg forklarede hende reglerne. Alle disse regler bliver jo ikke lige oplyst på thai i den lokale avis. Og mange kan ikke finde ud af at finde dem via internettet.
Så snøret?- Ja, måske men manden har selv været usædvanlig naiv og blåøjet.


korrekt det er den enkelte der skal kende reglerne

pigerne her på øen kender udmærket reglerne er de i tvivl har de deres lille bibel læs lommebog som de kan læse i, der står simpelhen alt om visa, pension, løn, og andre gode ting

nej han har ikke være usædvanlig naiv og blåøjet han er bare som de fleste der kommer herud i en sen alder

snøret som du skriver ja måske og alligevel, han har bare betalt lidt ekstra for kærligheden

lillemanden skrev
Ak ja AK ja , mænd er for nemme !!!!!!

eller også tænker de med et forkert hoved.

Desværre jeg kan ikke have ondt af ham, han er forpligtig til selv , at vide hvad man kan og ikke kan.


er mænd for nemme, ja i hverfald når de kommer herud i en sen alder og en lokal skønhed på 30 står foran dem og fortæller hvor dejlig manden er og at de har ventet hele livet på hamGrin

tænker de med et forkert hoved, næppe flere af pigerne fortæller at det med sex begrænser sig til lidt kæleri og et knus en gang om året, mit bud de tænker slet ikke, nu er de kommet i himmelen og livet skal leve,s med en pige under armen og en øl i hånden, øllet ved de hvad skal bruges til, pigen ja det er en andet historie

ondt af ham hvem har det ikke mig eller de lokale sorte, han har det jo godt lever livet mens han kan
nej så ondt af ham har vi ikke, men og det er et stort men hvem har lyst til at sende en ældre mand i brummen herude er det ikke sikkert han overlever det, herregud han har dummet sig ja, men er i vores øjne ikke kriminel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2012 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja, Yindee, hvis man som 76 årig tager til Thailand , og en 30 årig kvinde står foran en og siger køb et hus og gift dig med mig så kan du blive.

Undskyld hvis man tror på den , så er man enten flygtet fra plejehjemmet for demente eller også meget naiv.

Jeg må sige, det er da for dumt. Send ham retur til plejehjemmet, hun ved jo godt det ikke er rigtigt. Han har da kunne finde ud af , at få alle papirerne til bryllup , så undskyld , måske er han bare snu.

Han har sansynligvis bare hørt fra nogen af de yngre, at man kun får en bøde, der ikke kan overstige 20.000 og så er den potte ude, men ikke holdt øje med , at de nu tager hårdere fat.

Han har dummet sig og det koster, om han skal bures inde nej send ham retur.

Ha´en god dag.


godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2012 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Ja, Yindee, hvis man som 76 årig tager til Thailand , og en 30 årig kvinde står foran en og siger køb et hus og gift dig med mig så kan du blive.

Undskyld hvis man tror på den , så er man enten flygtet fra plejehjemmet for demente eller også meget naiv.

Jeg må sige, det er da for dumt. Send ham retur til plejehjemmet, hun ved jo godt det ikke er rigtigt. Han har da kunne finde ud af , at få alle papirerne til bryllup , så undskyld , måske er han bare snu.

Han har sansynligvis bare hørt fra nogen af de yngre, at man kun får en bøde, der ikke kan overstige 20.000 og så er den potte ude, men ikke holdt øje med , at de nu tager hårdere fat.

Han har dummet sig og det koster, om han skal bures inde nej send ham retur.

Ha´en god dag.

godag



hård dame søges nej ikke mere du er fundet Grin godag

siger han sandheden eller er han bare snu, er der nogetved ikke som der er vild forvirring om, er det visa regler. Alle siger noget forskellig ingen sætter sig ind i reglerne

Det kører på bedste beskub, visa eksperten på de lokale værts hus, har kronede dage, stik mig en øl eller to så fortæller jeg dig alt om visa, nu du skal bare høre og gøre lige som mig bla bla bla Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2012 09:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

fik ringet til en ven som arbejder for immigration fik ordnet papirene så han slap med 20.000 i bøde og han fik 7 dage,s ophold så han kan rejse ud af landet og få søgt et O nonimigrant visa, for hjem til tyskland ville han ikke


Det var flot gjort af dig yindee, hatten af for detThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2012 08:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

historien fortsætter Grin

det viser sig nu at de to har boet sammen i 12 år, i de ni af årene hade manden orden i sit visa Thumb

pigen hade brugt 9 år på den gamle gut, uden få meget andet end kost og logi og lomme penge, der blev også sendt 5000 baht hjem til mor og 2 børn hver mdr.

nu vil hun have mere, hun vil giftes og have hus, inden den gamle siger farvel til denne jord, svaret er hver gang nej , ok så lyver hun lidt om visa og får på den måde den gamle til alteret plus et lille hus hjemme i landsbyen

den gamle har tilgivet hende, han vil nu få ordnet sit visa , hvorefter de flytter til Isan

alders forskelet på de to er kun 38 år mon ikke de kan få et år eller to mere sammenmusic før hun skal på jagt efter en ny
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2012 09:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja, men ret beset er det jo billigt for ham at have haft privat nurse - kok - rengøringsdame - elskerinde osv. i de år.
At han får lov at betale for "plejen" kan ikke forarge mig, han går jo ind til det med åbne øjne.
Håber han får nogle gode "sidste år".
Men fint at du fik hjulpet ham.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2012 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja sådan en privat Natputter er ellers ikke billig så han har ikke noget at klage over ? og hun elsker ham garanteret højt også kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2012 15:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja så kom der jo lige en anden facon på den historie. Hvis de har boet sammen i 12 år og har det godt , så er det vel rimeligt nok , at han sikrer hende. Det kan jo i Thailand jo gøres med et bryllup. Han køber / bygger så hus det er vel til dem resten af deres tid sammen.

Hun har jo netop sikret sin familie og sig selv, i mange år ved at være hos ham , vaske og holde ham med selskab på forskellige måder.

Men det kan ikke ændre , at han jo netop godt ved han skal forny sit visa. Så historien er da rørende, og blot en blandt mange , men håber de får nogle gode år i Isan.

music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2012 19:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lillemanden skrev
ja så kom der jo lige en anden facon på den historie. Hvis de har boet sammen i 12 år og har det godt , så er det vel rimeligt nok , at han sikrer hende. Det kan jo i Thailand jo gøres med et bryllup. Han køber / bygger så hus det er vel til dem resten af deres tid sammen.


ja det er ikke altid du får hele historien første eller anden gang den komme frem, lidt efter lidt , men en sjov oplevelse alligevel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
De kære Faranger, herlige festliglige De fastboende 33 27-05-2023 14:38
Sådan (ingen kære mor her) Skik og brug 2 07-01-2016 10:19
Kære Gud. Diverse 3 29-11-2013 18:39
guld det kære guld Alt mellem himmel og jord 3 07-12-2010 17:04
De kære børn **Baren** 6 05-11-2010 18:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.52 sekunder | 97,913,237 Unikke besøg | jQ Blog