Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 30.01.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2012 01:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 30.01.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF6518.jpg

Så er der endelig tid til at skrive i Dagbogen igen…..

For det her projekt med en lille der tager næsten al min tid i søgen efter noget spiseligt til Kat, har fået forbruget af benzin til knallerten (ikke Kat griner) til at eksplodere. Vi tonser rundt alle mulige og umulige steder for at finde netop det hun savner, og det er meget skulle jeg hilse at sige, i den stegende hede vi havde inden regnen endelig kom og afbrød stimen af dage med 38 Grader, er det lykkes at finde noget af det savnede mad så hun kan holde tempoet ved lige Love

Men det er ikke så sjovt at være hende, jævnlige opkast imellem måltiderne og det evige vanden, gør at vi ikke kan være så mobile for tiden som ellers var planen. Lægen på hospitalet der kiggede på hende igen, sagde hun skulle tage den lidt med ro indtil kroppen havde vænnet sig til den baby der uden at tænke på den lille krop en Thai har, vokser enormt hurtigt. Så lægens meget professionelle profeti om at hun skal føde i Oktober, holder bestemt ikke stik. For det vil sige at hun skal gå i 12 måneder som det efter mange forsøg lykkedes at forklare Kat, ikke er normalt, og med den størrelse hun har nu vil det kræve en lastbil med påmonteret liftbagsmæk for at kunne transportere hende rundt hvis hun skal gå så lang tid. Men det vil ultralydsscanningen fortælle når vi skal derud igen om en lille måned, og den glæder jeg mig til så vi kan få afsluttet de mange gæt om hvornår det skal ske, som er lige fra Maj til Oktober ved ikke

Al den tid hjemme kan godt være træls og kedelig, men den går alligevel med at bruge timer inde i haven ved siden af hvor Kat lægger sig i hængekøjen der er hængt op mellem en stor bambus, og et Pappaya træ. Jeg skiftevis sidder, står, går og ligger ned i forsøget på at minimere smerterne der de sidste to uger har været rigtig slemme, men gudskelov har jeg pillerne fra de to hospitaler til at hjælpe mig, så det går nogenlunde okay alligevel. Men det er nu herligt at være derinde i skyggen med udsigt til bjergene mens vindens raslen i bambussen, hønsene der kagler, de nyudklækkede kyllinger der kalder på mor, og fuglene der pipper, og selvfølgelig Indo’s gispen af varme, er en herlig lyd og en fantastisk underholdning music

[
www.thai-dk.dk/penfoto/2/057_fhdr.jpg


Så vi keder os bestemt ikke og slet ikke mig, jeg er gået i gang med det store projekt det er at lægge alle mine koncerter ind på harddisk i stedet for det usikkerhedsmoment en DVD skive har på grund af uvisheden omkring en skives levealder, og har nu fået lagt omkring 300 koncerter ind til de omkring 300 der ligger på diskene i forvejen, der har fået mine harddiske til at mangle plads nu der mangler over 700 koncerter endnu. Nu jeg sidder og venter mens computeren kopierer og puster, rydder jeg op i mine skuffer og får endelig smidt alt det ud der er resultatet af min samlermani. Dvd afspilleren fra Samui er nu endelig testet og har fået dødsstødet, det samme har mit mediecenter jeg slæbte med fra Danmark der heller ikke kunne tåle mosten på Koh Samui. Så nu er der absolut intet elektronisk tilbage fra mine 2 år derovre, smadder ærgeligt nu tingene trods alt har kostet penge Angry

Det er rent ud sagt røvkedeligt at kopiere en DVD og en ensformig rutine med de samme manøvrer hele tiden, så jeg er glad for afbrydelserne når det er tid til at gå på jagt efter føde igen på knallerten. Små soi vi aldrig har kørt på før, bliver undersøgt med utallige stop ved alle madboderne for at se om der skulle være bid, men det er sgu sjældent syntes jeg ked Men jeg hygger mig nu med det, Kat bliver større og større i rekordfart og er en fornøjelse at være vidne til, jeg sidder lige så stille og ser på hende når hun spiser et eller andet for hende pragtfuldt måltid mens jeg nyder en kølig når det passer hende at sponsorere en, så det bruger vi meget tid på. Når hun så løgnagtigt fortæller mig at hun er mæt og spørger hvor vi så skal hen, valgte jeg på en af vores ture at køre ned til The Beach igen hej

