Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Taxi pirater
BentBP
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Jubii , jeg kan ligge billeder ind , ha ha. Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 17:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Min erfaring med taxi i Bangkok er at man bliver snydt uanset hvad man gør.
Hvis man ikke kræver taxameter, så er det ham cowboyen på forsædet der bestemmer prisen, det er det også hvis i aftaler prisen, og tro nu ikke det er billigt af den grund, det er det ikke, prisen er ca. 4- til 5 gange højere end hvad det burde have kostet.

Hvis man kræver han kører efter taxameter, så bliver man kørt rundt og rundt og rundt i èn uendelighed til han alligevel har tjent det han ville.

Jeg var i Bangkok juli sidste år og mødte ikke bare èn der slog taxameteret til, og kørte den nærmeste vej.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 19:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej skipper , så var vi jo i Bangkok samtidig sidste år . Okay , ja det er nok muligt at man bliver snydt , hvis de kører efter taxameter , men jeg har jo konen med , og hun er fra Bangkok , hun kender områderne , så hende og derved jeg bliver ikke snydt , og vi har aldrig oplevet at kører med en , uden at taxameteret har været slået til , men for en turist der aldrig har været der før , vil jeg da gerne tro , at de kan blive snydt , forsat god aften.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 19:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

@ Paveraya.

Ja, det er da rigtigt at man er bedst tjent med at have en thailænder med i taxien, men de gange jeg ikke har haft det er det gået galt.

Farang turister er blevet jaget vildt for taxidriverne i Bangkok, der ikke skyr nogle midler for at snyde og bedrage hvor de kan, uanset om man er stedkendt eller ej.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2012 22:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Sidst jeg var i Bangkok havde jeg lidt problemer med at få en taxi, men det var nok mest på grund af oversvømmelserne. Jeg skulle fra Silom til Bang Bon og der var da også problmer og vi måtte vende om og køre en anden vej et par gange.
Hotellets Taxi forlangte 1500 for at køre os derud og de taxaer vi prajede foran hotellet ville slet ikke køre os, men jeg fik en aftale med ham der havde kørt mig fra lufthavnen et par dage før. Samme pris men retur + vi skulle have familien med i big C og ud og spise. Så en del ekstra kørsel og ventetid.
Dyrt? måske, men jeg var godt tilfreds og glad for at han i det hele taget ville køre med os.
Generelt mener jeg man skal tage det som en oplevelse og som en del af en anderledes kultur. Jeg gider ikke gå i min ferie og ærgre mig over at jeg måske er blevet snydt et par hundrede bath. Det er jo stadig rørende billigt i forhold til hvad en taxi koster i DK.
Selvfølgelig er der grænser for hvad jeg går med til og i Bangkok stiger jeg også ud igen hvis ikke de slår taxameteret til

Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2012 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Ligemeget hvor man skal hen, så siger chaufføren altid at hen kender destinationen, det er så ikke altid tilfældet viser det sig efterfølgende.
Men de prøver da i det mindste. Ringer til kollegaer, stopper folk på gaden og spørger etc.
Og jeg har kun været udsat for een gang, at han måtte give op.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2012 09:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja og stopper Tuk tuk eller MC er og får dem til at køre foran ? men har et par gange oplevet at de stoppede Taxa meter når det gik helt galt Thumb og nogen gange var det mig der måtte vise vej ? men flere har fået GPS. Og efter en munter aften med en kammerat blev vi kørt hjem af en Taxa og vi var i højt humør så han har da sikkert fået drikke penge ? jeg sagde at han bare skulde smide os af på hovedgaden jeg kende en bagvej, En tim. efter bankede det på døren og der stod vores Chauffør med kammeratens Visa kort som var tabt Thumb Og har skam hørt og læst om flere positive Taxa historier Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2012 10:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Hehe.
Jeg har også et par gange stoppet en motorcykel chauffør og fået ham til at køre foran, når jeg har været helt på Herrens mark når jeg selv har kørt.

Der er aldrig nogle der har kaldt mig "stifinder"

Min far glemte sin mobil i en taxa i CM. Den kom chaufføren tilbage med, så snart han opdagede den.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2012 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja rin efter Søndens GPS nedbrud har vi set utroligt meget af Bangkok sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ernst-Emil
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2012 18:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 21.02.12
 Status: Offline

Tak for jeres meninger og viden om taxa i Thailand.
Det bliver under alle omstændigheder en oplevelse som vi tager med og jeg er enig med Dalton (#25) i at det ikke skal ødelægge ferien på nogen måde, men vi er afsted i 5 uger og hvis vi bliver snydt hver gang så render det sku´ op i mange penge.
Men vi må jo se hvor dygtige/grove de er, for jeg vil i hvert fald give dem bare en lille smule kamp dans Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Travelling to Thailand? Don't take a taxi! Do this instead... Central Thailand 1 27-02-2023 19:16
The Life Of A Motorbike Taxi Driver In Bangkok Skik og brug 2 14-01-2021 11:20
Bangkok Taxi Driver Goes Psycho In Road Rage Incident Billeder/Videoer fra livet i Thailand 3 18-06-2020 20:18
Motorbike taxi attacks tourist in Soi Buakhao Nyheder fra Pattaya 1 16-11-2016 11:39
Taxi driver returns B1.4m to passenger Nyheder på andre sprog 1 30-07-2016 06:34

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 100,744,683 Unikke besøg | jQ Blog