Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 28.03.2012 Kanchanaburi.
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2012 00:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 28.03.2012 Kanchanaburi.

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/2/Billede100.jpg

Endelig fik vi regn med tilhørende uro og vandalisme fra frøene ved ikke

Regnen var oprindelig noget der skulle ske lørdag, men klokken 10 formiddag blev det flyttet til søndag i stedet og var en trussel for mit Formel 1 jeg følger på ESPN. Som sædvanlig kan man næsten sige, havde meteorologerne igen udnævnt lørdagen til regnvejret som de sidste 3 lørdage uden en dråbe, og regnen er meget ønsket her hvor alt er knastørt og ser trist ud. 15 kommuner under Kanchanaburi er erklæret tørkeramte der får bjergerne til at se kede og meget tørre ud. Men det får dog ikke Thaierne til at holde sig tilbage, mange gange har vi og naboerne stået brandvagt i haven, for at holde øje med tumpernes ild de typisk starter lige inden tusmørket, kraftig sur røg af især plastik vælter ud mellem træerne på den store grund bag huset og gør det til en dårlig oplevelse at trække vejret, men indtil nu har vi dog været heldige og er sluppet selv om det har set farligt ud Stres

Og det var en befrielse at få lidt luft igen, den meget tunge hede vi har haft længe er sgu ikke så munter og har også betydet at elregningen fik et gevaldigt nøk op, hele 1111,89 Bht har jeg måtte hoste op med for den måned her, nu Aircon kører hver nat. Vi har selvfølgelig prøvet at sove uden, men med de næsten 35 grader om natten, er det umuligt at sove, så jeg må til lommerne Græder

Meget usædvanligt har metrologerne af ukendte årsager nu valgt at sætte skiltet med regn hen på en mandag som det er i dag, så det sidste malerarbejde må vente til det bliver godt vejr igen som så giver mig tid til at skrive lidt i Dagbogen igen. Det er helt bevidst jeg ikke skriver i Dagbogen som jeg gjorde før, Kat der snart skal hentes af en kranbil på grund af størrelsen, puster og stønner over de mindste bevægelser og har smerter når vi er ude at køre, så hjemmelivet der nu er blevet tilføjet et nyt element, nemlig Tv 24/7, bliver brugt meget af hende mens hun som en larve i et saftigt træ, æder sig igennem bunkerne af poser med mad og frugt alle giver hende, og det er jeg sikker på i ikke gider læse om Sad.

Og ikke overraskende for mig men meget for hende, dukkede der et skilt op på den elektroniske vægt da vi var ude at købe medicin til mig, denne vægt er ikke til kreaturer stod der over hele displayet der fik hende til at gispe da vægten stoppede sin rekord fart op til hele 60 kilo, samme vægt da hun fik Ohm siger hun, men nu er hun altså kun 5 måneder henne GrinLove

Så her sker ikke en dyt ud over det sædvanlige, der bliver nusset om blomsterne og der bliver puslet om akvarierne hor jeg har fjernet 7 fisk fra det store, ind i et andet på grund af terror og vandalisme. 5 fisk af samme art voldtog planterne der fik akvariet til at ligne de grønne områder i Vollsmose, og går nu i et akvarie uden planter hvor de to ‘Tiger’ som vi kalder dem på grund af striberne også går. De kæmpede konstant og hele tiden om at få herredømmet i det store akvarie der gjorde alle stressede og nervøse, så selv de ellers så fredelige Disko’s gemte sig i ren skræk, så der var ikke så langt fra tanke til handling. Så nu er freden atter genoprettet ude i carporten, og der har ikke været en eneste kamp siden music

Alt det her hjemmeliv giver os så en masse oplevelser med naturen og dyr vi /jeg ikke har set før, de sædvanlige dyr som vi har vænnet os til lever såvel inde som ude her på grunden og ikke opfatter os som nogen trussel, giver nogle herlige oplevelser når de hopper eller går rundt for at finde noget at tygge på. De små skorpioner der fiser rundt mellem potterne og en gang imellem fanger noget mens vi ser på, og de utroligt smukke farverige små væverfugle der uden at det endnu har været muligt at fotografere dem, springer adræt rundt på de tynde grene og leder efter larver er sgu da et herligt tidsfordriv hej

