Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.03.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2012 05:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 17.03.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6860.JPG

Solstorme, døde elefanter samt døde mennesker på grund af varmen Græder

Her er hamrende varmt med temperaturer op til 40 overskyede grader og en luftfugtighed på 80 %, der får alle til at lide og være inaktive så vidt muligt, selv Tv 3 sagde i morges at Kanchanaburi er det varmeste sted i Thailand lige nu og krævede et liv i går på grund af det. Elefanten der døde, arbejdede der hvor Janniks familie red på elefanter, og døde angiveligt af væskemangel og varme, hvem ved om det var den samme !!!

Så det passer mig udmærket at slappe af lige nu, varmen som jeg ellers elsker, er simpelthen for overvældende. Nå ja, slappe af og slappe af er måske så meget sagt, akvarierne skal stadig passes, og en større rokade nu der er blomster på planterne blev jeg også involveret i, helt ufrivilligt blev jeg hyret til opgaven af den tykke der selv begyndte at slæbe på de tunge krukker der selvfølgelig ikke er så smart. Alt det krævede så lige et besøg hos Djum der har den her blomsterbiks der var meget svær, ikke at kigge på i dag, nydeligt, nydeligt music Der blev handlet 20 underskåle til 55 Bht stykket, og Kat fik gnavet noget mad hjemmefra Nakhon Si og fik snakket og snakket. Hun fik snakket med Buddha i det nye hus Djum har fået bygget i taknemmelighed over den store lotterigevinst hun var så heldig at vinde for et par måneder siden, lidt over 300.000 Bht vandt hun fordi hun havde drømt nogle numre. Så der var også købt keramik haner for at takke King Naresuan jeg tidligere lavede en film om, der stod rundt om det lille alter, og resten af pengene blev brugt til udbetaling på en ny bil sarcasm

Da varerne blev leveret af Djum selv og hendes lille datter i en gammel rustbunke af pickup, gik der sjov i den. Der blev som sagt arbejdet med de tunge krukker og der blev plantet om, og de her ting skal jo have vand for ikke at dø når man er færdig, og der begyndte det sjove. Jeg havde som sædvanligt shorts på og ikke andet, mens Kat selvfølgelig havde flere lag camouflagetøj på for at skjule så meget som muligt (svarer til at pakke Københavns Rådhus ind i et almindeligt dynebetræk griner) På grund af varmen tog jeg flere gange simpelthen et bad, vandslangen op over hovedet, og så ellers nyde den smule kølighed vandet har nu vandrørene ligger 2 centimeter under asfalten og er monster varme, og god som jeg er, mente jeg jo at Kat også skulle køles ned. Først lidt forsigtigt for lige som at lodde stemningen kom jeg ‘til’ at stænke hende med vand, men hun syntes det var vældigt, og endte med at sidde drivvåd på en lille plastikskammel og sige Sabai sabai. Gun Ba der hørte vores grin og var luntet over vejen, stod nu uden for lågen og grinede så tårene løb ned af kinderne på hende over de tossestreger der var gang i, mens Indo der lider af kronisk vandskræk gemte sig bag hende. Hun sagde en masse til Kat, der dog kun oversatte at hun var misundelig over det sjov vi kan lave, og som der bestemt ikke er meget af ovre hos dem klap

Næste morgen sagde Kat til mig at hun ville i tempel og snakke med Buddha, hun havde drømt hvad hun kalder, no good. Så vi kørte selv om jeg hellere ville ligge i isterninger, ned til det store tempel ved floden hvor også Jeath Museum ligger. Vi fik snakket med Buddha og fik stænket vand i hovedet, nu vi havde givet en plastikspand fyldt med fornødenheder til munkene. Så det var en god start lige indtil vi fik hver vores svar på hvad køn barnet er, vi rystede de her træpinde ud af et træ krus, jeg fik nummer 4, og Kat nummer 16, hmm, underligt tænkte jeg mens jeg stod og læste den lille lap papir hvor der som regel står at man er inde i en heldig periode, og vil vinde retssagen hvis man er ude i sådan en. Men Kat tror på de små sedler og har ikke gennemskuet de enslydende beskeder, men fred være med det Love

Vi skulle selvfølgelig også ned og give fiskene mad som er en god ting siger hun der koster 10 Bht, men det er nu ikke fiskene der trækker, alt bliver en vane, næh, jeg ville ned og sidde ude på pontonen i skyggen og nyde synet af floden der er evig smuk hver gang. Så der sad vi og hyggede os et stykke tid og nød livet inden turen op af den stejle trappe ventede os, jeg havde ikke lyst til at køre hjem allerede og fik Kat til at købe en pose Nam Daeng så vi kunne sidde i den flotte nye Sala der er bygget dernede med udsigt over floden og få varmen i kroppen lidt ned med sodavanden, for der er sgu ekstremt varmt bare man bevæger sig en smule. Siddende der og studere omgivelserne og de mennesker der kom og gik, fik jeg øje på en gammel mand der sad ved et lille medbragt bord med et prisskilt hvor der stod 59 Bht. Hvad er det spurgte jeg Kat, det er en mand der kan fortælle om dit liv ved at kigge i din hånd var svaret, vil du prøve spurgte jeg hende, som hun selvfølgelig gerne ville godag

