Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nu kommer Googles Dropbox-dræber
XP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

Den nye Dropbox-konkurrent fra Google kommer i næste uge, og der er 5 GB gratis plads til alle


Nu skulle det være sikkert: Google Drive bliver lanceret i næste uge - sandsynligvis på adressen drive.google.com. Det skriver TheNextWeb, som også kan fortælle, at der bliver 5 GB gratis plads til alle brugere. Hos Dropbox er der kun 2 GB, men det er meget let at få op til 20 GB yderligere plads ved at invitere sine venner til at bruge tjenesten.

Det ventes, at Google Drive bliver integreret med Gmail, Google Apps og andre tjenester fra firmaet, og det skulle køre under stort set alle platforme - lige fra Windows og Mac OS til Android og iOS.

Der har tidligere været rygter om, at lanceringen ville ske i begyndelsen af april, men det skete dog ikke.

Ligesom hos Dropbox er konceptet, at man kan uploade alle sine filer til skyen og så tilgå dem med alle sine forskellige enheder.

Det vides ikke, hvor meget man skal betale for yderligere plads ud over de 5 GB.

Hos Dropbox er de første 2 GB altså gratis, og herefter koster det 10 dollar om måneden for 50 GB og 20 dollar for 100 GB. Der er også en firmaversion kaldet Dropbox for Teams, hvor man betaler 795 dollar om året for 1 TB.

Dropbox blev stiftet i 2007 og har omkring 50 millioner brugere. Det lille firma med 100 medarbejdere har en anslået værdi på 20 mia. kr.

Google's kommende tjeneste fungerer både med en lokal klient og et web-interface, der minder om Google Docs.

Google har angiveligt indbygget en API til tredjeparts-apps, så man kan gemme indhold fra andre applikationer i sit Google Drive.

http://www.pcworl...ox-draeber
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 15:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Den slags "gratis" lagerplads på nettet pirrer altid min mistænksomhed. De filer, der bliver lagt i en sådan dropbox, hvad kan de bruges til af udbyderen. De må jo have en vis værdi, siden et firma kan vurderes så højt. - Hvis jeg havde et firma eller havde meget private filer, ville jeg absolut ikke benytte mig af den tjeneste. Billeder fra ferieturen er en helt anden sag. INTET er gratis.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 15:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Den slags "gratis" lagerplads på nettet pirrer altid min mistænksomhed. De filer, der bliver lagt i en sådan dropbox, hvad kan de bruges til af udbyderen. De må jo have en vis værdi, siden et firma kan vurderes så højt. - Hvis jeg havde et firma eller havde meget private filer, ville jeg absolut ikke benytte mig af den tjeneste. Billeder fra ferieturen er en helt anden sag. INTET er gratis.


To Sjæle Én Tanke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

AK81 skrev:
AL 48 skrev:
Den slags "gratis" lagerplads på nettet pirrer altid min mistænksomhed. De filer, der bliver lagt i en sådan dropbox, hvad kan de bruges til af udbyderen. De må jo have en vis værdi, siden et firma kan vurderes så højt. - Hvis jeg havde et firma eller havde meget private filer, ville jeg absolut ikke benytte mig af den tjeneste. Billeder fra ferieturen er en helt anden sag. INTET er gratis.


To Sjæle Én Tanke


google gider ikke rode, I jeres oplodaede filer, de tjener kassen på reklamer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 16:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

nick skrev:
AK81 skrev:
AL 48 skrev:
Den slags "gratis" lagerplads på nettet pirrer altid min mistænksomhed. De filer, der bliver lagt i en sådan dropbox, hvad kan de bruges til af udbyderen. De må jo have en vis værdi, siden et firma kan vurderes så højt. - Hvis jeg havde et firma eller havde meget private filer, ville jeg absolut ikke benytte mig af den tjeneste. Billeder fra ferieturen er en helt anden sag. INTET er gratis.


To Sjæle Én Tanke


google gider ikke rode, I jeres oplodaede filer, de tjener kassen på reklamer


Tror du selv på den?
De gider da gå ind og overvåge alt jeg logger ind på (søger på nettet), og målrette deres reklamer efter det.
Hvis de ikke på en eller anden måde fik en profit ud af det, ville de ikke gøre det. Det er jo ikke et filantropisk foretagende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det er nok deres monsterserver nede i Israel der er ved at være overbelastet, den registrerer al trafik på Internet og lagrer det til evt. senere brug.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Det er nok deres monsterserver nede i Israel der er ved at være overbelastet, den registrerer al trafik på Internet og lagrer det til evt. senere brug.


Det er ikke kun i Israel. USA er også med på en gevaldig kigger:
http://www.comon....e-i-europa

Så drop alt om at gemme filer i "skyen". Gem dem på jeres egen server i kælderen, eller en extern harddisk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 17:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ganske rigtigt, men problemet er bare at hvis man videresender noget man har gemt, så bliver det straks registreret, hvis man altså sender det på Internet.
Måske er den gode gamle sneglepost fremtiden.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 17:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Den kan de vel efterhånden også gennemlyse, så de kan læse alt uden at åbne brevet.
Nej du,- brevduergriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2012 18:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Den kan de vel efterhånden også gennemlyse, så de kan læse alt uden at åbne brevet.
Nej du,- brevduergriner


Sådan AL 48.
Og så kan man måske også lave sig en skilling på detThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 03:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL48 skrev
De gider da gå ind og overvåge alt jeg logger ind på (søger på nettet), og målrette deres reklamer efter det.
Hvis de ikke på en eller anden måde fik en profit ud af det, ville de ikke gøre det. Det er jo ikke et filantropisk foretagende.


du kan stoppe deres overvågning

Fjern hele webhistorikken

Hvis du klikker på Fjern hele webhistorikken, vil du slette alle elementerne i din webhistorik og forhindre din webhistorik i at blive registreret i fremtiden. Du kan i stedet fjerne enkelte elementer.