Og så er der oplevelserne med de mange slanger der er her, undskyld hvis jeg lyder hoven når jeg fortæller om dem, men vi ser dem så tit at det er blevet almindeligt at se godag

www.thai-dk.dk/uploads/red-tailed-pipe-snake-thailand-bottom.jpg


Og forleden morgen så jeg en fætter jeg ikke havde set før, Indo der var alene hjemme gøede på en speciel måde vi har hørt før, og som betyder at hun har set en slange eller et stort firben. Så jeg fandt lommelygten og gik derover mens Kat nervøs stod inde i carporten og prøvede at lede slaget i mørket her klokken 05.30. Indo stod ved lågen eller rettere små dansede og stirrede ned på nogle visne bambus blade og kiggede dårligt på mig, og inde mellem bladende var en lille Red Tailed Pipe Snake… der måske var 25 centimeter lang og var meget aggressiv en af slagsen. Jeg holdt mig selvfølgelig på afstand selv om jeg er meget interesseret i at se slanger fordi jeg ikke ved om de er giftige eller ej. Med en kost, fik jeg forsigtigt viftet den over i haven så den kunne forsvinde i det tørre løv derovre mens Indo fulgte mig hele vejen og gøede som en gal. Og det var ikke den eneste slange vi så den dag !!

For vi fik øje på en blomst ude på grunden der har nogle velduftende tofarvede blomster vi mente var bedre stillet hvis den opholdt sig i en krukke hos os. Så vi gik noget forsigtigt om mod blomsten der lå tæt på et af de gamle huse igennem et vildnis jeg ikke var så tryg ved nu vi går rundt i badesandaler, men vi kom helskindet igennem og passerede det første hus, hvor vi fik øje på en meget lang ufarlig grøn slange, der i hængslerne på en rådden gammel dør, slikkede solskin med den lange krop viklet rundt om hængslerne. Det er samme slags der kravler op i kokos palmerne og er ufarlige, de er grønne og faktisk smukke at se på, men ser man en lignende med en sort halespids, skal man gå sin vej, for de er giftige Stres

Nå, planten kom i hus og vi kunne slappe endnu mere af nu vi ikke var blevet bidt i dag og se frem til næste dag hvor det var tid til endnu et serviceeftersyn af undervognen af den tykke ude på hospitalet hvor vi samtidig ville få at vide om det var en dreng eller pige.

Kat var denne gang helt tryg ved at lægge sig på briksen og vente på lægen der skulle udføre ultralydsscanningen på en Japansk Mitsubishi maskine der larmende på grund af afkølingen stod i hjørnet i det lille rum. Den samme læge som sidst, og som for 5 minutter siden undrende havde spurgt Kat hvorfor hun var så stor og nu vejer 60.6 kilo, kom nu ind, hilste pænt på mig på engelsk og gik i gang med det han nu skulle. Efter nogle manøvrer hvor han regnede hovedet størrelse ud, havde målt længde og andet jeg ikke kunne se hvad forestillede, var det så tid til pige/dreng manøvren. Han rodede lidt rundt i den gele han havde smurt ud på hendes mave med en føler, og sagde til Kat mens han pegede på skærmen, det er en dreng, kan du se Kai (penis) ??? Og tog endda et billede. Men det kunne hun ikke fortalte hun mig senere og kiggede bare på skærmen, så udover at have produceret en ny diktator, har jeg også vundet 100 Bht for et væddemål med søster der selvfølgelig blev ringet op nu jeg havde håne retten. Fra min egen telefon ringede jeg til hende og startede med at hilse pænt som man gør, og sagde så, Som Na Na og afbrød forbindelsen. Den plan havde jeg haft længe hvis jeg vandt væddemålet, og jeg havde fortalt Kat om den, der først nu forstod at jeg gør det jeg siger, så der gik selvfølgelig kun et halvt split sekund inden hendes telefon ringede med en forvirret søster i røret griner

