Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 05.03.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2012 23:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 05.03.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF0687.jpg

En tynd kop the ved ikke

Lyden fra morgentoget der kommer præcist hver morgen mellem 5.45 – 6.20 flænger stilheden og varsler en ny hård dag, lufttrykhornet brøler for at jage folk og kvæg væk fra sporene og vækker brutalt folk i flere kilometers omkreds. Så endnu en dag starter som den plejer, Kat ligger og snuer mens jeg får læst nyheder og andet sladder på Internettet til et par kopper the, en dejlig start på dagen inden det uundgåelige Tv bliver tændt og naboerne tænder for deres Tv der fylder luften med en blanding af snak og musik.

I dag er dagen hvor der kommer omkring 50 gæster lige uden for døren til Gun Ba’s søns trang til at holde en måneds ferie i et tempel, og ifølge Kat er det i ’eftermiddag’ uden at komme nærmere ind på et brugbart tidspunkt, så som sædvanligt sker det lige pludselig Græder Nå ja, nu er det ikke længere kun den 4 det hele skal foregå på, det er endelig lykkes Kat at fortælle mig at festen er i dag, og sønnen tager til templet i morgen, så der sker noget spændende hver dag godag

Og det bliver en varm omgang, her er i øjeblikket 39 Grader i dagtimerne selv om solen er gemt bag den dyne af smog som hærger her, det sædvanlige syn af bjerget bag ved huset er nu afløst af en tyk tyk røg der stinker fælt og vist ikke forsvinder lige med det samme, sigtbarheden er på dårlige dage omkring 100 meter, og selv vores lille Soi er svær at se, hals og næse er fyldt og besværet af røgen, og der er kommet gang i astma medicinen mens jeg beder om bedre tider.

Kameraet er klar til action med håbet om at få alle de ting med der skal ske, munkene kommer vist og klipper den unge mand skallet siger Kat som hun har lovet den gamle at jeg både filmer og tager billeder af Foto Så det skal nok blive muntert og en mulighed for at kunne forsvinde når det bliver for meget, Go lung har købt en kasse whisky og en masse øl til gæsterne (og ham selv !!!) For han er en tørstig fætter der drikke whisky hver aften og irriterer Gun Ba, der skælder og smælder når han næste morgen dukker op og ligner en der er kørt over af en bybus, og når der ikke er nogle aftaler eller planer dukker han op ved 9 tiden for at være sikker på at Gun Ba er færdig med at gøre rent og rydde op i haven for ikke at havne i noget snavs. Skal de nogle steder, går han hvileløst rundt og skælder og smælder over at Gun Ba er så langsom til at vande blomster og hvad hun ellers gør, selvfølgelig uden at løfte en finger. Selv da der blev malet, holdt han sig pænt i baggrunden og tog kun 2 gange en pensel i hånden i de 5 dage det varede, og de to gange var jeg ved at springe i luften fordi han ikke tænker alt for meget over hvad han rammer. Lange stænk af noget lilla kraftigt lugtende maling drev ned over de eller pæne hvide flader jeg havde malet, men han skal dog have den ros at han et par gange forsøgte at redde svineriet ved at med en klud at tvære det endnu mere ud rasende Så jeg roste ham, men spurgte ham om han ikke hentede en kølig til malermesteren der var ved at dø af tørst, Gun Ba forstod og grinede mens hun skyndte sig at gemme pensel og maling for ham som helt tydeligt forvirrede ham da han vendte tilbage ved ikke

Jeg forstår jo ikke alt det der er godt, og ikke godt at gøre i forhold til Thaier, det er jeg fuldt klar over, og laver så sjov i forsøget på at udbedre eventuelle skader. Og det hygger dem begge der griner gevaldigt når jeg laver spas, Gun Ba siger til Kat at hun elsker mig som familie og er så glad for det flotte hus hun nu kan vise gæsterne. Men de skal nu ikke kigge for nøje på de lodrette flader, for Go lung har en dårlig vane med at snyde næse konstant uanset hvor han står og rammer flot og præcist alt det hvide med indholdet af det opbevarede i næsen, der så driver ned af væggene. Kunne han dog bare holde sig ovre i haven hvor han normalt bruger det meste af dagen liggende i hængekøjen hvor den eneste energi han udfolder, er at skælde Indo ud når han ser hende. Men efter en irettesættelse fra Gun Ba der godt kan se at Indo er mere glad for Kat og jeg end Go lung fordi vi aldrig slår hende, men tålmodigt venter på at hun forstår hvad vi vil have hende til, prøver han nu at klappe hunden. Indo kigger bange og skeptisk op på ham og tør dårligt logre med halen over den nye stil der som regel bliver afsluttet med en kraftigt dask i enden og noget hårdt på Thai inden han udmattet falder om i hængekøjen over alle de anstrengelser, hold kaje de er dovne de Thai mænd griner