Selv om det var weekend og mange har fri, er der kun få dernede, og er mit nye sted at stikke at til når larmen bliver for meget. Folkene dernede smiler over hele femøren når vi kommer og er nu begyndt at tilbyde Kat frugter som selvfølgelig skal være sure, og giver hende endda en skål med det uundgåelige stærke chili blandet med sukker selv rigtig velsmagende frugter bliver ødelagt med. Er det sidst på dagen når vi kører derned, går Kat helt af sig selv ind i den lille ydmyge lille biks og køber en kølig der med dug på køleren bliver forsigtigt sat foran mig, smiler til mig smuk som hun er for mig i en af sine nye kjoler med en ordentlig vom inde under, og siger værsgo, så livet er sgu da pragtfuldt music

Nå, men jeg startede med at spørge Kat hvor hun ville spise fordi ville skulle fejre forlængelsen af lejekontrakten. Ophøret ville falde sammen med fødslen ifølge mine beregninger, så jeg ville være på forkant med tingene for ikke at skulle flytte midt i det hele. Jeg havde betalt depositum for 3 måneder da vi flyttede ind, og med mit beskedne kendskab til udlejer der får rykkere fra banker og det offentlige, ville jeg stoppe med at betale de sidste 3 måneder for at være sikke på at få mine penge. Selv om udlejer flyttede til Bangkok og ikke har været her siden, var de vældig tilfredse med os og vores behandling af huset de havde fået at vide var meget flot og rent. Så selvfølgelig kan vi blive boende lige så længe vi ønsker, at jeg betaler huslejen den første i stedet for den 5 som der står på kontrakten, hjalp også gevaldigt sagde de. Der forstod Kat hvorfor jeg betaler en regning når jeg får en, det kan simpelthen ikke betale sig andet. En gang var jeg dog for hurtig, vandmåleren blev læst af og den lille printer manden har hængende i livremmen spyttede regningen på 85.60 Bht ud, kom vi kører ned og betaler sagde jeg til Kat, og afsted til Soi Baba det gik hvor vandværket ligger. Men der grinede de sgu af os da det blev vores tur, vi kunne skam ikke betale så hurtigt sagde damen smilende, ham der læser målerne af var endnu ikke kommet tilbage med informationerne der så bliver lagt ind i systemet. Men det var venlige smil fordi falangen var så hurtigt til at betale, kom i tilbage om en uge hvis i vil sagde de driller

Ups…… godag

Vi havnede som sagt ved standen igen hvor en masse børn legede i vandet hvor Kat der selvfølgelig er bange for det hun ikke kender, kommenterede hurtigt de manglende redningsveste, overvågningsfly, bademestre og CCtv overvågning nu de måske 5 årige børn der tumlede som fisk i vandet helt alene. De kunne selvfølgelig ikke bunde og hagede sig til vandhyacinterne der lå som en bred bræmme rundt om den lille ø der ligger ud for stranden, og havde det pragtfuldt. Et ungt par sad i det andet lille bambus ‘hus’ og gik nu og da ud og dyppede sig og sad så som Kat og gnavede et eller andet. Om det var det der fik Kat til at gå hen og købe noget kylling efter at have først spist to portioner da vi startede for en time siden, og gnavede 2 mango hun fik dernede, ved jeg ikke, men spise det kan hun Love

Hendes øjne lyste pludselig op til den velkendte lyd af den klemtende klokke is sælgeren der kom rundt om hjørnet rasler med, hun kiggede på mig og smilede og havde et spørgsmål malet i ansigtet. Gå nu hen og køb en is for pokker sagde jeg til hende og lad være med at spørge hver gang ikk !!

Det skulle ikke gentages kan jeg godt fortælle, en vaffelis til 5 Bht blev købt der gav mig en idé.