www.thai-dk.dk/penfoto/1/DSCF8116.jpg

Så vi satte os og seancen startede, den gamle fætter der sad med dame solbriller med ‘diamanter’ påklistret og i beskidt tøj, begyndte så at snakke og snakke. Kat prøvede så godt hun kunne at oversætte hvad der blev sagt, og det var helt ærligt ikke så meget hvis i spørger mig. Jeg har en datter i forvejen fortalte hun, (den var sgu ikke så svær at regne ud !!), og for lang tid siden havde jeg det ikke nemt. Den er jo heller ikke så svær at regne ud når en Thai går med en falang vil jeg mene, hvor mange af de piger der går med falang, har haft en god fortid ?? Jeg er skeptisk over for sådan noget og ved at man ved at stille de rigtige spørgsmål, kan regne sig frem til meget, mens Kat selvfølgelig er imponeret over den viden den gamle mand hældte ud af ærmet. Der blev sagt noget mere jeg ikke hørte, jeg var blevet langt væk siddende med nakken tilbage og nyde synet af de store gekkoer der fes rundt oppe i det store træ vi sad under, hønsene kaglede, fuglene pippede og der var en dejlig stemning. Så jeg gik desværre glip af resten af historien i bar glæde over at være der, og kom først tilbage til virkeligheden da Kat rykkede mig i armen music

Du fortæller mig hvis du er sulten sagde hun mens vi gik tilbage til knallerten, nåeh, vil du hen og spise ved det store træ som er vores måde at snakke om stedet på spurgte jeg velvidende at det var det hun ville, og ikke ligger så langt herfra, og var grunden til hendes spørgsmål. Hun flækkede af grin og sagde, jeg er genert, og hvordan kunne du vide det spurgte hun, mens hun kiggede ned i asfalten og skammede sig over at være afsløret, det er nemt nok sagde jeg, jeg har boet sammen med dig i lang tid Love

Nå, endelig kom ejerne af huset, de havde brændt os af en gang, men nu skulle de stemme og var nødt til at komme. De blev så begejstret over hvor flot der var blevet og tog en masse billeder inden de endelig satte sig ned og skrev en 3 års kontrakt jeg havde besluttet mig til nu Big C byggeriet er gået i gang langt uden for byen, og gudskelov ikke i ‘min‘ baghave, så nu har vi da fred så længe og behøver ikke lede efter noget andet lige nu. Kat fik en masse små kartoner med mælk nu hun var gravid, der blev stillet hen til alt det andet alle folk giver hende, altså lige undtagen de mange kokosnødder hun får løbende og ligger bag huset. Frugter i alle afskygninger bliver leveret ved døren hver dag af naboerne, ja selv Pi Noo har sgu givet hende nogle der fik os til at tænke på hvad bagtanken mon var ved det overraskelsesangreb. Men Kat siger at det er normalt at folk giver frugt og andet spiseligt når man venter sig, selv en tussegammel kone der gik ude på den store mark bag ved huset og leder efter Pak (blade og stængler) hun sidder og sælger henne på markedet hver onsdag for 5 Bht pr bundt, kom og gav hende en pose frugt da hun så at Kat var gravid, en tankevækkende oplevelse når man tænker på hvor lidt hun har i hverdagen, flot gestus. Så hende hjælper vi, forstået på den måde at alle de plastikposer vi uundgåeligt får hele tiden, samt elastikker bliver kørt hen til hende hvor Kat selvfølgelig også køber noget grønt hun putter i maden. Ja selv helt nye steder vi ikke har spist på før, giver hende små poser med mad, eller frugter når vi går, og de bliver selvfølgelig spist til stor glæde for den tykke, eller Rhino som jeg kalder hende Grin

For du milde kineser hun bliver sgu stor, ventetøjet vi købte er allerede begyndt at stramme, og andet tøj er simpelthen revnet. Så jeg går og venter på at hun skal fortælle mig hvilken farve Salem (en slags presenning) hun vil have som kan købes i metermål, og som er sidste udvej, der kan dække den vraltende flodhest lignende bagdel der snart gør at hun ikke kan sidde på knallerten. Som vingerne på de store Airbus A380 der har små revner, knager det hårdt pressede metal i knallertens bærende dele når vi kører og truer med en total afskrivning af investeringen for snart længe siden. Så vi håber at heldet er med os nu har været gavmilde over for Buddha, gevinsten jeg vandt sammen med Jannik bliver omsat i nye rækker der forhåbentlig gør det muligt at kunne købe en truck eller måske en elektrisk palle løfter til den fremtidige transport kat

Mit visarun var overstået på 2 minutter nu papirerne var udfyldt ved hjælp af computeren, men de nægtede at underskrive leveattesten selv om jeg prøvede at forklare dem hvad det handlede om, og at der endda stod på Engelsk hvad det gik ud på, jeg fik samme svar som da jeg ville have dem til at underskrive en bopælsattest, det må vi ikke for Big Boss Stres

Ingen problemer i det, jeg får de gamle ovre på den anden side til at skrive under og får det sendt.