Så med udsigten til en betragtelig formue forøgelse, og udtalelsen fra søster om at jeg bare skulle købe en øl på hendes regning, vil jeg slutte for denne gang. Vi sidder ude i carporten og hygger os, Kat der er blevet super til engelsk fordi jeg tvang hende til at læse i bøgerne hver dag og også nu sidder og læser, har en stor denim lignede presenning på mens jeg sidder i shorts og nyder livet til den kølige fra søster i et ustadigt vejr der aflyste de sidste minutters maleri hos de gamle. En strålende varm sol der pludselig blev afbrudt af mørke skyer og rumlen i det fjerne fik mig til at aflyse arbejdet fordi det var på vandrette flader udenfor, så vi er dovne i dag, herligt ølkrus

Buddha skal have en stor tak for mit/vores barn, om det blev en dreng eller pige er underordnet i den forbindelse, så længe barnet er raskt og sundt som lægen har forsikret os om, er alt som det skal være.

Så tak Buddha for det du giver os….… godag

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF0292.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2012 04:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

nørd Haløj din Slange tæmmer, har du farvet håret og er faldet i søvn før hængekøjen griner Ja her i staden er der nu også stille, man høre lidt Russisk og nogle af deres badenymfer udstiller sig da på de steder hvor der er mest udsigt til dem Sad og temp. holder vel også 35g. her om dagen. Og så kan du jo godt købe Fodbold og ræserbane Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2012 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.

Tak for din dejlige beretning , du skrev : " der fik akvariet til at ligne de grønne områder i Vollsmose " , har du været der ? Det er ikke så langt fra hvor jeg bor , griner
Ellers er det herligt at høre om jeres hverdag dernede , glæder mig til at gå på efterløn ( 8 år endnu ) , og så rejse derned og bo .
Tillykke med beskeden om at i får en dreng , og du vandt væddemålet med søster , ha ha .
Forsat god dag til jer dernede i Kanchanaburi , du hilser Kat.

Ps. Lige et par billeder fra Kanchanaburi , jeg har været der .
www.thai-dk.dk/penfoto/2/IMG_1070-2.jpg
www.thai-dk.dk/penfoto/2/IMG_1068-2.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2012 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

BentBP skrev:
Hej Pen.

Tak for din dejlige beretning , du skrev : " der fik akvariet til at ligne de grønne områder i Vollsmose " , har du været der ? Det er ikke så langt fra hvor jeg bor , griner
Ellers er det herligt at høre om jeres hverdag dernede , glæder mig til at gå på efterløn ( 8 år endnu ) , og så rejse derned og bo .
Tillykke med beskeden om at i får en dreng , og du vandt væddemålet med søster , ha ha .
Forsat god dag til jer dernede i Kanchanaburi , du hilser Kat.

Ps. Lige et par billeder fra Kanchanaburi , jeg har været der .
www.thai-dk.dk/penfoto/2/IMG_1070-2.jpg
www.thai-dk.dk/penfoto/2//IMG_1068-2.jpg


drømmen om at leve og bo der ude i smiles land har vi vel alle i os, jeg er bare lidt bange for den dag min drøm bliver til virkelighed og vi flytter derud, vil virkeligheden indfri mine drømme, kun tiden vil give mig svaret , så jeg drømmer videre om mit liv i østen til den tid om 12 år music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2012 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Tak for din interesse BentBP godag

Ikke for at ødelægge dit gode humør, men som reglerne er i dag som efterlønner, må du kun være ude af landet i 3 måneder i et kalenderår. 1 dag over stregen, og de napper efterlønnen Græder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2012 11:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.

Ja den har jeg hørt , og det bliver sikkert også sådan , at jeg beholder min lejlighed her i Danmark , og så rejser derned og bliver de 3 måneder jeg må være der .

