Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Sundhedsbidrag/sundhedsskat
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 17:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Muligvis er der nogle der kan bruge dette:
http://www.folket...ng/360.pdf

Her poienteres at sundhedskatten ikke er en øremærket skat, men en almindelig indkomstskat.
Er der ikke noget med at fraflyttede pensionister ikke skal betale indkomstskat??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 02:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Muligvis er der nogle der kan bruge dette:
http://www.folket...ng/360.pdf

Her poienteres at sundhedskatten ikke er en øremærket skat, men en almindelig indkomstskat.
Er der ikke noget med at fraflyttede pensionister ikke skal betale indkomstskat??


hej AL48

godt forsøgt bare ikke godt nok

Skatten - når du flytter til udlandet

kan du blive begrænset skattepligtig

Hvad betyder begrænset skattepligt?

Du beskattes i et vist omfang af din danske indkomst, selv om du ikke er fuldt skattepligtig i Danmark. Skattepligten er begrænset til visse indkomstarter fra kilder i Danmark.

Du er blandt andet begrænset skattepligtig, hvis du har:

Lønindkomst samt indkomst i form af personalegoder her fra landet for personligt arbejde for en arbejdsgiver, der har hjemting her i landet eller er skattepligtig til Danmark af fast driftssted her - altså, at arbejdsgiveren opererer fra en filial eller lignende her i landet. Arbejdet skal udføres her i landet. For et udenlandsk bygge-/anlægsforetagende er du skattepligtig fra første dag.
Lønindkomst samt indkomst i form af andre personalegoder for arbejde om bord på skibe og fly med hjemsted her i landet.
Indkomst i form af bl.a. pension, folkepension eller bestyrelseshonorar, arbejdsudleje og diverse uddannelsesydelser.
Indkomst fra et erhverv med fast driftssted her i landet eller fra deltagelse i eller bortforpagtning af en erhvervsvirksomhed med fast driftssted her.
Indkomst af fast ejendom, fx ved udleje af et hus.
Udbytter og lignende fra danske aktieselskaber.
Visse former for royalty fra kilder her i landet.
Du kan kun fratrække udgifter i det omfang, de vedrører de nævnte indtægter. Begrænset skattepligtige kan dog, under visse særlige betingelser, opnå fradrag for andre udgifter. Se afsnittet Grænsegængere.

Har du lønindkomst fra Danmark, men bor du i udlandet og er gift, kan du under visse omstændigheder få et særligt fradrag i din skattepligtige indkomst. Fradraget udgør i 2008 41.000 kr. om året eller 1/12 af beløbet pr. påbegyndt kalendermåned med begrænset skattepligt.

Ophører du med at være begrænset skattepligtig af indkomst ved erhvervsvirksomhed eller fast ejendom, som nævnt ovenfor, skal du indsende selvangivelse efter samme regler som i afsnittet om Afsluttende selvangivelse. Den korte selvangivelsesfrist, som afsnittet angiver, gælder dog ikke, hvis du samtidig bliver fuldt skattepligtig.

her er hvad jeg betaler er registreret som Begrænset skattepligt

Årsopgørelse for 26 07 50-xxxx

Procenter for:
Sundhedsbidrag '
.....8,0
Indkomstskat
.... 24,0
AM-bidrag
......8,0
www.skat.dk/tastselv

som det er lige nu betaler jeg
Bundskat 3, 67 % af xxxxx
Sundhedsbidrag 8,% af xxxxx
Indkomstskat 24, % af xxxxx

jeg har et person fradrag på kr 42.900

så min reelle skat prosent er på 29,40 % af hver indtjent kr det kan jeg så klage over eller lade være, jeg kendte reglerne, dengang jeg flyttede til thailand. hvorfor så pibe og sige det er uretfærdig bagefter

som du kan se slipper det danske skattevæsen dig aldrig hvis du har indtægter fra i Danmark

læs mere om regler her http://www.skat.d...231#119300
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 03:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1832
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Det mangler da også bare ? vi ikke fastboende har jo udgifter ved at rejse frem og tilbage Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 09:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej Yindee. Du har ret i at skattevæsenet aldrig slipper én,-skulle det endelig ske, er man sgu nok død.
-Det eneste jeg forsøgte med indlægget var evt. at hjælpe dem der for noget tid siden diskuterede rimeligheden i at betale sundhedsbidrag når de er fraflyttet DK og kun har grundbeløb folkepension uden tillæg.
Der var en debat om det, - og én af deltagerne ville endog prøve ad rettens vej.
Derfor mente jeg at indlægget kunne have relevans til fastboende folkepensionister uden anden indkomst.
Hav en fin dag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 11:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hej Yindee. Du har ret i at skattevæsenet aldrig slipper én,-skulle det endelig ske, er man sgu nok død.
-Det eneste jeg forsøgte med indlægget var evt. at hjælpe dem der for noget tid siden diskuterede rimeligheden i at betale sundhedsbidrag når de er fraflyttet DK og kun har grundbeløb folkepension uden tillæg.
Der var en debat om det, - og én af deltagerne ville endog prøve ad rettens vej.
Derfor mente jeg at indlægget kunne have relevans til fastboende folkepensionister uden anden indkomst.
Hav en fin dag


tak i lige måde om dagen bliver god bestemmer vi næsten selv godag

med mit indlæg ville jeg vise at vi betaler mindre skat når vi bor fast herude , vi betaler ikke kommuneskat eller kirkeskat

at én af deltagerne ville endog prøve ad rettens vej. Fint men jeg er sikker på han taber efter det svar som du fandt hvori de siger at sundheds bidraget er en almindelig skat

man kan altid diskuterer om det er ret og rimeligt at vi som bor i udlandet skal betale til samfundet i danmark , som nogle siger vi belaster ikke systemet

dette er dog en sandhed som ikke helt passer, nogle bliver syge kommer ud for motorcykel uheld . Rejser til danmark og bliver helbredt, andre rejser hjem og får tilkendt pension ,, ole skyrum gjorde det ''''

der kan koges meget suppe på dette emne, jeg siger bare vil du nyde må du også yde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 15:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

hej
som jeg ser sagen kan folk ikke få nok, de vi have ydelser i hoved og røv, husk skriger de vi har betalt skat vi har krav på, bla bla bla
fakta er, de har krav på hvad loven, siger intet andet, er de utilfredse med det så Rejs hjem eller klar jer selv i snot forkælede pensionister
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2012 17:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Muligvis er der nogle der kan bruge dette:
http://www.folket...ng/360.pdf

Her poienteres at sundhedskatten ikke er en øremærket skat, men en almindelig indkomstskat.
Er der ikke noget med at fraflyttede pensionister ikke skal betale indkomstskat??



fraflyttede pensionister skal betale dansk indkomstskat? hvis de bor i thailand
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,540,370 Unikke besøg | jQ Blog