På vejen hjem fra Immigration, kørte vi lige et smut ned til floden hvor det hele pludselig blev rødt. I to uger har højtalervogne nu kørt rundt og reklameret for Thaksin med en masse gyldne løfter, folk, selvfølgelig i røde t shirt har travet samtlige gader og stræder tynde og har tigget om en underskrift så Thaksin kan komme tilbage igen. Og her hvor alt pludseligt var rødt i alle de boder der udelukkende solgte rødt tøj, kunne man købe alt mellem himmel og jord med et billede af Yingluck og Thaksin meget synligt placeret. På t shirten fyldte billedet af de 2 hele forsiden. Så enten er Kanchanaburi rød, eller også prøver de at gøre den rød, hvad ved jeg. Som damen henne i den lille noddleshop sagde en dag vi spiste der, de får ikke min stemme eller underskrift. Alt er blevet så dyrt at det er svært at tjene penge, et æg koster i Bangkok helt op til 8 Bht pr styk, og de små Manaro koster nu 7 Bht, benzin og diesel er også blevet så dyrt at mange ikke har råd til at købe det. Vismænd og økonomer er ude med advarsler om den høje inflation og frygter at landets økonomi ender med et totalt kaos, 15 af landets førende tøjindustrier flytter deres produktion til Myanmar på grund de varslede 300 Bht lønninger og de høje priser. I Bangkok, viser Tv hvordan folk hamstrer fødevarer i frygt for den meget omtalte 300 Bht aflønning der starter den 1 April, så jeg overvejer lidt at hamstre på samme måde bare for at være på den sikre side ind

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7375.JPG


Sådan går vores hverdage stille og roligt i venten på det næste besøg på hospitalet sidst på måneden hvor der bliver afgjort (måske !!) om jeg har vundet 100 Bht fra søster der siger at vi får en pige. Den lovede regn udebliver til stor sorg for alle der vil have renset luften for den tunge varme så man igen kan bevæge sig mere end 100 meter uden at være nødt til at tage et bad, og så venter jeg spændt på at klokken skal blive 13 så jeg for første gang i 2 år kan se formel 1 kvalifikationen. Så en herlig tid på trods af varmen og de manglende aktiviteter der dog lurer lige henne om hjørnet, for Gun Ba der ser uhyggeligt dårligt, har ‘malet’ det rustne gitter der hvor jeg ellers var færdig med at male. Så det ser forfærdeligt ud nu med pletter og nogle steder plamager over det hele med en skrigende gul og meget pink farve, Go Lung skældte hende ud og spurgte hvorfor hun ikke kunne gøre det pænt som mig og var gal der fik Gun Ba til endelig at hente brillerne for at se om det nu også kunne være rigtigt. Og det er slemt, jeg kan se det ovre fra carporten og er sgu ked af det, men Gun Ba mener hun har løsningen, hvis jeg giver dig en øl sagde hun, vil du så gøre det pænt igen ?? og hvad i alverden kan man sige til en herlig kølig ølkrus

Der er kun et par få billeder denne gang, et af vores lejer ude på toilettet der nægter at flytte, men tværtimod inddrager mere og mere gulvplads i jagten på mad, så det er slut med at gå på potten om natten uden lys for ikke at afslutte fyrens liv alt for hurtigt. Og fred være med det, den gnaver nogle insekter i huset som så ikke generer os, så selvfølgelig får den lov til at blive boende selv om den nogle gange sidder de mest mærkelige steder ved ikke

Tak Buddha fordi du flyttede Big C, tak fordi du passer på os, og tak fordi du viste os hvor vi kunne finde tøj til Kat i monster størrelse…….. godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7371.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2012 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Ja ja så er det for varmt og så er det for koldt og så er der vild dyr på Do og nu bliver der langt at Cykle til Big C med tvillinger på ryggen ? ho ho det er altså lige før vi får lidt ondt af dig love husk ikke ryge i nærheden af Børn og gravide griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2012 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Der er kun et par få billeder denne gang, et af vores lejer ude på toilettet der nægter at flytte, men tværtimod inddrager mere og mere gulvplads i jagten på mad, så det er slut med at gå på potten om natten uden lys for ikke at afslutte fyrens liv alt for hurtigt. Og fred være med det, den gnaver nogle insekter i huset som så ikke generer os, så selvfølgelig får den lov til at blive boende selv om den nogle gange sidder de mest mærkelige steder


www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7371.JPG

ved ikke hvad er det for et dyrved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2012 01:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Det er såmænd en lille klæbrig uskyldig frø Grin
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2012 17:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Pen skrev:
Det er såmænd en lille klæbrig uskyldig frø Grin



Åh gudskelov Pen.

Jeg troede du havde fået dårlig mave igenked
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2012 09:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Godt nok er jeg højrøvet, meeeen..... griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,021,797 Unikke besøg | jQ Blog