Forsat god dag . Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Nu kunne du jo også være snu når tiden kommer, tag 2 x 3 måneder ifølge kalenderåret ølkrus Det er sgu da noget sjovere selv om du så skal sidde og kigge ind i væggen derhjemme i 6 måneder Græder

Sank, jeg har med vilje ikke svaret dig fordi jeg har en lille diskussion med den tykke, for jeg har allerede fået øje på en racerbane og ved at det er sådan en knægten ønsker sig, men Kat siger bilerne kører for stærkt som dem ude på vejen, for hulen det er ikke nemt nejLove
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Pen skrev:
Nu kunne du jo også være snu når tiden kommer, tag 2 x 3 måneder ifølge kalenderåret ølkrus Det er sgu da noget sjovere selv om du så skal sidde og kigge ind i væggen derhjemme i 6 måneder Græder

Sank, jeg har med vilje ikke svaret dig fordi jeg har en lille diskussion med den tykke, for jeg har allerede fået øje på en racerbane og ved at det er sådan en knægten ønsker sig, men Kat siger bilerne kører for stærkt som dem ude på vejen, for hulen det er ikke nemt nejLove


Pen kan ikke regne GrinGrin

uanset hvilken model du vægler kommer du til at sidde og kigge ind i væggen derhjemme i 9 måneder skriver ni måneder i hvert kalender år

hvad så Pen har jeg ret driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 12:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej AK81

Næ næ du tager okt, nov dec det ene år og jan feb marts i det næste hokus pokus ½ år

sørg for at have en ekstraindberetningsseddel, for den vil de have i årsskiftet. " men man kan jo skrive forkert , så man må have en ny Ik`
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 13:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hej AK81

Næ næ du tager okt, nov dec det ene år og jan feb marts i det næste hokus pokus ½ år

sørg for at have en ekstraindberetningsseddel, for den vil de have i årsskiftet. " men man kan jo skrive forkert , så man må have en ny Ik`
godag


hej lillemanden du kan hoppe, du kan danseGrin fakta er, Pen kan ikke regne Shock

loven siger du kan opholde dig i thailand i max 3 mdr pr kalender år, ergo er der 9 mdr til rest af året hvor du kan opholde dig i EUSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 14:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Du har delvist ret AK81, for hvis det kalenderår din efterløn følger er for eksempel 31.12, kan du uden problemer rejse ud 3 måneder før årsskiftet, og snuppe 3 måneder fra det nye kalenderår som jo starter den 01.01 og derved være væk i 6 måneder. Vupti, 6 måneder uden bøvl eller problemer kat
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 15:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og så venter de 9 måneders karantæne.
Er det ikke lettere at vente til man bliver voksen og følsom, så kan man få lov til at være der hele tidenhej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 17:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

hej Bent P

Problemet er desværre nok ikke så stort, for om 8 år er der ikke noget der hedder efterløn, og så bliver du nød til at vente til du bliver gammel nok til pension.

godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 22:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej lillemanden.

Ja , det ved man jo ikke , men rigtigt , der kan nå at ske mange ting til den tid . Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2012 22:45

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

BentBP skrev:
Hej lillemanden.

Ja , det ved man jo ikke , men rigtigt , der kan nå at ske mange ting til den tid . Angry



Derfor hæver jeg også hele min pulje skattefrit, og jeg rejser til LOS når det passer mig, det skal danske regering overhovedet ikke styre for mig :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2012 13:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

BentBP skrev:
Hej lillemanden.

Ja , det ved man jo ikke , men rigtigt , der kan nå at ske mange ting til den tid . Angry


soi7 skrev:
Derfor hæver jeg også hele min pulje skattefrit, og jeg rejser til LOS når det passer mig, det skal danske regering overhovedet ikke styre for mig :)


meget fornuftigt, efterlønnen er ikke værd at satse på, hvis du vil bo i thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2012 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3433
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/TG-baby-37a.gif www.thai-dk.dk/uploads/baby.gif

hej Sank

hvad har vi her Pen med ???????????love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2012 12:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja thai det er lige ham griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2012 15:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

https://www.faceb...e=1&ref=nf
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2012 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Så så, nu skal i sgu være søde ved mig Græder

En sidste udvej hvis det skrækscenario med en skrigende unge, må være

www.thai-dk.dk/uploads/Cartoon_Guy_Moving_100403-042049-363042.jpg

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,439,014 Unikke besøg | jQ Blog