Der var som fortalt en masse både drenge og piger der legede her og havde det vældigt, det lykkedes mig at komme i kontakt med Kat der havde gang i en stor nydelse, sig til damen og hun skal give børnene en is sagde jeg til hende. Hun kiggede først lidt underligt på mig og spurgte lige for at sikre sig om jeg mente det, jeg for fanden da sagde jeg, se nu at komme i gang. Manden der lejer tingene ud dernede fik råbt til børnene at der var is til 5 Bht, hold kaje der var sand i luften da de løb hen for at stille sig i kø ved den lille vogn der helt forsvandt bag alle de brune dryppende rygge og råbte til damen hvad de ville have på isen. Chokolade råbte en lille dreng der drivvåd var kommet løbende lidt sent, jeg vil have chokolade sagde han til Kat og ventede tålmodigt på at damen der havde fået travlt, gjorde alt hvad hun kunne. Og selv om der blev hentet forstærkning i form af små børn i alle aldre der hurtigt forstod budskabet og kom sivende, lykkedes det mig kun at brænde hele 75 Bht af i forsøget på at gøre nogle glade musicmusic

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF1221.jpg

Alle som en sagde pænt tak til Kat, pigerne i deres kulørte kjoler nejede og var yndige at se på selv om tøjet ikke var helt rent, drengene der kun havde shorts på løb tilbage til stranden og smilede voldsomt. Den lille dreng der ville have chokolade og måtte reddes med lidt ekstra chokolade fordi det han havde fået smeltede og faldt til jorden, sagde meget højt og tydeligt tak da han gik forbi os, sjov fætter. Han havde nægtet at snakke med Kat der faldt for ham og ville snakke mens han ventede på isen, men nu fik han os begge til at grine. Et par super dejlige timer med nogle smilende mennesker vi helt sikkert skal besøge igen inden Kat er blevet for stor, allerede nu er der pladsproblemer når vi kører, og hun siger selv at knallerten er for lille om et par måneder kat

For at forkorte den tid det tager at kopiere en DVD, besluttede jeg mig for at købe nogle flere ram at smide i i computeren, så Kannokan centret blev besøgt selv om det ikke er et sted jeg gider besøge. Tøj og tøj over det hele der gør almindelig gang til et forhindringsløb, sammen med den helvedes larm fra alle højtalerne der af ukendte årsager IKKE kan spille den samme musik og den forbande aircondition, betyder at jeg altid siger nej når Kat vil derind. Men nu var der en gyldig grund til et besøg nu man kan købe billige originale ram oppe på 2 etage, så jeg måtte tage mig sammen over alt det der irriterer mig rasende

Og jeg fik købt 2 Gb ram, KVR 1333D3N9/2G hedder de til 465 Bht, jeg havde selvfølgelig glemt brillerne og var usikker på om det var de rigtige, så jeg nøjedes med at købe 2 Gb i første omgang og fik Kat til at forlange et stykke papir hvor der stod at jeg kunne komme tilbage hvis de ikke var rigtige, men det viste sig senere da jeg havde sat dem i Pc’en, at de kørte uden problemer, så jeg er nødt til at køre derind igen når regnen holder op. På vores vej rundt om hjørnet hen til rulletrappen, fik Kat pludselig øje på en af de to tomboy der bor over for os. Hun har flere gange sagt at vi skal komme og se hvad det er for sko og tøj de sælger i deres forretning derinde, men vi har aldrig kunne finde den, måske er det det faktum at de gange vi har været der, at klokken har været 10 formiddag. Og med de to tomboy’s vane med at sove til klokken 12, er det nok forklaringen. Nå men de skulle selvfølgelig snakke og kigge tøj, jeg er alt for stor til det tøj sagde Kat og gik ind, nej nej sagde pigen, se her !!

