Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Snip snap snude...eller?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2012 19:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

En af mine gamle arbejdskammerater gennem 20 år gik i pension sidste år.

Han strålede som en sol og glædede sig enormt til endelig at kunne slappe af efter et langt arbejdsliv.
Nå hva, sagde jeg, du står vel snart og trykker næsen flad mod vinduerne fordi du keder dig.

Aldrig i livet sagde han, det skal blive skønt at slippe for jer, og jeg har masser at lave derhjemme med huset.

Efter ca. 7 måneder var han tilbage på sin pind, og arbejder nu 3 dage om ugen.

Og så var det jeg begyndte at fundere over hvad jeg skal lave når jeg bliver pensioneret, ja man kan jo rende (eller humpe) med reklamer, male frække T-shirts, eller starte eget firma der fremstiller punkterfrie pigdæk til damecykler.

Panikken bredte sig langsomt, nu har jeg altid, siden barnsben haft gang i noget, ikke altid med positivt resultat men nok om det.

Så var det jeg sad og nød et par iskolde hjemmestrikkede øller, og skællene faldt fra mine øjne.

Jamen for fanden mand, du skal sgu da ikke lave noget, det er det der er meningen, du skal bare fise den af og nyde det.
Og for første gang siden pottetræningen begyndte jeg at føle den frihed jeg aldrig har haft.

Ikke tænke på hvor de næste penge kommer fra, ingen der kan stille krav om hvad jeg skal gøre for de penge, for dem har jeg nemlig selv tjent sammen til, og det skal jeg nyde når dagen kommermusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 01:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Skipper

Det er bare fint, man skal planlægge sin " lediggang " inden den kommer.

Vi har altid haft lyst til at se verden, mens vi arbejdede var vi som alle andre underlagt et " tidspres " . Men i det små har vi mens børnene voksede op , runderet i norge og sverige.

Senere blev det så europa , og efter pensionen er det nu stort set hele verden.

Vi er så heldige , at det er en fælles interesse. Selv om det tit er mine skøre indfald der får os til "lige at tage en tur til " Caribien, Cannada, New Zeeland, Skotland og hvor det nu ellers er noget der kunne være sjovt at opleve.

Så planlæg din retning, ellers ender du som flere andre foran "puteren, og bliver en sur bitter gammel mand . ha ha ha

hygge hygge
ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 02:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumbn Skipper du rejser til Thailand om sommeren og køber en Cykel så joller du rundt på den og vinker til alle de søde Thailændere og de vinker igen music Så rejser du hjem til Sverige om vinteren og brygger Øl og skovler Sne ? på den måde bliver du en frisk gamling griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 03:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper du skuffer mig dybt

Du skal da rejse til Thai, åbne en skipperbar med hjemme bryggede øl, og masse af små lokale skønheder
så kommer alle venner på besøg, (jeg kommer også) vi skal råbe skrige frelse alle de små skønheder fra ris marken

Du skal ikke arbejde , kun sidde ved stambordet hælde øl inden bords, imens du forklaret alt og alle om livet i thailand, om hvordan du har redder landet,s økonomi

Nu skal du lige huske på, det er vigtigt at alle vennerne (jeg kommer også) får kredit. HUSK PÅ vi skulle jo nødig ende foran "puteren, og bliver en sur bitter gammel mand . (citat lånt af lillemanden)

Jeg og mange andre venter med længsel på at skipperhuset åbner

ølkrus ølkrus ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 10:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak for de gode råd.

At rejse, som lillemanden og sank er dejligt, det giver et kick.

Men nu har jeg rejst meget i min tid, først som sømand og senere som rejsemontør i Skandinavien, Østeuropa og Kanada, så måske trænger jeg til at sidde lidt ned, bare ikke for længe samme sted selvfølgelighej

Yindees idè med en skipperkro er også blevet vendt og drejet, og jeg ved sgu ikke rigtigt, det virker som et hårdt arbejde at sidde ved stambordet, de fleste ser i alle fald lidt trætte udGrin

Måske skal jeg bare trods alt, gøre som jeg plejede, rejse til Thailand uden planer for hvad der videre skal ske.

Man møder de mest underlige og interessante mennesker på den måde, man falder altid i snak med en eller anden der spørger: Hvad for planer har du?, ingen, nå så tag med op til fkrepsikvy eller hvad det nu hed og det gjorde vi så.

Det er der jeg har fået de bedste og sjoveste rejseoplevelsermusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Foto Ja ja Skipper nu er du jo ikke så gammel endnu ? så alt det rejse-ri skal man passe på ? og lillemandens skøre ideer med at køre med lokal bus ? dem med vifter har faktisk gjort mig ældre Ikke SE og mere rystet ved ikke Og yindee og mig som faste kunder ?? stol ikke på det ? vi har forbud mod at gå ud efter mørkedes frembrud ? så det skal helst være en formiddags Kro griner Men tænk over den med Cyklen Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2012 11:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det er en listig en ham yindee, han vil have kredit allerede inden man har åbnet.
Måske skulle jeg tage fusen på ham og rejse til Koh Samui første gang, bare for at teste kreditværdigheden Thumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-02-2012 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

skipper skrev:
Ja det er en listig en ham yindee, han vil have kredit allerede inden man har åbnet.
Måske skulle jeg tage fusen på ham og rejse til Koh Samui første gang, bare for at teste kreditværdigheden Thumb


hans eller din kreditværdighed griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-02-2012 17:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

pirat skrev:
skipper skrev:
Ja det er en listig en ham yindee, han vil have kredit allerede inden man har åbnet.
Måske skulle jeg tage fusen på ham og rejse til Koh Samui første gang, bare for at teste kreditværdigheden Thumb


hans eller din kreditværdighed griner


Min selvfølgelig, men jeg er sikker på han nok skulle give mig kredit, til jeg tjekkede uddriller
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Tro det eller ej vi gjorde det i første forsøg' Alt det andet 1 13-04-2020 12:05
Til den eller dem der overvejer at køre på motorcykel eller lignende i Thailand. Billeder/Videoer fra livet i Thailand 3 01-03-2020 17:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,297,402 Unikke besøg | jQ Blog