Du kan til enhver tid fjerne hele webhistorikken fra din Google-konto. Mens du er logget ind på din Google-konto:

1.Gå til google.com/history.

2.Klik på Fjern hele webhistorikken

Google beholder dog et separat system med logfiler af hensyn til revision og for at hjælpe os med at forbedre kvaliteten af vores brugertjenester. Dette er almen praksis i industrien og beskrevet i Googles privatlivspolitik.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 10:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL48 skrev
De gider da gå ind og overvåge alt jeg logger ind på (søger på nettet), og målrette deres reklamer efter det.
Hvis de ikke på en eller anden måde fik en profit ud af det, ville de ikke gøre det. Det er jo ikke et filantropisk foretagende.


du kan stoppe deres overvågning

Fjern hele webhistorikken

Hvis du klikker på Fjern hele webhistorikken, vil du slette alle elementerne i din webhistorik og forhindre din webhistorik i at blive registreret i fremtiden. Du kan i stedet fjerne enkelte elementer.


Du kan til enhver tid fjerne hele webhistorikken fra din Google-konto. Mens du er logget ind på din Google-konto:

1.Gå til google.com/history.

2.Klik på Fjern hele webhistorikken

Google beholder dog et separat system med logfiler af hensyn til revision og for at hjælpe os med at forbedre kvaliteten af vores brugertjenester. Dette er almen praksis i industrien og beskrevet i Googles privatlivspolitik.


Der er jeg ikke helt enig med dig.Det er rigtigt nok at man kan gå ind i historik og ændre instillinger der. Dette bevirker at man ikke får vist noget på egen computer,- men overvågningen fortsætter.
- Hvis man f.eks. viser ualmindelig stor interesse på nettet for en terror-orginasation, så bliver man overvåget.
Er det børneTAKo man interesserer sig for, bliver man overvåget.
Ved denne type trafik på nettet er det helt i orden, synes jeg.
-Men at en dansk kvindelig tøjforhandler vil købe 5 kjoler i Afghanistan og betaler i dollar, og USA så napper betalingen. Det er ikke i orden. Havde hun betalt med DK kr. var der intet sket.
Den slags overvågning kan man ikke fjerne fra computeren,- og hvor har disse efterretningsvæsener fået oplysningerne fra?
Og hvor mange aflytningsstationer er der ikke stillet op verden over. Her i DK findes de også.
Der er f. eks. også web-sites man ikke kan gå på her fra DK. F.eks. ThePiratebay.org (der skal man gennem proxy-server).
OBS! Nu har jeg prøvet at rette stavefejl i "børneTAKo" 3 gange,-det lykkes ikke (forbudt ord)!!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 10:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

vi bliver overvåget over alt, på nettet, på vej til arbejde kører du lidt for hurtig bliver du lige knipset og en regning er på vej , går du en tur ned af en gågade eller en tur i Bilka der er også et eller to videokamera der filmer dig

bliver du lidt fuld og danser halvnøgen , kan du være sikker på at en eller anden hiver mobilen frem og filmer dig

selv på din arbejdsplads, kigger arbejdsgiveren dig over skulderen. fakta er og bliver, vi kan ikke gemme os mere
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2012 19:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

fakta er og bliver, vi kan ikke gemme os mere


Jeg har nu aldrig bevidst prøvet at gemme mig, sådan mere troet jeg kunne trisse rundt og passe mine egne sager, og åbne munden ind i mellem uden hele den TAKKING verden fik det at vide. ved ikke

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2012 20:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hvis du trisser rundt ude i byen eller på landet, så husk at slukke din mobiltelefon,- ellers er du også overvåget der.driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2012 03:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hvis du trisser rundt ude i byen eller på landet, så husk at slukke din mobiltelefon,- ellers er du også overvåget der.driller


overvåget ja, tag ikke telefonen ring aldrig tilbage

Danmark under angreb fra telefon-hackere
Tusindvis af danskere bliver i disse dage udsat for udspekuleret telefonsvindel - intetanende mobilkunder bliver snydt for op til 60 kroner i minuttet
http://ekstrablad...745269.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2012 06:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har også fået et par af de mistænkelige telefonopringninger, så det er ikke kun et dansk fænomen.

Jeg svarede ikke på dem, numre der ser underlige ud sletter jeg altid, og ringer aldrig tilbage.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Eksplosion på fyrværkerifabrik dræber adskillige i Thailand Nyheder på dansk 2 18-01-2024 12:24
Eksplosion på fyrværkerilager i Thailand dræber flere og sårer mindst hundrede Syd Thailand 6 02-08-2023 21:10
Mand kommer i slås kamp med aber Nyheder på dansk 1 03-04-2023 17:52
WHO: Coronavirus kommer måske fra Thailand Nyheder på dansk 3 28-02-2021 09:50
Vild elefant dræber mand i tempel Nyheder på dansk 1 04-02-2021 09:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.49 sekunder | 99,416,057 Unikke besøg | jQ Blog