Det var rent faktisk ventekjoler som vi ikke har set så mange af, og endte selvfølgelig med at hun købte en og fik 100 Bht i rabat nu jeg havde taget mig af duerne i deres hus. Så det kan godt betale sig at være lidt flink har jeg fundet ud af, herude får man det igen Thumb

Altså undtagen fra duerne, de kører had på mig og misbruger min manglende opmærksomhed nu jeg har travlt i de andre huse, til at rive et net ud og lynhurtigt producere 3 skrigende unger. Så der måtte købes noget mere net for at stoppe den larm det er inde i huset, havde det dog bare været i et ’Dansk’ hus hvor der er undertag og så videre, havde det ikke været noget problem, men det er det her ved ikke


Så Thai, jeg er bestemt ikke gået på barsel, det er der alt for meget at se til.

Det er hvad i må nøjes med denne gang, pligterne kalder kan jeg høre, hønsene har i lang tid nu råbt til gud og hver mand at det er morgen selv om det er bælg ravende mørkt. Der skal kopieres nu vejret ikke er så godt, de næste 5 dage skulle være af samme slags der så måske kan få stakken til at blive mindre. Nå ja, et system er lavet mens jeg sidder og kopierer hvor plastik, papir og DVD’er bliver sorteret for at gøre det nemmere for skraldefolkene. Den fangede Kat hurtigt fordi som hun sagde, havde hørt biler køre rundt og købe ’brugte’ CD’er og DVD’er, så dem må jeg ikke give væk, næh dem vil hun skam sælge den lille pengemaskine Love

Tak fordi du passer på støddæmperne og på luften i de hårdt belastede dæk på knallerten Buddha, tak fordi du passer på os på vores ture rundt, og tak fordi du giver os lov til at opleve de små ting der gør livet værd at leve....... godaggodag

www.thai-dk.dk/penfoto/2/DSCF4431.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2012 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

Flottenhejmer is til 5 baht stykket pas på pensionen Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2012 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen .

Tak for din beretning nørd , god vind til Kat og dig ThaiDanmark Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2012 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

også en hilsen fra lille mig Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2012 19:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Hej Pen
Ja, tak for endnu en dejlig beretning
om livets gang i Kanchanaburi Thumb
Hvis jeg igen skulle forvilde mig op på de kanter
må du love at vise mig dit nye sted nede ved floden,
men slap lige lidt af med "Onkel Joakim" stilen Grin
Gem lidt til tvillingerne....Shock
Hyg jer og hils Kat mange gange

Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2012 23:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Mange tak for hilsnerne til os begge, men Dalton, du må sgu ikke gøre mig nervøs. Hvis det er tilfældet er der ikke noget med HVIS du en dag kommer forbi, næh du suser bare herop med et ordentlig læs nervepiller griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2012 12:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

hej pen hvor har du ret

Så er der endelig tid til at skrive i Dagbogen igen…..godagGrin
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2012 02:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

pusle Tvillinger så må han vist bygge en sidevogn ? jeg sender en model griner

Til Tvillingerne
www.thai-dk.dk/uploads/26012012065.jpg


Forslag 2 så behøver han ikke at købe styrtkyser
www.thai-dk.dk/uploads/IMGP2615.jpg


hej sank så er dine foto sat ind
hilsen
adm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2012 03:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Tak adm og hestekøretøjet er så han spare styrtkyser griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 00:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Æv hvor i kører had på mig Græder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Næ næ du det er for dit egen bedste vi råder og vejleder dig driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Sidevogn, heste og meget andet sjovt, hvad bliver det næste gamle jas driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 08:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Jamen jeg fare jo rundt for at finde det bedste til dig ? og håber der dukker lidt mere op ? driller jeg ved jo hvor hårdt du har det ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

vi finder skam også det bedsteGrin med venlig hilsen fra Sank

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP301n b.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP3015.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 12:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Farer og farer, er det ikke så meget sagt med dine hjælpe batterier på den trehjulede cykel, næh du, os der næsten må skubbe knallerten (ikke Kat griner ) op ad bakkerne, vi har det hårdt ked
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2012 13:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Ja her gør man sit bedste for at hjælpe ? vil tro der kan hænge 2 små køjer i Sidevognen og Kat side i skygge bag på ? så kom du bare i gang nu har du modelen griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,556,576 Unikke besøg | jQ Blog