Nå, lidt om fisk sov

De mange unger vi havde til at gå i plastikspanden klarede ikke skærene på nær 2 som nu er blevet store og kun venter på at nummer 2 akvarium bliver startet op, de er stadig for små og bliver ædt hvis de bliver sat ud i det nye. Og i det nye stopper festen ikke, en uge efter det var sat i gang var det tid til at skift noget af vandet igen, dukkede der over 50 nye æg op der nu er blevet til små zebraer der fiser fornøjet rundt i endnu en plastikspand. Og vi kan se at der dagligt bliver lagt æg i akvariet, der bliver leget til den store guldmedalje af de meget ihærdige zebra der lynhurtigt smutter ind mellem planterne og utroligt hurtigt rører hinanden. Så det vand jeg tager ud bliver siet i et stort net der er købt til formålet for at prøve at redde æggene og de ultra små fisk der ryger ud i spanden. De store fisk nyder det store akvarium og er synligt blevet mere rolige og kan endda nu ligge og sove på bunden som jeg ikke havde set før, og troede var døde da jeg så det første gang. De ligger som i koma og snorksover og kommer kun langsomt tilbage i vågen tilstand for at kigge nysgerrigt på mig når jeg laver the på den anden side af vinduet, de store diskos står stille i vandet og holder øje med mine hænder der jo normalt fodrer dem for at se om der kommer foder, specielt de frosne baby rejer er de tossede med og det eneste den største diskos spiser. Som en kræsen unge, glor den dovent når jeg fodrer og nægter at spise uanset hvad jeg prøver med, altså undtagen rejerne, underligt den kan klare sig på så lidt foder som den gør !!

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF6404.jpg


Og så er en stor drøm gået i opfyldelse, min elskede Formel 1 jeg ikke har kunne se i 3 år, eller ikke ville betale prisen for at se, er nu inden for rækkevidde. En af sønnerne ovre hos Gun Ba har bestilt en boks til mig så jeg kan se alt på True Vision til nogle meget billige penge. 1850 Bht er betalt for boksen der er en kopi som han siger XXX, og jeg skal så løbende betale 150 Bht pr måned med mulighed for rabat hvis jeg betaler for et halvt år ad gangen, for automatisk via det tilsluttede netkabel, at give mig nye koder når de bliver ændret. Og jeg skal ikke købe ny parabol som jeg troede, den kører på den samme satellit som Dtv Tv, så det er bare at sætte strøm til boksen. Alt selvfølgelig i HD der så også giver mig alle naturprogrammerne vi elsker at se på, så nu er mine søndage hvor der bliver kørt, skemalagte og er fredede, øj det bliver herligt ølkrus

Men først venter festen senere i dag, Kat glæder sig som et lille barn over alt det mad hun kan spise og kigger ængsteligt efter Gun Ba, der gerne må fortælle hende at hun kan komme over og smage på det mad nogle venner har lavet til hende, som Kat siger, er meget normalt at man gør. Så vores tur i Makro i går blev brugt til at købe en hel masse ingredienser til en stor gryde noget der smager godt som hun siger, så hun er så småt startet mens vi går og venter på et nyt skab vi har købt til køkkenet. Makro havde et dobbelt gasblus til 900 Bht som vi købte, så vi manglede et kombineret skab/bord hvor hun kan skære kød og andet. Prisen på 6.500 Bht blev handlet ned til 5.800 Bht før jeg slog til, en anelse dyrt, men marmorpladen er alle pengene værd når der skal tilberedes kød og grøntsager.

Så sådan kan man også bruge sine penge på andet end mad som går rigtig godt, på grund af det er kampvægten nu oppe på 58,6 kilo som overraskede hende noget, men får hende dog ikke til at geare ned med den forklaring at hun er sulten den stakkel Love

Så tak Buddha for al din hjælp……godag

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF0782.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2012 01:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen
det bliver spændende, at læse om den fest. Vi har set en ladbil, engang med en ung mand der skulle i tempel, han blev kørt rundt og ligesom " vist frem " de havde som altid meget høj musik med. De stoppede hele trafikken her oppe på vores hovedgade.

kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2012 15:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Det tager lige et par dage at få ord på de 3 dage hvor vi var involveret i arrangementet, og at komme igennem det røgslør af misinformationer fra min viv Love men historien kommer nørd
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2012 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hej Pen
det bliver spændende, at læse om den fest. Vi har set en ladbil, engang med en ung mand der skulle i tempel, han blev kørt rundt og ligesom " vist frem " de havde som altid meget høj musik med. De stoppede hele trafikken her oppe på vores hovedgade.

kat


hej her på landet bruger de elefanter

www.thai-dk.dk/uploads/sdfghjkerty.jpg
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2012 16:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Det er der da også mere stil over ? selv om Bilen var poleret og pyntet Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.31 sekunder | 97,893,625 Unikke besøg | jQ Blog